EX-KERMIT 26 toukokuu

  • Viestiketjun aloittaja senora
  • Ensimmäinen viesti
senora
Odottajat:

gia 20v, la 6.6.2008, esikoinen
Katzu, 30v, la 13.6.2008, ensimmäinen
Sonia, 36v, la 12.9.2008, toinen, tyttö -98
kauris, 26v, la 3.10.2008, toinen, tyttö 04/07
Johanna, 32v, la 18.10.2008, kolmas, tyttö -97, tyttö-06

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v. tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v. tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)
Epeli, poika (LA 27.2.07)
Maaria 28v. tyttö 21.4.07, 3805 g, 51 cm (LA 23.4.07 esikoinen)
Naks 25 v. poika 1.5.07 3360g 53,5 cm (LA 26.5.07 esikoinen)
sämpy 32v. poika 8.5.07, 3430g, 49.5cm (LA 2.5.07 esikoinen)
Bellamariia 28v, poika 2.8.07, 3600, 50 cm (la 11.8 toka muksu)
Mervi83, poika 17.8.2007, 4235g ja 53cm (LA 4.8.07)
Hoppu , poika 19.9.07 4180g ja 54 cm esikoinen (LA 15.9.07 )
ÄssÄ, tyttö 20.9.07 , 2660g , 48cm (LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02 )
Pikku2 29v. , tyttö 30.9.07 2750 g 48 cm toinen, poika 01/03 (LA 25.10.07)
Jazz vm77 , poika 16.10.07 4210g ja 54 cm toinen, tyttö 8.8.2005 (LA 8.10.07 )
Ninni83 24v.tyttö 18.10.07 2,9 kg ja 48 cm toinen, tyttö 01/04 ( LA 18.10.07 )
Kirppu 31v. poika 20.10.07 4120 g 52,5 cm toinen, tyttö 12/05 (LA 18.10.07 )
Tehotyttö 36v. tyttö 25.10.07 3265g ja 49cm.neljäs, lapset -96, -98, -05 (LA 14.10.07)
Kapris 28v. poika 12.11.07 3730g ja 51 cm. toinen, tyttö 09/05 (LA 1.11.07 )
Ruusa07 31v. LA 18.11.07 toinen, -------------- tyttö 08/04
Omppu75, 32 v., poika 15.12.07 3355 g ja 50 cm toinen, poika 03/04 (LA 12.12.07)
Tuuli, 35v. , poika 23.1.08 4040g ja 53cm, esikoinen (LA 11.01.08 )
Niksu, 28v., poika 3.2.08 3400g ja 50cm . toinen, poika 12/05 (LA 03.02.08 )
Safiiri, 35v,tyttö 10.2.08 4600 g ja 52 cm. neljäs, lapset -00,-03 ja -05 (LA 22.2.2008)
Antzi, 24v,tyttö , 26.2.08 , 3100g ja 50 cm toinen (yksi enkelilapsi) (LA 9.3.2008)
senora, 42v,tyttö, 25.4.08, 3770 g ja 51 cm , ensimmäinen (la 21.4.08 )
 
senora
Huomenta... Ja Hauskaa Vappua!!

Vartti sitten sain tirpan nukkumaan... itse hipsin vielä veskiin ja aattelin käydä ilmoittautumassa että hengissä ollaan... On tää ollu kyl yhtä hullunmyllyä...
Eilen isä tuli aamusta kun olin ruokkimassa neitiä... Istui sit niin kauan et tuli jo seuraava ruoka-aika... Sit aloin laittaan itelle ruokaa ja tuli vieraita. Ja joka välissä piippas puhelin tekstaria.. Rangatkin saatiin pihaan.. imetystä ja vieraita ja tekstareita... kahen maissa kerettiin sit syömään ekan kerran ja mies kävi kylillä hakemassa paketin... kummitytön äiti oli laittanu vauvakamaa... pehmokirjoja ja lelujaja vaatteita... Melkein hävettää ottaa niitä vastaan... Onneksi sain tilinumeron, pitää laittaa sinne jonkunmoinen summa, kunhan tässä kerkiää... Oli kyl tohinaa ihan oikeesti.. Mies ulkoisti itsensä ja touhusi pihalla ja mä hääräsin sisällä... Neiti on päättänyt syödä kolmen tunnin välein.. oppi siihen saikkulassa kun ne verensokerit oli seurannassa. Iltakuuden aikaan oli eka lepohetki että kerkesin istumaan partsilla ja antamaan haavalle ilmakylvyn... Tehikselle laitoinkin että mikä ihmeen äitiysLOMA?? kiirettä pukkaa ettei syömään kerkiä saati sitten rauhassa lehteä lukemaan... eilinen sanomalehti on avaamatta puhumattaaan kuvalehdistä.. Ja oletettavissa on että kun juttu kiirii että ollaan kotona niin tänään kun ihmisillä on vapaapäivä, niin käyvät tietenki joutessaan kyläilemässä.

