EX-KERMIT 24 - MAALISKUU

  • Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti
UUSI KETJU
Odottajat

senora, 42v, la 21.4.08 , ensimmäinen
gia 20v, la 6.6.2008, esikoinen
Katzu, 30v, la 13.6.2008, ensimmäinen
Sonia, 36v, la 12.9.2008, toinen, tyttö -98
Johanna, 32v, la 18.10.2008, kolmas, tyttö -97, tyttö-06

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v. tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v. tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)
Epeli, poika (LA 27.2.07)
kauris 25v. tyttö 11.4.07 4400 g, 54,5 cm (LA 10.4.07 esikoinen)
Maaria 28v. tyttö 21.4.07, 3805 g, 51 cm (LA 23.4.07 esikoinen)
Naks 25 v. poika 1.5.07 3360g 53,5 cm (LA 26.5.07 esikoinen)
sämpy 32v. poika 8.5.07, 3430g, 49.5cm (LA 2.5.07 esikoinen)
Bellamariia 28v, poika 2.8.07, 3600, 50 cm (la 11.8 toka muksu)
Mervi83, poika 17.8.2007, 4235g ja 53cm (LA 4.8.07)
Hoppu , poika 19.9.07 4180g ja 54 cm esikoinen (LA 15.9.07 )
ÄssÄ, tyttö 20.9.07 , 2660g , 48cm (LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02 )
Pikku2 29v. , tyttö 30.9.07 2750 g 48 cm toinen, poika 01/03 (LA 25.10.07)
Jazz vm77 , poika 16.10.07 4210g ja 54 cm toinen, tyttö 8.8.2005 (LA 8.10.07 )
Ninni83 24v.tyttö 18.10.07 2,9 kg ja 48 cm toinen, tyttö 01/04 ( LA 18.10.07 )
Kirppu 31v. poika 20.10.07 4120 g 52,5 cm toinen, tyttö 12/05 (LA 18.10.07 )
Tehotyttö 36v. tyttö 25.10.07 3265g ja 49cm.neljäs, lapset -96, -98, -05 (LA 14.10.07)
Kapris 28v. poika 12.11.07 3730g ja 51 cm. toinen, tyttö 09/05 (LA 1.11.07 )
Ruusa07 31v. LA 18.11.07 toinen, -------------- tyttö 08/04
Omppu75, 32 v., poika 15.12.07 3355 g ja 50 cm toinen, poika 03/04 (LA 12.12.07)
Tuuli, 35v. , poika 23.1.08 4040g ja 53cm, esikoinen (LA 11.01.08 )
Niksu, 28v., poika 3.2.08 3400g ja 50cm . toinen, poika 12/05 (LA 03.02.08 )
Safiiri, 35v,tyttö 10.2.08 4600 g ja 52 cm. neljäs, lapset -00,-03 ja -05 (LA 22.2.2008)
Antzi, 24v,tyttö , 26.2.08 , 3100g ja 50 cm toinen (yksi enkelilapsi) (LA 9.3.2008)
LainaaIlmoita asiaton viesti
 
safiiri,
Näinhän tän voiski tehhä. Joka kuukausi uus ketju. Ei haittaa vaikka tulee pitkä. Jälkeenpäin löytää helpommin jos jotain (niinku synnytysajan muistelua) koittaa ettiä.

Täällä kans jyllää tauti. Ykkösen kuume on laskenu jo muutama päivä sitte mutta hällä on jäljellä vielä yskä. Kurkku ei enää oo kipeä. Kakkoselle nousi eilen kuume ja nyt hällä on lisäksi yskä ja kurkku kipeä. Mulla ei toissa yön jälkeen oo ollu kuumetta mutta kurkku on kipeä ja meinaa olla yskä. Miehellä oli viikolla kurkku kipeä. Kolmonen ja Nelkku on vielä oireettomia.

Antzille ja tyttöselle tervetulotoivotukset kotiin!

Kuka suunnitteli viime ketjussa ryhtyvänsä perhepäivähoitajaksi? Ässä? Saakohan sitä kunnan maksaman "palkan" lisäksi kotihoidontukea omalle alle 3-vuotiaalle? Mää oon vähä miettiny, jos sitä ois kotona pidempään, mutta tulot ois kyllä kerta kaikkisen riittämättömät. Mutta toisaalta kallista viedä kolme lasta hoitoon. Täällä eurojen lasku kans menossa.

Nyt kuulostaa siltä että Nelkku ähisee ja osottaa heräämisen merkkejä. Yökukunta on muuten vissiin menneen talven lumia. Hän valvoo ilta yhteentoista, mutta nukkuu sitte kiltisti koko yön parin kolmen ruokaheräämisen lisäksi.

Safiiri ja Nelkku tänään iltasella 3 viikkoa
 
Niksu1
No niin, meillä sitten isäntä aloitti itsensä tyhjäämisen aamukasilta, eli ristiäiset siirtyvät jonnekin hamaan tulevaisuuteen...=/ Hittolainen, mä jotenkin arvasin ettei sekään tältä kulkutaudilta säästy. No, toivotaan että saadaan kekkerit järjestettyä vaikka sitten ensi viikonloppuna. Pappia joudutaan joka tapauksessa vaihtamaan kun tää meidän "oma" pappi on aika kiireinen seuraavat viikot. Hmph.

