EX-KERMIT 22 vko 1

  • Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti
Tuuli!
Heips! Tännehän on iskenyt oikein puheripuli, ei meinaa perässä pysyä teidän jutuissa. Omppu nyt kumminkin oli saanut hiiren herätettyä henkiin, jee! Ja Senora oli palannut linjoille. Ihanaa, että teillä oli onnistunut loma! Niin ja Safiirin nelkku on tyttö ja syntymäpäiväkin on jo tiedossa! En minäkään lähettele sinne sitten mitään, jos kerta on parempi, että syntyy vasta ensi perjantaina. Niksukin oli taas käynyt hakemassa suppareihin lisää voimaa - kyllä on kuopus aikas vastahakoinen tulemaan ulos, ei voi muuta sanoa...

Antzille paljon haleja myöskin täältä! Koita jaksaa olla positiivisella mielellä, vaikka varmasti kaikenlaiset ajatukset pyörii päässä. Naistenklinikalla on kyllä niin hyvä osaaminen, että varmasti tietävät, mitä tekevät.

Onpas Tiiti saanut nyt paljon kehuja...kiitos vaan kovasti. Täällä menee ihan kivasti, suurin osa ajasta menee syödessä :) Ja teidän ansiosta en ota enää paineita tuosta pulloruokinnasta, joten mielikin on jo parempi. Terkka kävi tänään ja otti multa tikit pois ja punnitsi Tiitin. Paino oli tänään 4280g, kun se maanantaina sairaalan lähtöpunnituksessa oli 4050g. Sekin vaan sanoi, että pääasia, että poika saa ruokaa. Viikonloppuna päästään sitten käymään ulkonakin.

Ja galluppejakin oli pitkästä aikaa :) RiitelyG: olen jo ennnkin tainnut sanoa, että me ollaan sen verran tylsän tasaisia immeisiä miehen kanssa, että riidellään äärimmäisen harvoin. Ja sit, kun riita tulee, niin poikkeuksetta se olen minä, joka sen aloittaa...SiivousG: mä tykkään yleensäkin siivoamisesta ja paikkojen järjestelystä. Inhottavinta musta on silittäminen. Vauvanhoitogallupiin en taida vielä vastata johtuen tästä mun hurjasta kokemuksesta. Kuukauden päästä tilanne on varmaan jo toinen :)

Eipä kai nyt enää muuta tällä erää. Tiiti otti päivällä vain lyhyitä tirsoja, mutta nyt sitten onkin nukkunut koko illan.

Sonialle tsemppiä huomiseen ultraan! Tosiaan huomenna on jo taas perjantai.

Tuuli
 
Sonia..
Onpa täällä taas ollut melkonen kuhina :D Kaikki sain luettua, mutta en varmaan muista kaikkia kommentoida..

Tervetuloa Senora takaisin tänne kylmään(?) kotimaahan! Kuulosti, että oot päässyt rentoutumaan ihan kunnolla.
Miten sulla vielä oli töitä? Kohtahan sulla kuitenki alkaa äitiysloma ja oliko kesälomakin ensin.

Tehikseltä piti kysyä, että onko teillä ne talot rakentanut joku talofirma vai oottako ottanu jonku paketin ja sitte hommannu erikseen rakennusmiehen?
By the way, oisko se testi paikallaan?? ;)

Niksulle kovasti jaksuja!! Taitaa se tyttö olla tulossa :)

Kiitos Tuuli ja Safiiri, huomenna ollaan tosiaan paljon viisaampia. Ois kiva jos mies olis maisemissa, sais purettua siihen jännityksen.. tai ne ultrauutiset ennemminkin.

Kävin siellä neuvolassa, niin aikoivat katsella sen edellisen veriseulan tulokset kun en tajunnut edes kysyä silloin mikä se riskiluku oli. Jäin sillon siinä kii, mutta en tiiä johtuiko se km sitten siitä.

