EX-KERMIT 25 - huhtikuu

  • Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti
uusi ketju
Odottajat:

senora, 42v, la 21.4.08 , ensimmäinen
gia 20v, la 6.6.2008, esikoinen
Katzu, 30v, la 13.6.2008, ensimmäinen
Sonia, 36v, la 12.9.2008, toinen, tyttö -98
kauris, 26v, la 3.10.2008, toinen, tyttö 04/07
Johanna, 32v, la 18.10.2008, kolmas, tyttö -97, tyttö-06

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v. tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v. tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)
Epeli, poika (LA 27.2.07)
Maaria 28v. tyttö 21.4.07, 3805 g, 51 cm (LA 23.4.07 esikoinen)
Naks 25 v. poika 1.5.07 3360g 53,5 cm (LA 26.5.07 esikoinen)
sämpy 32v. poika 8.5.07, 3430g, 49.5cm (LA 2.5.07 esikoinen)
Bellamariia 28v, poika 2.8.07, 3600, 50 cm (la 11.8 toka muksu)
Mervi83, poika 17.8.2007, 4235g ja 53cm (LA 4.8.07)
Hoppu , poika 19.9.07 4180g ja 54 cm esikoinen (LA 15.9.07 )
ÄssÄ, tyttö 20.9.07 , 2660g , 48cm (LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02 )
Pikku2 29v. , tyttö 30.9.07 2750 g 48 cm toinen, poika 01/03 (LA 25.10.07)
Jazz vm77 , poika 16.10.07 4210g ja 54 cm toinen, tyttö 8.8.2005 (LA 8.10.07 )
Ninni83 24v.tyttö 18.10.07 2,9 kg ja 48 cm toinen, tyttö 01/04 ( LA 18.10.07 )
Kirppu 31v. poika 20.10.07 4120 g 52,5 cm toinen, tyttö 12/05 (LA 18.10.07 )
Tehotyttö 36v. tyttö 25.10.07 3265g ja 49cm.neljäs, lapset -96, -98, -05 (LA 14.10.07)
Kapris 28v. poika 12.11.07 3730g ja 51 cm. toinen, tyttö 09/05 (LA 1.11.07 )
Ruusa07 31v. LA 18.11.07 toinen, -------------- tyttö 08/04
Omppu75, 32 v., poika 15.12.07 3355 g ja 50 cm toinen, poika 03/04 (LA 12.12.07)
Tuuli, 35v. , poika 23.1.08 4040g ja 53cm, esikoinen (LA 11.01.08 )
Niksu, 28v., poika 3.2.08 3400g ja 50cm . toinen, poika 12/05 (LA 03.02.08 )
Safiiri, 35v,tyttö 10.2.08 4600 g ja 52 cm. neljäs, lapset -00,-03 ja -05 (LA 22.2.2008)
Antzi, 24v,tyttö , 26.2.08 , 3100g ja 50 cm toinen (yksi enkelilapsi) (LA 9.3.2008)
 
senora
Huomenta

Tää on sit näköjään niitä aamuja, kun ei pitäis tehä mitää...

Taas oli illalla vaikeuksia päästä uneen... Ei toi iltasyöntikää tainnu asiaa auttaa... kello oli 11 enkä mun mielestä ollu nukkunu yhtää. Lähin sit veskireissulle ja jäin alakertaan lukemaan viimeisintä Vauva-lehtee... Mies oli sillä välin heränny ja kyseli että onko mulla jotai ongelmia. Joo - uni ei tuu... Oli kai jo aatellu vaikka mitä kun mä en ollukkaa viekussa... mut ei vaan ollu lähteny katteleen.