Tässä kuussa ei näyttäis olevan laskettuja aikoja... Mut eihän noista Giasta ja Katzusta tiijä jaksavatko kesäkuulle... Kapriksellako oli ollu synttärit - Myöhästyneet onnittelut täältäpäin... Omppu.. voit kyl ihan hyvin ottaa suljetulta mun nron... ei tartte häpeillä... Mitähän muuta...

Eilen tosiaan siirtelin wordiin teijän keskustelut, että vois joutoaikana lukee... Arvatkaas montako aanelosta tuli tekstiä`??? 47! ja mä kerkesin lukee sivulle 28... Jospa tänään ois jossain välissä aikaa... tai sit ei... Yritän laittaa mailiin jollekki kuvia Tuulille tai Safiirille tai Tehikselle. Mulla kun tää kone edelleen herjaa että kansioissa ei ole kuvia ja en sit pysty niitä lisäämään... tai sit pitää virittää toi vanha kone käyntin... Muistaakseni kävin asetukset muuttamasa et kuka vaan voi lisätä kuvia...

Ny mä lähen vetään pariks tunniks unta kaaliin.. moiiiiiiiiii ............. kroooooohhh...
 
anskuli79
Mä käyn tääl kuikkimas Senoran kuulumisia :)

Kivasti on teillä noi syönti välit jos kolmen tunnin välein syö... meillä meinaa pikku ukoo välil tissutella puolen tunninkin välein, mut onneks välit on yleensä 2-4 tuntia...

Mut nyt pikku miehen kans seukkaamaan se on niin seurustelu tuulel taas (sylis nököttää paraikaa)

Aurinkoista vappu päivää senoralle sekä muillekin

Anskuli Huhtimammoista
 
Niksu1
Senoralle vilkutukset!!!! KIva kun palasit ja saatiin ex-kermitit taas takas normaaliin päiväjärjestykseen...=) Ja tosiaan LOMAAHAN tää mammalomailu ei ole, sen joutuu ikävä kyllä kantapään kautta oppimaan. Koitahan nyt kuitenkin saada myös levättyä; vieraita voi aina pyytää tulemaan jonain toisena päivänä...=) Ja pian niitä kuvia suljetulle, tavalla tai toisella, joooohan??? Ei jaksais millään enää odotella....

Kaprikselle myöhästyneet(?) syndeonnittelut täältäkin!!!!!!

Tänne ei ihmeitä. Kuopus nukkuu ekoja päikkäreitä, esikko vouhottaa hulluna pitkin huushollia. Pidetään sisäpäivä tänään, kun esikon nenä alkoi aamulla vuotaa valtoimenaan. En sit tiedä onko lentsua vaiko jotain allergiaa, mut varuiksi katellaan nyt tää päivä. Muutenkin ulkosalla pilvistelee niin paljon, ettei sinne nyt huvita mennä. Eilen urakoin kasvimaata ympäri, siis lapiolla möyhensin ja revin rikkaruohoja pois. Puolet olis vielä jäljellä ja parit ojanpenkat pitäs mennä haravoimaan..... Ei ne työt vissiin tekemällä lopu. Pitää koittaa saada ne tehtyä tän vkon aikana, kun isäntä on vielä kotona. Ensi viikon on sitten siellä Saksassa koulutuksessa, enkä usko et jaksan suurisuuntaisiin puutarhan perustusjuttuihin alkaa samalla kun pyöritän tätä sirkusta...