Gallupeja, riidellään ihan sujuvasti aika usein kun on tottunu yksin olemaan. Jos mies tulee reissusta, niin alku on vähän sellaista totuttelua. Ne riidat on kyllä vaan sellaista pientä kinaa. Kunnolla sitten paljon harvemmin.
Suutun helposti, mutta lepyn myös. Toista se oli nuorena tyttönä, saatoin olla puhumatta vaikka viikon jos ei kauemminkin, enää ei jaksa :)

Siivous... imurointi on kaikista kauheinta mitä tiedän, tuun aina ihan hikiseksi ja huonolle tuulelle :D Onneksi mies hoitaa sen useimmin. Eikä se vessan pesukaan mukavinta oo (mun hommia).

Tykkään laittaa vaatteita koneeseen ja silittää. Meillä on mulla ja tytöllä älyttömästi vaatteita ja vaihdan kans tytölle joka päivä uuden puseron, usein housutkin.

Vauva-ajassa oli pahinta kun oli ns. yksinhuoltaja kun mies teki reissuhommia ja asuttiin täällä korvessa. Sitten tyttö pulautteli koko ajan. Eikä nukkunut päivällä kuin puolen tunnin pätkiä. Myöhemmin todettiin vilja-allergia, se teki varmaan sen itkuisuuden ym. Nyt nuo kaikki muistot on aika kullannut :)

Ihanaa, tänään näkyy House ja Rimakauhua ja rakkautta. Ajattelinpa katsoa senkin missä ne mummut ja papat laulaa, näin kerran pätkän ja vaikutti hyvältä!
 
Niksu1
Sonialle paljon paljon tsemppiä huomiseen ultraan ja Antzille jaksuja oman ultran odotteluun!

Siihen vauvanhoitoG:hen piti todeta: musta ahdistavinta oli kans se, että poitsu pulautteli ihan tajuttomasti tosi pitkään. Jatkuvasti oli kaikki paikat pulautuksessa, vaatteita (omia ja lapsen) sai olla vaihtamassa koko ajan eikä siihen kuitenkaan löytynyt mitään syytä. Ei auttanut korvikkeen vaihdot eikä röyhtäyttämiset, erilaiset tuttipullot tai mikään muukaan. Sitten se loppui reilu 6kk iässä kuin seinään. Eikä ne lohduttomat itkumaratonit tietty nekään herkkua ole, varsinkaan keskellä yötä (etenkään jos mies vielä huokailee vieressä kun pitäisi saada nukuttuakin...). Mutta loppupeleissä se vauva-aika on niin lyhyt, ettei siitä ikuista ahdistusta varmaan ennätä saamaan.

Täällä pukkaa taas kipeitä suppareita, muttei NIIN kipeitä eikä NIIN säännöllisiä, että vieläkään voisi hurrata asian tiimoilta. Odotellaan odotellaan, kyllä se kuopus sieltä joskus tulee. Se kai tässä on se ainoa varma asia. Aikas monet (tai oikeastaan kaikki paitsi mies ja esikko) ovat nyt sitä mieltä että tyttö sieltä on tulossa. Mä en oikein itse ole vahvalla fiiliksellä kumpaankaan suuntaan....

Että sellaista tällä erää. Ilmoittelen varmasti jos jotain saadaan aikaiseksi yön pimeinä tunteina, muussa tapauksessa aamulla ilmoittaudun neuvolan jälkeen....

Hyvää yötä ja huomenta.

Niksu
 
Tehotyttö.
Täällä viimein päivän oma aika alkanut. Isäntä tosiaan reissussa, niin onkin ihan yksinäinen ehtoo... Tuntuu, että kierrokset vaan koko ajan nousee tässä perheessä. Taidan lyödä jarrut minäkin pohjaan tuon viitoshankkeen kanssa. Tässä huushollissa käy melkoinen kuhina välillä :) Useimmiten täällä on iltapäivisin/iltaisin vähintään kuusi lasta, kun isoilla on kavereita. En halua missään nimessä on kaverisuhteiden estäjänä, joten yleensä kyllä nuo kyläilyt sallin. Ja nyt kun tuota bänditoimintaakin on alkanut on aika virkeästi, niin täällä on vähän enemmänkin sakkia. Siihen kyllä kovasti kannustan ja lehmähermoja löytyy sietämään isompaakin pauketta :-D
Tässä olisikin oikeastaan aika istahtaa alas perheen kanssa ja pohtia tuo viikko-ohjelma vähän uudelleen. Pitäisi olla sellainen arkipäiväkin, joka on rauhoitettu omalle perheelle. Tämä on ollut vähän sellaista hakemista tuon vauvan syntymän jälkeen...

