EX-KERMIT 25 - huhtikuu

  • Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti
Tuuli!
Sunnuntai-iltaa! Voihan kökkö, just kirjotin pitkät pätkät ja sit, kun painoin vastaa nappia, niin teksti hävisi. Höh! No pikaisesti jotain uudestaan...viikonloppu on tosiaan mennyt nopeeta vieraita kestitessä ja ulkoillessa. Eilen oli käsittämättömän lämmintä, mutta tänään jo tuulisempaa ;) No me ollaan vaan ulkoiltu, kun tuota omaa puutarhaa ei ole niin kuin teillä monella muulla puutarhahirmulla. Katzu se oli putsaillut jotain koristekaivoakin...täytyy tosiaan käydä kurkkimassa suljetulta kuvaa, että mikä se sellainen kapistus on ;) Ja Niksuko muka oli jo pessyt kaikki ikkunat?!

Ihan epistä, että oysissä jaetaan vauvojen käyttöohjeitakin - ei me vaan saatu sellaisia ;) Ihana kyllä ajatella, että siellä se Senora ja mies hoivaa ihmettään. Millään ei malttais odottaa, että pääsevät kotiin ja nähdään Ihimeen kuva. Kyselin jo malttamattomana, että josko heillä olis kamerakännykkä, mutta ei kuulemma ole.

Kännykästä tuli vielä mieleeni se Pikku2:n ja miehen välinen episodi. Olen samaa mieltä siinä, että oikeutetusti tunnet itsesi loukatuksi tuossa tilanteessa, jos kerta mies oli sinulle kännykkäänsä esitellyt ja sitten alkanut viestejä poistamaan ilman selitystä. Toivottavasti saatte puhuttua asiasta mahdollisimman pian!

Sonialle onnittelut puolivälin rajapyykistä! Uskomatonta! Ja jokuselle kaverillekin olit jo paljastunut ;)

Kirpulle ja Antzille paljon vilkutuksia. Olipa mukava kuulla teistäkin! Sannakin käväisi - terkkuja sinnekin! Mitä sinulle nyt kuuluu?

Gian anopin käytös oli kyllä hieman kummallista, jos nyt saa näin arvostella. No nämä rakkaat anopithan on ollut tässä ajan mittaan yksi meidän lempiaiheista ;)

Mukavaa, että Katzun ja Ninnin tapaaminen oli onnistunut! Vastasiko mielikuva todellisuutta? Mäkin olisin valmis yhteistapaamiseen, jos vaan osattais päättää, missä sellainen voitais järjestää?

Olikohan muuta? Ei enää muista ja nyt täytyy mennä, kun M alkaa hermostua tuohon jumppaamiseen leikkimatollaan. Kovasti se harjoittelee tuota selältä mahalleen kääntymistä ja kun on mahallaan yrittää jo nostaa pyllyään ja päästä eteenpäin kauhean älämölön säestyksellä. Kohta taitaa olla äippä helisemässä tuon vipeltäjän kanssa...

Tuuli
 
Tehotyttö.
Pakko nyt viikonloppunakin pyörähtää Senoran kuulumisia laittamassa ja tietysti muiden kuulumisia lueskelemassa... Aina se pieni väli jostain löytyy :)

Laitoin tuossa Senoralle, että pikkusen jäi kaihertamaan tuo täpärä veikkaushäviö...
Lähetteli sieltä papukaijamerkkiä oikein arvanneelle. Safiirihan se taisi meinata, että torstaina lähtee ja perjantaina syntyy. Tälle arvaukselle tuo merkki olisi tulossa. Tosin mehän vähän oltiin diskaamassa arvausta :-D
Harkat siellä on sujunu ihan mallikkaasti. Kivuista kyselin. Ei kuulemma hirmusti. Ihan särkylääkkeillä pärjäilee.. Tyttö on sokruseurannassa edelleen ja syöttöä 2-3h:n välein. Kuulostaa pikasyömäriltä; 10min:n tankkaus ja sitten väsähtää <3
Voi että, mulla ainaskin kuume nousee, kun noita ensihetkiä fiilistelee.. SNIIF :')

No, saas nähdä, mitä tämänpäiväinen ehkäisykeskustelu tuo tullessaan näin sunnuntai-illan koittaessa ;-)
Nyt ei muuta kerkiä. Öitä!
 