Ja ei Senora, me ei olla "tehtailemassa" pikkukolmosta heti perään, liityttiin vaan samaan ryhmään tän meidän muun porukan kanssa.. =) Siis ettei kumia ainakaan voi käyttää, muttei kyllä raskaaksikaan välttämättä heti tässä vaiheessa... Älä siis suotta toivottele onnea.

Että mua väsyttää vaikka tuo kuopus ihanainen on ryhtynyt tehtailemaan piiiitkiä yöunia (toissa yönä veteli 7h putkeen, viime yönä 6h). Varmaan tää suht raskas sairastelu- & yh-viikko alkaa nyt vaatia verojansa. Koskahan sitä oikeasti saisi nukkua univelkansa pois, varmaan sit muutaman vuoden päästä, paitsi jos pikkukolmosta pukkaa ennen sitä... =) No, toivossa on hyvä elää...

Nyt pitää kuulemma lopettaa heti koneilu (ihan uusi termi mulle...) ja katsoa posti-Patea (sanoo esikoinen painokkaasti, siis huutaa kurkku suorana tuossa vieressä,...)

Leppoisaa sunnuntaita

Niksu ja ännät (joista pienempi ja nimettömämpi tänään tasan 1kk!!)
 
senora
Safiiri: sillä aikaa kun olit koneettomana, eli tietomotissa, niin alkuun oli kahden viikon ketjuja ja sit siirryttiin kuukausiketjuun... 100 viestin ketju ei sovi meille yhtää... kun se sata voi tulla täyteen parissa päivässä kun innostutaan...

Hitsin pimpulat, kun Niksulassa sairastellaan..Toivottavasti saatte kuitenkin ristiäiset jossain välissä pidettyä...

Oli muuten Antzin kirpusta ihan ihkuja kuvia suljetulla...
 
Omppu75.
Pyhää!
No voihan rähmä, ettei Niksulla sitten vietetäkään tänään kastajaisia :(. Vai suojaamatonta sielläkin harrastettu, kyllä tää seura totisesti tekee kaltaisekseen :)

Mulla oli jo (yllättäen) yks yö mielessä, että unohdin Tuulin gallupiin vastata, niistä ristiäislahjoista. Mitäs tuo nyt sai t.. valokuvakehyksen ja hammasrasian, pari albumia, joihin saa kaiverrukset, v.2007 kolikkosarjan, rahaa, vaatetta, lusikan, lautasen ja mukin, kipsivalusetin, ts. sellaisen kehyksen, johon saa tehdä jalankuvan kipsiin (ei muuten mikään helppo nakki sekään, vaikeempi ku sormiväritys!) ja matkasyöttötuolin, sellaisen pöytään kiinnitettävän. On kiva ottaa esim. mökille mukaan. Siinäpä ne tais olla. Tosta lusikkahommasta, ite oon kuullut, että kuulemma sylikummin kuuluu ostaa se lusikka. Itekään en oikeen tykkään varsinaisesti niistä lusikoista, kun ei niitä voi oikein käyttääkään, kaikkia malleja ainakaan. Esikoiselle on teetetty hopeasta ja sehän tummuu salamana.

Niin, meillä lähtee tänään illansuussa iskä ja T Leville naapurin pojan ja iskän kanssa. On siinä ajelemista, autolla menevät. Onnee vaan... mutta mikä parasta, mä saan olla pikku t:n kanssa ihan kaksin -appivanhemmatki lähti tänään muutamaks päiväks reissuun!

Täytyykin mennä jatkamaan tota pakkaamista..
 
Tehotyttö.
Pikana.
Meidän iskällä on sama suunta huomenna ku Ompun miehillä :) Lähtee lentäen. On siis työreissu. Johan se täällä kotona kerkes olemaankin. Sanoinkin, että tuli käymään täällä pesulapanolassa :-D

Muuta ei ehdi nyt. Keikka men hyvin.
Ai niin, Antzilla teretulemasta kotiin. Kuvia täytyy käydä kattomassa ajan kanssa...

Tehis
 
senora
voi tuota tehiksen miestä... Aika reissaavaa sorttia...
oli pakko kyllä ääneen nauraa tuolle kodin synonyymille... ;)
Näkeeköhän tehiksen ja ompun miehet levillä. Ompulla onkin sitte laatuaikaa pikku-t:n kanssa..
 
pikku2
Päivystystä !

Anzia en ole tainnut toivotella tere tulemast takas.. joten TERE TULEMAST!

Vai on täällä ukoilla joukkohyökkäys Leville.. Meidän pitäs vielä jokunen viikko malttaa odottaa.. Viikolla 15 suuntaa tämä perhe ja pari muuta perhettä sinne viettämään lomaa.. Innolla odotan. Viime vuonna jäi meillä naisilla nuo iltariennot kokematta kun tää neitokainen möyri masussa, mutta nyt meinaan kyllä ainakin kerran käydä viihteellä..

Täällä oltiin tänään aamulla siellä vauvauinnissa ja Siiri sukelsi ensimmäistä kertaa.. Nyt alkaa tyttö vasta nauttimaan uimisesta kun on vähän kasvanut.. Ei itkenyt oikeastaan ollenkaan koko reissun aikana..

Eilen illalla oli tosi outoa itkua.. annoin supon kun en tiennyt mikä vaivasi.. Alkaako neiti tekemään jo hampaita vai oliko kenties korva kipeä.. Ei oikein saanut selvää, sitten supon jälkeen vihdoin ja viimein rauhoittui.. ja nukahti.

