Ettehän te ruottia osaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Svenska urpo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Svenska urpo

Vieras
Vai osaatteko kääntää ruottiks?

Paljon maksaa?

satamaan, kiitos?

ole hyvä.

hyvää päivän jatkoa?

Niin, ja ennen kuin alatte parjaamaan niin päivääkään en ole ruotsia lukenut!

kan ja tala svenska men it's lots better to speak English if you can't speak Swedish. Ja riikinruotsi on pikkasen erilaista kuin suomenruotsi.
On helppo kääntää sanoja ja lauseita mutta kun keskustelussa on ihan kiva ymmärtää mitä se toinen osapuoli sanoo. eli suosittelen englantia edelleen, jos sitä paremmin osaa

Alkuperäinen kirjoittaja Svenska urpo:
Vai osaatteko kääntää ruottiks?

Paljon maksaa?

satamaan, kiitos?

ole hyvä.

hyvää päivän jatkoa?

Niin, ja ennen kuin alatte parjaamaan niin päivääkään en ole ruotsia lukenut!

Vad kostar den hä/det här/de här?

Till ...., tak

Var så god.

had de bra resten av dag

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
kan ja tala svenska men it's lots better to speak English if you can't speak Swedish. Ja riikinruotsi on pikkasen erilaista kuin suomenruotsi.
On helppo kääntää sanoja ja lauseita mutta kun keskustelussa on ihan kiva ymmärtää mitä se toinen osapuoli sanoo. eli suosittelen englantia edelleen, jos sitä paremmin osaa

En osaa enkkuakaan. Sitä luin ala-asteella sairaalankoulussa tunnin viikossa 3-4lk.
sit olinkinkin tippunut kärryiltä ja koskaan en oppinut.

ei se mitenkään pahalla ollu tarkotettu, anteeksi jos käsistit väärin. Mutta kirjotit tossa "till hamnet tack" vaikka se kuuluu olla "hamnen", siksi mun oli parempi :)

Nim. pilkunnussija

Alkuperäinen kirjoittaja urpo paska:

En osaa enkkuakaan. Sitä luin ala-asteella sairaalankoulussa tunnin viikossa 3-4lk.

mitä kieliä sitten luit koulussa? vai voiko nykyään peruskoulun kahlata läpi ilman kieliä ja jos voi niin kannattaako?

Alkuperäinen kirjoittaja urpo paska:

mitä kieliä sitten luit koulussa? vai voiko nykyään peruskoulun kahlata läpi ilman kieliä ja jos voi niin kannattaako?

Mä luin enkkua 3 ja 4 luokan kerran viikossa, jos jaksoin. Kun pääsin ihan normi koulun penkille mä en tajunnu mistään mitään. Just ja just mut päästettiin aina seuraavalle luokalle. En minä osannut siinä 10 vuotiaana ruveta vaatimaan luokalle jättämistä vaan se oli aina helpotus kun luokaltaan pääsin, se luokalle jättö oli ihan järkyn noloa.
Ruotsia en sitte "joutunut" lukemaan yläasteella, sain vapautuksen ja olin paaaaaaaaaljon poissa koulusta...

Se oli sellasta silloin. Harmi mulle.

Alkuperäinen kirjoittaja kaksikielinen:
ei se mitenkään pahalla ollu tarkotettu, anteeksi jos käsistit väärin. Mutta kirjotit tossa "till hamnet tack" vaikka se kuuluu olla "hamnen", siksi mun oli parempi :)

Nim. pilkunnussija

Mietin sitä pitkään ja muistin väärin!

Kyllä mä kuitenkin niin paljon hermostuin, etten enää koko tänä vuonna kirjoittele koko palstalle mitään! ;)

Yhteistyössä