Sonia...
Pakko tulla vähän korjailemaan, mutta olikos se Gia joka oikean arvauksen hyvissä ajoin teki? :D Safiirikin toki osui oikeaan ;D

Miten Pikku2 jakselee? Onko yhtään tilanne rauhoittunut?

Yllättäen täälläkin oli tänään lämmintä päivällä, iltapäivästä viileni ja nyt on ripotellut vettä jo jonkin aikaa.

Haluan näin vapun lähestyessä kysyä... rosetti, munkki vai tippaleipä?
Oottako simaihmisiä?

Mää oon ihan hulluna simaan, voisin juoda litratolkulla. Ja munkki on mun valinta, siis itse tehtynä... oon jo pari päivää niistä haaveillut :) Kaupan munkit on yäk.
Siis tottakai menee myös rosetit ja tippaleivät, niitä vaan ei tuu ite tehtyä.
 
Tehotyttö.
Juu, muistin, että Gia veikkasi oikein. Senora vaan itse mainitsi tuosta arvauksesta, että torstaina sairaalaan ja perjantaina syntyy :)
Nyt kaamee tappelu, kuka voitti veikkauksen, hihii!!!

Nyt sammutan tän koneen ja odottelen isäntää toisen koneen ääreen nettitelkkua kattelemaan...
 
pikku2
Illastusta!

Kiitos taas kaikille.. "myötäeläneille.." Kyllä tää on tällasta yksi askel eteen ja kaksi taakse tarpomista.. No, eiköhän tää tästä. Tulee hyvään saumaan tuo miehen kahden viikon yksilöllinen selkäkuntoutusjakso.. Jospa sekin tekis sellaisen palveluksen noiden viikkojen aikana ja miettis meidän elämää..

Tuntuu vaan niin inhottavalta kun nuo muksut seuraa tätä nahistelua silmät ja korvat tarkkoina.. Olis kiva kun pystys puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä ja niin kuin ne on..

Joo.. Pääsin eilen illalla tuulettumaan.. kävin tuossa lähibaarissa muutamalla siiderillä. Pari kaveria oli myös.. Oli paikallinen bändi soittamassa. Teki kyllä hyvää, mutta aamulla oli taas paluu arkeen..

Tämä päivä meni enemmin tai vähemmin "reissussa".. Aamulla käytiin vauvauinnissa.. Ei ollut Siiri unohtanut sukeltamisen taitoa, vaikka viime sukeltamisesta onkin aikaa jo jokunen viikko.. Sitten kurvailtiin tuonne kaupunkiin rakentaja messuille.. Oli aika vähäinen tarjonta ja muutenkin.. Sieltä sitten syömään ja kotiin kattomaan formuloita..

Siirille puhkesi tänään ensimmäinen hammas.. ja konttaustaitoa on pitänyt esitellä lähisuvulle.. Kyllä on neiti aika metkan näköinen. Viikon höpötin neidille, että nosteles käsiä. Neiti kun nousi konttausasentoon ja hytkytti.. + jalat konttas, mutta kädet ei. No, nyt sitten nousee kädet pään yläpuolelle.. ja virnistys päälle.. Yritin vähän kuvaillakin, mutta katsotaan nyt jos saisin jonkin otoksen suljetulle..

Huomenna olen lasten kanssa kotosalla, mutta tiistaina lähdetään isännän mummin luo. Sieltä sitten suunnataan esikoisen kummille wapun viettoon.. Heillä on kaksi lasta 3v. poika ja 1v. tyttö. Eiköhän siinä wappupuuhaa piisaa..

Eipä tässä muuta kun aurinkoista viikon alkua..

Pikku2 & Siiri-neliveto..
 
Katzu
Huomenta

Mukava kuulla että Senoralla lähtenyt kaikki sujumaan ihan mallikkaasti.

Sonian galluppiin: munkki ja sima. Lapsena tuli aina juotua kotitekoista simaa, mutta nykyisin ei. Mies ei sitä juo. Kaupasta saa nykyisin ihan kotitekoisen makuistakin, mutta hieman mietin josko jätän ostamatta. Niin ja ehdottomasti omatekoiset munkit ovat parhaimpia. Itseasiassa syön munkkeja TOSI HARVOIN.

Pikku2:lla ollut ja on tulossa paljon ohjelmaa. Olisi kyllä hyvä kun saisitte puhua miehen kanssa ihan kahdestaan asiat halki. Toivotaan, että miettii asioita seuraavien parin viikon aikana.

