Ette ihan heti usko mikä toi meidän 1,5vuotiaan pojan uniongelmiin ratkaisun?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MintunKukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MintunKukka

Vieras
Tosi levottomia öitä ja hippasua pitkin taloa.
Ja nyt se on testattu kuukauden ajan. Ja eilen jouduin peseen sen niin olipas taas levoton yö.
db kaikki kiitos UNIPUSSILLE! :D

Ja nyt poika on taas pussissa porskuttanu jo 2h päiväunia.

Mua niin harmittaa, kun en saanut aikaiseksi hankkia sellaista.. Niin olen hyviä kokemuksia kuullut.

Tuo 2-vuotias ei enää taida sellaista hyväksyä, eikä taida niin isoa edes löytyä.

Alkuperäinen kirjoittaja mekin haluttaisiin joku ratkaisu..:
Mua niin harmittaa, kun en saanut aikaiseksi hankkia sellaista.. Niin olen hyviä kokemuksia kuullut.

Tuo 2-vuotias ei enää taida sellaista hyväksyä, eikä taida niin isoa edes löytyä.

Tuohon pussiin mahtuu meidän pitkä 3 vuotiaskin.Lastentarvikkeesta ostin.Ja makso jotain 30? kieppeillä.EI ole vaikea tehdä itsekkään tuota.

Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:
Hienoa! Suostuiko poika heti nukkumaan siinä kun ekan kerran puit? Mä taidan tän seuraavan vauvan nukuttaa unipussissa alusta asti..

Eka kerran vähän vastusteli.Mut aika pian tottu. Ja hakee jo itse pussin ku haluaa nukkumaan.
Mä kyllä suosittelen :)

Meillä 8kk ikäisellä se nukahtamisjuttu oli rattaat, aloin nukuttamaan sinne haalarissa :) Tämä meni jo niin pitkälle että lapsi oli nukutettava ohuessa välikausihaalarissa sänkyynkin yhteen aikaan yöt :D Kaikkensa sitä tekee kun on huonosti nukkuva lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:

Tuohon pussiin mahtuu meidän pitkä 3 vuotiaskin.Lastentarvikkeesta ostin.Ja makso jotain 30? kieppeillä.EI ole vaikea tehdä itsekkään tuota.

Ihan hennesistä saa isoja pusseja ja maksaa n.15e!

Alkuperäinen kirjoittaja vieraas:
Meillä 8kk ikäisellä se nukahtamisjuttu oli rattaat, aloin nukuttamaan sinne haalarissa :) Tämä meni jo niin pitkälle että lapsi oli nukutettava ohuessa välikausihaalarissa sänkyynkin yhteen aikaan yöt :D Kaikkensa sitä tekee kun on huonosti nukkuva lapsi.

Ihana :)
Mä tiedän kans lapsen joka ei tahtonu nukkua ko ulkona ja vaunuissa. Niin äiti hoksas laittaa aina kypärälakin yöksi päähän ja makuupussiin niin lapsipa alko taas nukkuun.

Alkuperäinen kirjoittaja vätys:

Ihan hennesistä saa isoja pusseja ja maksaa n.15e!

Joo mä kuulin kans eilen,et sieltä sais. Mut oli jo myöhästä :)

Alkuperäinen kirjoittaja vastakkainen kokemus:
Meillä taasen esikoisen yöt rauhottuivat, kun palattiin unipussista takaisin peittoon. Samoin hävisivät iho-ongelmat.

Kokiko lapsi sen pussin liian kuumana vai ahdistavana? Vai oliko se sellasista materiaalia,et lapsen iho ei kestäny?
Joo eipä se kaikki kaikille sovi.
Meidän pojalla ei pysy peitto päällä lainkaan. Potkii sen heti pois.

Kiva että apu löytynyt! Meillä taas kävi niin, että poika hermostui unipussiin siinä vaiheessa kun opetteli seisomaan nousua. Hermostui sitten pussiin jossa oli vaikea harjoitella :)

Meillä taasen esikoisen yöt rauhottuivat, kun palattiin unipussista takaisin peittoon. Samoin hävisivät iho-ongelmat.

Meillä sama. Vastasyntyneestä lähtien käytettiin unipussia. Reilun vuoden ikäisenä yöt rauhoittuivat, kun jätettiin unipussi pois. Mutta sitä ennen pienellä oli korvaamaton.

Mä käytin alusta asti unipussia molemmilla lapsilla. Vanhempi oikein itse haki unipussin ja levitti sen lattialle ja meni päälle makaan ja odotti naama hymyssä että jalat suljettiin vetoketjun taakse. Alkoi kaksivuotiaana itse sitten aamuisin repii vetoketjua auki, mutta iltaisin aina tykkäs mennä sinne. Pari kuukautta sitten lopetti siellä nukkumisen, yks ilta vaan päätti ettei enää. Ei tullut ongelmia uneen tänkään jälkeen.
Nuorempi nukutetaan edelleen unipussissa, kait niin pitkään kunnes itse sanoo ettei enää.
on se hyvä keksintö, sanon minä, ei tartte murehtia onko peitto päällä vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraas:

Ihana :)
Mä tiedän kans lapsen joka ei tahtonu nukkua ko ulkona ja vaunuissa. Niin äiti hoksas laittaa aina kypärälakin yöksi päähän ja makuupussiin niin lapsipa alko taas nukkuun.

heh :D Kaikkea sitä äidit keksiikin, meillä myös ohuen haalarin lisäksi aina puuvillamyssy ja puuvillatumput käsissä. kyllä meitä muutama ihmettelikin ihan ääneen, mutta no kun saatiin lapsi yöllä nukkumaan vähän paremmin, niin keinoja kaihtamatta. Peittoa kun ei huolinut muuten, se sängyssä nukkuminen oli vauvalle aina jotenkin hankalaa, ei tykännyt taas ilman peittoakaan olla. Haalarinukutus toimi :D

Kokiko lapsi sen pussin liian kuumana vai ahdistavana? Vai oliko se sellasista materiaalia,et lapsen iho ei kestäny?
Joo eipä se kaikki kaikille sovi.
Meidän pojalla ei pysy peitto päällä lainkaan. Potkii sen heti pois.

Polarfleeceä oli, mukamas ei allergisoi. Puoli vuotta lapsen jalat ruvella, epäiltiin maitoallergiaa yms. Mahakin jatkuvasti sekaisin. Ruvettiin vaan itse ihmettelemään, että miksi iho-oireet olivat vain jaloissa (pidettiin unipussin alla vain paitaa/bodya), ja onneks keksittiin kokeilla unipussin poisjättämistä. Ja siitä sitten parani kaikki vaivat.

Yhteistyössä