Vai on Ninni ja Katzu treffannu Prismassa... Oispa ny ollu numerot paikallaan puhelimessa... Ninni ois voinu soittaa Katzulle että missä oot... ja ... huisia... Mut ei kyl varmaankaan tuu kauppareissulla mieleen katella että oiskohan täällä tuttua porukkaa... Toi vois olla kyllä salatapaaminen... :)

Vai Sonian porukalla on tontti, ja rakentamista suunnittelette... Mulla on taas se vaihe menossa että kovasti kattelen talopaketteja ja niitten hintoja... Ei meillä kyl oo ollu mitää puhetta rakentamisesta. Maata kyllä olis johon talon vois pistää pystyyn.. Noi valmiit talot kiinnostais, siis sellaset jotka kootaan tehtaalla ja sit vaan pystytetään tontilla.

Vai Kauriilla ongelmia päästä suljetulle... TEHIS!!! Help!!

 
Katzu
Huomenta

Tänään ja huomenna sijaiseni on minun kanssa, joten tänne sivustolle pääsy hieman hankalaa.
No hitto nyt se jo tuli...........

Ninnille: joo tunnustan liikkuneeni siellä osastolla :) Piti ostaa salmiakkia, jotta saa paineet kohilleen.

Nyt ei ehdi sit muuta, kun toinen huohottaa tuossa parin metrin päässä.
 
Tehotyttö.
Huomenet!

Meillä taitaa olla vähän erikoinen tämä rytmi. Täällä nimittäin yksi pieni ihminen jo ekoilla päikkäreillä tähän aikaan... :) Tästä vetelee siis sen kolmisen tuntia normaalisti. Ei varmaan tänään, kun nyt asiasta mainitsin...

Katzu jääny heti kiinni karkkihyllyjen välistä. Voi vitsi, olipas hauska juttu, salatapaaminen :-D
Hyvä se on muuten yrittää sitä painetta vähän lääkitä! Meillä kans aina lapset nauro mun "lääkekätköjä". Mulla on tullu nyt vaan salmiakkiin joku outo öklötys tuon raskauden jälkeen. On aina ollu salmarifani, vaan ei voi enää syödä oikein ollenkaan. Pelkkä ajatus nostattaa mulla jonkun ihme "palan kurkkuun", outoa!

Älkää hyvät immeiset alkako rakentamaan :-D
Ei vaan. Ihanaa se on saada itselle mieleinen talo, mutta onhan se melkosta touhua. Just kun noita kuvia albumiin laitoin ja samalla katselin vielä vanhempia, niin muistui mieleen. Jotenkin ne vuodet on vähän jossain hämärän peitossa, onneksi on kuvia! Meillä on alettu siis rakentamaan vuonna 1999 ekaa taloa ja siitä sitten enemmän tai vähemmän koko ajan. Ja tää toinen talo ei ole vieläkään valmis :'(
Noi valmistalot on kyllä näppärä juttu, mutta niissä ne tasot ei ole kovin hääppöset. Suurin Älvari maksaa vaan n. 130te. Mutta niissä on aina muovimatot lattiossa ja pesutiloissa jne jne. Toimitus on aina sillä varustuksella. Itse voi vaihtaa, mut takuu loppuu sitten ilmeisesti siihen. Kyllä mekin tosiaan noita vaihtoehtoja tossa katseltiin, kun houkutteli se lainaton vaihtoehto. No, enpä kirjota romskua taas tästä aiheesta...

Hitsi, mä en kyllä osaa sanoa tuohon Kauriin ongelmaan mitään. Mun tekninen osaaminen ei riitä noihin juttuihin asti. Tuolla isommissa pesueissa Jooxilla oli kans vastaava ongelma, mutta jotenkin se ratkes... Minä en osannu auttaa sillonkaan :-( Täytyypä kysästä tai huhuillaan, jos Joox vastailis ihan tänne. Miten ratkes??? Tiiän, että käy luurailemassa. TUNNUSTA JOOX! :-D

Hitsi, pitäsköhän tuota Senoraa nyt alkaa jo ihan tosisssaan jänskäämään...
Joko laitetaan suppareita?

