Ette usko mitä mulle on tapahtunut!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miltski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miltski

Aktiivinen jäsen
16.04.2006
3 413
0
36
Mä olin viime torstaina työterveydessä, kun kurkku oli niin kipeä, etten pystynyt edes juomaan ja korkea kuume. Sain 2 päivää saikkua, mut nieluviljelyyn en päässyt. Kun ei ollut peitteitä kurkussa. Punoitusta toki oli ja puhekin ihan puuroista.

Noh seuraavana päivänä nousi punapilkkuinen "ihottuma", josta täältäkin kyselin onko kellään ollut. Menin tk:seen, ja sieltä passitettiin sitten nieluviljelyyn vihdoin. Tänään sain sitte diagnoosin, A-streptokokin aiheuttama angiina ja tulirokko! :o

Tulirokossa tosi vakavat jälkitaudit ja ne on tosi yleisiä... Kaikki mun läheisyydessä olleet on testattava. A-streptokokki on tosi herkkä tarttumaan.

Elikkäs mun elimistö on tuon angiinan takia mennyt toksiiniseen tilaan, josta tämä tulirokko, jota ei olisi koskaan tullut jos olisin heti nieluviljelyyn päässyt... Juu, ottaa päähän!!! :kieh:

joo mun kaveri kävi muutama kuukausi muksunsa kanssa kylässä ja seuraavana päivänä sen muksulla todettiin tulirokko |O ei onneksi tarttunut meihin mutta kyllä otti päähän et tuli ees kipeen(koska oli jo silloin) lapsen kanssa kylään eikä mulle ees suoraan ilmottanut siitä tulirokosta vaan kuulin sen kaverilta..soitin asiasta niin sanoi et niin joo mut eihän se tartu ess kovin helposti..eipä joo,tarttuvuus vaan noin 50%luokkaa!!onneksi ei tullut meille sitten sitä rokkoa mutta kyllä pelkäsin kun 4 lasta ja nuorin vauva jne..

Alkuperäinen kirjoittaja ädä:
joo mun kaveri kävi muutama kuukausi muksunsa kanssa kylässä ja seuraavana päivänä sen muksulla todettiin tulirokko |O ei onneksi tarttunut meihin mutta kyllä otti päähän et tuli ees kipeen(koska oli jo silloin) lapsen kanssa kylään eikä mulle ees suoraan ilmottanut siitä tulirokosta vaan kuulin sen kaverilta..soitin asiasta niin sanoi et niin joo mut eihän se tartu ess kovin helposti..eipä joo,tarttuvuus vaan noin 50%luokkaa!!onneksi ei tullut meille sitten sitä rokkoa mutta kyllä pelkäsin kun 4 lasta ja nuorin vauva jne..

Voi, sanonko! Voiko joku olla noin ajattelematon!! Alle 3-vuotiaille sen ei pitäisi tarttua, mutta muille tosi helposti!

Yhteistyössä