Jaaha, olohuoneen lattialla ei lelut viihdytä, joten täytyy suunnata leikkikaveriksi..

Pikku2
 
Tuuli!
Sunnuntaita! Tosiaan se on jo maaliskuu ja uusi ketju ja uudet kujeet! Kiitos Senoralle, kun avasit uuden ketjun, mä en ikinä muista tuollaisia...

Antzille ja vaaville tervetuloa kotiin. Aivan ihana tyttö teillä! Voi, itekin tässä jo tippa linssissä muistelee, kuinka pieni Tiiti oli silloin sairaalassa...nyt oon jo joutunut laittamaan ekat vaatteet poiskin, kun ei mahdu enää päälle. Nyyh... Tässähän iskee se kuuluisa VAUVAkuume...pitäisköhän käydä piilottamassa ne kumit ;) Miten se Omppu sanoikaan, että seura tekee kaltaisekseen. Ja Niksullakin on jo ehditty ottaa mallia meistä muista ;) Aivan tosi harmi Niksu, että teillä ristiäiset siirtyivät. Ikävää tuo sairastelu! Teillähän kupus nukkuu jo pitkiä pätkiä! Ja hyvä oli kuulla, että Safiirin Nelkkukin on lopettanut yökukkumiset. Toivottavasti Safiirillakin sairastelut menee pian ohi! Ja Jazz, toivottavasti sullakin antibiootit tehoavat pian! Kyllä varmasti ärsyttää tuollainen...

Levin suuntaanhan on nyt tunkua! Ompulle mukavaa "lomaa" ;) On varmaan outoa olla t:n kanssa ihan kahdestaan. Ja Pikku2:kin on kanssa lähdössä Leville huhtikuussa. Mukava reissu varmasti tulossa! Uskoisin, että on huiman näköisiä ne Siirin sukellukset! Ja mukava kuulla, että isäntä oli pitänyt perjantain ylläristä.

Tehiksen vapaaillasta olisi mukava tosiaan nähdä kuvia! Ja saada tarkempaa selostusta... Kerrohan vähän täällä tai suljetulla, kunhan kerkeät. Piti vielä kysyä niistä ristiäislahjoista Tehis, että miten siihen Mariskooliin on tehty se kaiverrus? Yksi Tiitin kummeista kyselee niin kovasti, että mitä hän ostaisi. Mäkin tykkäisin periaatteessa enemmän tuollaisesta, jonka vois laittaa esille, kun en oikein tiedä, mitä sillä lusikalla sitten tekis. Sitä, kun ei saa minnekään näkyvillekään.

Vapaailloista puheenollen - me "hulttiovanhemmat" jätetään Tiiti huomenna pariksi tunniksi hoitoon mun äidille ja mennään ihan kahestaan syömään ja lasilliselle viiniä. Mulla on muuten se jälkitarkastuskin huomenna.

Mulla on sämpylät uunissa, joten täytyy mennä ottamaan ne pois ennen kuin palavat ja tekemään vähän salaattia niiden kanssa. Heips! Illan jatkoja!

Tuuli
 
Sonia..
Antzille tervetuloa kotiin!! Kiva kun Kirppukin on jo piristynyt sitten viime uutisten. Toivotaan, että se maidontuotanto siitä lisääntyisi, eipä siitä silti kannata paineita ottaa. Ruokaa Kirpulle varmasti riittää :)

Voi Niksu kuin ikävää, että se tauti sitten tarttu sun mieheenkin. Eipä se paljon kato milloin tarttuu. Toivotaan, että uusi päivä ristiäisin löytyisi pian , harmi kun valitsemanne pappi ei sitten pääsekään paikalle.

Tuulin Tiitikin on jo niin iso, että vaatteet jää pieniksi :) Ja vauvakuume alkaa vaivaamaan ;)

Noista ristiäislahjoista, tyttö sai pari kehystä, kynttilänjalan ja vauvakirjan, muita lahjoja en muista nyt...

Ja lapsilisät tulee mun tilille ja menee kuten muutkin tulot, ei eritellä mitenkään. Tytöllä on oma tili johon laitetaan sitten välillä rahaa.

Päivällä tehtiin nuotio tuohon pihalle ja paistettiin makkaraa, aurinko paistoi mukavasti... ja nyt kaikki vaatteet haisee savulle :D

Äääks, aamulla pitää lähtä ajeleen sinne ultraan, ennen puoltapäivää on aika. Muutamana yönä on rinnat olleet hellinä, viime yönä ei mitään... mielikuvitus lähti heti laukkaamaan :/
Huomenna sitten tietää miten on edennyt. Ajattelin jo, etten otata sitä punktiota jos turvotus on normaali. Oon lukenut siitä tapahtumasta niin ällöttäviä juttuja ja onhan siinä riskitkin. Näkeeköhän rakenneultrassa jos on down, eikö siihen monesti liity sydänvika??

En tiedä ehdinkö aamulla käydä koneella, mutta tuun sitten kertomaan tuomion kun kotiin palataan.
 
Jazz*
Iltaa!

Kiitos kaikille paranemistoivotuksista, eiköhän tämä tästä. Oksuolo johtui antibiooteista enkä sitten enää sitä kuuria jatkanut. En viitsi moisia myrkkyjä syödä ihan siitä syystä ettei tiedä kuinka kipeäksi vatsa äityy tuolla pikkuisella.