Sirkuksesta puheenollen, aattelin viedä muksut ensi viikolla sirkukseen. Kuopushan voitti vaparin sinne paikallislehdestä....=) Kuopuksen kummitäti lähtee mukaan, joten ei tarvi ostaa kuin 1 aikuisen lippu (alle 3veet sylissä ilmaiseksi), säästää sit siinäkin. On meinaan aika sikahintaisia nuo sirkusliput nykyään. Saakohan siellä edes rahoilleen vastinetta?? Enpä oo sit omien lapsuusaikojen jälkeen moisessa käynyt...=)

Pitäs tänään mennä kummitytön 10vee synttäreillekin...Kauhee kun ne lapset kasvaa, vaikka ite pysyy niin nuorena ja nättinä aina vaan...=) Ootekko muut huomanneet samaa...?

Jahas, esikko haki uimalasit ja "ui" takkahuoneen matolla...Kai se on mentävä leikkimään hengenpelastajaa...=)

Letkeää toukokuun ekaa ja Wappua kaikille säädyille; omalle porukalle ja vieraileville tähdille!

Niksu ja ännät
 
Katzu
Sonia pikaisesti taas: meillä on ne vaunut sporttirungolla ja värityksenä camo pink. Mene www.emmaljunga.se sivuille, sieltä klikkailemalla saat ensin vaunumallit ja sit pystyt valitsemaan värit näkyviin.
Myyjä ainakin meille kehui vaunuja ja ihan näppäriltä tuntuivat.

Senoralla pitää kiirettä :) Juu ei kannata alkuvaiheessa liikaa ottaa vieraita. Ehtiihän sitä hieman rauhallisemmallakin tahdilla. Yritätte nyt ensin itse sopeutua vauvan kanssa elämiseen.

Nyt taas ulos nauttimaan auringon paisteesta.
 
*kapris
Kiitoksia onnitteluista! tänään on "juhla"päivä... vaik ei enää oikein naurata nämä synttärit... =)

Ihana oli lukea Senoran juttuja. Kyllä se tosiaan niin on, että aika haipakkaa ne eikat viikot vauvelin kanssa on, kun on kova oppiminen/tutustuminen uuteen pienokaiseen ja vieraita ramppaa yms.
Kuvia suljetulle - kiitos! =)

Niksu sirkukseen menossa. kannattaa, me oltiin sirkus Finlandiassa viime syksynä ja tyttö kyllä jaksoi tapittaa ihmeissään koko esityksen ajan. ja äippä ja mummikin tykkäsivt kovin =)

me käytiin tänään vappuvilskettä katsomassa helsingissä ja jotenkin tosi vaisua oli =/ aika vähän ihmisiä eikä niitä vappukojujakaan paljon yhtään ollut.. tai oli siis ihmisiä, mutta ei mun mielestä ikinä ole noin vähää ollut... no oli lapset silti ihan innoissaan. oltiin kummilasten ja meidän lasten kummien kanssa.
tässä odottelen että muu perhe herää unilta niin mennään äidin ja tähän miehen luokse grillaileen. siellä myös pojun kummit lapsineen.

vapun jatkoja kaikille
 
senora
Dilipidappi-duuuuuu........ perjantai ---- eikös ookki??

Jotenki eilinen päivä tuntui siltä että sitä on vaan tankkiauto... Neiti roikku ruokinta-automaatilla pitkiä aikoja...

Illalla puolkasilta alkoi tankkaaminen hissuksiin ja puol kympiltä oli vielä tississä kii... Kerran jo simahti ja menin jo ulos nauttimaan ilta-auringosta, mutta neiti päätti vielä haluta lisähömpsyt... Pitihän toive mennä toteuttaan... Mies tuli sit johonki aikaan nukkumaan ja löysi meidät nukumasta... toinen tissi suussa ja toinen muuten vaan...

Muutamaan otteseen kerkes olla pihallakin. ähh.. menee ihan oman arjen kuvaukseksi... Tänään pitäis saada noi tikit pois... Kunhan terkka tulee töihin, pitää soittaa rimaputtaa sille ja kysellä asiasta... Voi kyl olla että joku toinen terkka saa tikit napsia.. Tietenki ois paras kun joku tulis välineineen tänne kotiin ja kattois samalla ton tirpan silmät... niissä on rähmää.. Mieskin katteli illalla tirpan silmää ja sanoi et pahan näköinen.. sanoin et Saikkulassa sanoivat sen olevan lapsenkinaa... mies sit jonku aja päästä tuumas että riitarähmää...

jospa sais ne kuvat aikasex...
 
senora
ai niin.. hirmuisesti kiitoksia kymmenistä onnentoivotuksista kaikille... Eilen sain luettua poissaolon aikaiset jutut... En niitä sen kummemmin ala kommentoida.. Komppaan vaan muita...
ny ois omana ketjuna suljetulla muutama kuva...
 