Sonialle tosiaan kovasti tsemppiä ultraan! Kaikki peukut pidetään pystyssä :)

Senorakin vähitellen tainnut päästä kärryille ;-)
Päivitäpäs tosiaan se kumpu pian!

Sonia kyseli noista rakentamisista. Apua, siitä tulee kyllä romaani, kun alkuun pääsen... Yritän lyhyesti :)
Molemmat talot on pitkästä tavarasta tehtyjä. Eli suunnittelu teetetty ensi jne. Molemmissa on ollut sitten osaurakoitsijoita eli paljon on itse junailtu, aikataulutettu, hankittu tavaraa jne. Varsinkin ekassa kyllä omaa työtä ihan konkreettisestikin on suht paljon. Mm. itse tykästyin kovasti raudoittajan hommaan :-D Tässä kakkostalossa kyllä oman työn osuus on aikas pieni. Toisaalta mun osuus yksin oli aika suuri näissä junailuasioissa. Esim. kaikki sisustushommat hoitelin täysin yksin. Ekassa vielä paljon pohdiskeltiin ja kierreltiin yhdessä. Oli aikas huvittavaakin tässä kakkosessa, että isäntä ei esim. ollut yhtään tapettia nähnyt ennen seinään laittoa, eikä laattaa ennen kuin kantoi niitä laattaliikkeestä peräkärryyn :)
Mutta paljon sitä sellasta pikkuhommaa oli tässäkin. Isäntä sanoi niitä paskahommiksi, joita ei voinut oikein kellään muullakaan teettää. Ja kyllä muuten se tavaroiden hankintakin itse on yllättävän työlästä ja aikaa vievää puuhaa.
No, Sonian ajatus varmaan oli saada jotakin vihjettä miten kannattaisi talo rakentaa?!
Vastaus on, että ei näin kuten meillä on tehty!
JOS vielä rakentaisimme, se tapahtuisi näin: Talopaketti ja siitä eteenpäin rakennusliike tekisi loppuun etukäteen sovitulla kiinteällä avaimet käteen -hinnalla.
Silloin tietäisi oikeasti kustannusarvion. Varsinkin nyt, kun hinnat tuntuvat karkaavan käsistä tai ovat siis jo karanneet. Tähän projektiin nimittäin saa uppoamaan aina vaan lisää ja lisää, eikä vieläkään ole valmista läheskään... Meillä tämä kakkoshanke oli hanke, jota ei olisi koskaan pitänyt aloittaa. Ihana talohan tämä on, mutta ei vaan saa koskaan valmiiksi, kun vielä puuttuu sitä sun tätä koristelautaa jne jne. Ja varsinkin kun aina keksii lisää uusia terassilaajennuksia ja kuistia ym. ;-)

Ja testiä en tee. PISTE :-D
Syykin on... Jos ovis on joskus ollut, niin se oli 29.12. Ainut vatsakipu, joka siihen viittaa. Siitä jos olisi raskaaksi tullut, niin johan se nyt testissä olisi viime viikolla näkynyt. Eli se ei ollut ovis. Sen jälkeen ei ole ovista voinut olla. PISTE. :-D

Tästä viestistä taisi tulla nyt vähän nega :) Oisko sitten PMS pamahtanu? Johan sitä päivällä herkisteltiinkin...

Nyt toivotaan taas Niksulle pamahdusta! Se on muuten helmikuu huomenna, eikö?

Menen ottamaan lasin punkkua ja vähän tummaa suklaata, njam.