En varmaan eilen muistanu toivottaa hyviä treffejä Tuulille ja Ompulle. Eli mukavaa aprillipäivää teille sinne! Eikös tää ois hyvä päivä testata???? Hihii, pitäsköhän itekin. Voi sitten ihan mitä pajunköyttä vaan syötellä...

Meillä kyllä eilen harrastettiin seksiä GUMMIN kanssa, WAU! Se oli melkonen saavutus, mutta ei miellyttävä kokemus. P****E, se on ikävää. Mun ei paikat vaan kestä sitä! Tuli vaan mieleen, että oiskin aika huvittaa, jos oiskin jo raskaana ja muka yrittäs ehkästä. Kohtahan sitä päästään jo 2009 vauvan ajankohtaan, joten vois taas miettiä, miten toimitaan..

Taidan ottaa poitsun kanssa tänään projektiksi tuon mun vaatekaapin.. Ei päästä vieläkään nauttimaan tuosta ihanasta kevätsäästä. On niin paha tuo Hoon yskä :-(

Kivaa aprillipäivää kaikille!

Tehis
 
**Johanna**
Tehis, meillä on älväri. Laitettiin ihan omat lattiat (lankku olkkariin, muualle laminaatti), yläkertaa rakennetaan par`aikaa itse, ja kaakeloidaan kylppäri ja vessa. Toimituspakettiin kuuluu älvärin laminaatit. Keittiötä katsellaan jossain vaiheessa, siellä kun on vielä ne peruskaapinovet. Meille älväri oli ainoa vaihtoehto, kun haluttiin edukasta uutta, ja kun tuo ukko on aina poissa. Takuu on voimassa sen 10 vuotta, huoltomies kävi viimeksi vuosi sitten.
Tässä meidän alueella on vissiin 5 älväriä, suosittu ratkaisu tuntuu olevan. Pääsee itse rakentamaan, mutta ei tarvi rakentaa alusta asti. Ja pohjaratkaisuun voi vaikuttaa itse, mekin jätettiin alakerrasta yksi huone ja vähän seinää pois, niin tuli tilavampaa. Eihän tämä ole se mun unelmien talo, mutta sellaista 1900-luvun alkupuolen mansardikattoista 200 neliöistä punahonkahirsitaloa on vaikea saada uutena. ;)
 
senora
Niinpä niin... Olisko tää päivä pitäny etukäteen julistaa testauspäiväksi ja samalla tulostenjulkistamispäiväksikin...
Laitettiin tos just viestiä kaverille, että mitä suurimmalla todennäköisyydellä hän saa serkun kuukauden sisällä... Eipä osannu oikein mitää kommentoida.. Valitteli vaan että kun tänään on se h.....n juksauspäivä, eikä hän ole kuulemma meidän jutuista mitään oppinu... Täytyy myöntää että on kyl höynäytetty rankimman jälkeen... anteeks...

Ei niitä suppareita vielä tartte lähettää... Kiitti vaan Tehis... Haluun käydä maanantaina sen arvioinnin ja sit vasta miettiä tulevaa...(siis oonkohan mä ihan pölijä...) Huomasin että Tehis oli tuolla haaveilupuolella levittänyt salaraskausaatetta... ja latauksestakin oli kertoillu... Siellä isommissa pesueissahan oli aika kiva kuva...

 
Tehotyttö.
Terkkuja vaan vaatteiden keskeltä.. Pieni paussi :)

Hyvä Johanna, että oikaisit käsitykseni! Kiva tietää, että se ei olekaan niin suppeata kuin sivuilla saa ymmärtää. Ja yksi tuttukin antoi ymmärtää vähän samalla tavalla muutama vuosi sitten. Ehkä on myös muuttunut, kun kilpailu on kovaa. Ai niin, kerrohan Johanna suljetulla missä päin kuntaa sijaitsette. Aattelin vaan, että ettette sitten lähellä mun vanhempia, kun siellä paljon rakennellaan... :)
Tää meidän unelmataloa on vähän sinne Johannan unelmaan päin. On vaan 2000-luvun alun mansardi vanhaa tietysti kopioiden, eikä neliöitä ihan noin paljoa.. ;-) Tämä on tehty aika pitkälti rakennuttamalla. Loppuhommat on omalla kontolla, kuten näkyy... Ekaa tehtiin ite paljon enemmän.