Tehotyttö.
Pikaiset huomenet pankkireissulta!
Täällä ollaan koko lössi tämäkin päivä vapaalla, joten tohinaa riittää.. Minä ja pikkunappulat vasta ollaan hereillä. Suunnittelen pientä irtiottoa eli shoppailureissua hoon kanssa.. Miehet nikkaroi ja mummu vois vahtia Hoota.

Mukavaa perjantaita ja tsemppiä Senoralle lehmänä oloon :-D

Tehis
 
Tuuli!
Pikaiset huomenet täältäkin! Kiitos Senoralle suloisista kuvista - heti piti mennä katsomaan teidän neitiä ja voi että, miten pieniä nuo vauvat osaakaan olla ;) Tässähän tulee vauvakuume...Taitaa olla teilläkin mies ihan myyty :) Juu aluksi sitä kyllä tuntuu, ettei mitään ehdi, mutta yllättävän pian se alkaa elämä taas rullaamaan ja ehtii pikkusen muutakin sen vauvanhoidon lomassa. Alkuviikot on kyllä kaikkein kiireisempiä. Meillä ei silloin alussa käynyt ollenkaan vieraita eli sen puoleen oli kyllä helpompaa kuin sulla. Taitaa olla siellä päin muutenkin enemmän tapana se, että vaan pistäydytään kylässä ilman sen suurempia ilmoittamatta. Meille kaikki kyllä soittivat ensiksi ja sovittiin, koska voivat tulla. Yllätysvieraita ei tule senkään takia, että meidän taloyhtiössä ulko-ovet on lukittuna kaiken aikaa ja sisään pääsee vaan koodilla :)

Kaprikselle myöhästyneet synttärionnittelut! Et sä nyt vielä niin kamalan vanha ole ;)
Mekin oltiin eilen cityssä, tosin oltiin liikenteessä vasta iltapäivällä ja kyllä siellä mun mielestä oli porukkaa ihan kiitettävästi... ainakin siltä tuntui, kun yritti noitten meidän vaunujen kanssa siellä luovia.

Mistä tulikin mieleeni, että Sonia se siellä pähkäilee vaunu asiaa. Nykyään on kyllä niin tuhottomasti valinnanvaraa! Nuo mulla käytössä olevat Orat on reilut 3 vuotta vanhat ja olleet siis mun siskon kahdella lapsella ja nyt meidän Ämmällä. Hyvin kyllä kulkevat ja ovat edelleen hyvässä kunnossa, mutta en kyllä itse olisi noita vaunuja ikinä ostanut. Katselin, että maksavat uutena lähes 600 egee. Sillä hinnalla sais mun mielestä parempiakin vaunuja. No joo, mutta nyt mä olen ihan intona ostamassa niitä uusia rattaita ja ajattelinkin tänään käydä vähän katselemassa ;)

Eipä nyt kai muuta. M on päivän ekoilla tirsoilla ja kohta lähetään tosiaan vähän liikenteeseen. Täytyy käydä ihan pikaisesti tuolla kaupoilla, jotta sitten ehtii taas nauttia tuosta upeasta säästä. Lupasivat lämmintä ainakin vielä koko viikonlopuksi eli ei muuta kuin aurinkoista ja mukavaa viikonloppua kaikille!

Tuuli
 
Omppu75.
Huomenta! Ihanat kuvat, ihanat kuvat...Senora, tätähän tää tuppaa olemaan, arjen kuvailemista! Musta ainakin on kiva lukea toisten elävästä elämästä.

Ulkona on melkein +20 nyt jo. Käytiin jo teen kanssa pihalla pyörähtämässä. Tee vielä koisii, on vähän räkätaudissa ollu pari päivää :(.

Ny pitää mennä, mutta pakko palata kertomaan yks juttu viel jossai välissä.
 
safiiri,
Huomenet ja hyvää toukokuuta. Kesä lähestyy vinhaa vauhtia. Kyllä mää taidan olla kesäihminen, vaikka hyvät puolensa tietenki on kaikissa vuodenajoissa. Tästä heti alkuun GALLUPPI: paras/ihanin/mukavin vuodenaika?????

