Että nauroin makeat naurut, kun kummitytöllä oli leikannut niin hyvin :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummitäti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kummitäti

Vieras
16-vuotiaan kummityttöni ja hänen 14-vuotiaan siskonsa vanhemmat erosivat jo vuosia sitten, kun hänen äitinsä löysi uuden miehen. Sittemmin tämä äiti ja uusi mies ovat saaneet muutaman yhteisenkin lapsen vielä. Tämä uusi mies eli kummityttöni isäpuoli on aiemmin ehtinyt hankkia useammankin lapsen kahden muun naisen kanssa, joten elatusmaksuja olisi maksettavana kahteen suuntaan. Mutta niitä ei tarvitse maksella, koska mies ei oikein työnteosta perusta - ihan vaan siksi, kun niin suuri osa menisi velkasaneerauksen takia :( Molemmat vanhemmat ovat muutenkin ihan saamattomia nahjuksia. Käytännössä tämä 16-vuotias tyttö huolehtii perheen arjen pyörittämisestä: siivoaa, pesee pyykit, laittaa lapsille ruokaa jne. Ja isäpuoli on koko ajan keksimässä lisää hommaa. Tässä eräänä päivänä kummitytöllä oli ollut muuta menoa ja hän oli kieltäytynyt imuroimasta, kun isäpuoli oli komentanut imuroimaan. Isäpuoli oli hikeentynyt ja sanonut, että heidän talonsa ei ole mikään hotelli ja että niin kauan kuin hänen kattonsa alla asutaan, tehdään niin kuin hän sanoo. Kummityttöni oli siihen todennut, että hän ja hänen veljensä tuovat taloon kuukausittain enemmän rahaa (lapsilisät ja isän maksamat elatusmaksut) kuin tämä isäpuoli itse. Oli kuulemma isäpuoli mennyt sanattomaksi.

Hui... tulipa oma isä mieleen... :(

Mulla tosin tuo napautustilanne tuli vastaan, kun vanhemmat oli eroamassa ja piti päättää mun huoltajuudesta. En tosiaan ollut läheinen "isäni" kanssa, joten tahdoin äidille yksinhuoltajuuden. Isä otti ennennäkemättömän hellyyspuuskan päälle ja selitti mulle mahdollisimman kauniisti, että kyllä hänellekin kuuluisi mun huoltajuus, kun hän on kuitenkin mun isä (tais olla eka kerta kun sen silloin tajus.. :whistle: ).

Vastasin, kuten musta tuntui/tuntuu yhä: Mä vaadin isältä pikkasen enemmänkin kuin pelkän paikallaolon siitoshetkellä.

Ei sanonut "iskä" mitään enää.

Yhteistyössä