Tehis
 
pikku2
Jaa ha.. ja hyvät yöt kaikille..

Täällä on tänään pärjäilty erinomaisesti. Isäntä oli poissa jaloista ja mummo oli hieman auttelemassa. Sain lämmitettyä uunin sekä aitalla takan.. valmistin huomisen ruuan uunissa, tein lumityöt.. ja käytiin iltavaunukävelyllä.. Esikoinenkin oli pitkästä aikaa tyytyväinen kun äidillä oli hetki aikaa vaan olla ja pitää kainalossa.. ; ) Kyllä tuli itsellekin syyllinen olo kun aikaa on nykyään niin vähän.. ; (

Pohdiskelin tuossa illansuussa kun esikoinen kömpi meidän sänkyyn nukkumaan, että mikä siinä on viikolla kun pinna on niin kireällä.. Tajusin, että taidan vaan vaatia / yrittää liikaa miellyttää ja saada aikaiseksi. Nyt pitää ottaa tiukka linja.. päätin, että teen vain yhden ylimääräisen homman normaalien päivähommien(pyykit, ruuat, astiat & lypsyt, syötöt, pyllypyykit jne.) lisäksi. Jos lämmitän uunin & takan en yritä siivota koko kämppää sen lisäksi.. Siivouksenkin voi jakaa useampaan osaan.. siivota vaikka huone kerrallaan.. jne.

Muuten tuohon kotityögallupiin.. Ruuan laitosta ja leipomisesta tykkään niin paljon, että lasken ne miltei harrastukseksi.. joten ne on ehdottomasti sieltä miellyttävimmästä päästä..

Kävin tänään hierojalla. Kyllä oli taas taivaallinen olo tulla pois. Ei kolottanut eikä
pakottanut.. toi hieroja jolla käyn on kyllä superhyvä siinä mitä tekee.. ; )

Niksulle edelleen supparilähetys.. ei taida olla ylitarjontaa, vai eksyvätkö matkalla ?

Siirin 4kk neuvolakuulumisia: Painoa oli 5940g ja pituutta 59,5cm. Tai tällaiset mitat se terkkari oli neuvolakorttiin merkannut.. mutta omasta mielestäni paino oli 5740g ja pituus 58cm. No, en takerru noihin jos viikon päästä kaikki näyttää olevan kunnossa. Terkka neuvoi myös, että voidaan kokeilla kuinka pitkiä unia neiti vetelee.. jos ei herätetä aamuyöstä syömään.. Mennään kuitenkin ensi viikolla se ROTA-rokote ottamaan.. ja samalla voi punnita ihan huvin vuoksi..

Hyvän yön romaanihan tästä taas tuli, mutta nyt on mentävä vielä tyhjentämään tissit.. ; ) ÖITÄ !

Pikku2 & Siiri 4kk
 
Katzu
Huomenta

Eipä taida Niksu vieläkään olla poksaktanut. Nyt täältä tulee NIIIIIIN ISO POKSSSSSS!!!!!! :)

Käytiin eilen illalla miehen kanssa Amarillossa syömässä. Olipas taas hyvää ruokaa, slurps....
Oli tänä aamuna hauska herätä kellon soittoon. Molemmat kädet oli lievästi puuduksissa ja en meinannut saada millään otettua puhelinta yöpöydältä :)
Varmaan voisi minullekin olla taas hyötyä hierojasta, kuten Pikku2:lle. No jospa ensin yritän saada miehen kädet töihin.

Se on muuten tässä vaiheessa aika hauskakin lukea teidän vauvallisten vauva arkea. Mutta tässä kohti tuskin jää hyvät neuvot tuonne aivoihin :)

Sonialle tsemppiä ultraan!!!

Tehishän on varsin tiukkana testin teon suhteen ;) Eipä me muutkaan voida salaa sun puolesta sitä tehdä....