Sonialle hurjasti tsemppiä huomiseen ultraan! Pidän peukkuja että turvotus olisi normaali ja voisit jatkaa odotusta huoletta. Eiköhän siinä rakenneultrassa näy jos sydämessä on jotain vikaa. En tiedä voiko sitten eritellä mikä mistäkin johtuu, mutta sydän siinä tutkitaan hyvin tarkkaan.

Tosi harmillista että Niksun mies otti ja sairastui myös oksutautiin. Voi kunpa teidän luottopappi saisi järkättyä kalenteristaan lisää tilaa että voisi pikku ännän kastaa. Meillä ristiäiset oli perjantaina juuri saman ongelman vuoksi, piti vähän kompromissata. Enihau, pikaista paranemista miehelle ja toivotaan ettei kuopus sairastu!
Tuli muuten mieleen, että puhuitko sinä että sulla olisi mahdollisesti ylimääräinen rintapumppu? Voisin nimittäin olla siitä kiinnostunut.

Safiirin perheelle paranemisia! On sitkeä tauti, valitettavasti.
Mun mielestä kotihoidontukea saa alle kolmevuotiaasta kun tämä ei ole kunnallisessa päivähoidossa. Ainakin minä sain esikosta tukea kun hän oli yksityisellä perhepäivähoitajalla. Kannattaa varmaan selvittää tarkkaan kun ei noista säännöistä ota selkoa. Törkeätä olisi kyllä jos omat lapset laskettaisiin olevan kunnallisessa hoidossa jos kunnalliseksi pph:ksi ryhdyt... mutta eihän noista ainaisessa rahapulassa olevista kunnista ja niiden päättäjistä koskaan tiedä.

Pikku2:lla onnistunut viikonloppu. =) Ihana kuulla että Siirikin alkaa jo nauttia uiskentelusta, se on ihan mukava koko perheen harrastus.

Täällähän on moni lähdössä pohjoiseen lomalle. Mekin suunnataan sinne ensi viikon sunnuntaina. Edellisestä reissusta viisastuneina minä ja lapset lennetään ja mies ajaa autolla sinne. Tosin koko perhe kyllä kruisaillaan sieltä kotiin, mutta lyhyissä etapeissa. Huomenna mies hakee kannettavan dvd-soittimen ja kasan uusia dvd-levyjä, eiköhän niillä sitten esikkokin viihdy hetken takapenkillä turvaistuimeen köytettynä.

Ompulle nautinnollisia hetkiä pienemmän t:n kanssa. Voi varmaan olla vähän orpo olo alkuun, mutta etköhän sinä saa aikaasi kulumaan. =)
Kauan Tehiksen mies meinaa viipyä Lapissa? Hihittelin täällä pesulapanolalle.
Miten teidän esiintyminen meni? Olisi tosiaan mukava kuulla tarkempia yksityiskohtia illan kulusta.

Senoralla ollut rankka viikkis. Hyviltä kuulostivat suunnitelmasi tuolla suljetulla. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Hihii, Tuulillakin jo vauvakuume. Eikös olekin uskomatonta miten nopeasti nuo pienokaiset kasvavat. Nauttikaahan ihanasta vapaaillastanne, tekee varmasti hyvää!
Minäkin haaveilen moisesta, mutta menee vielä hetki ennen kuin pääsen lähtemään hyvällä omallatunnolla. Tänään tosin poitsu jopa avasi suunsa kun työnsin porkkanalusikkaa suuta kohti. Nieleminen tuottaa edelleen ongelmia, mutta eiköhän tämä tästä. Ninnin vinkistä meinasinkin hankkia rintapumpun. Olen nimittäin asiaa miettinyt ja yrittänytkin käsin pumpata maitoa soseen joukkoon, mutta en onnistu siinä.

Kiva kuulla että Ninnilläkin menee ihan kivasti ja tytteli jo nukkuu hieman pidemmissä pätkissä.

Kapris oli käynyt lisäämässä suljetulle ihanan sisaruskuvan. Hellusia lapsukaisia. Ja onnittelut kuopukselle kääntymisestä.
Onnittelut myös muille uusia taitoja oppineille pienille kermitpoikasille!

Meidän pikku-ukko on löytänyt varpaansa ja ihmettelee niitä kovasti. Saapi nähdä koska se pieni käsi löytää haarojen välin... sitten onkin kiva vaihtaa kakkavaippaa kun pitää koko ajan estellä toista hiplailemasta vehkeitään. =)

Aurinkoista alkavaa viikkoa teille kaikille ja hyvät yöt!
 
ÄssÄ!
Ikäviä nää virus-kuukaudet tosiaan! Paranemisia kaikille kipeytyneille!

Omppu: mä oon ihan samanlainen yömietiskelijä =D Varsinkin nää remppatouhut tuppaa joskus puskemaan mieleen öiseen aikaan... no ompahan hyvin suunniteltu ;)

Kastelahjag: Meillä kaikilla tytöillä on ne mun mummin kristalli-kastemaljat (aattelin käydä kaiverruttamassa nimikirjaimet jossainvaiheessa) lusikat on kans kaikilla ja kultaiset kaulakorut+riipus, esikolla on semmonen hopeinen lautanen missä painot ym. tokalla on pyöreä kuva-kehys missä painot ym. ja tää kolmonen sai sellasen tosikivan karuselli-soittorasian mihin liitettiin laatta, missä oli kaiverrus. lampaan taljaa,vaatetta, ja valokuva-albumeja niitähän on meillekkin tullu.

