Että tällainen (nolo) ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leipuri Hiiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Leipuri Hiiva

Vieras
Olen kuudennella kuulla raskaana ja pari päivää äkäisistä hiivatulehdusoireista kärsittyäni ostin Canesten puikon ja voiteen. En käsitä mikä meni pieleen, mutta en saanut puikkoa laitettua paikoilleen. Aiemmin (ennen raskautta) ei ollut mitään vaikeuksia saada puikkoa laitettua asettimen kanssa, mutta nyt sormin ei onnistunut. Karheapintainen puikko jämähti emättimen suulle ja vielä jotenkin sellaiseen asentoon että se teki kipeää. Yritin työntää sitä varovasti syvemmälle, mutta se tuntui niin pahalta että luovuin yrityksestä. Käsipeilin avulla sain lopulta ronkittua tabletin ulos ja onnistuin samalla saamaan vertavuotavan nirhauman limakalvoille. Onneksi vuoto lakkasi melkein heti.

Ei tosiaan tehnyt enää mieli yrittää laittaa puikkoa takaisin (myös hygieniasyyt) ja kallis puikko meni roskiin. Onneksi voide auttoi pahimpaan kutinaan. Ostin tänään uuden puikon ja mietin, että voisiko sen pinnalle laittaa ohuen kerroksen sitä voidetta, jotta tabletin pinta olisi liukkaampi ja siten se olisi helpompi laittaa paikalleen. Onko kenelläkään kokemusta...?

En tosiaan mikä eilen meni pieleen, valkovuoto on koko ajan runsasta eli paikat ei ole kuivat. Jotenkin vain tyrkkäsi vastaan. Tänään ois sitten pakko onnistua -kerään tässä suorituspaineita :D

Mikset kokeile jotain kermaviiliä paikallisena hoitona? Mä en noihin tuommoisiin hoitoihin tuossa asiassa luota; ilmakylpyjä, ruokavaliomuutos ja paikallisesti hapanmaitovalmisteita.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Mikset kokeile jotain kermaviiliä paikallisena hoitona? Mä en noihin tuommoisiin hoitoihin tuossa asiassa luota; ilmakylpyjä, ruokavaliomuutos ja paikallisesti hapanmaitovalmisteita.

Miten sä sitä kermaviiliä käytät. Kuinka paljon laitat ja miten onnistut olemaan sotkemasta paikkoja? Mulla on nimittäin myös hiiva.

Jos sulla on alapää kuiva, kuten tuossa joku jo veikkaili, niin osta CERIDAL-öljyä apteekista. Sitä saattaa olla myynnissä sekä Ceridal- että Ceridal Intime -nimillä, mutta molemmat ovat samaa tavaraa. Osta suihkepullo, josta on helppo suihkauttaa alapäähän kostuketta. Jos alapää on kuiva, niin eihän mikään tamponikaan uppoa kunnolla, vaan jää ärsyttämään kuivuuttaan.

miten toi lactal? voiko sitä käyttää raskaana? Mulla se auttaa hiivaan paremmin kuin canestenit yms(vaikkei olekkaan tarkoitettu varsinaisesti hiivan hoitoon?kai?)

Alkuperäinen kirjoittaja Sara:

Miten sä sitä kermaviiliä käytät. Kuinka paljon laitat ja miten onnistut olemaan sotkemasta paikkoja? Mulla on nimittäin myös hiiva.

Suihkussa ja antaa vaikuttaa 5-10 min ennen huuhtomista. Määrää en osaa sanoa, ei koko purkillista kuitenkaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sara:

Suihkussa ja antaa vaikuttaa 5-10 min ennen huuhtomista. Määrää en osaa sanoa, ei koko purkillista kuitenkaan. :D

käykö tohon myös esim ab piimä?olis kiva koittaa joskus...

Kiitoksia vastauksista. Alkuraskaudessa käytin luonnonjugurttia samaan vaivaan (levitin vanulapun avulla yöksi ja pesin aamulla pois) ja kyllä se ainakin vähän kutinaa helpotti. Nyt vaan ei ole happamia maitotuotteita jääkaapissa enkä kyllä lähde kioskille enää tänään. Taidan kokeilla sitä tabletin voitelua jollain rasvalla tai sitten tyydyn edelleen pelkkään Canesten-voiteeseen. Hmm, voisikohan vesipohjaista liukuvoidetta käyttää?! Kun käyttöohjeissakin mainitaan että esim. helpottamaan tamponin asettamista. Täähän on melkein sama juttu.

Mä kyllä laitoin canesten-puikon asettimella, vaikka oonkin raskaana. En vain työntänyt sitä asetinta kokonaan sisään, vaan noin puoleenväliin.

Eihän se asetin itsessään haittaa. En tiiä, härkkiikö se sitten kokonaan työnnettynä liian läheltä kohtua, tai sit se lääke ei saa olla raskaanaolijoilla niin lähellä kohtua...

Yhteistyössä