Mites Tehiksen loppu ilta sujui???? ;)

Mulla olisi tänään 12.45 neuvola. Sit pitäisi kait hakea jääkaappiin täydennystä. No ihan kamalasti sinne ei kannata mitään ostaa, kun olen itse ti illasta pe päivään asti pois. Mutta muuta varsinaista ohjelmaa ei ole tälle päivälle.

Säätiedotuskin näyttää pitävän paikkansa. Luvattu pilvistä ja niin tuolla onkin. Mutta lämpötila ihan kohtuullinen.

Tuulille: juu oli mukavat tärskyt Ninnin kanssa. Ja kuvanhan olin tuolta suljetulta nähnyt ja henkilö ovella oli tunnistettavissa :) Niin ja minuthan oli nähty jo ihan livenäkin :)

Noista yhteistreffeistä. Pitäisi vissiin ensin päättä paikka/kaupunki jossa nähtäisiin. Viimeksi oli ehdotuksena Ikea/Vantaa. Niin tietty sellainen mihin mahdollisimman monella olisi "helppo" tulla.

Isäntä tuolla huutelee, että lapojen väliä voisi hieroa. Niin minun pitäisi hieroa sitä :(

Mukava viikkoa kaikille :)

Senoran ja Ihimeen kotiutumista odotellessa
 
Tehotyttö.
Huomenet täältäkin!
Olenkin "myöhään" liikkeellä... Vietiin Hoo sinne ystävän luokse päiväksi hoitoon. Yritän siis tänään varmaan vähän kirjotellakin taas. Illalla pitäiskin mennä yo:lle.. Plääh, ei oikein inspaa kylläkään.

Kiitos Katzu kysymästä.. Loppuilta meni ihan rattoisasti ;-) Mulla iski ensin väsy aivan kuin raskaana ollessa. Katseltiin nettitelkusta tuota tanssiohjelmaa ja simahdin keskenkaiken, ihan outoa. No, kyllä siitä sitten piristyin vielä...
Ja se ehkäisy.. Totesin toimituksen jälkeen isännälle, että ehkäisy oli kyllä aivan loistava. Siinä oli jotain ainutlaatuista. Meinas katketa naurusta olio :-D Että siitä sitten voi vedellä johtopäätöksiä...

Nyt on pakko mennä pukemaan tuo tyttö mekkoon ja ottaa ne puolivuotiskuvat. Säästin sen puuhan tälle päivälle, kun ollaan ihan kaksistaan...

Palaillaan siis myöhemmin...
Tehis
 
safiiri,
Oulun reissulta palattu kotiin. Hitsin hitsi, mulla tuli hiukan liian myöhään kuningasajatus: oltais Nelkun kanssa käyty eilen kattomassa Senoraa ja Ihimettä. Tajusin visiitti-idean vasta ku oltiin jo lähestymässä Raahea... Ois saanu kivan kuvan laittaa suljetulle kahesta pikkukermistä :)

Tuosta tuliki mieleen että laitoin sinne suljetulle ihanan kuvan, missä Nelkku ja tämä kummipoikamme pötköttävät vierekkäin sängyllä. Käykäähän ihastelemassa. Heillä tosiaan ikäeroa on 5 päivää. Nelkku on nuorempi. Naurettiin kummipojan äidin kanssa että jos he joskus menis naimisiin, ois hääjuhlassa mahtava näyttää tuo kuva...

Kolmonenki otti ja kosi! Hän aikoo mennä naimisiin kummipoikamme isonveljen kanssa. Isoveli vielä totesi että joo. Nyt on meikäläisellä vävyt tiedossa :)

Giahan se tais oikeesti arvata Ihimeen synttärin. Mää heitin omani liian myöhään. Tunnustan. Vaan mää voin ottaa papukaijamerkistä yhen höyhenen.

Nyt ei muuta ku Senoran ja Ihimeen kotiutumista oottelemaan... Toivovat pääsevänsä huomenna.
 
Tehotyttö.
Kaffetta ja jädeä.. Höh, mä mitään oo kirjottamaan päässy. Otin niitä kuvia ja tietty piti muokkailla jne. Laitoin suljetulle kans muutaman otoksen. En osannu valita, ni piti laittaa useampi :)

Oispa ollu tosiaan hauska juttu Safiiri, jos oisitte poikennu Senoraa ja neitiä kurkkaamaan. Ai siellä jo haaveillaan kotiin pääsyä. Taitaa käyttöohjeet olla jo hyvin hanskassa :)

Saanks määki yhden höyhenen, ku meni niin täpärälle, YHYYY.. :')

Meillä olis neuvolakin tässä iltapäivällä. Mennäänkin siis ihan kaksistaan. Haetaan Hoo sen jälkeen..
KAtzullekin hyvää neuvolareissua! Tainnu kyllä lähteä jo...