Kaprikselle täältäki myöhästyneet onnittelut!

Senoralla alkanu sitte vauvarumba ;) Kyllä se siitä lähtee ku alkuun pääsette. Ja niinku muutamat jo mainitti, kantsii sanoa kylään änkeäville ihan suoraan että tulla hieman myöhemmin.

Sirkuksesta. Täällä oli joku ulkomaalainen sirkus viime viikolla. Liput ois maksanu aikuisilta 12,- ja olikohan alle viis vuotiailta vähä vähemmän. Meiltäki ois menny sitte kolmesti aikusimaksu, jos oisin lasten kanssa näytöstä menny kattomaan.

Höh, ykkönen soitti just koulusta ja kysy että onko hällä varmasti koulua tänään ku opinahjo on pimeänä, ovet lukossa eikä ketään näy. Sanoin hälle että tuu kotia. Vissiin heillä ei sitte tänään ookkaan koulua. En kyllä muista lukeneeni siittä mistään. Onneksi koulumatkaa ei hällä oo ku 200 metriä...

Nyt jatketaan taas. Ai niin, pitää käyä kurkkaamassa niitä kuvia.
 
Niksu1
Huomenia täältäkin ja kiitokset Senoralle ihanista kuvista!! Ja kyllä, minustakin on mukavampaa lukea sitä arjen kuvailua (sekin kun tuppaa olemaan meillä kaikilla ihan erilaista...) kuin vaan niitä erikoisia juttuja.

Meillä on varjossa +16, käytin just koiruudet lenkillä ja meinas olla vähän lämmin vaikkei mitään toppavarustusta ollutkaan päällä...=) Meillä on esikolla nyt sit räkätauti, eli yöt menee valvoessa. Pikkumies nukkuu kyl ihan suht hyvin, mutta vain ja ainoastaan meidän välissä, eli siinä hyörinäpyörinässä ja mekkalassa ei sit vanhemmat nukukkaan. Onneksi kuopusta ei isoveikan yömekkaloinnit hetkauta suuntaan eikä toiseen... Pitäs mennä kääntämään kasvimaa loppuun ja pikkuhiljaa vois kai istuttaa perunatkin. Pakko koittaa saada kaikki hoidettua mahd. pitkälle ennenkuin isäntä lähtee reissuun. Muksujen kanssa ei kovin suurisuuntaisia hankkeita jaksa toteuttaa.

Vaunu- tai ratasasioissa mä en ainakaan osaa auttaa yhtään. Vaunut on jotkut Borat (ostettu esikolle vähän käytettynä). Tosi isot kohlot, mutta passaa hyvin täällä meidän kulmilla vaunuiluun. Autoon en niitä ota koskaan mukaan, on sen verran isot rohjakkeet. Tuplikset meillä on Emmaljungan jotkut.... Tosi ihanat, muksut mahtuu olemaan siellä aikas leveästi ja vaunut on käsittämättömän kevyet lykkiä. Tykkään paljon. Matkarattaat meillä on ihan sellaset Anttilasta tilatut sydeemit,joihin saa kaukalon kiinni. Ei mitkään merkkivehkeet, mutta hyvät ja näppärät. Oon tosi tyytyväinen hinta-laatusuhteeseen (yht. 159egee). En oo koskaan käynyt "koeajamassa" yksiäkään rattaita tai vaunuja, mulla ei oo hermo piisannut moiseen...=) Ja heti valehtelin, isäntä kuolasi Tampereella I'coon rattaita kun kuopusta odoteltiin. Oli kyl tosi hyvät ja näppärän oloiset, mun makuun vaan turhan kalliit (pelkät rattaat reilu 400e).

Jahas, pakko mennä hätiin. Isännän pitää lähteä käymään töissä ja esikko roikkuu lahkeessa. Niinpä tietysti... Perjantain jatkoa.

N
 
Tuuli!
Pikakurkkaus, keitä täällä on käyny aamun jälkeen ;) Me tehoshoppailtiin Ämmän kanssa koko aamu ja ne rattaatkin tuli sitten ostettua, vaikka piti vaan katella...oli vaan niin hyvä tarjous, kun myivät vielä viimeisiä kappaleita viime vuoden malleista. Toivottavasti ovat nyt sitten toimivat - ainakin ne on semmoset, mitä hain eli samalla kertaa vankat ja ketterät. Niissä on kääntyvät etupyörät, jotka halusin ehdottomasti.