Ite oon ostanu kummilapsille 2tytölle pyöreät valokuvakehykset+kaiv. sekä molemmille kastesormukset. Ja poitsulle sellasen kalevala-sarjan kummilusikan, on muuten tosi kaunis ja yksinkertainen lusikka semmonen miehenalulle sopiva =)

safiiri: juu saa kotihoidontuen sillonkin jos pph:ksi rupee. Mähän olen ollu pph:na tosin ryhmiksessä. En ole vielä päättäny asian suhteen mitään... täytyy tarkkaan miettiä plussat ja miinukset..

Kiva kun tehiksen keikkakin oli onnistunut! laitahan tosiaan kuvia suljetulle, jos et videota ;)

sonialla ultra, peukutukset sille =)

Siiri sukeltanut ekaa kertaa! Esikoisen kanssa käytiin vauva uinnissa, se oli tosi kivaa! kakkosen kanssa ei menty, ei voinu SIETÄÄ kylpemistä ensimmäiseen 4kk:teen... Nyt tuskin tän porukan kans mennään... käydään sit keskenämme sillon tällön.

Tuulikin pakannu pieniä vaatteita.... se on jotenkin niin haikeeta ollu mulle ainakin.. =')

Meillä on aloteltu nyt soseiden maistelu, bataattia menee ihan kivasti. tulee käyttöä pakastemaidoille. Mä muuten saan paremmin lypsettyä käsipelillä kun tolla mun pumpulla (tosin pumppu on aataminaikainen -käsipeliainu-...) paitsi että toinen rinta on valuvirheinen, sitä en saa lypsettyä. Sillon kun tiedän että saatan joutua lypsämään niin syötänkin siitä valuvirheisestä ja lypsän "paremmasta".
Aika harvoin oon enää joutunu lypsyhommiin, mutta aina välillä.

juu nääs, semmoset sepustukset. Nyt soffalle hetkeks ja sitte unta kaaliin
 
senora
Sonialle peukutukset ultraan... Toivottavasti kaikki on ok... eikä turvotuksia ole... Kivalta tuo teijän makkaranpaistotouhu kuulosti...

Oi ei... joko Tiiti on kasvanu ulos ekoista vaatteista. Niin se pikkumies siellä kasvaa... Vai vauvakuumetta... Tää seura taitaa tehdä kaltaisekseen... Vai hulttiovanhemmat meinaa jättää Tiitin isovanhemmille... Oikein mukavaa vapaailtaa! Ja tsempit jälkitarkastukseen!

Mulla on lomaviikko... Täytyy huilata viikko että jaksais ne loput 4 pv töissä.. Aamuviideltä käytiin miehen kans juomassa aamukahvit ja sit käytiin vielä muutama tunti nukkumassa... Noustiin just. Harvinaista herkkua - arkipäivä ja kummallakin vapari. Miehellä on tosi lekuriaika, työterveystarkastus... Huomennakin on kummallakin vapaata - mulla ois sit iltapäivästä neuvola... Että ei ihan vapaata kumminkaa... Eilen muuten eka kertaa hokasin Ihimeen liikkeet mahan pinnalta... Ois kai nuo vissiin ennenki näkyny, mutta ...eilen tosiaan ensihavainto.

ÄssÄllä aloitettu kiinteiden maistelut ja Jazzilla löydetty varpaat ja Siiri sukeltanut...... Ihanaa kun noi mukelot kasvaa ja kehittyy... Kiva seurata täältä sivusta. Onnittelut uusille taidoille.
 
Tehotyttö.
Huomenet!

Taitaa olla pikaista pyörähdystä vielä tänäänkin. Hiukan vielä avoin päivän ohjelma.. Jospa sittenn yöllä ehdin taas kunnolla...

Tuulille nyt ainaskin vastaan tuosta Mariskoolista... Siinä on sellainen pieni laatta (hopeinen?), missä kaiverrus on. En tiedä mistä on hankittu, voin kyllä kysäistä. Mun mielestä on kans tosi kiva ja erilainen kastelahja. Tarkotus on laittaa tuo sitten aina pöytään, kun on h:n juhlat :)

Sonialle pidetään kaikki mahdollisia ulokkeita pystyssä! Toivon todella sydämestäni, että kaikki olisi hyvin <3

Meillä isännällä on lyhyt tuo Levin reissu, palaa jo keskiviikkoiltana.
Täällähän on paljon pohjoiseen suuntaavia...
Ompulla onkin tosiaan ihanaa laatuaikaa t:n kanssa, nautiskelkaahan...

Tässäpä hätäsimmät. Palaillaan.

Tehis

P.S. Mulla on sellainen kutina, että tällä viikolla tulee jotain uutisia meidän ketjussa. Ja tuskin vielä kukaan synnyttää, joten... ;-)
 
**Johanna**
Huomenet.

Täällä on taas oltu niin aktiivisia, että voi hyvänen tähden. Mutta siis mahtavaa, kun voi lukea pitkät pätkät kuulumisia heti näin työviikon alkuun.