Niin, sitä yhteistapaamista.. Mikähän se ois sellanen paikka, mihin mahdollisimman moni pääsisi. Mä en ainakaan kyllä kesällä pääse, se on varma. On tätä rumbaa sambaa jne. Oisko se Ikea edelleen järkevä vaihtoehto ja milloin? Mielipiteitä???

Tulikin muuten mieleen, että vaikkei suurperhe kuulemma vielä ollakaan, niin nyt on tultu siihen vaiheeseen, kun astianpesukone pitää pyörittää kaksi kertaa päivässä. Tuossa se nytkin vieressä hurisee... Mun kannettava nykyisin taas keittiössä, jos Tuuli ihmettelee.. ;-)

Ei muuten näy tätöstä edelleenkään, eikä mitään oireitakaan.. Ellei pimssejä ja herkkyyttä lasketa.

Nyt haen lisää kahvia..

Tehis
 
Tehotyttö.
Ai niin, täytyy vähän lällätellä.. :-D
Täällä paistaa aurinko ja mittari näyttää +16. Aamulla oli ihan pilvessä, mutta tällä hetkellä ainakin paistelee.. Ihana muuten, kun nuo lintujen laulelut kuuluu itkuhäläristä sisälle :)
 
Tehotyttö.
Höh, unohdin tuon simamunkkigallupin...
Tykkään simasta, mutta en tee sitä, koska tulisi ihan turhaan juotua. Ostetaan yksi pullo varmaankin.
Itsepaistetut munkit on IIIIHANIA! Me paistetaan vapuksi ja juhannukseksi. (Meillä hassu perinne, että juhannuksena tuolla maalla makkaranpaiston jälkeen on simaa ja munkkia...)
Tippaleipiä en ole koskaan tehnyt enkä ostanutkaan.. Ei hyviä!
 
Katzu
Pikaiset neuvolakuulumiset. Kaikki edelleen ok ja niin kuin pitääkin. Ei siis mitään huomautettavaa. Opiskelijakin pääsi hieman harjoittelemaan tunnustelua jne.

Nyt syömään
 
Omppu75.
Heip!
Voi, olispa ihana, jos Senora ja tyttö pääsisivät jo pian kotiin :)

G: en tee simaa, juon kyllä jos joku vääntää. Mut rusinat, yäk. Munkkejakaan en tee, enkä välttis ostakaan. Ne pakastealtaan munkit on kyl loistava keksintö! Mut kukaan ei tee niin hyviä munkkeja, kun mummoni eläessään teki, slurps! Tippaleipiä en oo oikein koskaan ymmärtänyt..Ja vappupallot pitää ehdottomasti olla, lapsilla :) Teen ollessa pienempi oli ihana päästä valitsemaan pallo =D. Nyt tuo taitaa valita itse..

Tee jäikin mun äidille vielä, kun käytiin tossa aamusta. Itteeni alkoi niin väsyttämään se toisten nurkissa kökkiminen, että oli pakko tulla kotiin ruuan laittoon. tee armeliaasti simahti autoon, nostin vaan vaunuihin jatkamaan.

Katzulla kaikki ok, hyvä jutska.

Safiirin lapset tehneet jo naimakauppoja =). Ja naimapuuhissa ollut Tehiskin :mad: Saako niitä peukkuja nyt sitten pitää? Ja Tehiksellä jos kuuluu lintujen laulua itkarista, niin täällä kuuluu harakan räkätystä toisinaan, ärsyttävää! Ja äsken kuulu kun yks naapurin vanha patu jotain vasaroi.. eiks ne ymmärrä, että jonkun vauva voi nukkua ja häiriintyä??

Ja katkes aatos, kuin kananlento, kun puhelin soi..

 
Tuuli!
Heips! Taitaa se kevät (ja kuohuviini) sekoittaa pään, kun täällä ollaan jo ahkerasti harjoiteltu "vauvantekoa"...Omppulassakin siirrettiin sitten tee omaan huoneeseen, että on sitten kolmoselle paikka valmiina äiskän ja iskän makkarissa ;) Ei vaan hieno homma, että pullottelut alkaa sujua ja toivottavasti teen yöunetkin siitä tasaantuisivat. Eihän teillä Omppu enää ole montaa viikkoa siihen reissuun?

