Että semmonen riidantäyteinen kauppareissu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olimme kääntymässä kaupan pihalle, kun edellä ajava auto alkoi törttöillä.
Mies menetti malttinsa, ja tööttäsi autoilijalle. Mies oli siis aika hermona.

Minä pahoitin mieleni tuollaisesta lapsellisesta käytöksestä. Kaupassa huomautin hänelle asiasta, ja hän alkoi tiuskia ja huutaa, että tuollaisille idiooteille saakin tööttäillä. Mua alkoi jostain syystä itkettää. Mies rääkäs, että "just, ala nyt siinä parkua!" ja lähti kärryjen kans latomaan johonkin.

Koko kotimatka huudettiin (oltiin ilman lapsia) toisillemme ja mä läppäsin sitä kasvoille.
Ihan hirveetä. Kiva lauantai. :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Minä pahoitin mieleni tuollaisesta lapsellisesta käytöksestä. Kaupassa huomautin hänelle asiasta, ja hän alkoi tiuskia ja huutaa, että tuollaisille idiooteille saakin tööttäillä. Mua alkoi jostain syystä itkettää. Mies rääkäs, että "just, ala nyt siinä parkua!" ja lähti kärryjen kans latomaan johonkin.

Koko kotimatka huudettiin (oltiin ilman lapsia) toisillemme ja mä läppäsin sitä kasvoille.

Ihan normia meillä.:D Ja lapset mukana vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja leena:

Ihan normia meillä.:D Ja lapset mukana vielä.

Normia? Joopa... Sattuuhan sitä joskus, mutta en mä tota ihan normina pitäis :(

Mitä ihmettä tuossa sitten oli? Mäkin tööttään hyvin herkästi autoilijoille, jotka ei esim. näytä vilkkua, kun meinaavat parkkeerata tai tulevat pois liikenneympyrästä. Mun mielestä kannattaisi nyt niellä kiukkunsa ja mennä pyytämään anteeksi, koska kertomuksesi perusteella sinä olet se, joka ylireagoi.

Totta puhuen en ymmärrä sinua ollenkaan. Tööttäminen on todellakin ihan ok, Suomessa se vaan on niin iso juttu jostain syystä. Ja alkaa nyt kaupassa sitten tuollaisesta tihruttaa, niin olisin itsekin paikalta häipännyt. Ja läpsit miestä vielä kasvoille, aika pahasti tehty.

Mun mies tööttää ja näyttää kaikki maailman käsimerkit ja vilkuttaa valoja yms. tosi usein liikenteessä täällä pk-seudulla, mua se lähinnä huvittaa ja usein hekottelen vaan siinä vieressä :laugh: Tyttö 2v.4kk on alkanu takapenkiltä huutamaan edessä olevalle autolle: -pois eestä, ala mennä! Kun seistään liikennevaloissa!!!

Mä en ymmärrä sellaista "turhaan" tööttimistä. Tööttääminen ja käsimerkkien näyttö on todella idioottimaista käytöstä ja kertoo yleensä kyseisen kuskin hermoheikkoudesta. Jos esimerkiksi edellä ajava auto sammuu, siinä on ihan turhaa tööttäillä ja raivota takana - ei paljon asiaa auta. Hyvin harvoin törmää rikkeisiin, joissa oikeasti on tööttäämisen paikka ja käsimerkkien näyttely on aina osoitus omasta ääliömäisyydestä.

Kurja riita teillä ja harmi, että asiat paisuivat alkuperäistä aihetta suuremmaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja miirikki:
Mun mies tööttää ja näyttää kaikki maailman käsimerkit ja vilkuttaa valoja yms. tosi usein liikenteessä täällä pk-seudulla, mua se lähinnä huvittaa ja usein hekottelen vaan siinä vieressä :laugh: Tyttö 2v.4kk on alkanu takapenkiltä huutamaan edessä olevalle autolle: -pois eestä, ala mennä! Kun seistään liikennevaloissa!!!

Aggressiiviset kuskit aiheuttavat helposti vaaratilanteita.