Tulikin mieleen tuossa vaatekaappia penkoessa, että onkos täällä koskaan ollu vaatekaappigallupia?? Eli minkälaista vaatetta löytyy. Onko värikästä jne.?
Mun vaatekaappi on aikas värikäs. Keltasta ei ole sielläkään, mutta lähes kaikkea muuta mahdollista. Mustaa,valkosta ja ruskeata tietty myös. Pääasiassa vihreän ja sinisen sävyt tuolla toistuu.
Muuten kaappi on aikas tylsä. Espritin mallistot sitä kovasti täyttää, sekä paidat että housut :) Hameita ei kauheesti ole, olen housuihmisiä. Myöskään paitapuserot ei jostain syystä ole mun juttu. Aina välillä ostan tonne kaapin täytteeksi. Paitoja muutenkin mulla on ihan kauheesti, alaosia paljon vähemmän. Just lähti viimein isot läjät ihan roskiin ja osa Uffelle.
Yllätyksekseni muuten kaikki vanhat housut mahtu päälle. Pidän itseäni kyllä paljon isompana vissiin mitä olen :-D Jopa niitä sieltä ajalta 58kg mahtuu päälle..

Jaahas, se siitä kolmesta tunnista sitten..
 
safiiri,
Vaude, Ninni nähny Katzun ilmielävänä! Hauskaa :)

Täällä kans tuo nuorin on päivän ekoilla päikkäreillä. Mää tein ruuan ja nyt on pikku hetki aikaa kököttää tässä. Tunnin päästä lähetään vaunuilemaan ekaluokkalaista vastaan.

Mun kaverin perhe laitto kans Älvarin. Ovat tietääkseni olleet ihan tyytyväisiä. Johanna, mikä malli teillä on? Kaverilla on Pihlajatar. Me ollaan vähän mietitty yhtä talopakettia, jota nakuttelis itte. Sisäpuolen siis. Sen saattais saada henkilökunta-alennuksella kun sekä anoppi että mies on ollu kyseisessä talotehtaassa töissä.

Vaatekaapista. Mulla siellä on tällä hetkellä melkosen tylsiä vaatteita. Ovat vain väliaikasesti käytössä (tähän ittelle suuri huutomerkki ja patistus kuntoilemaan) kun aion mahtua tulevaisuudessa paljon pienempään kokoon (tähän taas niitä huutomerkkejä ja omaan takamukseen potkimista).

No niin, nyt näyttää nelkun päikkärit olevan ohi...
 
gia
Vaatekaappigalluppiin: Siellä oottaa suuret määrät vaatteita jotka ei tässä tilassa mene päälle. Painonnousu taitaa olla lähemmäs 12kg, joten eipä ole ihme. Farkkuja ei monia minun kaapista löydy. En ikinä ole oppinut käyttämään, tuntuu jotenkin jäykiltä. Mustia suoria housuja on sitten niidenkin edestä. Aika paljon on mustaa. Violetti on sellainen mistä pidän paljon ja vanha roosa myös.

Kiva lukea teidän talonrakennus-projekteista, kun meilläkin on omakotitalo haaveena. Tällä hetkellä asutaan rivari kolmiossa, ja tykkään kämpästä paljon, mutta omakotitalossa on kuitenkin se oma rauha ja ja kun saa itse päättää materiaalit sun muut..

Senoralla ei vauva uutiset menneet läpi. Höh.. Toivottavasti sulla tuo nukahtaminen helpottuu.. Eikös unettomuus ole ihan tyypillinen loppuraskauden vaiva?