Hyvä, että Katzulla oli kaikki kunnossa neuvolassa! Mukavaa reissua ja wappua toivottelen jo nyt, sillä etkös sä jo huomenissa lähde? Pikku 2:kin oli lähdössä wapuksi pois kotoota, joten iloiset waput sinnekin ja onnittelut Siirille ekasta hampaasta ;)

Mitäs muilla on suunnitelmissa wapuksi? Tehiksellä ja Sonialla paistetaan ainakin munkkeja vai? Ai niin jokos ne Tehiksen appivanhemmat on tulossa? Sonian gallupiin vastaan, että mäkin tykkään itsepaistetuista munkeista, mutta niitä saa niin harvoin. Tietty jos ite tekis, niin vois saadakin ;) Mut ei taida viittiä- simaakaan en ole tehnyt, en siitä välitä kuten en myöskään tippaleivistä enkä roseteista. Me ollaankin jo Ämmän kanssa aloitettu vappuhulinat, kun ostettiin tänään ilmapallo. Ja mä sain valita! Laitoin kuvankin suljetulle ;) Oli muuten ihania kuvia siellä Tehiksen hoosta ja Safiirin kummipojan ristiäisistä! Mitkäs oli hoon mitat puolivuotisneuvolassa?

Täytyypä miettiä, missä sen yhteistapaamisen vois järjestää. Jazzhan ehdotti piknikkiä. Se on periaatteessa hyvä idea, kunhan ei sit just satu hirveä vesisade kohdalle ;) Ja missä se sitten pidettäis? Ei kai tuo Ikeakaan ole ihan huono vaihtoehto. Mutta minkälaiset ne kahvilat niissä on? Mahtuuko tämä lauma sinne ilman, että tukitaan koko paikka?

Eipä tänne kai muuta...me ollaan wappu ihan kolmistaan kotona, joten rauhallista on.

Tuuli
 
safiiri,
Täällä vietetään vappuaatto ilman miestä. Hän on töissä. Aateltiin lasten kanssa tehhä pizzaa. Ja puhallella ilmapalloja. Ja viritellä serpenttiinejä ikkunoihin ja lamppuihin. Vappupäivänä sitä ollaan vissiin kans kotona. Tai käyään lähikaupungissa kattomassa amerikanautojen kulkuetta.

Itte paistetut munkit on totta tosiaan herkkua. Vaan niinku Tuuliki mainitti, niitä saa nykyään melkosen harvoin. Pitänee turvautua kaupan valmiisiin tänä vappuna. Simaa oon kans joskus tehny. Mitenhän nyt en muistanukkaan? Muistuttakaas ens vuonna! Sitäki siis täytyy hankkia kaupasta.

Meillä oli päivemmällä ykkösen kanssa Suomi-keskustelu. Hän kyseli, miksi on äidinkieli ja isänmaa. Sitte hän muisti että Suomella on toinenkin nimi. Nimittäin Suomi-mimmi. Mulla oli naurussa pitelemistä ku totesin että hän vissiin tarkotti Suomi-neitoa. Poika siihen että ai nii ja alko itteki nauraa :-D

Vaan nyt mennään taas. Iltapala kutsuu.
 
Tehotyttö.
Suomi-mimmi, hihiiiii :-D

Neitokaisen 6kk mitat 66,5cm ja 7,4kg.
Terkka ihaili hoon näppäriä pikkuruisia sormia :) Pinsettiote on ihan lähellä..
Yläkroppa nousee niin reippaasti, että meinasi pian nousevan konttausasentoon. Huijui, niin se vaan kasvaa ja kehittyy tämäkin tinttaralla!
VIerastelee edelleenkin. Vastahan 3kk on sitä kestänyt.

Eipä ehdi taas muuta kuin pikaisen hoonapaisen pyörähdyksen..
Illan jatkoja!

