Että pistää vihaksi naapurin lellitty kakara!!! Ja sen vanhemmat!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aarghh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aarghh

Vieras
Meillä on kohta 5v täyttävä tyttö. Naapurissa asuu juuri 4v täyttänyt tyttö. Tämän tytön vanhemmat ovat lellineet hänet aivan pilalle. Joka päivä, kun käyn lapseni kanssa ulkona, ja naapurit ovat siellä, alkaa tyttö jossain vaiheessa mankumaan uutta lelua, karkkia tms. Yhtenä päivänä olin tyttöni kanssa ulkona, ja naapuritkin olivat siellä. Tytölläni oli mukana joululahjaksi saatu baby born tyttö, baby born poika ja baby bornin kaksosten rattaat. Naapurin tyttö meni lapseni luokse ja sanoi, että ompas hienot, mutta mä saan hienommat, kun pyydän äidiltä. No eipä mennyt kuin pari päivää, kun naapurin tyttö tuli pihalle ja ylpeili omilla nukeillaan ja nukkejen BRIO kaksostenrattailla, sanoi suurinpiirtein näin: mun äiti osti mulle tälläset kalliit nukenrattaat, joihin teillä ei oo rahaa ostaa, kun sulle toi joulupukki. Tyttöni sanoi, että mielestään omat nukenrattaat ovat hienommat. Sitten juoksi naapurin tyttö itkien kotiinsa. Seuraavana päivänä olin menossa kauppaan, ja sattumoisin kuulin, kun naapurin tytön äiti sanoi tytölleen näin: katso, mitä äiti osti sinulle, tällaisen stigan, menepäs naapuriin sille pienenpien kiusaajalle (tarkoitti minun lasta, vaikkei hän koskaan ole muita kiusannut) ylpeilemään tällä, varmasti se kauhukakara alkaa pillittämään, siinähän oppii, ettei sinua kannata kiusata.

Minusta tuollaiseen ei järkevän vanhemman kannattaisi kiinnittää edes huomiota, tuollaistahan lapset tekevät. Selvästi oma lapsesi on ihan yhtä lellitty, jos kerran häntä harmittaa toisen saamat tavarat. Ihme kilpavarustelua, nosta itsesi moisen yläpuolelle.

[QUOTE="tiina";25381437]Minusta tuollaiseen ei järkevän vanhemman kannattaisi kiinnittää edes huomiota, tuollaistahan lapset tekevät. Selvästi oma lapsesi on ihan yhtä lellitty, jos kerran häntä harmittaa toisen saamat tavarat. Ihme kilpavarustelua, nosta itsesi moisen yläpuolelle.[/QUOTE]
No ei oma lapseni ole lellitty. Eikä myöskään harmistu toisten tavaroista, ihan tyytyväinen on omiinsa. En kiinnittäisi huomiota, jos olisikin pelkästään lapsen taholta tapahtuvaa toimintaa, mutta tytön äiti oikein kehottaa lastansa ylpeilemään.

Tyttösi ei siis kiusaa? Oletko ihan varma?

Meillä asuu nappurissa tyttö, joka haukku muiden vaatteet ja ulkonäöt jne... tosin meidän tyttö ei häenn kanssaan enää leikikään.

No ei oma lapseni ole lellitty. Eikä myöskään harmistu toisten tavaroista, ihan tyytyväinen on omiinsa. En kiinnittäisi huomiota, jos olisikin pelkästään lapsen taholta tapahtuvaa toimintaa, mutta tytön äiti oikein kehottaa lastansa ylpeilemään.

Ja sinä olet missä? Kun kuulet sekä tyttöjen keskustelut, että sen mitä naapuri sanoo omalle lapselleen? =)

• Tykkää
Reactions: Anatolia
: mun äiti osti mulle tälläset kalliit nukenrattaat, joihin teillä ei oo rahaa ostaa, kun sulle toi joulupukki

Hmm, millainen 4-v puhuu näin. Epäilen suuresti, ettei tilanteessanne olisi syytä kummankin vanhemmissa ja myös sinun tytössäsi.

[QUOTE="vieras";25381473]Tyttösi ei siis kiusaa? Oletko ihan varma?

Meillä asuu nappurissa tyttö, joka haukku muiden vaatteet ja ulkonäöt jne... tosin meidän tyttö ei häenn kanssaan enää leikikään.[/QUOTE]

Olen ihan varma siitä, ettei tyttöni kiusaa, koska en päästä häntä yksin ulkoilemaan. Tyttöni on myös eri päiväkodissa, kuin naapurin tyttö. Koskaan ei ole tyttöni käynyt naapurin luona kylässä, eivätkä he ole käyneet meillä. Päiväkotiryhmän kaikki tytöt ovat omani kavereita, tuskinpa siis sielläkään ketään kiusaa.

Ja sinä olet missä? Kun kuulet sekä tyttöjen keskustelut, että sen mitä naapuri sanoo omalle lapselleen? =)

Istun penkillä, ja tytöt leikkivät yleensä siinä 5 metrin säteellä minusta, ja olen pari kertaa sattunut kuulemaan kun tytön äiti puhuu lapselleen, on yleensä ollut naapurin rouva penkillä istumassa, ja minä juuri pihalle tullut, joten miksi en voisi kuulla?

[QUOTE="ullis";25381490]: mun äiti osti mulle tälläset kalliit nukenrattaat, joihin teillä ei oo rahaa ostaa, kun sulle toi joulupukki

Hmm, millainen 4-v puhuu näin. Epäilen suuresti, ettei tilanteessanne olisi syytä kummankin vanhemmissa ja myös sinun tytössäsi.[/QUOTE]

No naapurin 4v puhuu näin, tosin luultavasti äitinsä opastamana. En ole ollut tekemisessä kyseisen naisen kanssa. Ja kuten sanoin lapseni ei ole kiusannut/haukkunut, joten mitä minun tyttöni on voinut tehdä? Tämän talon edellinen asukas kertoi, että naapurissa asuu nainen, mies ja tyttö, jotka ovat todella raivostuttavia, tyttö härnäsi kuulemma heidän lapsiaan ja ylpeili äidin yllyttämänä kaikilla tavaroillaan. Aluksi en meinannut uskoa, mutta pakkohan se nyt on jo uskoa.

mun tytölläkin oli ystävä, joka aina kehu, etä hän saa kaiken, jos isä ja äiti ei osta, niin kyllä mummo ja pappa sitten ostaa. ja tottahan se onkin. sillä oli jo ala-asteikäisenä tietokoneet, digikamerat, monen sadan euron puhelimet, merkkivaatteet ja kaikki lelut, mitä vaan kaupasta löyty ja lapsi älysi haluta.
no mä sitten tytölle selitin, että ei se raha ja tavaran paljous ketään onnelliseksi tee. että kyllä se on ihan muut asiat, jotka ihmisen oikeesti onnelliseksi tekee. toki se silti pientä tyttöä kismitti.

Piloille hemmoteltu "ei haittaa" saa paljon "ei haittaa" leveilee "ei haittaa" kiusaa "HAITTAA" Ei kaikkea aina voi saada. Halusin pienenä kaikki lelut, mutta en saanut. Kyllä osaan elää sen kanssa.

Yhteistyössä