Millos se Senora töihin palailee??? Ei ole sinulla enää montaa työpäivää jäljellä :)

EIlen sanoin illalla miehelle, että toisaalta tuntuu vielä kauhean pitkältä ajalta ennen kuin Nöpö näkee päivän valon. Koko lopputalvi ja kevät pitää vielä varttua sitä hetkeä.

Nyt täytyy taas mennä töiden kimppuun, mutta onneksi on perjantai!!!

 
Tehotyttö.
Huomenet!
Pakko heti avata kone ja kurkata :)

Pikku2, tuo on hyvä oivallus ;-) Mä otin kans sen tyylin heti oikeastas kun isäntä lähti isyysloman jälkeen töihin. Vain välttämättömät tehdään ja omaa hengähdysaikaa pitää olla. Siksi mä monesti päikkäriaikaan ihan vaan surffailen ja juon teetä :) Ei aina tarvii olla miljoona asiaa hommalistalla. Täällä melkein toiminut tää järjestelmä. Välillä tietty tulee puuskia, et tekee mieli touhuta.

Katzu, tuo puutumishomma ei ole kivaa :-/
Usko pois, viikot vierähtää kyllä nopsaan ja pian teilläkin on se oma nyytti.

Hassua, täällä yksi esikoispoika föönaa tukkaansa kauluspaita päällä. Koulussa tänään Talent-kisa, johon heitin bändi osallistuu :-D Hiukan on ollut kyllä paineita asiasta, joka on näkynyt täällä kotona viime päivinä, huoh.

Täällä tulee lunta vaakasuoraan tuulen kanssa, yäks. Saas nähdä miten käy ulkoilujen kanssa. Illalla oltiin kans vähän lumihommissa ja rattikelkkailemassa. Ai niin, hiihtelykuvankin otin. Pitäsköhän Tuulille nyt laittaa näytille ;-) Mä kans täytän välillä tuota suljettua, että Ompun ei kande olla yhtään huolissaan. Niitä on kiva vaihdella siellä albumissa. Tuoreita otoksia muiltakin on aina kiva katsella. Eli kovasti vaan kuvia lisäilemään muutkin! Nyt en kyllä kerkiä niihin hommiin. Se siskoskuva oli IHAN PAKKO laittaa yks päivä :)

Tehis
 
senora
JEE Perjantai...

Sonialle tsempit ultraan... toivotaan että kaikki on ultrassa ookoo..

Eilen yritin laittaa kuvaa suljetulle... jotenkin yhteydet pätki... tai aivot... kyllä mä mahakuvan päivittelen kunhan kerkiän..

Tää helmikuu olis töitä.. Ja maaliskuun toisen viikon perjantai olis eka äippälomapäivä.. huh... Eilen naapuri toi postit ja Kelalta oli tullut päätös äitiysrahasta ja -pakkauksesta, päivätty 21.1 ja toimitusaika pakkaukselle 2 viikkoa.. sehän olis ens maanantai... Tuleekos postista normaaliin tapaan pakettikortti vai miten toi toimii???

Tiiti on kyllä hienosti saanut painoa lisää... Tsempitykset Tuulilla imetykseen ja vauva-arkeen...

Tänään pitäis käydä sen diabetes-terkan juttusilla... Luultavasti joudun seuraamaan sokereita... tai kerron sit iltapäivällä mitä siellä juteltiin. Ens tiistaina pitäis käyttää autoa Oulussa hoidossa... mies käytti sen määräaikaishuollon ennen lomaa ja lämmityslaitteen osa oli tullu vääränlainen... niitä on kuulemma erilaisia ja tietenkin olivat tilanneet vääränmallisen osan... Torstaina olis sitte lääkärineuvola.... Ohjelmaa näyttää siis kertyvän... Olikse niin että viikolta 30 lähtien käynnit neuvolassa olis joka toinen viikko??

Giako kertoili saaneensa neuvolasta jo jotain synnytyslappusia?? Meillä ei oo synnytyksestä juteltu vielä yhtää mitää... Mutta kai sit ajallaan...
 