Tehis
 
gia
Meillä onkin tänään ollut kunnon draamat käynnissä:) Oltiin miehin ja koirien kanssa lähdössä sukuloimaan ja oltiin ajettu noin puoli kilometiä, kunnes cd-soitin alkoi temppuilla. Virrat vaan katkes. Sitten tuulilasin pyyhkiät ei enää toiminut. No eipä sitten muutaman sekunnin päästä enää autokaan.. Jäätiin meidän asuinpaikkakunnan keskustaan, ehkä pahimpaan mahdolliseen kohtaan. Tietenkin. No ei siinä auttanut muu kun nousta pois autosta ja pyytää joitain ventovieraita ihmisiä työntämään meidän auto pois siitä keskeltä tietä. Jonkun aikaa piti sitten vielä odotella että anoppi tuli heittämään meidät kotia.. Kiitoksia hänelle vaan palveluksesta;) Huomenna mies ja isä laittaa onneksi auton kuntoon, ettei ilman sitä tarvitse elellä. Ilmeisesti siitä hajosi joku laturi vempele ja siksi akku ei kestä..

Galluppiin: Tippaleivistä ei oikein välitä. Munkit on hyviä ja niitä tulee vappuna syötyä, mutta muuten en ole niiden ystävä. Enkä oikein muidenkaan leivonnaisten, kakkuja lukuun ottamatta. Simaa juon jos jossain on tarjolla, mutta kotiin en sitä osta, ellei mies halua.

Vappusuunnitelmia ei ole ollenkaan. Jotain pitäisi kehitellä.. Kuivissa merkeissä, luonnollisesti.

Tuulillakin M alkaa jo mönkimistä harjottelemaan.. Justhan me niitä suppareita vasta läheteltiin.. Miten tää aika tällä tavalla kiitää??

Kiva, että Senoralla ja pikku tyttösellä on kaikki mennyt hyvin ja kohta on kotiutuminenkin edessä. Ekoja valokuvia odotellessa...

Juu, olen valmis jakamaan papukaijamerkin Safiirin kanssa ja Tehis saa ne kymmenen pistettä:D

gia
 
Niksu1
Suomi-mimmi sai kyllä tyrskähdyksen aikaan täälläkin...=)

Gallupit: tykkään munkeista ja simasta, sama se kuka ne on tehnyt, vaikka sitten leipomo. En viitsi vääntäytyä itse tekemään, sen verta laiska oon...=) Tippaleivät on yäk ja roseteista kuulin nyt vasta ekaa kertaa (piti oikeen googlettaa mitä hiivattia ne on...). Vappu vietetään kotosalla, isäntä ja esikko varmaan pillaa (siis grillaa - liian vaikee termi esikolle ja hän sitten meni siitä mistä aita on matalin...) tuossa terassilla. Tuskin laitetaan serpentiiniä tms. Ilmapallot saatetaan ostaa, jos torille saakka päästään... Ihan tylsiä vanhempia ollaan kun ei järjestetä lapsille pienestä pitäen asiaan kuuluvaa aktiviteettia...=)

Katzulla hyvät neuvolakuulumiset - hienoa. Samoin Tehiksen hoolla, hyvähyvä! Omppulaan tsempitykset hyvin alkaneeseen vellittelyyn. Pikku2:lle toivon rakentavaa keskustelua puolison kanssa mahd. pian ja toivottavasti selvempää parisuhdetilannetta.

Senoran kanssa txtasin alkuillasta: huomenna pääsevät kaiketi kotiin, mikäli neidin sokerit on yli 3 ja gynen puolesta kaikki ok. Koti-ikävä siellä jo kuulema vaivaa ja siksikin kotiutumisen soisi olevan mahd. pian. Ja mitähän muuta, no en nyt just muista ja puhelin on liian kaukana - väsyttää liiaksi lähteä sitä haeskelemaan.

Ajatelkaas. Huomenna tulee kuluneeksi vuosi mun isän kuolemasta. Aika menee ihan tajuttoman nopeasti. Ja kaksi viikkoa siitä eteenpäin ja on kuopuksen alkuunsaattamisen vuosipvä. Oli siis kova paketti viime vuonna äitienpäivän kunniaksi. Saas nähdä mitä tänä vuonna tulee - toivoin puhelinta...=)

Mä en varmaan pääse kokoontumaan teidän kanssa. Isäntä on niin paljon työreissuilla, etten jaksa itsekseni siirtää tätä sirkusta toiselle puolen Suomea ainoastaan yhden tapaamisen (siis muutaman tunnin) takia. Niin kiva kun kaikkia olisikin treffata. Tapaamista kaiketi kuitenkin suunnitellaan edelleen sinne eteläiseen Suomeen? Mut ei se mitään, mulle riittää että tiedän minkänäköisten äippien ja niiden ihanien muksujen kanssa täällä lätisen päivät pääksytysten online...=)

Ja mitähän vielä piti... Lahopää.... En jaksa muistaa, pakko lähteä nukkumaan etten vallan tähän koneelle kyykähdä. Miten mua nyt näin alkoikin nukuttamaan...