Sonia, mä elän tota samaa koko ajan.. Välillä olen jopa aivan varma, että keskenmeno on tulossa, kun kaikki oireet katoaa. Varsinkin rintoja tulee tarkkailtua joka päivä, mitä aremmat, sen parempi. Ja tää kuvotushomma on niin kaksiteräinen miekka: kun tekee oikein kunnolla pahaa, niin toivoo pientä taukoa ja kun se tauko tulee, niin toivoo että kuvottaisi.

Mutta siis seuraava ultra on ensi keskiviikkona. Siihen asti taas hammasta purren.

Lähden tästä koulutukseen pian, niin lyhyestä virsi kaunis.. Kastelahjagalluppiin: kastesormukset on ollut in tyttöjen kohdalla (mun kaulakorussa roikkuu molempien meidän tyttöjen sormukset) ja pojille ollaan yleensä hankittu säästölipas (auton tai mottoripyörän muotoinen kultasepänliikkeestä). Toiselle kummitytölle annoin suurennetun ja kehystetyn kuvan hänen pienistä paljaista jalanpohjistaan. Se on kiva muisto sitten isompana, voi katsella, että miten pienen pienet varpaat hänellä on ollutkaan.
No juu, nyt kouluttautumaan.

Johanna 7+2
 
Tehotyttö.
Pääsinpäs vielä palaamaan. Tuli muutos päivän ohjelmaan. Piti tulla tuo ystävän lapsi hoitoon, mutta heillä taas jotain tautia liikkeellä, joten siirrettiin. Lähdetään tästä kohta LUMESTA nauttimaan, mutta ensin muutama sananen...

Lauantairaporttia odottelitte, hih. Tosi kivaa oli kyllä. Kävin tosiaan kasin jälkeen kotona laittamassa tuon nuorimman nukkumaan. En saanu niin paljoa lypsettyä päivän aikana, että ois sekin syöttö mennyt. Mutta hienosti oli vedelly sitten seuraavan syötön siitä pullosta, jippii. Uusi taito siis täälläkin :) Mulla sitten tosiaan se auto jäi sinne, kun otin parit. Auto piti kuitenkin olla, koska roudasin meidän lauluvehkeet sinne. Kenraali tosiaan sitten videokuvattiin. Täytyy nyt katsoa laitanko sitä youtubeen... Itse esitys oli tietysti paljon onnistuneempi, koska yleisöhän se keikan vasta tekee. Ihanat fanitukset oli kyllä ;-) Aivan mieletön meininki noissa bileissä, porukka oli nähny tosi paljon vaivaa pukeutumisessa. Musa oli nostalgista, aivan huippua! Väki viihtyi ja bileet loppu kesken. Olihan niitä jatkoja sitten ollut, mutta itse tulin kiltisti kotiin yhden jälkeen, koska seuraava imetys oli taas tissien varassa. Kiva oli kyllä näiden yh-viikkojen välissä vähän irrottautua. Isäntä totesikin, että kun maitoa vaan on, niin kyllä hän pärjää, antaa palaa vaan... Mutta kyllä tällä latauksella pärjää pitkän aikaa.
Kuvia ei mun kameralla otettu, joten odottelen saavani jostain muualta. Katsotaan sitten onko julkaisukelpoista :)

Täälläkin muuten löytyi nuo neidin varpaat viime viikolla :) Meillä ei lapset ole olleet mitenkään aikaisia tuossa motorisessa kehityksessä. Kaikki ovat kävelleet vasta 1v2kk iässä. Ja sillon ovat puhuneet jo lauseita... Saa nähdä meneekö tällä nuorimmalla samaan tahtiin. Vähän näyttää siltä. Satunnaisia käännöksiä on tehnyt, mutta en laske vielä varsinaiseksi kääntymiseksi. Mun mielestä osaa kääntyä vasta sitten, kun se on selvästi tietoista. Puhua pälättämään on tämäkin kova... On se niin herttaista!

Täytyypäs kävästä vielä kuvat tsekkaamassa.
Viime viikolla laitoin sinne albumiini epäselvän kuvan noista meidän a-sarjalaisista ihan samanikäisinä. Jazz kommentoikin, että hyvin voisi erehtyä... Jotenkin niin huvittaaa, että nää sarjat on niin samanlaiset. Sukupuolet ja ikäerot ihan samat! Hiuksia on huomattavasti enemmän a-sarjalaisilla, nää beet on tulleet enempi iskään vissiin :)

Ai niin, pakko vielä selittää mistä tuo pesulapanola tuli... ;-)
Perjantaina kun isäntä kotiutui, niin alotti vonkaamisen suunnilleen samantien. Ja sitten alko tyhjennellä niitä kassejansa ( siis oikeita matkalaukkuja) ja laittaa pestävää pyykkiä tuohon khh:en. Siinä hieman kireänä kuluneesta viikosta sitten totesin, että tosi kiva, kun tulit käväsemään täällä pesulapanolassa :)
Josta tulikin mieleeni, että eipä ehkäistä täällä edelleenkään... Hohhoi :-D
Kaikki menkkajomotukset taas kadonneet. ?????????

Palaillaan,
Tehis
 
Tehotyttö.
Voi että, aivan ihania kuvia siellä oli taas.
Antzista niin huokuu sellainen onnellisuus, sniif :')

Huh, lukaisin nopsasti vähän alkuun tuota Mirkun aloittamaa gallupia. Täytyypä päivällä lukea kokonaan ja osallistua mielenkiintoiseen keskusteluun. Taitaa olla kunnon tappeluketju kyllä taas. En tosiaan ehtiny loppuun. Nyt ulos.
 