Oonkohan muistanut onnitella Kaurista..? No jos en niin onnea vaan:)

gia 30+4
 
Tehotyttö.
Päivän teehetki. Molemmat nukkuukin taas yhtaikaa. Oi tätä rauhaisaa hetkeä :)

Aivan järkkyä, miten sitä ei ihminen muka raaski luopua vanhoista lumpuista. Nyt lähti kovalla kädellä taas kerran. Pelkästään siis mun vaatekaapista jätesäkillinen ihan roskaa! Ai että olen nyt tyytyväinen. Näyttää siistiltä tuo kaappi! Pitäsköhän sinne jotain täytettä hankkia ;-) Olen muuten kovasti ajatellut, että tänä keväänä hankin itselleni kokeeksi jotain keltaista. Siedätyshoitoa! Se muodissa oleva lämpimämmän keltainen on ihan ok. Täytyy vaan ostaa jotain edullista, jos kuitenkin jää pitämättä.

Nyt kun muistan.. Tää on tätä pätkimistä taas!
Harmi homma Johanna, että jätät sen teatterijutun. Olin aatellu tulla sua
katsomaan:-( Ymmärrän kyllä täysin, ei kaikkeen voi revetä. Olen muuten samalla estradilla "esiintynyt" ööö.. oisko 25 vuotta sitten. Ihan vaan heinäväessä kylläkin, ei siis suurta roolia :)

Senoralla tosiaan alkaa olla se aika, että harjotellaan sitä valvomista ;-)
En pistä siis vielä suppareita tulemaan kuiteskaan...

Kyllä muuten opiskelutoverit eilen kaipailivat hoota ryhmässä :) Olivat vähän huolissaan tytön opintopisteiden kertymisestä, hih.
Ja Johanna, juu lisuri on ihan jo hyvällä mallillakin. Olen tässä harrastuksen vuoksi alotellut noita tohtoriopintoja. Tutkimus on sen luonteinen, että mun kannattaa ottaa ensin tuo lisuri ulos. Voi olla, että siihen jääkin tällä erää tai en edes sitä saa, kun on tuo motivaatio aikaslailla hukassa tällä kertaa. Enkä aio siitä stressiä ottaakaan. Teen sillon, kun tuntuu mukavalta. Välillä se on tosi kivaa vastapainoa tälle pyykin pesulle ja jauhelihan paistamiselle! Oishan tuo tullu jo ajat sitten varmaan valmiiksi, mutta innostuin lukemaan siinä sivussa vähän kaikkea muutakin. Tein 50ov (siis tosiaan vanhaa opintovkoa) kolmen vuoden aikana, vaikka piti tuota tutkimusta jo vääntää:) Tällasta tää on. Kun jostain innostuu, niin se vie sitten mukanaan.. :-D

Nyt pitäis innostua varmaan vielä jostain pikku siivousprojektista... Pitäisköhän hyökätä kodinhoitohuoneen kimppuun. Se tarvis käydä läpi taas kaappeja myöden. Puhumattakaan IKKUNOISTA :-( Jätän taas mainitsematta paljonko meillä niitä on, ettei ala itseäkin jo valmiiksi potuttaa!
 
senora
Gia... Mä en oikeen tiijä menikö uutinen läpi vai ei ... Mutta täytyy tässä päivän päälle laittaa lisää infoa luuriin kaverille... Mutta ollaan laitettu (siis mä oon laittanu) aika monena huhtikuun ekana mitä ihmeellisimpiä viestejä ja ne on menny läpi... JOten tarkoituksella jätettiin tää kertominen tähän ajankohtaan...

Vaatekaapista... Vaaleita t-paitoja monta hyllyllistä. Muutamat mustat housut, muutama housuhame... Jotain ruskeeta löytyy ja sinistä... Aika paljo turhaa... ajat sitte pieneksi käynyttä tai sitten sotkeutunutta/rikkoutunutta, mutta jota ei raaski muka heittää poiskaan, eihän joku maalitahra t-paidassa haittaa kotipaidassa mitään. Pitäis kyl oikeesti tehdä Tehikset ja karsia vaatteistoa raskaalla kädellä.