Hyvää yötä ja huomenta!

Niksu
 
pikku2
Huomenta!

Mitä yökyöpeli onkin aamunvirkku..?

Vappu G: Sima on Ok.. ja munkkeja paistoin eilen ison kasan.. Meinaan ottaa reissuun mukaan. Muuten tänä vuonna jää tuo koristelu vähemmälle, kun ei olla kotona. Yleensä kyllä koristelen ja laittelen..

Tänään siis lähden lasten kanssa kohti isomummilaa 100km päähän. Siellä ollaan yksi yö mummin seurana ja sitten huomenna jatketaan siitä matkaa taas 100km.

Jaahas.. olkkarissa ääni kovenee, joten puuron keittoon.. pieni kärrittely/pyöräily lenkki kirkonmäellä, pakkausta ja ei kun reissuun..

Joten OIKEIN RIEMUKASTA WAPPUA KAIKILLE !!!

+ Senoralle tervetuloa kotiin toivotukset ! ; )

Pikku2, Siiri & isoveikka + isompi kaksilahkeinen
 
Tehotyttö.
Huomenet täältäkin!

Ihan töks olo, joten ei mitään järkevää tekstintynkää luvassa...
Vaihteeksi iski tähän perheeseen flunssa ja tällä kertaa mulle. Oli jo eilen pääsemässä niskan päälle ja nyt on ihan kunnolla. PER*E, ei voi muuta sanoa! Appivanhemmat tulevat siis päiväjunalla ja ovat Turkkusessa joskus viiden maissa. Ai ku hienoa saada lisäsuita tähän, kun olo on mikä on. Nimittäin se mun elämä on yhtä kaupassakäyntiä ja sapuskanlaittoa aina tuon viikon. Nyt pitäis siivota tuo vierashuone jo valmiiksi, niin ei tarvii siihen sitten enää mennä, jos näitä siivouksia tässä pystyisin vähitellen tekemään... Tarkotus oli siis pestä myös sen huoneen ikkunat, joita on siis siinäkin kaksi :-/

Vai kovaa pakettia oli Niksulla tarjolla viime vuonna :-D
Voimia vuosipäivän johdosta!
Ei lapsille tarvii kaikkia vönköttimiä ollakaan ostelemassa... Meillä sellanen filosofia, että mitä eivät osaa vielä pyytää, niin niistä ei edes puhuta. Kyllä ne kaikki sitten vähitellen sinne vaatimuslistalle tulee ja sitten HARKITAAN :)

Voi kurjuus Gian autoprobleemia, mutta onneksi oli avulias anoppi ;-)

Toivotaan, että Senora ja neityli pääsevät tänään kotiin <3
Malttamattomana odotellaan kuulumisia ja kuvia!

Ai niin, mun piti siitä mieltä kiehuttaneesta koulujutusta kertoa...
Tuntuvat hyvin puhaltavan yhteen hiileen nuo esikoisen koulun opettajat! Tosiaan oma ope silloin totesi, ettei hänen 20-vuotisen uransa aikana ole kuin yksi jääkiekkoilija "syntynyt" eli eipä noi soittohommatkaan todennäköisesti mihinkään sen kummosempaan johda kenenkään kohdalla, ei myöskään tämän herran...
Lauantaina oli koulupäivä, jossa oli esityksiä kuluneen viikon valinnaisjutuista. Esikoinen oli bänditouhuissa mukana. Tämän esityksen jälkeen koulun naisrehtori tuli puhumaan kanssani. Kertoi, että hänen poikansa oli ollut kurssia "vetämässä" myös tet-harjottelijana. Poika oli todennut, että tämä meidän sälli on poikkeuksellisen lahjakas sekä rummuissa että kitarassa. Tämä rehtorin poikakaan ei kuulemma ole tainnut niin hyvin soitella tuossa vaiheessa. Hmm.. sehän se onkin varmaan se mittari :-D No, ei tässä vielä mitään. Rehtori sitten lopuksi vain siinä totesi, että hän nyt minulle tuli vähän asiasta puhumaan, kun ei tietenkään pojalle itselleen viitsi kehua. SIIS MITÄH??? En voi käsittää. Kyllä varmasti olisi pojalle mukava kuulla tällainen asia rehtorin suusta. Tai itse ainakin kyllä teen oppilaille niin.. Mitä ihmettä minä nyt tällä rehtorin toteamuksella teen? Kyllä kait itse osaan musiikinopena arvioida asiaa. Voi jestas mitä opettajia tämäkin maa päällään kantaa!!!! Hyvää palautetta ei siis voi antaa oppilaalle itselleen, niinpä! Nuijalla päähän vaan.
Kysyin esikoiselta, että onko oma ope koskaan antanut tuosta asiasta palautetta, kun on nyt kuitenkin muutaman kerran esiintynyt. Ei kuulemma sanallakaan.
Loppuhuipennus oli sitten vielä, kun kysäisin bändiläisten mahiksia saada paria tuntia vapaaksi toukokuun lopulla keikkaa varten. Rehtori naurahti: "Vai keikka...".
Yleensä tän koulun juhlissa onkin pääosassa ollut OPEBÄNDI. Nyt on vaan vähän porukka vaihtunut, joten ei taida enää toimia.. Siis todella opebändi on aina ollut säestäjänä ym., vaikka lapsisoittajiakin talosta varmasti löytyisi. SELLASTA!