Ei se varsinaisesti ole aggressiivinen, kunhan "huomauttaa" törttöilijälle". On siis ajanut taxia vuosia (ei enää) ja osaa ajaa itse sujuvasti ja liikennesääntöjen mukaan (tutut kulmat ym.) ja sitä rasittaa kun muut ei osaa/viitsi/välitä =)

mun mielestä nää tööttäilijät on lähes poikkeuksetta kireähermoisia tyyppejä, joilla ei ole mitään tahtoa asettua toisen asemaan, aina vaan se minä ja minun menoni ja minun autoni ja MINÄ!

en voisi olla miehen kanssa, joka käyttäytyy moukkamaisesti liikenteessä. myös vaimolle raivostuminen kaupassa siitä, että toisella on paha mieli ja toinen sanoo mielipiteensä urposta käytöksestä on :o

ap:lta läpsäisy/lyönti on täysin väärin.

Niinhän se tuppaa olee, että just ne pienimmät ja vähäpätöisimmät asiat saavat riidan aikaan... harvoin on kyse meistään isosta, maata mullistavasta asiasta kun alkaakin jo salamat sinkoilee.

Ei se varsinaisesti ole aggressiivinen, kunhan "huomauttaa" törttöilijälle". On siis ajanut taxia vuosia (ei enää) ja osaa ajaa itse sujuvasti ja liikennesääntöjen mukaan (tutut kulmat ym.) ja sitä rasittaa kun muut ei osaa/viitsi/välitä =)

ehkä sun miehen kannattaisi opetella vähän käytöstapoja. ei liikenne ole mikään erityispaikka jossa saa "huutaa" toisille. ihan kuin sieltä oman auton suojista olisi jotenkin pienempi kynnys alkaa arvostelemaan toisia. eikai sun mies ala muissakaan tilantessa neuvoa ja huomautella, jos vaikka joku ei osaa kaupassa toimia sen mielen mukaan?

surullisinta on, että teidän lapsi oppii noi samat tavat ja sä vaan naurat ja annat hyväksynnän tuollaiselle ääliöydelle. ja mäkin tosiaan asun täällä pääkaupunkiseudulla, ajan työmatkat autolla ja näen päivittäin jos mitäkin eikä kyllä ole tapana reagoida miehesi kaltaisesti kenelläkään. se, että sun mies on ajanut taksia ei tee siitä hyvää kuskia, ne on yleensä just pahimpia kun luulevat olevansa jotain maanteiden herroja.

Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
se, että sun mies on ajanut taksia ei tee siitä hyvää kuskia, ne on yleensä just pahimpia kun luulevat olevansa jotain maanteiden herroja.

Pakko peesata.
Se kolmion takaa eteen tuleva tai miltei jalankulkijan yli ajava auto joka ei pysähdy suojatien eteen on ikävän usein taksi.

Suomi on kyllä hauska maa tuossa autoilussa. Täällä vaan kertakaikkiaan on ihan liian vähän liikennettä ja ruuhkia ja erillaisia tienkäyttäjiä. Mä itse vihaan yli kaiken esim. helsingissä ajamista kun ei oikeasti tajuta mitään vaan ollaan kaikki autoissamme nuppipunaisena.

Kun tuuppaa tuonne Keski-Eurooppaan ajaan baanoille niin sit alkaa tajuta vähän asioita. Ruuhka on yhtäkuin viisikaistainen moottoritie tukossa ainakin kilometrin pituudelta. Päivittäin. Liikkujia riittää ja autoilusta ei tulis mitään jos jokainen niistä tuutailis ja kiroais kanssa-ajajat. Suomi on autoilunsuhteen oikea junttimaa.

Mutta siis Leena, säälin lapsiasi jos teillä tuo on ihan normaalia. Oikeasti, minkä **** mallin annatte lapsillenne? Kyllä riidellä toki saa mutta haloo, ei joka päivä tai sit suhde ei kyl todellakaan ole kunnossa. Mä oon koko elämäni toivonut et mun porukat olis joskus tajunnut erota kun riitelivät aina. Se oli kamalaa kokea lapsena.

Yhteistyössä