Vai unettomuus on oire lähestyvästä... hmm...kai mä viime yönä oon nukkunu jotai kuus tuntia.
 
kauris.
Liityin pari päivää sitten lokakuisiin ja äsken kävin ottamassa itseni pois listalta. Joku palstadiktaattori hyökkäs sinne, enkä nyt yhtään jaksa saati kaipaa sellaista... Varsinkaan, kun mielestäni miun viestissä ei ollu mitään mikä ei sinne ei kuuluis. Ja pitäishän täällä saada kirjoitella mitä vaan.
Ärsyttää olla taas näin itkuherkkä (olin jo Iidaa odottessa), mutta minkäs sille voin. Parempi kestää sitten poissa.
 
**Johanna**
Kauris, mäkään en ole sinne listautunut, kun sain päälleni joukkohyökkäyksen heti kun puolustin siellä yhtä toisen joukkohyökkäyksen kohteeksi joutunutta. Perusporukka sielläkin mukavaa sakkia, mutta sitten on aina näitä... Tässä ketjussa ei kukaan ulkopuolinen ketjudiktaattori pärjää, kun on niin monta omasta takaa... =0)
Johanna 11+4, vajaa viikko np-ultraan!!
 
**Johanna**
Kauris, mäkään en ole sinne listautunut, kun sain päälleni joukkohyökkäyksen heti kun puolustin siellä yhtä toisen joukkohyökkäyksen kohteeksi joutunutta. Perusporukka sielläkin mukavaa sakkia, mutta sitten on aina näitä... Tässä ketjussa ei kukaan ulkopuolinen ketjudiktaattori pärjää, kun on niin monta omasta takaa... =0)
Johanna 11+4, vajaa viikko np-ultraan!!
 
safiiri,
Pitääpä Kauris käydä lurkkimassa sitä lokakuisten ketjua... Tyhmää on kyllä joillaki käytös täällä Elleissä. Elä välitä.

Mua onnistu velipoika äsken höynäyttään aprillipäivän merkeissä. Soitin hälle ja hän kertoi pokkana avokkinsa hankkineen heille minipossun. Mää en muistanu yhtään mikä päivä nyt on vaan innostuin tosissani ja olin jo keksimässä possulle nimeä jossa on r-kirjain. Entinen työkaveri nimittäin joskus mainitti että minipossut oppii nimensä paremmin jos siinä on r. Sitte alko veli hihittää ja muistutti nyt olevan huhtikuun eka. Höh. Ei siis tullu sukuun pientä possua.
 
safiiri,
Kurkittu on. Aika outo mielipide tuollainen ettei odotusketjussa sais puhua muusta ku odottamisesta. Hmph (=tuhahdus). Se kommentoija varmasti pyörtyisi kauhusta kun lukisi tätä meidän ketjua...
 
senora
Voi Kauris... Mä luin just aamulla tuota teijän lokakuisten ketjua... Siis taitaa olla siellä lokakuisilla hormoonit valloillaan ja soppaa hämmentää joku palstapolliisi... Siis jos esikoistaan odottava vetää herneen nenuun jostai kakkavaipasta, tai vaipoista kun niistä puhuu monikossa... ei voi olla totta... Huhtikuisistaki lähti osa porukasta alussa.... Kesäkuisillakin oli jotain skismaa...

HIh.. toi minipossu on muuten aika hyvä... Pitäiskö kokeilla tuota juttua pariin kaveriin... Tai muhun menis varmaan kans täysillä hoksaisivat kokeilla...
 
Niksu1
Onpas täällä taas juttua vaikka on vasta ekaa päivää koko ketju... =) Mahottoman ahkeria sormikkaita ootte kyllä!

Käytiin tänään 2kk neuvolassa: 6 pvässä tullut painoa 200g ja pituutta 0,5cm lisää...=) Lypsän edelleen punaista maitoa. Kaikki muutenkin pikkumiehellä mallillaan, ensi kuussa sitten ekat rokotukset ja lääkäri.