Safiirin galluppiin vastaan, että kevät ja alkusyksy on musta parhaimmat vuodenajat.

Niksulaan ja Omppulaan pikaisia paranemisia! Mitäs sillä Ompulla onkaan meille kerrottavaa ;)

Nyt ulos! Moi taas!

Tuuli
 
Omppu75.
No niin. Ei siis mitään järisyttäviä uutisia, mutta sellasta, joka itteeni ärsyttää.

Siis mitä te ootte mieltä; onko toisen piha kaikkien naapuruston lapsien yhteistä aluetta, saako toisten terasseilla luuhata ja syödä pöydästä keksit ja pamahtaa ovesta sisälle pyytämään jotain? Onko lasten lelut kaikkien yhteistä omaisuutta? Siis anteeks vaan, jos olen jotenkin poikkeava, mutta eilen mua todellakin raivostutti. Oltiin tossa takapihalla, kuten kaikkien naapureidenkin lapset omilla tai toistensa pihoilla. Teellä on tossa yks hyvä kaveri, jonka kanssa leikkii nätisti. Tee pyysi omaa telttaansa, kun naapurissakin oli pihassa ja Tee halus siis oman, kun naapurin teltassa on liian kova mekkala. Laitettiin ja hetken aikaa saikin leikkiä kaverinsa kanssa rauhassa. Sitte tuli koko kööri ja rynni sisään, teltta oli ihan solmussa ja ympäri ja ämpäri, eihän tollanen hepponen teltta sellasta kestä. No, ei ku isäntä kävi sanomassa, että otetaas rauhallisesti. Sitte kaikki kersat meidän terassille ja keksit hävis kupista, oli jääny ku just oli kahvit juotu. Hetken päästä kävin sanomassa, että kyllä te pihalla saatte olla, mutta mielellään terassille ei. No, lähtivät mutta siirtyivät tuonne rakenteilla olevalle terassille kolisemaan. En menny enää sanomaan mitään, mutta oottakoon, kun se on valmis ja virittelen sinne kukat sun muut. Yks äiti tossa kykki pihallaan ja varmaan kuuli, kun sanoin ton, että terassille ei. Mut eipä voinu komentaa lapsiaan.. No, sitte olin täs sisällä ku yks poika, jota ei edes sillai tunneta, pelmahti takaovesta, että me halutaan kans pestä teidän kivilattiaa (terassia). Meidän poika oli kaverinsa kans aiemmin saanut harjalla pestä terasseja. No sanoin vaan, että ei tarvi enää, on pesty jo. Poika vaan toljotti siinä ja sanoin että niin, ei tällä kertaa. Siis helvettiläinen, eikö noilla kakaroilla ole mitään tapoja? Meidän pojalla ei ainakaan ole lupa mennä toisten terasseille puhumattakaan, että mentäis omin nokkineen toisten ovista. Oonko mä jotenki tiukkis?? Raivostuttaa vieläkin!!

G: kevätkesä, ehdottomasti! Kun luonto on jo herännyt, mutta ei ihan täysin kukkeana. Eli kutakuinkin tästä muutama viikko eteenpäin, niin avot!! Tänään muuten bongattu tän vuoden eka voikukka pihasta :/

Onnea Tuulille / Ämmälle uusista menopeleistä :)
 
safiiri,
Niinpä niin. Mää oon kans koittanu takoa meiän lapsille noita käytöstapoja.

Kävästiin kolmosen ja nelkun kanssa kirjastossa kaupasta tullessamme. Jo alko meikäläisen viikonloppu hyvissä merkeissä ku kirjaston täti hihkas heti sisälle päästyämme että mun varaama uus Harry Potter on tullu. Jipii! Mies tulee töistä tänään myöhään niin mää viihdytän itteäni Tylypahkan tapahtumilla. Oon kirjan syksyllä lukenu englanniksi - jännä nähhä ymmärsinkö kaiken...

Nelkku muuten ei oo enää täysrintaruokinnassa. Iltaisin tahtoo maito vissiin loppua kun hän saa sylissä onkimatokohtauksia kun on aikansa syöny. Sitte Muksua menee vielä puoli desiä viiva desi. Aikakirjoihin merkittäköön täytimetystä reilu kaks ja puoli kuukautta.