Katzu
Niin onko teillä Senora jo tiedossa valmennuksen ajankohta? En muista oletko siitä jo maininnut aiemmin jotain :) Meillä meinaan kesäkuisissa yksi on ollut jo yhden kerran.
Yleensä ainakin minun mielestä se alkaa selkeästi myöhemmin ja ei meille terkka ole vielä ko asiasta mitään puhunut.
Toivotaan, että sinun sokrut pysyy aisoissa :)
 
senora
Katzu... siis valmennus... ??? Ei oo puhuttu mitää... Mielenkiinnolla odotan, milloin se alkaa ja onko yksilö- vai ryhmävalmennusta... Sen verran tiijän, että meillä päin on kaksi huhtimammaa... Eli voi olla yksilöllistä valmennusta.

 
Tehotyttö.
Hei, tuli mieleen, että onko teillä kellään sellasta sähköpostissa kiertänyttä juttua 80-LUVUSTA. Siinä oli muistaakseni kaikkea näin jälkikätevää huvittavaa, mitä tapahtui tuolla vuosikymmenellä...
Mulla yksi projekti, johon oisin tota tarvinnu ja hölmö poistin sen just joku aika sitten posteistani :-(
Kerron lisää tuosta projektista joskus myöhemmin suljetulla. Olen taas päässyt lempipuuhiini :-D

Aivan järkky toi keli, mutta me kutsuttiin kaverit pihaan leikkimään ;-) Ensin tehdään lumityöt. Täällä sähköt kivasti pätkiny.

Ei oo vielä Niksua näkyny...????

Tehis taas
 
safiiri,
Pikaisesti silmäilen ystävättärien kirjoitukset. Eipäs ookkaan Niksua näkyny vielä tälle aamulle.........

Nyt jauhelihakeiton tekoon. Paikalla taas iltapäivästä.

Safiiri ja Nelkku 37+0
 
Niksu1
Täällähän minä. Helevetin huonosti nukutun yön jäljiltä raahauduin neuvolaan 8.30 esikoinen mukanani. Kaikki ok, paitsi painoa tullut yli 4 KILOA parissa viikossa. Ja ihan silkkaa turvotusta. Mutta koska verenpaineet ei ole kohollaan ja pissa puhdas, ei asiaa tutkita sen tarkemmin. Se on nyt vaan kestettävä - ei auta vedenjuonti, ananas, mansikka, lenkkeily tms. Vaavan syke oli myös paljon hitaampi kuin yleensä (normisti ollut 130-140, nyt vaan 120-125 ja liikkui kuitenkin koko ajan). Mutta sekään ei terkkaa hetkauttanut. Kokeili että pää on edelleen porautuneena lantioon eikä pääse enää liikkumaan, ihmetteli kovin mikä sitä meidän kuopusta siellä nyt niin tiukasti pitää...... Niiiiinpä.

Seuraava neuvola sit ensi tiistaina ja laittaa mut torstaina neuvolalääkärille, jos ei kuopus sitä ennen ole suostunut yksiöstään poistumaan. Mietti vielä ääneen, että ehkä seuraavalla supparimaratonilla kannattaisi lähteä kaikesta huolimatta sairaalaan näytille, jos ne eivät sitten vaikka loppuisikaan. Joo-o, ihan huvikseni viitsin tosiaan hälyttää pojalle hoitajan ja lähteä autoon istumaan reilu 80 kilsaa, jos jo lähtiessä näyttää siltä ettei suppareissa ole riittävästi puhtia. Laittavat mut näin ruuhka-aikaan sieltä vaan takas kotiin odottelemaan (niin ja laskuttavat sen polimaksun...). No thanks. Mieluummin odottelen kotosalla niin kauan että olen varma asiastani. Alkaa tietty tääkin jo oikeesti käydä fysiikalle, maanantaista asti on suppaillut vähän väliä eikä valmista vaan tule. Hmph.

Mä en oikeesti jaksa keskittyä nyt mihinkään. Anteeksi ihan kamalasti omanapaisuuteni!!

Niksu 39+5 (väitin jo eilen että viikkoja ois tän verran.... Sunnuntaina siis laskettu aika...)
 