Vaatekaapissa on ihan sairaat määrät vaatteita, joista varmaan puoliakaan ei tule pidettyä. Raivasin sieltä taannoin jätesäkillisen roskaa pois ja toisen mokoman lahjoitin ja vieläkin saisi samankokoiset satsit ottaa pois viemästä tilaa. Väritys aika tummaa: musta, ruskea, sininen, tummapunainen, violetti. Farkut ja suorat housut mullakin käytössä, hameita en edes omista, ainoastaan sen pakollisen pikkumustan.. =) Tunikat on kivoja... Ainakin näiden mahamakkaroiden kanssa. Oon nyt aloittanut pitkät iltalenkit koirien kanssa ja vähän koittanut katsoa mitä sinne suuhun kulloinkin sullon. Suklaan houkutus on kuitenkin vielä liian suuri kokonaan vältettäväksi... Tosin pikkuännä on vasta sen pari kk, eli ei kai mun superhoikka tarvi vielä ollakaan.... Eihän....

Mua ei oo yhtään yritetty aprillata, höh. Paikallislehdessä oli joku ihan typerä juttu, ei kertakaikkiaan voi mennä kenelläkään läpi. Tai mistäs noista tietää. Mut ei siis muita aprillijutskia. Safiirin minipossu-juttu oli ihqu!! Possusta sit tulikin mieleeni et: Eroskohan se Kanerva muuten nyt sit aikuisten oikeesti vaiko vaan aprillas juoruilevaa Suomen kanssa oikeen urakalla... =) Mitä mieltä muuten ootte koko härdellistä? Musta ihan naurettavaa ajan haaskausta koko jupakasta uutisoiminen, tosin onhan se säälittävää, että kansan asiaa ajetaan p**lu mielessä, kuten armas mieheni asian niin kovin kauniisti ilmaisi...=/

Vai ei Senoran aprilliuutinen oo ihan menny odotetusti läpi. No ihmekös tuo, jos joka vuosi ootte onnistuneet huiputtamaan.... Käsittämättömän pitkään ootte kyllä saaneet uutistanne pimitettyä. Jos joku mun kamuista ilmoittas nyt saavansa perheenlisäystä kuukauden päästä, niin en mäkään varmaan uskois ihan helpolla, aprillipvä tai nou... =)

Mulla meni myös se Johannan pottajuttu ihan kokonaan ohi.... Hetkinen, etsitääs... Joo, löyty. Meidän tenavathan on siis samanikäisiä ja meillä toi pottaan kakkaaminen sai uusia ulottuvuuksia kun herra alkoi arvuuttelemaan mitä mikäkin kakka muistuttaa... =) Nyt siis ährää oikeen antaumuksella pottaan ja sit nopsasti katsomaan tuliko lentokone.... Kuulostaa ÄLLÖTTÄVÄLTÄ, mutta ainakin ylettömän uteliaan pojan kanssa pelitti, tytöistä en sit tiedä. Työkaveri (jolla siis myös 2vee) sanoi, että heidän tytön kanssa tarroilla palkitseminen on auttanut mahtavasti. Siis joku tarrataulusydeemi, johon jokaisen onnistuneen pottailun kohdalle tarra ja sit kun niitä on tietty määrä, saa jonkun palkinnon tms. Meillä toi pytynpienentäjä ei saanut kannatusta, kun kerran ehti kakata siitä ennen kuin sain paperia sinne veteen estämään loiskahdusta ja ahdistui sit skun takamus kastui. Kakkaaminen pottaa onnistuu siis n. 65-prosenttisesti, mut pissat menee kyl valtaosin edelleen vaippaan. Liekö pojilla kestääkin tuo potalle oppiminen muutenkin kauemmin kuin tytöillä? Mitä mieltä viisaammat on? Mieletön kakkastoori taas.... =)

Ompulle ja Tuulille vaan juu hauskaa tapaamista ja positiivisia testaushetkiä... =)

Hyi yäk, koirat on ehdottomasti vietävä nyt ulos, ne haisee.....