Tuulin vankkurihankinta kuulostaa onnistuneelta.
 
Jazz*
Tervehdys!

Senoralle ja Ihimeelle tervetulotoivotus! Hih, Ihime taitaa kyllä olla ihan oikeasti ihme ja häntä siellä ramppaa porukkaa katsomassa. Aivan ihania kuvia olit laittanut suljetulle, tosi söpö pikkuinen!
Toivottavasti kohta rauhoittuisi teillä kotona niin pääsette oikein kunnolla nauttimaan uudesta elämästänne vauvelin kera.

Voi Omppu, mä ymmärrän sua täysin. Mua ärsyttäisi myös suunnattomasti tuollainen käytös. Kyllä mun mielestä oma piha on yksityisaluetta, kuten kotikin, ja sinne saa tulla vain kutsuttuna. Grh, rupesi ihan ärsyttämään sun puolesta. Käsittämätöntä ettei lapsille enää nykypäivänä opeteta käytöstapoja laisinkaan.

Tuulille onnittelut uusista kärryistä! Minkä merkkiset hankit?
Meillä on matkiksina Gracon jotkut keskihintaiset kärrit ja vaunuina on Brion Happyt. Mietin tässä juuri, että pitäisikö Briot myydä ja ostaa tilalle esim. Emmaljungan perusrattaat.
Vai meinaako se M jo ruveta liikkumaan. Taitaa olla utelias kaveri luonteeltaan kun noin kiireellä pitää päästä etiäpäin tutkailemaan paikkoja. =)

Liikkumisesta tulikin mieleen etten ole muistanut lainkaan onnitella Pikku2:n Siiriä uusista taidoista. Paljon onnea siis!
Meillä M oppi eilen ryömimään. Siskonsa oppi aikanaan kävelemään helatorstaina, eli siinä päivässä on jotain taikaa.

Tehikselle tsemppiä appivanhempien viihdyttämiseen! Niksun ja Ompun lapsukaisille pikaiset paranemiset!

Mitäs vielä, paljon olisi kommentoitavaa mutta mies tuli JO kotiin, kivaa. Ruvetaan grillailemaan vapusta jääneitä lihoja.

Ihanaa viikonloppua teille kaikille!
 
**Johanna**
Omppu, kyllä mä ainakin komennan niin omia kuin vieraita samalla tavalla, jos ovat meidän pihassa tai meillä sisällä. Meidän lapset saa mennä toisten pihaan tasan pyytämään naapurin lapsia ulos leikkimään tai kutsuttuna. Muakin risoo, kun naapurin lapset leikkii kovaäänisesti tossa meidän takapihan metsässä, saati oikaisee takapihan läpi mennessään kotiin. Aion sanoa joka ikiselle, jonka näen, että tämä ei ole mikään oikopolku. Mitä enemmän minua pelkäävät sen parempi ;0)

Ei vaineskaan, tämän alueen lapset tietää, että meillä on kova kuri, mutta ei ne mua ainakaan vielä pelkää. Mutta olen ehdottomasti kanssasi samaa mieltä, että käytöstavat on opetettava alusta alkaen.

Mua on jomottanut alaselästä ja alavatsasta koko päivän. En nyt tiedä, että olenko huolissani vai en. Jos huomenna vielä jomottaa, niin ehkä soitan terveyskeskukseen ja kysyn sieltä. Ei oikein mene yksiin minkään kohdun kasvamiskivun kanssa, kun se ei säteile mulla selkään. Mene ja tiedä. Katsotaan huomenna.

Johanna rv 16
 
Ninni..
Katsotaas kerkeenkö kirjoittaa mitään ennen kun täytyy taas mennä..

Onnea vielä Senoralle! Älä nyt väsytä itseäsi liikaa niillä vierailla.. Tärkeintä, että kerkeäisitte itse tutustua Ihimeeseen..ei muilla niin kiire ole.

Safiiri..mulla on vielä Edellinen Potter kesken, en vaan ole kerennyt lukemaan.