Omppu75
Alkanutta viikkoa! Se Meidän perhe muuten ilmestyy 4.3. eli huomenna. Katoin edellisestä lehdestä tos aamulla, kun muistui mieleen Senoran pohdinta.

Kyllä oli kuulkaa orpo olo illalla! No, suunnittelin siinä, että t ajoissa nukkumaan ja sitten luen kaikessa rauhassa vaikka lehteä tai surffailen (ei se olis kyllä onnistunutkaan, pätkähti taas nettiyhteydet poikki illalla). No, t nukahti puol yks ja heräs jo tunnin päästä rääkymään. Sitte kolme tuntia unta ja siitä jo tunnin perästä ja sitte puolen tunnin perästä ja sitten... argh! Masuvaivaa.. mutta ei ainakaan toistaiseks ole Duphalac tuottanut mitään. Ja viimeks siis torstaina kakannut. No, nyt tuo nukkuu, simahti heti kun laitoin vaunuihin, joten jäi lenkki väliin.

Miehelleni soitin justiin, tosi hyvin oli matka mennyt! Tästähän lähtivät neljän aikaan illalla, ja ysiltä oli pojat tipahtaneet ja nukkuneet koko loppu matkan puoli neljään saakka aamulla! Nyt olivat just heränneet vähän aikaa sitten. Kyllä mua vähän etukäteen jännitti noin pitkä ajomatka pienten lasten kanssa.

Tehiksellä ihanan kuuloinen ilta ollut! Mut ei vissiin haaremihousut verestyneet ;) Joku vapaailta olis kyl fantastinen juttu, mutta mites tästä lähet, kun toinen on tissin varassa. Ehkä mä joku päivä kokeilen taas sitä pulloa tarjota.. meillä tuleekin muuten äitienpäivän aikaan reissu miehen kanssa, Latviaan! Ollaan yks yö, sen työnantaja tarjoaa. Kaiken muun firma maksaa, paitsi puolison lennot. Viime keväänä oltiin Tallinnassa samalla politiikalla, tosin sillon ei tarvinnu maksaa mitään. Ja jee, meikäläinen 10. viikolla raskaana, tosi kiva ensi tutustuminen miehen känniläisiin työkavereihin selvinpäin :) Niin, että sitä ennen ainakin on t:n opittava tissistä irti.

Sonialle tsemppiä, kuulumisia odotellessa. Eiköhän kaikki ole hyvin, uskotaan niin!

Hyvä kun Jazz ei sairastunutkaan oksuun. Ja kiva kun poikakin alkaa päästä soseiden makuun. Hmm.. millähän sitä alottelis sitte parin kuukauden perästä.. T sai ihan ekana aprikoosisosetta. Sitte perunaporkkanaa. Nyt on kyllä hurjissa unelmissani tarkoitus tehdä kasvissoseita ite, mutta älkää ampuko mua sitten, kun tunnustan, että purkista meni taas... :)

Tuulille ja miehelle ihanaista vapaaparituntista! Ja mukavaa jälkitarkastuskäyntiä (sikäli mikäli ne nyt ikinä mukavia voi olla..)

Niin, piti mainita, kun oli Mariskoolin kaiverruksesta juttua, että lasiinhan pystyy hiekkapuhaltamaan kaiverruksen. Joskus vuosia sitten tehtiin lahjaksi yhdelle kaverille kaiverrus kossupulloon, sitten se valettiin vielä johonki betoniinkin kaiken lisäks. Jotain näitä nuoruusajan hyviä ideoita :). Mutta siis samalla tekniikalla, millä autoihin laitetaan turvamerkinnät.

Tässä taas ensimmäinen erä..jatkan kahvin kittaamista ja meilailen parit postit, jos tuo t antaa..
 
Tehotyttö
Hitsi oli lyhyt ulkoilu. H:lla oli niin nälkä, että piti tulla ajoissa syömään.

Harmillinen tuo Ompun "lähesvapaailta". Ja vielä harmillisempaa tietysti t:n masuvaivat. Ihanalta kuulostaa teidän tuleva reissu! Toivottavasti historia ei toista itseään, ehheheh ;-) Ainakin on työkaverit jo tuttuja?

Taisin joskus kertoakin, että meillä olis kans lokakuussa se Kapkaupungin reissu, jonne olis päässy lennon hinnalla koko viikoksi. En siis lähde:-( Isäntä menee yksin ja on varmaan vaan pari päivää.
Joo, ja ois tässä todennäköisesti mahdollista lähteä koko perhe Kiinaan vuodeksi tai pariksi. Tuskin lähdetään kuitenkaan. Ois eri juttu, jos olis lapset alle kouluikäisiä. Ja sitä paitsi en ole ollenkaan varma haluanko niin pitkäksi aikaa kauas OMISTA sukulaisistani ;-)

Unohdin tuossa aamulla lähetellä pahoittelut Niksulle ristiäisjuhlan siirtymisestä. Tosi harmillista! Ja ikävä tautia olette siellä tosiaan poteneet.

Kiinteistä. Meillä on kaikkien kanssa aloteltu ihan perunalla. Käsilypsyllä vaan maitoa sekaan. Nyt ei siis kyllä vielä hetkeen harkita. Ajattelin, että ehkä siellä 5,5kk iässä aletaan maistelemaan. Kattellaan nyt. Aika hurjaan tahtiin kyllä niitä ruokia sitten pitäis ruveta heti antamaan, jos puoleen vuoteen saakka imettää. Tää on vaan niin älyhelppoa ruokintaa!