Katzu
Voi sinua Niksu. Nyt varmaan erityisesti odottavan aika tuntuu TOOOOOSI pitkältä.

Tehis minulla myös oli tuo kyseinen 80-luvun viesti, mutta olen sen jo poistanut. Hyvillä tuurilla sen voisi löytää googlettamalla. Muistatko yhtään viestin otsikkoa??? Mulla on ainakin hämärän peitossa :)

Safiirin jauhelihakeitto sai herahtamaan veden kielelle. Meillä mies ei suostu syömään keittoja ja en viitsi itsellenikään niitä tehdä. Nekin onkin minulle siis harvinaista herkkua...
 
Omppu75.
Täälläkin helvetin huonosti "nukuttu" yö takana, kuopus päätti heräillä sit puolen tunnin välein tissille. Yritin, että tuttia väkisin vaan suuhun, kun hirvee lupse jä ähke kävi nyrkin kanssa ja ihme hillumista, mut ei... Tais olla vaan läheisyyden kaipuuta. Nyt sitte taas kivasti uinuu.

Niksulle kestämistä! Onhan nyt nää kolme viimeisimmät vauvat antaneet odottaa itseään!! Vaikka eihän sulla V I E L Ä =D yli olekaan..

Mäkin olen saanut tuon 80's sähköpostin ja hyvässä lykyssä gmailistani saattais löytyä, on meinaan sen seittemän sataa viestiä.. täytyy kattoo jossain vaiheessa.

Senora joo siitä äippäpakkauksesta tulee pakettikortti ihan normaaliin tapaan. Ja neuvolakäynnitkin tihenee, ensin ne on kahden viikon välein ja sit vikana kuukautena viikon välein. Ainakin meillä näin.

Tehiksen esikko siellä kauluspaidassaan föönaili :) Varmaan ovela tunne katsoa kun omat lapset aikuistuu tai ainakin kasvaa isommiksi. Meillä toi vanhempi on nyt tosiaan alkanut näyttämään vähän Eemelin merkkejä, koko ajan tuhmuuksia tekemässä. Nytkin pitää elefantin askelilla tömistellä sitterissään nukkuvan pikkuveljen vierestä ja useasti. No, ei tostakaan varmaan kivalta tunnu, kun ei yhtäkkiä saakaan olla ja asua, niinkuin ennen veljen syntymää..

Täällä ei sada mitään, mutta ihan pilvistä. Kaipa se sieltä Tehikseltä päin on tulossa tänne..
 
safiiri,
No niinhän sää Niksu eilen mainittikki että meet aamulla neuvolaan. Heh, me hätähousut heti innostutaan jos et oo heti aamusta käyny ilmottautumassa :)

Tänne ei kuulu sen kummempia. Pakkasin ekaluokkalaiselle retkirepun. Hän menee partioleirille ens yöksi. Lupasin sitte kakkoselle ja kolmoselle että he saavat olla "yöretkellä" olohuoneen ruokapöydän alla. Siihen laitan vilteistä seinät niin eiköhän synny hyvä maja, jossa voipi makuupusseissa nukkua.

Meillä on sama neuvolatiheys ku Ompulla.

Jatkamme tästä. Heipat kaikille.

Safiiri ja Nelkku 37+0
 
maad
antzille: Eräälle tutulle kävi ihan samoin kuin sinulle noilla viikoilla. Hänellä oli käynnistys tämän takia muistaakseni pari viikkoa ennen täysiä viikkoja ja vauva syntyi kaikinpuolin terveenä ja normaalina, vaikka painoa olikin vain pari kiloa. Nykyään tämä vauva voi jo varsin pulskasti. Eiköhän kaikki suju teilläkin hyvin!
 
