Ex-duunari, nykyään toimihenkilö.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dame74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Dame74

Vieras
Jotenkin ihmeellistä, että tässä nykymaailmassakin tuntuu olevan monessa firmassa hirveen tiukka jako duunareihin ja "valkokauluksisiin". Tai musta tuntuu, että monessa firmassa teeskennellään, että "ollaan kaikki samassa veneessä", mutta jaottelu on jollain tasolla hirveen näkyvää. Tosin ei välttämättä palkassa...

Mä olen koulutukseltani tradenomi, mutta en saanut aikoinani alan hommia. Eksyin sitten kotipaikkakunnallani vanhaan kesäduunifirmaani ihan duunarin hommiin. Viihdyin silti duunissa ja palkkakin nousi mukavasti tuotantolisineen sun muineen. Aina oli silti mielessä se, että pääsis "oman alan hommiin".

No lopulta sitten tärppäs. Sain toisesta firmasta ja toisesta kaupungista periaatteessa koulutustani vastaavaa työtä. Tajusin kyllä heti, että hohdokkuus on tostakin duunista kaukana, mutta aattelin että se on sentään mahdollisuus mulle päästä ns. uraan kiinni...'

No nykyään olen sitten jonkinlaisessa urassa kiinni. Samassa firmassa tehtävät vähän laajentuneet ja palkka noussut. Kuukausipalkka on 2700e/kk... mutta... Että hommat sais tehtyä, on aina pakko tehdä vähän extraa. Siitäpä ei mitään makseta. Duunissa pitää koko ajan olla kauheen skarppina. Ja mitään tulospalkkiota ei oo...

Kattelin just mun vanhoja palkkalappuja duunarin hommista. 5 vuotta sitten tienasin bonuksineen käytännössä 2500 e /kk. Että käytännössä ihan samoissa mennään. Toki oli 2-vuorotyö, mutta oli siinäkin puolensa... Mut todellakin, aika moni meistä toimihenkilöistä on ihan samassa "kastissa" duunarien kanssa, mutta ilmeisesti joillekkin se on niin pirun hienoa olla toimihenkilö tms...