Eipä ollu tosiaan haaremihousut veressä :) Ei mitään merkkiä alkavista menkoista! Ei voi ymmärtää.

Tässä taas pieni pätkä, jatkuu...

Tehis
 
pikku2
Päivystystä!

Täällä ruuan laiton lomassa tulin pistäytymään kun nuo tenavat viihtyvät hetken ilman seuraa.. Isoveikka leikkii legoilla ja tuo neiti tuhisee massullaan tuolla lattialla lelujen seassa..

Täällä taitaa lypsäminen loppua.. Eilen tuli aamulla verta.. siis ilmeisesti toinen tissi oli vaan vähän halki, mutta teki kipeää.. illalla sitten ennen nukkumaan menoa ajattelin, että tyhjennän vielä tissit niin maitoa tuli huimat 60ml. Enpä taida paniikkia ottaa.. nyt kun neiti syö velliä, puuroa, soseita ja perunaa&porkkanaa niin ei tuota maitoa edes paljoa päivän aikana kulu.. ja meillä löytyy kolmisen litraa pakkasesta.. ja neitihän on jo 5kk.. joten pakastemaidoilla pärjätään sinne 6kk.

Neuvolareissu olis keskiviikkona edessä.. olis piikkipäivä, joten pitää sieltä sitten vähän kysellä tuota syömäpuolta ja maitotottumuksia.. jne. Täällä meinasin ja keitellä perunat ja porkkanat itse. Eilen yritin oman soseen sekaan laittaa purkista perunaa/lihaa niin meni niin vetiseksi, ettei syömisestä tullut mitään.. hermot meni.. Siinä sitten pakkasesta sulattamaan omaa sosetta ja se maistui.. ; )

Vai on Tehis päässyt tuulettumaan.. Odottaa Levin reissua innolla !!!

Aamupunnitukset taas tehty 8viikon saldot.. isännällä -10,1kg ja minulla -5,4kg. Eilen aloitin minäkin sen dopingin.. siis niitä rasvanpoltto tabletteja rupesin popsimaan.. Niiden pitäisi vilkastuttaa aineenvaihduntaa ja ruuan ravinteet jää elimistöön, mutta turhat kalorit poistuu.. Ainakin isännällä nuo on näyttäny toimivan.. Katsotaan ja kuulostellaan..

Yhdeltä olis hieroja, joten sitä odotellessa..

Pikku2
 
Omppu75.
Ai että mä oon kateellinen noille Pikku2:n hieronnoille! Mäkin kävin sen kaks kertaa, mutta ei lompsa kestä enempää tähän lähtöön.. Vai meinaa sulla maidontuotanto loppua. No, mutta kauanhan sitä onkin riittänyt ja jos kerran pakkasessakin vielä on.. Mä jo vähän haikeena etukäteen aattelen sitä, kun t:n imettäminen joskus loppuu, että siinä se sit oli.. No, pitää kattoo, että loppuuko se tykkänään viimeistään juhannuksena, vai jatkanko vielä osittain. Ja onnistuuko se ylipäätään enää kuinka pitkään. Mutta yhdyn Tehikseen, hiton helppoa ruuanlaittoa tämä imettäminen kyllä on.

Ja onnittelut vielä painonpudotuksesta, Pikku2. Kai täs tarvis itekin jotain alkaa tekemään, tolle mahalle. Kun vähän vaikuttaa siltä, että olen raskaana ja lapsen isä on Fazer =D

Miksei Tehis lähde Kapkaupunkiin? Et kai sä nyt töihin ainakaan ole palaamassa :) Ai niin, mutta jos ja kun olet raskaana, niin eihän viimeisillään saa lennellä =D

 
Katzu
Voi vitsi miten olette taas ahkerasti kirjoittaneet!!!!:) Ja nyt en muista mitä piti kommentoida.

Ainakin Sonialle tsempit ultraan!!!!

Senora havainnut liikettä päälle päin :) Täällä myös näkyy ja aika ajoin Nöpö nousee ihan tuohon vatsan pintaan ja silloin tosi hyvin tuntee esim selän. Pyllyäkin paijattiin miehen kanssa tuossa la iltana. Eilen kanssa illalla työnsi pyllyä sillailla,että oli kauhea uloke navan oikealla puolella.

Tänään eka loma aamu ja herätys 6.30. Vein auton huoltoon ja sen jälkeen katsastukseen. yht. 250euroa!!!! Kääk. Tili tuli, tili meni... Sit tuli viel äsken auton vakuutuspaperit.... AIna noita laskuja riittää.

Tehiksellä onnistunut ilta, kuvia odotellessa :) Ja on se isäntä käynyt kääntymässä...

Niin ja Antzille tervetuloa myös takaisin linjoille ja aivan hellyyttäviä kuvia tuolla suljetulla :)

Voi kökkö Niksu joutunut siirtämään ristiäisiä. Mikäs oli muuten aika raja, jolloin ristiäiset pitää viimeistään pitää? 2 vai 3 kk syntymästä??

Nyt pakko lähteä syömään, maha möyrii siihen tahtiin

Huomen neuvolaan klo 10
 

Yhteistyössä