Sorry ;-)

Tehis



 
Katzu
Huomenta

Hmmm hieman oudolta kieltämättä kuulosti tuo Tehiksen kirjoittama juttu. Kyllä lapsille suora kiitos on paras kiitos.
Voi kökkö jos saat kunnon taudin kun vieraitakin tulossa.Ei yhtään mukavaa.

Mulla on alkanut näköjään yöt olemaan aika levottomia. Heräilyä ja vessassa juoksua ja pyörimistä. Tuskin nyt ainakaan pahemmin unenlaatu paranee loppua kohden.

Pikku2:n perheessä myös reissuun valmistautumista.

Gia tiedän aika hyvin miltä tuntuu kun autojen kanssa tulee ongelmia ;)

Niin illalla lähden reissuun. Tuuli taisi asiaa hieman tarkistella.
Nöpön hikka näyttäisi lisääntyvän määrällisesti :)

Senoralle ja Ihimeelle aurinkoista kotiintulo päivää!!!!!

Nyt täytyy mennä hiusten pesuun
 
**Johanna**
Tehis, mua vihastuttaa tällä hetkellä myös esikoisen koulujutut. Tai koulujuttu.
Hän kertoi, että hänelle oli kouluun menenssä jäänyt vahingossa purkka suuhun. (syö nyt purkkaa ihan joka ruokailun jälkeen, kun oli just hammaslääkärissä ja lääkäri oli kehoittanut syömään purkkaa 5-6 kertaa päivässä) No he olivat riisuneet käytävällä luokkakavereidensa kanssa, niin yksi opettajatar oli tullut, ottanut minun lastani käsivarresta kovakouraisesti kiinni, vienyt vessaan ja puuskahtanut, että: sylje se purkka pois! Lapsi kertoi, että retuuttaminen sattui ja että kyseisellä opettajalla on pitkät kynnet. Nyt minä kiehun täällä raivosta, ja mietin, että miten minun tulee toimia. Esikoinen oli sanonut tästä omalle opettajalleen, joka oli sanonut, että: no sille ei voi mitään. Minä ymmärrän, että lapseni rikkoi koulun järjestyssääntöjä kulkiessaan käytävällä purkka suussa, mutta EN ymmärrä sitä, että opettaja koskee minun lapseeni. Varsinkaan tavalla, mikä satuttaa. Luulenpa, että soitan koululle tänään ja kysyn tältä retuuttajaopettajalta, että mikä on hänen näkökulmansa tapahtuneeseen. Tapahtunutta on kuitenkin ollut todistamassa useita tyttöjä, tuskin hän kehtaa asiasta valehdella.

Grrr.

Johanna 15+4 tai sinnepäin
 
Tehotyttö.
Johanna, täysin lain vastaista tuollainen! Siis oppilaanhan saa nykyisin esim. POISTAA luokasta, jos on häiriöksi. Eli on lisätty valtuuksia koskea oppilaaseen.. Mutta tuo kuulostaa kyllä todella törkeältä. Eri asia, jos tyttö olisi vastustellut purkan pois laittamista. Ja satuttaminen on kyllä väärin! Ilmoita tapahtuneesta rehtorille.
Onko lapsesi muuten koulussa, jossa on rehtorina M.N.? ;-)
 

Yhteistyössä