Harmi, että teilläkin Jazzilassa nuo allergiat varmistui, tai siis hyvä kun selvisi. Toivottavasti olisi vain tuo muna allergia!
Itse alan olee jo aika puhki pähkäilyjen kanssa..onko vehnä allergiaa vai ei..Lääkäri oli sitä mieltä, että on järkevintä lopettaa imetys, jos on allerginen viljoille. Ja oikeastaan alan olemaan jo pian valmis--

jatkuu myöh. nyt pitää mennä
 
Niksu1
Ompun kanssa tismalleen samoilla linjoilla tossa naapurinlapset - asiassa.

Meillä on kulmilla tosi paljon 6-8vee poikia ja yksi 4vee tyttö. Nyt sitten vuorotellen ramppaavat hakemassa Ännää leikkimään, ihan kun tollanen 2vee nyt vois niiden mukaan yksistään lähteä. No, mä sit usein pakkaan kuopuksen mukaan ja lähden vahtimaan yhtä omaa ja kymmentä naapurin mukulaa. Pakko, kun ei niiden naapuruston mukuloiden perään juuri kukaan katso. Eihän ne isommat osaa tuota pientä varoa ja kun mielenkiinnon kohteet vaihtuvat järisyttävällä nopeudella, ei tuollainen pikkukaveri pysy matkassa mukana millään. Sitten äiti yrittää lohduttaa kun isommat jättävät porukasta TAI sitten kiusaavat TAI leikkivät meidän leluilla ihan kuin omillaan. Nyt on ilmeisesti tajuttu, että meillä on leluja myös sisällä, kun kaikenmaailman tekosyillä yrittävät puskea meille sisälle leikkimään. Siihen en kyllä suostu vielä pitkään aikaan, ainoastaan jos heidän vanhempansa tulevat mukana valvomaan tilannetta, niin sitten. Mä olen ilmeisesti jo niittänyt kyseenalaista kunniaa naapurin p*skapää tiukkapipona, mut aivan sama. Ookoo, nyt suunnan muutos tai alkaa savu nousta korvista...=)

Mikäs sitä Johannaa nyt jomottelee...Hmmm...Käy ihmeessä näytillä, jos vähänkään epäilyttää. Ei kannata yhtään kerätä ylimääräistä stressiä itselleen.

Mikä muuten on pienillä vauvoilla kuumetta? Mittasin kuopuksen persuksesta 37,8 astetta kun tuntui jotenkin niin kuumalle, mut oletan ettei tuo nyt vielä mitään kuumetta ole.. Vai onko, kokeneemmat mammat???????? Toivon kovasti, ettei toinenkin saa tuota viheliäistä lentsu, ei oo kivaa näillä ulkolämpötiloilla hengata sisällä kuumeisten muksujen kanssa....=(

Jahas, isäntä sai esikon nukkumaan Tuulilasia lukemalla (meillähän ei sadut uppoa enää ollenkaan, vaan äitikin kiltisti lukee joka ilta lapselle autolehtiä...), eli saunaan mars...=)
 
ninni..
väärä hälytys..

--niin alan jo olee pian valmis lopettamaan imettämisen, koska oon NIIn väsynyt miettimään aiheuttaako mikäkin ruoka oireita..Vehnä on nyt ollut kokeilussa ja näyttäis siltä, että tuo on kiukkuisempi ja kutisevampi..mut voi johtua jostain muustakin, kun ei voi tietää! Sain reseptin korvikkeeseen, mutta kela ei vielä siitä korvaa mitään ja on aika kalllista.. Täytyy tehdä vielä soija-altistus sairaalassa, ja jos oireita tulee niin vasta sitten korvataan tuo erikoiskorvike, jossa ei siis soijaa.
Mut en tiedä mitä tekisin...imettämisen lopettamis päätös ei ole helppo! niin ja opettaako vielä pullolle vai ei?? Neuvolan hammashoitaja oli tietenkin sitä mieltä, et tän ikäistä ei enää opeteta pullolle, koska imemisen tarve luontaisesti vähenee, joten turhaa ruokkia sitä tarvetta..mutta tuskin puolivuotias saa mukista juotua tarpeeksi. Aika paljonhan sitä pitäis kuitenkin noin pienen juoda.. Mitäs te muut mieltä?

En nyt enää muista mitä oli kommentoimista, kun aloin pohtimaan tuota imetystä, joka todella vaivaa mieltä..
Joten anteeksi jälleen kerran omanapaisuus!!

Vilkutukset kuitenkin kaikille!!
 

Yhteistyössä