*kapris
siis täh!! mul on mennyt ihan ohi, että safiirin nelku on tyttö... kävin lueskelemassa haaveilupuolta(on muuten mennyt hiljaseksi se puoli¨) ja sieltä huomasin, että teille rinsessaa povataan =)))

niksulle niitä suppareita edelleen...

on muuten aika magee ilma - not!!!
käytiin kävellen kaupassa ja hyvä kun eteenpäin pääsi kun takasin tultiin. ihana kun tulee kunnolla lunta, mutta ulkona kun on plussaa, niin taitaa olla aika nopee ilo tämäkin.

Ihana pienoinen Tiiti tosiaan on =))) kävin katteleen kuvia... kovin on tullut ihania vauveleita sinne !!!

nyt nukuttamaan neitiä.
 
gia
Senora, sain sellaisen lapun johon täytetään toiveita synnytyksestä sairaalaa varten. Mitäköhän siihen edes ois tarkoitus kirjottaa? Epiduraali? :)

Eilen mulla oli alavatsassa aika inhottavia kipuja. Tuntui varsinkin liikkuessa. Tiedä sitten johtuiko kohdun kasvusta vai ah, niin ihanasta ummetuksesta.. Vauvaa ei mun kipuilut tainneet haitata, kun meno oli välillä aika hurjaa:)

Niksulle jaksamisia!

gia 22+0
 
senora
Kävin kuuntelemas ruokainfoa terkkarilla... syön ihan normien mukaan... margariinia vois syödä enemmänkin... Ja pistoskynän ja seurantaliuskoja ... pari seurantapäivää viikossa - 5 kertaa päivässä... Ei tuntunu yhtää pahalta se pistäminen- kerrain sain kokeilla ihan itsekin..
Tehis... mulla vois löytyy.. mut sama ongelma ku rahikaisellakin... löydäppä se tuhannen viestin joukosta... Tai oikeesti parista mahdollisesta mailiosoitteesta... Siis se juttu jossa saatiin olla ulkona niin myöhään kuin haluttiin ja rymyttiin miten sattuu... nykyään ihan eri lailla... välillä teksiä ja piirroskuvia...
 
safiiri,
Kapris, tytöksi tosiaan ultraaja Nelkkua meinas. Tosin hän näki jalkovälistä vain pikaisen välähdyksen, mutta oli kumminki sitä mieltä. Katotaan sitte.

Antzille olikin "maad" käyny laittamassa rohkaisevaa juttua. Hyvä niin. Heitä varmasti auttaa kaikki positiivinen teksti ja onnelliset esimerkit.

Täällä käytiin äsken taistelu. Neitokainen ei meinannu millään uskoa että hankitut sipsit syödään vasta siellä heidän "telttaretkellä" illalla ruokapöydän alla. Näki onneton kun laitoin ekaluokkalaiselle Pringles-tuubin reppuun mukaan. Sain sitte tyttelin ajatukset muualle kun sanoin että käydään hakemassa sylillinen kuivia vaatteita pois narulta (niin, eilen oli ihana pyykinpesupäivä ja tänään tai huomenna nuo kuivat vaatteet pitäis saada kaappiin, plääh).

Jaa, miksiköhän mää tässä samalla juon piimää? Alko yhtäkkiä tekemään sitä kovasti mieli. Toivottavasti se nyt ei kuitenkaan laita synnytystä käyntiin. Ei varmaan kannata juoda hullun lailla. Kaiken varalta.

Mitäpä kuuluu Niksulle?
 
Sonia..
Pikaisesti kotona käymässä..

Olin aivan kauhusta kankea sinne ultraan mennessä.. ihana gyne oli, aivan toista maata kuin edellinen. Ja kalliimpi...
Siellä pieni sydän jumpsutti ihan oikealla paikalla ja kaikki muukin oli kuten pitääkin :):)
Viikkoja laski päivän vähemmän kuin neuvolassa (myös minä saan päivän vähemmän).
Piltin koko vastasi viikkoa vähemmän, kuten arvelinkin :)

Palaan viellä asioiden jälkeen illemmalla lukemaan uudestaan teidän juttuja, kiitos kaikille tsempeistä!!

Sonia ja Piltti 8+0 (neuvolan viikot)
 

Yhteistyössä