EX-KERMIT 24 - MAALISKUU

  • Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti
safiiri,
Lauantaiehtoota.

En silitä. Pikku(ja muutaki)pyykkiä tulee niin paljo ettei millään kerkeä.

Äskeisessä loppuraskaudessa sain elämäni ensimmäiset raskausarvet vatsaan! Ei tullu paljon, mutta tuli kuitenki.

Nyt en enää ennätä tässä istua - ruoka oottaa uunissa syöjiä. Joten viikonlopunjatkoja itse kulleki!
 
Sonia...
Vai korkeat verenpaineet -> enemmän repeämiä.... auh... onhan nuo tällä kertaa olleet turhan korkeat, tosin kotona mitatessa ei, paitsi pulssi tänään 101 :O

Pitäis tästä raahautua kaverin tupareihin, saa nähdä kuin yrittävät käännyttää kun tuunkin autolla :)
 
senora
Saimpas nukuttua puolen tunnin päiväunet... hih... alkaa tulla tapa...

Kauppareisulla törmäsin yhteen tuttuun, joka tuossa vuodenvaihteessa äitiytyi... Hänelläkin ikää 40. Juteltiin kaikkee... ja sillä oli ollu kans kaikki vaikeudet.. oli tullu raskausdiabetes ja reumakin oli puhjennut. Sitten synnytys oli käynnistetty ja lopulta oli jääny ilman puudutteita. Vauva oli kellastunu ja olivat olleet valohoidossa kuten safiirin nelkkukin....

kävin laittaan tuonne suljetulle yhden jutun... hemmetti tätä elämää.


Muistakaas ena yönä kääntää kelloja tunnilla eteenpäin ... eli kesää kohti mennään...
 
Omppu75
Lauantai-illan huumaa.. kakkonen jo nukahti ja ykkönen vielä tapittaa jotain muumia omassa lukaalissaan.

Mäkin muuten kateellisena luin Tuulin kasvohoidosta. Oliko muuten millanen, ihan perinteinen puristeluineen vai joku muuten vaan hoitava? (kysyy hän, joka on tasan kerran käynyt kasvohoidossa, puristelussa). Olisin kiinnostunut siitä kemiallisesta hoitomuodosta, onko jollain kokemusta?

Voi Ninni.. toivon sydämeni pohjasta, että teilläkin pian helpottaisi tuo imemistarve. Kuulostaa kyllä todella rankalta, ihan hävettää oma valittamiseni. Onko sulla millainen th neuvolassa? Voisko häneltä saada jotain vinkkejä? Kun teillä tyttö kuitenkin syökin ihan hyvin muutakin ilmeisesti, niin ei ainakaan nälästä luulis olevan kiinni. Tosin kyllä mäkin välillä ihmettelen, että mihin ihmeeseen tolla teellä mahtuu se kaikki maito, kun öisinkin nykyään poikkeuksetta se puol tuntia menee vähintään imutellessa. Melkoisen rasittavaa välillä, kun toinen nukahtaa ekalle tissille ja kun laskee sänkyynsä, niin johan alkaa röhke. Sit kun nostaa toiselle tissille, niin ihan ku ei olis moneen tuntiin ruokaa saanutkaan, niin ahnaasti taas imee.

Tästä sitten aasinsiltaa.. eilen koklattiin velliä ja ei siinä mitään, maku tuntui miellyttävän. Mutta kun ei tuo reppana osannut tutin kautta ottaa.. tänään uus yritys ja hyvä jos kymmentä milliä meni ja sekin huijaten niin, että rinta tuoksui nenään ja tuttipulloa tyrkkäsin suuhun. No, mummopa taas halus leikkiä pelastavaa enkeliä ja viime minuuteilla karautti äsmarkettiin toisenlaista tuttia etsimään. Tulikin kohta Emmapaketin kanssa ja tutit keiteltyäni aattelin, että no kokeillaan nyt vielä. Taas rinnan hajulla huijaten, sain 25 ml menemään! Toi oli kyllä huomattavasti parempi malli teen suuhun, ja paljon pehmeämpi tutti. Jospa se tästä siis.. Ja tarkoitus ei ole imettämistä vielä lopettaa, vaan hakea vähän pehmeetä pudotusta lopetukselle ja parantaa yöunien laatua. Ja tietty suuri syy on se meidän tuleva ulkomaan matka toukokuussa.

Mites Pikku2:n pikkuisen korva? Toivottavasti reissunne kuitenkin onnistuu..

Katzulla herkkä tilaisuus edessä.. mä ite vähän pillitin Teen ristiäisissa aikoinaan, ja pelkäsin ennakkoon sit tietty teen tilaisuutta. Mut ihme kyllä, nyt ei läheskään niin paljoo pillityttänyt. Mä olen kans tosi herkkis kostuttamaan silmäkulmani. Ja muutenkin olen herkkä, ihan ilonaiheistakin saatan purskahtaa itkuun, varsinkin, jos ne ilot on kauan odotettuja eikä niin itsestään selviä. Tulee mieleen, kun kävin ekaa kertaa Toivoa moikkaamassa ruudun kautta, ja työkaveri, joka on myös hyvä ystäväni ja Teen kummi BTW, odotti sitten tietysti työpaikalla, että no, kerro. Itkuhan siinä tuli ennen kuin sain sanaa suustani ja toinen tietysti säikähti, että jotain on vialla.. Mielelläni olisin vähän vähemmän herkkä..

Piti jo eilen sanoa, että Tehis, koitahan pitää se räkätauti sit ihan itelläs tällä kertaa! Jotenkin muistelen, että ainakin kerran olen tullut heti sun jälkeen flunssaan! Nyt ei sovi kuvioihin sairastelut.. Kun tuli jo tuo ökätautikin linjoja pitkin sieltä.. Millainen sun päästä muuten tuli? Mulle vaan viimeks tylsästi väriä laitettiin, kukaan varmaan edes huomaa.. haaveilen yhä siitä jälleen lyhyeksi leikkaamisesta, mutta hitto kun sitä saa sit olla koko ajan kynimässä. On tää pitkempi siks helpompi.

Jaa menisköhän nukkumaan, kun teekin simahti jo.. tais olla tämäkkää velliä :) Lyödäänkö vetoa, että yöllä se kannettava huutaa vatsavaivojaan...
 
kauris.
Hiljainen ilmoittautuu...

Kuten aiemmin sanoin, en kestä millään kärryillä teidän jutuissa, joten omia juttuja nyt sitten naputtelen.

Ottaa pannuun, etten vaan pääse tonne suljetulle : ( En uskalla käydä tähän mitään asentelemaan, eikä ukko tee mitään vaikka oon asiasta maininnut 3 648 251 kertaa!!

Kaveri nimes meidän masukin Tapsaksi... Hmm... ei nyt oikein oo miusta kiva nimi, täytyy harkita sen vaihtamista. Iida oli Armaani Humu-Pekka : )
Rv:t on 13+1 ja sydänäänet kuultiin viime viikolla ; ) Ensin ei meinattu saada tyyppiä kuuluville ja ehdin jo säikähtää, mutta suostui sitten viimein olemaan paikoillaan.
Iidalle on 1-vuotiskuvausaika varattu, mutta synttäreitä en ole vielä ihmeemmin suunnitellut. Täytyisi varmaan ainankin alkaa päättämään minä päivänä kemut pidetään, että voi ilmoittaa vieraille. Onneksi ei vielä tarvitse järjestää lastenkutsuja erikseen ; )

Kaverini odottaa esikoistaan ja rupesin tuossa mietiskelemään, että olen kyllä hieman kateellinen hänellle. Esikoista kun odottaa vain sen yhden kerran... Tässä raskaudessa en voi mennä nukkumaan aina kun siltä tuntuu, vaikka olenkin todennäköisesti nyt kotona Iidan kanssa koko raskauden.
Alkuun ei väsyttänyt yhtään, vaan olin tosi energinen, mutta nyt... Minulla kyllä väsymys menee melko nopeasti ohi, jos en pääse lepäämään. Illalla olen sitten taas pirteä kuin peipponen, eikä uni tule usein kuin puolenyön jälkeen. Tähän toivon muutosta pikaisesti ; )
Kertokaahan useampilapsiset, sopeutuuko tähän tilanteeseen hyvinkin vai nukahtaako sitä jossain vaiheessa väkisin pystyyn?

En kyllä muista olenko jossain vaiheessa lisännyt itseni listalla odottajiin ja sivuja on miljoona selattavana, joten taidan päivittää nyt tuon listan, niin pääsen sitten huhtikuun ketjuunkin mukaan : )
 
päivitys
Odottajat

senora, 42v, la 21.4.08 , ensimmäinen
gia 20v, la 6.6.2008, esikoinen
Katzu, 30v, la 13.6.2008, ensimmäinen
Sonia, 36v, la 12.9.2008, toinen, tyttö -98
kauris, 26v, la 3.10.2008, toinen, tyttö 04/07
Johanna, 32v, la 18.10.2008, kolmas, tyttö -97, tyttö-06

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v. tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v. tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)
Epeli, poika (LA 27.2.07)
Maaria 28v. tyttö 21.4.07, 3805 g, 51 cm (LA 23.4.07 esikoinen)
Naks 25 v. poika 1.5.07 3360g 53,5 cm (LA 26.5.07 esikoinen)
sämpy 32v. poika 8.5.07, 3430g, 49.5cm (LA 2.5.07 esikoinen)
Bellamariia 28v, poika 2.8.07, 3600, 50 cm (la 11.8 toka muksu)
Mervi83, poika 17.8.2007, 4235g ja 53cm (LA 4.8.07)
Hoppu , poika 19.9.07 4180g ja 54 cm esikoinen (LA 15.9.07 )
ÄssÄ, tyttö 20.9.07 , 2660g , 48cm (LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02 )
Pikku2 29v. , tyttö 30.9.07 2750 g 48 cm toinen, poika 01/03 (LA 25.10.07)
Jazz vm77 , poika 16.10.07 4210g ja 54 cm toinen, tyttö 8.8.2005 (LA 8.10.07 )
Ninni83 24v.tyttö 18.10.07 2,9 kg ja 48 cm toinen, tyttö 01/04 ( LA 18.10.07 )
Kirppu 31v. poika 20.10.07 4120 g 52,5 cm toinen, tyttö 12/05 (LA 18.10.07 )
Tehotyttö 36v. tyttö 25.10.07 3265g ja 49cm.neljäs, lapset -96, -98, -05 (LA 14.10.07)
Kapris 28v. poika 12.11.07 3730g ja 51 cm. toinen, tyttö 09/05 (LA 1.11.07 )
Ruusa07 31v. LA 18.11.07 toinen, -------------- tyttö 08/04
Omppu75, 32 v., poika 15.12.07 3355 g ja 50 cm toinen, poika 03/04 (LA 12.12.07)
Tuuli, 35v. , poika 23.1.08 4040g ja 53cm, esikoinen (LA 11.01.08 )
Niksu, 28v., poika 3.2.08 3400g ja 50cm . toinen, poika 12/05 (LA 03.02.08 )
Safiiri, 35v,tyttö 10.2.08 4600 g ja 52 cm. neljäs, lapset -00,-03 ja -05 (LA 22.2.2008)
Antzi, 24v,tyttö , 26.2.08 , 3100g ja 50 cm toinen (yksi enkelilapsi) (LA 9.3.2008)
 
Niksu1
Kaurikselle tervetulotoivotus nyt uudemman kerran listautumisen kunniaksi... =)

Kahden lapsen vankalla kokemuksella (hahahahahahahaaaa....) voinen sanoa, että siihen väsymykseenkin tottuu. Kun ei oo pariin vuoteen nukkunut kun ihan satunnaisia öitä ilman herätyksiä, niin ei oikeen tunnu enää missään. Meillä siis kuopus nukkuu nyt tosi hyvin yönsä (eka syöttöväli 6-8h) mutta esikko herää kerran pari yössä, on tosi levoton nukkuja. Päikkäreitä en oikein ehdi nukkua, kun yritän siinä ajassa hoitaa kotihommia, istua tietty netissä ja kaikkee muuta sellaista aktiviteettia, johon ei muksujen kanssa aina meinaa pystyä venymään. Niin ja se alkuraskauden hillitön väsy kyllä väistyi pois, kun viikkoja tuli lisää.

Sekava selonteko, varmaan parempi mennä nukkumaan... =)

Niksu
 
senora
Onnittelut Kauriille listautumisesta.. Kivasti alkaa sullakin olla viikkoja kasassa. Kivasti sattuu sulla tuo la Sonian ja Johannan väliin... Onkin tiivis kuukausi tuossa syksyllä tulossa.

Tää kevät on hiljaisempaa.. Tää meijä masuasukki ei kyl ilmoittele mitään etä haluais ulos.. Eilenilllalla ku huuhallin talon ja saunan väliä, oli maha kovana... mutta thäts all Kuudelta heräsin taas ... sain kuitenki tunnin verran vielä nukuttua... Näin hassua unta... bongasin muka täältä elleistä toisesta ketjusta tutun pariskunnan joka odottais lasta.. täytyy käydä lukemas se ketju... (miekö utelias)

Pääseeköhän se pikk2 nettiin siellä Treella?? Jos asuvat hotellissa... nii... mut onhan siellä ainakin kirjastoja joissa ois yleisöpäätteitä... Toivottavasti Siirin korvat paranee.
 
safiiri,
Hyvää kesäaikaa!

Tuli tuosta Ompun vellipullotuksesta mieleen kun aikoinaan kakkosta koitettiin opettaa pullosta juomaan korviketta (kesähelle ja mulla alko maidontuotanto hiipumaan). Hän karjui kuin palosireeni aina ku pulloa yritettiin tarjota. Mies jo soitti OYS:n päivystykseen neuvoa kysymään. Sieltä sanottiin että kannattaa kokeilla erilaisia tuttiosia. Mies siinä saman tien myöskin viime kaupan aukiolominuuteilla tuttiostoksille säntäämään. Ei auttanut. Sitte yhtäkkiä vaan yks kaks parin päivän päästä kakkonen päätti suostua juomaan pullosta. Sen jälkeen ei ongelmia. Ikää poitsulla oli jotain kolme ja puoli kuukautta.

Sunnuntainjatkoja itse kullekin!
 
gia
Nyt tarttis hieman apuja.. Eilis illasta lähtien mulla on tuntunut voimakasta painon tunnetta tossa alavatsalla. Tuntuu varsinkin liikkuessa. Supistuksia ei ole ollut, muuta kun ihan perus harjoitussuppareita. Pitäisköhän tosta kivusta käydä lääkärissä vai onko ihan normaalia?

gia
 
safiiri,
Tjaa. Raskaanahan voi tulla kaikenmoisia tuntemuksia, kai. Mää en itteltäni muista tuollaista painontunnetta. Kantsii Gia varmaan käyä lääkärissä niin voit huokaista. Ei tarvi panikoida turhaan.

Me tultiin tyttöjen kans vaunuilemasta. Niin ja koiran (joka tosin on poika). Vietiin (tai käveltiin perässä ja pidettiin tilannetta silmällä) pojat lähistölle pyhäkouluun. Aikovat suoritutua sieltä päineen pois. Käytiin samalla kirjastossa hakemassa pari dvd:tä. Mies lähikaupungissa koulunpenkillä.

Ei sen kummempia.
 
Niksu1
Kannattaa Gia käydä lääkärissä näytillä jos vähänkään epäilyttää oma olotila. Voihan se tietty olla, että esim. teidän beibe on vaan sellaisessa asennossa, että painaa pahasti? Mut jos se on kovastikin kipee, niin ehdottomasti näytille.
 
Tehotyttö.
Sunnuntaipäivää!

Ällötys, taas on nuo veroehdotukset laitettu kuntoon. Miten se voikin olla niin ärsyttävää puuhaa? Eipä sinne kauheesti edes tarvii lisäillä. Ärsytys taitaa olla jäänteitä vanhalta hyvältä veroilmoitus ajalta :) Meillä taiskin olla vasta toinen ehdotus tuon toiminimen takia.

Kauris, väsymykseen tottuu! Mitä enemmän lapsia, sitä vähemmän nahoissaan koko väsymistä tuntuu. Ihan käsittämätöntä, miten tuo hoon syntymä ei ole tehnyt mitään muutoksia olotilaan. Kait se luonto hoitaa niin, että sen vähäisenkin uniajan saa käytettyä tehokkaasti tai jotain...
Ja teretulemast tosiaan Kauris tänne odottajiin (heh, täällä me muutkin...)!

Omppu, yritän pitää taudin pois teiltä ;-)
Tsemppiä sinne pulloon sopeutumiseen! Meidän muuten tasan yksi ja ainut pullo on muistaakseni Nuk-merkkinen. Se on hyvin kelvannut sen pari kertaa, mitä pullosta on isäntä syöttäny.

Kiitos kysymästä Omppu, pää on nyt huomattavasti kevyempi, vaikka räkää vielä riittääkin... Väriä laitettiin taas. Pohja aikaslailla sama ku ennenki, mutta elävyyttä tehtiin nyt vaaleammilla raidoilla, ei punaista siis tällä kertaa. Mutta paksuudesta lähti varmaan puolet pois. Takapituudesta ei lähtenyt, mutta muuten jonkun verran ja tosiaan on nyt tosi keveä. Tai siis kevyttä tästä mun tukasta ei kyllä saa, mutta keveämpi. Tykkään kovasti! Täntyyppinen mulla on ollu ennenkin ja on jotenkin mun tukka tämä :)

Mites Ompun pallero muuten voi, rv:t???? ;-)
Omastani ei kommenttia enää. Olen kyllästynyt koko aiheeseen!

Nyt tekemään jotain hyödyllistä.

Tehis

 
Tehotyttö.
Samaan aikaan linjoilla..

Kannattaa tosiaan Gia käydä näytillä, jos oikein on kivuliasta.
Tuntuuko se myös makuuasennossa?

Vielä piti tuosta repeämisestä ja verenpaineesta kommentoida..
Pitää ainakin paikkaansa täällä. Nimittäin mullahan paineet on ihan älyttömän alhaset, enkä ole koskaan revenny yhtään. Siis kait se on myös näinpäin? :)
 
gia
Niin tyypillistä.. Heti kun apua kysyy niin kipu häviää kun tuhka tuuleen.. No jos tuo paineentunne tulee takaisin niin meen varmuuden vuoksi terppakeskukseen näytille. Niin ja ei tunnu makuuasenossa kipua.

Kiitoksia helpeistä!

gia
 
Katzu
Gia:lle: mä huomaan välillä että Nöpö makoilee sellaisessa asennossa, että tulee tosiaan kova paine alamahaan. Monesti mulla saattaa olla silloin jo hieman rakossa virtsaa ja silloin tunne on voimakkaampi. Eilen esim kauppareissulla sanoinkin miehelle, että Nöpö voisi pikkaisen taas kääntyä :) En mä tuota mitenkään kipeänä tunne, mutta kieltämättä tuntuu välillä melko inhalle.

Kohta lähdetään kaksosten 2v. synttäreille. Siellä taas ääntä ja meteliä piisaa :)

Toivotaan että minunkin matalat paineet edesauttaisivat synnytyksessä......

Kauriille onnittelut sydänäänistä :)

Nyt täytyy mennä
 
senora
Tehikselle myöhästyneet onnittelut uudesta päästä...
En oikein Giaa osaa neuvoo noitten kipuilujen kans... voisko soittaa synnärille ja kysyä sieltä tai sit arkipäivänä neuvolaan/arvauskeskukseen...
Katzulla alkais olla kaikki valmista. Paljon sulla on sellaista laitettuna mitä meiltä puuttuu... Mut oon aatellu hommata sitä mukaa kun näyttää et tarvetta olis...

Mietin vaan että mitenkähän mulle sit käy, ku nää paineet on mitä on... Jostain syystä kaikki linkit mitkä vie youtubeen on sit jotai synnytysvideoita... ;) Ois ny tänäänki ollu aurinkoinen ilma, mutta ei... pilvistä ja tuulee... JOs kuitenki lähtis käymään kaupoilla...
 
Omppu75.
Pyhää! On taas yks himo tyydytetty; just käytiin vähän Pentikillä.. :)

Hyvä jos Gialla kivut hellitti. Huah, mulla oli kyllä viimiset viikot niin tuskallisia kipujeni kanssa, etten kaipaa sitä tunnetta kyllä yhtään!

Heh, olipas kiva herätys tänään. Kaveri soitti, niitä näitä onko teil ollu oksennustautia, heidän pojalla just eilen alkoi ja plää plää, sitte, arvaa mitä, hän on raskaana! Just viikko sitte hehkuttivat, että he ei tee enempää lapsia :) Vahinko mikä vahinko, mutta kyllähän aikuiset ihmiset tietää, miten lapset saa alkunsa. Laskeskeltiin siinä sit, että about vuosi tulee ikäeroa teen kanssa, jos hyvin menee. Mutta, aamupäivä meni kyllä hymy korvissa kulkien meikäläisellä.

Tehis, meillä just tuo Nukkitutti ei sit kelvannut. Liian kova vissiin, toi Emma on paljon pehmeempi ja pyöreempi. Täytyy taas illalla yrittää.. niin ja ei ollut huutoa yöllä mutta herättiin 01, 04, 05, 06, 07...että jippii piste fi... Ja tänään annoin aprikoosisosetta muutaman pikkuluskan, niin ei ole oikein päikkäreitä nukkunut. Reilut puol tuntia aamupäivällä ja nyt jäi sit ulos, kun tultiin reissusta.

Tässähän tätä..
 
Tehotyttö.
Täältä lisää kevään merkkejä. Ei kyllä ole kuvaa, kun ei sitä järkkäriä ole :-(
Kiikaroitiin tuosta lähipellolta 16 joutsenta <3 Oli kyllä naapuri ekat bongannu jo pari viikkoa sitten...

Vai on Ompun kaverille käyny vähän vahinko... Joskus sattuu :)

 
Sonia...
Onnittelut Kauriille hienoista ulrtakuulumisista ja tervetuloa listalle :)

Ja onnittelut Antzin Kirpulle nimestä! Harmi kun en vieläkään oo saanut aikaiseksi hakea tuonne suljetulle...

Tehis, on niitä joutsenia varmaan siellä teillä ollut jo pidemmän aikaa. Viikko sitten pongasin joelta muutamia, sitkeästi lumisateessa uiskentelivat :) Ja mies sanoi, että niitä on pyörinyt täällä jo melkein kuukauden päivät. En siite tiiä onko tuo muisti ihan täydessä terässä ;)
On ne kyllä kauniita lintuja, ihan ilokseen niitä tarkkailee!

Omppu shoppaillut Pentikiä :) Mää himoitsen kans jotain sieltä, oon suunnitellut, että sitten kun taloa aletaan rakentamaan, niin sitten alan keräilemään...

Eiliset tuparit meni hienosti, oli ihana nähdä kavereita pitkästä aikaa :) Kukaan ei kysellyt, kunnes olin lähdössä... yks kaveri uteli, sanoin vaan et, en tiedä... :)
Oisin voinut tunnustaakin, mutta paikalla oli yks mun inhoama tyyppi ja jos hän olisi asiasta kuullut, niin sen tietäis sitten kaikki...

Ja kotona huomasin, etä tuon mun "vauvamahan" yläpuolellakin oli tuollainen selluliittinen reppu... taitaa vatsalihakset olla niin huonossa kunnossa, että ei jaksa enää iltasella kannatella tuota pientä kupua :)
Pitäisköhän tehdä jotain ;)

Käytiin tuossa iltasella ulkona tytön järjestämällä "keppihevostunnilla"... mies oli aika huvittavan näkönen... sen heppa pillastukin kerran :D Oli ori kuulemma :)
 
Tuuli!
Sunnuntai-iltaa! Eipä yhtään väsytä, oliskohan kellojen siirtämisellä jotain tekemistä asian kanssa...Mukavasti ja nopeasti näyttää viikonloppu vierähtäneen itse kullakin. Onnea kovasti Antzin tytölle kauniista nimestä!

Ninniä en tosiaan osaa auttaa, kun on itse ollut nuo ongelmat täysin päin vastaisia ;) Toivottavasti saisit täältä tai neuvolasta hyviä vinkkejä!

Meillä ei sattuneesta syystä ole myöskään ollut ongelmia noitten tuttien suhteen - ihan kaikki tutit käy M:lle.

Noista raskausarvista piti sanomani, että mulle näyttää niitä tulleen. Rasvailin kyllä mahaa samalla perusvoiteella, mitä muutoinkin käytän. No taitaa olla tuo maha muutenkin jo aika menetetty tapaus; alavatsassa sektioviilto, sitten ne raskausarvet ja sitten viekä tuo joku höllyvä makkara...ei tee tosiaan paljoa mieli esitellä kenellekään. Ja onkohan se turvotuskin tarttunut nyt muhun näitä lankoja pitkin???

Upeaa keliä lupailivat ainakin näille leveysasteille ensi viikolle. Päästään Omppu vaunuilemaan auringonpaisteessa ;)

Mitenkohän Pikku2:n Tampereen reissu meni?

Mä lähden heti aamusta shoppaileen meille televisiotasoa, joten josko menis nyt nukkumaan, että jaksaa kierrellä kaupoissa :) Shoppailusta tuli mieleeni, että mä Katzu vastaan sulle tuonne suljetulle huomenissa. Kasvohoidostakin Omppu kyseli - se puhdistus oli ihan semmoinen perinteinen ja sen jälkeen tehtiin kasvohieronta ja laitettiin naamio. On mulle joskus tehty puhdistus muullakin tavoin, mutta mulle sopii tuo perinteinen puristelu ihan hyvin.

Kiva, kun Kapriskin listautui ja kävi kertomassa kuulumisia!

Öitä ja mukavaa viikon alkua! Onko se muuten jo Katzun vika kokonainen työviikko?

Tuuli
 
pikku2
Illastusta/Yötä!

Tampereelta on kotia selviydytty.. Siiriä ei tarvinnut sitten käyttää lääkärissä. Neiti nukahti 2.45 ja meillä isännän kanssa pärähti puhelimen herätykset molemmilla 3.00. Tasan neljältä päästiin lähtemään ja Tampereella oltiin puolen kahdeksan maissa. Hyvin kerettiin kierrellä kaupunkia ympäri ja käydä aamupalalla ennen kuin isäntä jätti minut lasten kanssa..

Eilen kierreltiin siis miltei koko päivä kaupoissa. Oli mukava tavata pitkästä aikaa vanhaa koulukaveria. Tuli sitten jotain pientä ostettuakin. Siiri sai uuden uimapuvun, eipähän tarvii enää veikan vanhassa polskutella sekä sukkahousut + rekkarikilven vaunuihin.. Poitsulle ostin lenkkarit kevääksi ja Mauri Kunnaksen Koiramäkikirjan.. Itsellekin löysin hyvät kesäkaprit ja halvalla 5eur.

Tämä päivä menikin sitten Särkänniemessä.. Käytiin katsomassa delfiinien esitys, planetaarioesitys.. sekä tutustuttiin akvaarioon. Näsinneulassa käytiin syömässä iso jäätelöannos..

1+1= koko reissu meni siis erinomaisesti. Jos ei lasketa pientä vahinkoa joka sattui tänä aamuna. Siiri tipahti sängyltä. No, ei sille näyttänyt mitään käyvän. Joo, huono äiti kun jättää isovaikan hetkeksi vauvan kanssa.. No, pakkohan noita tuttipulloja on pestä.. ja ihme kun äidinkin on joskus käytävä vessassa.. ; (

Palailen huomenna paremmalla ajalla, nyt kutsuu sänky..

Pikku2 ja Siiri tasan 6kk
 
Niksu1
No mä jo vähän ihmettelin että mitä ihmettä Tuuli tähän aikaan kukkuu...=) Vähän taitaa kuitenkin olla unihiekkaa silmissä, kun Kaprista onnittelee listautumisesta.. Josko sitten kuitenkin Kauris kyseessä... =)

Mä makselen laskuja, kivaa hommaa kun voi isännän tililtä niitä maksella... Heh.

Raskausarvista piti sanomani, että mulle niitä tuli mahan alle.. Siis pari arpea paljastui sitten synnytyksen jälkeen kun se mun ilmalaivan alunen tuli näkyviin. Enkä ole rasvaillut raskauden aikana, kun en yksinkertaisesti moista koskaan muistanut. Sama homma esikoista ja ne arvet (olisko niitä ollu 3 tai 4...) kyllä haalistuivat parissa kuukaudessa pois.

Meillä ei myöskään silitetä vaatteita, muuten kuin pakon edessä. Ainoastaan harsoliinat olen käyttöönottopesun jälkeen silittänyt ja that's it. Noista pullotuteistakaan en osaa sanoa juuta enkä jaata, kun pikkuännä syö tosi harvoin pullosta. Silloin on tarjoiltu ihan sellaista pikkuisesta, pyöreäpäisestä tutista, merkkiä en tiedä. Hoksattiin isännän kanssa, että tuo syö mistä vaan jos on tarpeeksi kova nälkä eikä tissiä ole tarjolla. Pikkunälkään ei pulloa huoli... =)

Antzin Kirpulle onnittelut vielä tännekin kauniista nimestä!

Nyt meen nukkumaan, on tuo kesäaikaan siirtyminen heilauttanut rytmejä täälläkin. Esikko kuuluu tuolla olohuoneessa kilkattavan isälleen edelleen jotain. Ihme kukkuja...

Hyvää alkavaa viikkoa,
toivottelee Niksu ja ännät 2vee3kk ja tasan 2kk... =)
 

Yhteistyössä