Letkeää aprillipäivän jatkoa ihanaisille!

Niksu

 
Ninni..
Heti kun tajusin nähneeni Katzun, katsoin puhelimesta, et onko numeroa, mut eipä ollut. Kyllä harmitti. Voitais tosiaan ne oikeet treffit sopia. Onko sulla auto käytössä kun jäät lomalle? Mulla ei.

Ihana tuo ilma kyllä. Käytiin tytön kanssa shoppailemassa uusi kevätpuku.
Niin muuten selvisi tänään, että k:lla on ainakin maitoallergia. Toisaalta helpotus. Meillä on lähete tarkempiin tutkimuksiin muista allergioista, odotellaan vaan koska päästään. Mutta epäilen kovasti myös tuota vehnää, koska iho on parantunut, kun lopetin sen käytön. Arvatkaapa onko helppoa löytää täysin vehnättömiä & maidottomia ruokia?

Antzin tytölle onnea nimestä!

Taidanpa mennä parvekkeelle tytön seuraksi nauttimaan ihanasta ilmasta.
 
**Johanna**
Senora, laktoositon ei riitä. Pitää olla täysin maidoton, eikö vaan Ninni?
Maitoallergia tuppaa pienillä paranemaan myöhemmin, oliko mitään puhetta siitä?
E:llä oli kovasti iho-oireita vielä puoli vuotta sitten, mutta nyt on tilanne jo menossa parempaan päin. Lääkäri totesi vaivan atooppiseksi ihottumaksi 2 kk ikäisenä. Pesuaineen vaihto auttoi meidän kohdalla. Mä en tiedä tarkemmin teidän allergiahistoriaa, mutta olen täällä peukut pystyssä, että tuo maitoallergia olis ainoa ja loput vaan yliherkkyyksiä tai ei mitään...
db db db db db db
 
Katzu
Täällä eräs kiukkuinen. Miehen auto sanoi työsuhteensa aamulla irti, jouduttiin hinaamaan korjaamolle ja sitten tuli soitto, että perjantaina alkavat vasta korjaamaan. Laskuvähintään 1200 euroa, että jep jep.

Ninnille: joo on mulla auto käytössä, joten pääsen liikkumaan. Minua on kyllä tänäänkin vielä huvittanut se eilinen :)

Toivotaan, että saatte lopullisen selvyyden pian, jos on muutakin allergiaa kuin tuo maito. Taitaa olla tänä päivänä aika yleisiä erilaiset allergiat.

Vaatekaappigallup: ensinnäkin tosi paljon vaatteita, joita en käytä, mutta tököttävät siellä kaapissa. Siis muustakin syysttä kun nyt raskaudesta johtuen :). Farkkuja käytän aika paljon ja sit tykkään liikkua monesti rennoissa vapaa-ajan vaatteissa. Monesti olenkin enemmän sporttisen näköinen kuin sellainen siististi puettu (esim suorat housut, paitis jne). En voi sietää jos vaatteet kinnaa ja ahdistaa.

Hmm missäs päin Niksu asustelikaan???? Tiedän myös 2v kakkatarralaisen :)

Nyt lähden ulos pienelle kävelylle.

Ai niin kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli edelleen kunnossa. Paineet hyvät, hb noussut 134 (viimeksi 121) ilman rautaa, pissa ok, sykkeet 146. Massu taisi olla 26.5cm, keskikäyrällä

 
Ninni..
Niin siis täysin maidoton- sekä luontaisesti gluteiinitondieeti. Gluteeniton sopii keliakiaa sairastavalle, muttei allergiselle. Tuota vehnää ja maitoa tuppaa olemaan aika monessa paikassa jossain muodossa, tai ainakin jäämiä niistä. Lääkäri tosiaan sanoi, että maitoallergia vauvalla usein parantuu kouluikään mennessä.
 

Yhteistyössä