Hae Anna.fi-sivustolta

Ex ja nyksän lapset

Viestiketju osiossa 'Vanhempana' , käynnistäjänä Tiinuliinu, 11.10.2019.

1. Tiinuliinu Vierailija

Mitenkäs tälläisessa kuviossa tulisi toimia kuin järkevä aikuinen, joka antaa tilaa exälleen.

Lapset tulivat kotiin onnellisena isänsä luota ja kokivat olonsa mukavaksi ja toinen heistä aloitti keskustelun joka meni suurinpiirtein seuraavanlaisesti. Pojat x ja y ovat ärsyttäviä. Se toinen on hieman siedettävämpi kuin se toinen, mutta se toinen haukkuu aina vammaiseksi. Siihen minä kysymään, että oletko sanonut isälle tai onko lasten äiti puuttunut asiaan. Isä ei ole sanonut mitään ja lasten äiti on voimattomasti jotain.

Exän ja nyksän suhde on verraittain uusi, mutta hälyttävästi alkaa näkyä jo merkkejä siitä ettei lapseni tule sietämään näitä lapsia. He kokevat ettei isä alkuhuumassaan kuuntele heitä ja nyt antaa vielä haukkuakin.
    Omani olen pyrkinyt kasvattamaan niin ettei ketään saa haukkua ja erillaisuus on vain erillaista. Lisäksi vanhemmalla lapsellani on Asperger joten erillaisuus on ollut läsnä meillä aina.

Pitääkö tähän minun toisessa kodissa puuttua sen kodin asioihin vai annanko vain olla ja kuuntelen ja yritän löytää sanat jotka poika voisi sanoa takaisin?

Tällä hetkellä poika kokee, että nyksä on saanut jo rangaistuksen, koska joutuu elämään näiden lapsien kanssa koko ajan. Siis nämä lapset eivät ole suurinta huutoa. Ja kyllä, lapseni tosiaan sanoi näin toisten lasten äidistä. En ymmärrä miksi äitiä pitäisi edes rangaista, mutta tämä toinen äiti voisi kyllä hieman kouluttaa lapsiaan käyttäytymään.

Nyt tosiaan mietin mitä teen? Puutunko vai annanko vain olla? Lapseni kokevat myös ettei isä heitä kuuntele.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri