EX-Kermit 28 - heinäkii

  • Viestiketjun aloittaja senora
  • Ensimmäinen viesti
Tuuli!
Heips ja hyvää alkavaa viikkoa! Täällä on nautiskeltu auringosta ja lämmöstä ja uimassakin ollaan käyty ekaa kertaa tänä kesänä! M:kin kasteli varpaansa ;)

Mukavaa, että Ompulla, Pikku2:lla ja Safiirilla on reissut menneet hyvin! Safiiriko se sitten jo kaarsi uudestaan matkaan ja Ompun pesuettakin vielä Puuhamaa kutsuu tällä viikolla. Otatteko teen mukaan sinne? Hyvä, että teen mökkeily oli sujunut ongelmitta ;)

Ja Katzu se siellä valmistelee täyttä päätä ristiäisiä. Niin onkos siitä ollut puhetta montako kummia Nöpölle tulee? Neljä?

Heh mua nauratti hieman toi, että ihmiset epäilee Gian laittavan geeliä Keppiksen tukkaan ;) Just joo, ihan kun ei muuta tekemistä oliskaan...

Hyvä homma Niksu, että selvisi, ettei tuo märkärupi tartu helposti - tylsä homma kuitenkin.

Tuossa omakotitaloasumisessa on se hyvä puoli, ettei puuhat koskaan lopu - niin kuin nyt Tehikselläkin ;)

Eipä kai muuta tällä kertaa. Ainakaan meidän rauhaan ei kuulu mitään uutta. M on oma rauhallinen itsensä ja Ämmän äiti sitten taas hieman levoton ja tylsiintynyt tähän kotona pyörimiseen. Hoitovapaahakemus täytyis käydä viemessä töihin ihan tässä elokuun alussa, mutta vähän tässä vielä arvon, josko sitä sittenkin menis töihin heti, kun äippäloma loppuu ja lomat on pidetty eli marraskuun puolivälissä.

Voikaa hyvin!

Tuuli
 
**Johanna**
Ihanat pilvenhaituvat!!
Tänään ei oo siis ollut ollenkaan niin kuuma kuin eilen. Enkä lähtenyt edes rantsuun lasten kanssa. E uiskentelee omassa altaassaan kun on sellainen olo (ja sehän olis siis koko ajan) ja M kävi ystäväperheen kanssa maauimalassa. Kivaa kun joku muukin vie välillä, kun mä olin koko viime viikon the uimakuski. Tosin kävin kyllä ihan joka päivä itsekin uimassa.
Tiiättekö, nyt se mun mies sitten lähti. Tulee joskus parin viikon päästä. Mulla on melkoisen orpo olo, kun ehdin niin jo tottua siihen että se on tossa. Menee varmaan viikko taas, että tottuu, ja sitten se jo pian tuleekin. :)
Katzulle toivon nyt sellaisia siedettäviä kelejä, että siivoaminen sun muu kastejärjestelyt sujuisi mukavasti. Ja itse kastepäivänähän vois olla vaikka puolipilvistä ja + 20, muuten on sylikummilla ja Nöpöllä hikiset oltavat. Mulla oli muuten karmea paikka toisen sylikummilapsen kanssa, se mekko oli ihan yliliukas, eikä hengittänyt yhtään; lapsi ruppana oli ihan märkä ja mä korjailin koko ajan asentoa, että en pudota! Eläköön epäsynteettiset kankaat!
Miten Tehis ja Pikku2 on taas ollut noin kauhean aktiivisia? Mä tunnen oloni lähes saamattomaksi taas kun luen teidän aikaansaannoksia. Munkin pitäisi siivota vaatehuone ja pestä vauvan vaatteet, ja alkaa tekemään vierasvaroja ja "sairaalaruokia" pakkaseen, mutta en mä nyt saa aikaiseksi. Mä vaan olen E:n kanssa (hän on kyllä ihanaa seuraa!) ja syöpöttelen. Ehkä tämä kuumuus vie jo veronsa? Pian sitten pitääkin jo alkaa katselemaan koululaiselle koulujuttuja ja sen sellaista.
Tule syksy jo!

Johanna 28+3
 
Omppu75.
Täällä kyllä tarkenee, voi sissus sentään varmaan kymmenen litraa olen hionnu tänäänkin tota yhtä paimentaessa!

Vai Tuulilla tylsää..kyllähän se tietty varmaan on vähän eriä olla kerrostalossa lapsen kanssa, kun ei yks kaks tule ponkaistua pihalle tms, vaan on ne samat ympyrät siinä edessä koko ajan.. Ei sit varmaan muuta kuin torille ja satamaan laivoja ihmettelemään tms... no, ennen pitkää on vuodenvaihde ja huomaat olevasi töissä (ja kaipaavasi kotiin.. ;D)

Harmitus Siirin korvatulehdusta. Montakos hänellä on nyt niitä jo ollut? Antaako ne muuten nykyään heti lääkityksen, vai annetaanko sen mennä itekseen ohi?


Nyt onkin kiva, kun voi sielunsa silmin nähdä Tehiksen pihalla puuhastelemassa, kun on oikeesti nähnyt mestat :) Ja komeat mestathan siellä onkin! Me tossa pihalla oltiin vähän puiden ympäryksiä kivettämässä ja nyt pienin nukahti ja isommat lähti kiskalle. Huomenna sitte jossain vaiheessa sinne mökille olis taas raahauduttava pariks yöks.. niin Tuuli, ei oteta teetä Puuhamaahan mukaan (vaan kahvia termariin, ehhehe), mummo halusi, että jätetään se niille siks aikaa hoitoon. Sopii mulle..toi on oikeestin NIIIIIIIN mahdoton menijä, että mulla on nytkin kädet ihan poikki ja niska tiltissä, kun tossa pihalla sitä retuutin. Vaunuissa ei pysy ollenkaan, kiipee samantien ylös..vähän tässä kelannut, että mitä h*lvettiä mäkään siellä Puuhahelvetinmaassa teen, mutta kun nyt ilmainen lippu on tossa, niin sama kai se.. Ja lähteehän mulle tosta seuraksi yks kaveri naapurista.

Vai Geeliä Keppikselle, hih! Tukasta puheenollen, alkaa oma silmä tottumaan jo isännän uuteen lookiin ja oikeestaan kun aattelee, niin ihan hyvä, parempi kuin ennen ;) Kyllä se niin monta vuotta puhui siitä päänsä ajelemisesta, etten uskonut sitä koskaan tapahtuvan. Ja mikä parasta, nyt ei tarvi aina odotella, että se saa karvansa aseteltua, kun ollaan johonkin lähdössä!

Joopa, lähdenpä tästä laittelemaan likapyykkiä koneeseen vaikka. Äläkä Johanna pode yhtään omantunnon tuskia, vaikket mitään saisikaan aikaseksi. En mäkään, vaikka joka ilta suunnittelenkin, mitä kaikkea huomenna teenkään... yritykseks jää.

Missäs muuten Sonia? Onhan kaikki ok??
 
Tuuli!
M nukkuu jotain megapäikkäreitä...yli kolme tuntia jo vedellyt...ei yleensä enää nykyään nuku noin pitkään päivisin. Taitaa meri-ilma väsyttää, kun oltiin tänään tuolla rannoilla kuljeskelemassa ja katselemassa niitä laivoja. Niin Omppu onhan se vähän eri asia, kun kerrostalosta pitää aina varta vasten lähteä jonnekin: puistoon, vaunukävelylle, kaupungille jne. Kyllä me joka päivä Ämmän kanssa aina jossain käydään - välillä vaan tässä lähellä ja sit taas välillä mennään julkisilla tai autolla vähän kauemmaksi. Ehkä se, mikä tässä on suurin "ongelma" on se aikuiskontaktien vähyys. Kun ei ole ketään, jonka luokse voisi päivisin piipahtaa tai soittaa ja sanoa, että lähetäänkö käymään jossain. Mutta niin tässä varmaan vielä käy, että sitten, kun olen töissä, niin tulee ikävä näitä tylsiä :) päiviä. Nyt tämä kesä tietty menee ja on mennytkin nopeasti, mutta tuo syksy vähän kyllä ahdistaa. Ei muuten oppinut M teidän teeltä mitään uusia temppuja, ei ole edelleenkään tehnyt elettäkään eteen päin menemiseksi. Mun mielestä M on kuukausi tolkulla ollut jo samassa "vaiheessa" eli kääntyilee ja peruuttaa jonkun verran, mutta ei muuta. No ehtiihän tuo ;) Jeps mukavaa mökkeilyä ja Puuhamaan reissua teille! Taitaa tulla hyvät kelitkin!

Vai nyt se Johannan mies läks - no onneksi tulee pian takaisin ;)

Taidanpa mennä vähän huhuilemaan tuolle Ämmälle...

Tuuli
 
safiiri,
Pikainen tervehdys velipojan asunnolta Lapin pääkaupungista.

Eilinen tulomatka meinas päättyä köpelösti - en oo koskaan ollu niin lähellä hirvikolaria ku eilen!! Ajettiin Kemistä eteenpäin moottoritietä ja yhtäkkiä vastaantulijoiden puolelta laukkas julmetun kokonen hirvi kohti meiän autoa! Kerkesin vaan huutaa että oijoijoijoi ja osottaa otusta. Siinä vaiheessa autoa ajava siippa huomas jörkäleen tulon. Se oli aivan meiän auton kohalla ja ihme suuri ettei jääny auton ja peräkärryn väliin! Siippa paino nopsasti kaasua niin että ajoneuvomme pääsi hirven alta pois. Sekunnin hitaampi meno niin jo ois rytissy. Onneksi aivan meiän takana ei ajanu ketään, joten katottiin takalasista kuinka hirvi jatko laukkaansa metsään. Pikkuenkeleitä oli kyllä siinä tilanteessa mukana monta!

Sitte noin kymmentä kilometriä ennen määränpääkaupunkimme keskustaa jolkkas yhtäkkiä poro tien yli. Olin aikasemmin maininnu siipalle etten näillä seuduin oo koskaan poroja nähny. Tuo otus siis kipitti automme ohi ja siippa kerkes nyt hiljentää niin että eläimen matka jatku onnellisesti ojan yli ja pyörätielle. Siitä se sitte lähti ravaamaan kohti kaupunkia. Huvittavaksi tilanteen teki se että sen takana hölkkäs joku lenkkeilijä iltalenkillä, joten nuo kaksi muutaman toven juoksivat ihan peräkanaa. Ei keretty jäädä kattoon lenkkeilijän ilmettä kun hän poron huomasi.

Seuraavaksi ootamme tapaavamme täällä vaikka karhun... Ja itse asiassa huomenna sellainen tavataanki ku lähetään käymään Ranualla. Joten heissulivei taas kaikille. Ja kiitokset niistä matkatoivotuksista :)
 
Omppu75.
Hui onpas Safiirin poppoolla ollut tilanteita! Mä pelkään nykyään aina liikenteessä..mun mies on vielä sellanen shokkiohittaja, mun mielestä..mä inhoon, kun se kärkkyy koko ajan sopivaa ohitustilannetta. Ei puhettakaan, että osaisin nukkua siinä kyydissä!

Tee tekee tehtäväkirjaa ja tee on jo unten mailla. Ollaan saatu pidetyksi tosi hyvä ja melko säännöllinen rytmi teellä, ihanaa, ettei se kuku koko iltaa (kuten veljensä.. :/).

Kattelin tossa reissulla karttaa ja hui hitsit, kun Senorakin asuu kaukana täältä katsottuna! Ja harmi sinänsä, että moni muukin meistä asuu niin kaukana toisista, olis tosi kiva rehvata kaikki! No, järjestelykysymyksiähän nämä on, mutta ite ainakin olen niin huono mihinkään lähtemällä lähtemään. Tuulille piti sanoa, että kunhan Teen leikkikoulu pääsee vauhtiin, tullaan teen kanssa junalla sinne teidän kulmille, niin tehdään jotain yhdessä, okei? Jazziakin voisi siinä samalla kuvitella tapaavansa..

Voi P*SKA arvatkaa, kenellä on ne pyykit vielä levittämättä.. just muistin, että kone piippas tossa reilu tunti sitten :/ Dämit, eiku levittelemään sitte vaan.
 
pikku2
Illastusta!

Täällä on miesväki palannut romuautojen seasta.. ja olihan pappa ostanu esikoiselle oikein paidankin.. Siirin sain nukkumaan ja jopa vähän huijaamalla antibiootit kurkusta alas.. Ei tuota korvatulehdusta muuten huomannut kun tuosta useamman päivän lämmöstä ja eilisestä iltaäreydestä nukkumaan mennessä..

Ompulle pikku vinkki Puuhamaapäivään.. Victorian putous on kyllä oiva paikka myös aikuisille.. mahanpohjassa vääntelee ja vauhti on mukava.. Oli ehdottomasti meidän 5v. esikoisen lempipaikka ja äidin myös.. On siis sellanen iso "liukumäki" jossa on vettä ja josta lasketaan kumiveneellä.. ; )

Nyt pitäs vähän excelillä suunnitella "kalenteria".. siis isäntä meinas ruveta tekemään itselleen harjoitusohjelmaa.. ja tuumasin, että tekee sitten minulle myös. Jospa sen tekeminen sais tuon olion tajuamaan ettei minulla paljoa omaa aikaa ole.. Hän joutuis suunnittelemaan omat menonsa omien sekä minun lenkkeilyjen mukaan.. ; )

Tälle päivälle ei tainu jäädä pyykättävää.. mutta pitäs vähän pakkailla Siirille pieneksi jääneitä vaatteita laatikkoon.. joten hyvin vierähtää tunti tai pari.. Ja tuo HuutoNet pitäs lailla kieltää.. siellä kun saa aikaa menemää ja rahaa.. ; )

Pikku2 ja Siiri (melkein 10kk)
 
Niksu1
Onpas kaikki taas olleet ahkeria..... Mä oon tasan leikannu nurmikon ja that's it. Kuntsikankin jätin vielä väliin, kun tuupin menemään tuolla ulkosalla toista tuntia. Eli Johanna ottaa siellä vaan levon kannalta, lohduttaudu vaikka sillä että ei-raskaana olevatkin huilii näillä helteillä.... =) Niin ja jaksuja sinne osa-aika yh:n arkeen taasen.

Kamala tuota Safiirin pesueen hirvieläinhulinaa. Kääks. Mä pelkään ihan kuollakseni noita isoja tielle juoksevia elikoita, yhden peurakolarin ajaneena. Mutta totta tosiaan, on teillä enkeleitä ollut matkassa iso liuta.

Ja Tuulilla on tylsää. No höh. Teidän pitää Ämmän kanssa hypätä junaan ja lähteä ex-kermittejä kiertämään....=) Tänne olette ainakin tervetulleita milloin vaan! Varmastikin tosiaan tuo kerrostaloelämä saa hetkittäin tylsistymään, täällä landella kun voi vaan saapastella ovesta ulos ja aina on tekemistä. Tiedä sitten onko sekään nyt niin huippua, kun ei se tekeminen aina ole niin mielekästä, enimmäkseen kuitenkin niitä pakko-tehdä-juttuja...

Pikkuännä söi tänään hyvällä halulla vadelma-kaurapuuroa. Tarjoilin kyllä riisipuuroakin, mutta se ei oikein kelvannut....=) Itse tietty maistoin molempia enkä kyllä ihmettele että tuo vadelmasoosi vei voiton. Pääasia että kaveri sai mahansa täyteen, katsotaan nyt sitten millaiset yöunet saadaan ensi yönä aikaiseksi. Uusi temppukin opittiin, siis nyt pikkuännä osaa pakittaa hienosti. Eteenpäin pyrkii kyllä kovasti, mutta se ei vielä ihan ota onnistuakseen. Pysyis vaan paikallaan vielä, mikäs kiire tässä, valmiissa maailmassa....

Huomenna meinaan mennä aamusta torille ostamaan ne halavatun mansikat ja laitan ne pakkaseen. Pakko, muuten jää laittamatta. Ilmotin vaan anopille, että sopii hakea oma osansa meiltä sitten huomenna. Meidän piti laittaa mansikat yhdessä, mutta jostain syystä aina löytyi "syitä" miksei mansikanhakureissulle ennätetty. Nyt en enää jaksa odotella vaan toimin ihan itsenäisesti...

Josko se Pikku2:n mies tosiaan tajuaisi emännän kiireet, kun laatii niitä harjoitusohjelmia..... ;-)

Ainiin, kiitokset sympatiseerauksesta tuossa märkärupi-episodissa. Mietin jo tuossa päivällä et oonkohan nyt vähän ylireagoinut taas. Lohduttavaa huomata, että muidenkin mielestä tilanne on aika hanurista.

Nyt taidan mennä ottamaan vähän iltateetä ja sitten kömmin isännän kainaloon. Olis kuulemma peiton heilutusta ohjelmassa jos suinkin näiltä kermitti-kiireiltäni joudan....=)

Leppoisaa tiistaita itse kullekin säädylle.

Niksu
 
Omppu75.
Tää vaan tääl surffailee...

Vai peiton heilauttelua siellä Niksulassa suunnitellaan :) Meillä on muuten VIELÄKIN koeajamatta tuo uusi ja uljas vuoteheemme... isäntä jo tossa vähän kuittaili, että hiljaista on, joten pitihän sitä Naantalissa tilaisuuden tullen vähän aurinkoa vilauttaa ;)

Pikkukakkoselle kiitos vihjeestä. Taidan vaan pistää isukin putouksiin, ite en meinaan aio kastua enkä kostua tuolla reissulla ;) Jaaha, mikähän mahtaa olla meikäläisen koopee, kun meinaa mieli hiipiä noihin alapääjuttuihin ihan koko ajan...

Niin ja just nimenomaan, ne halvatun mansikat! Anoppikin oli tehnyt oharit ja ostanut valmiiks kerätyt ja kuulemma kalliit! No, ehtiihän täs vielä...
 
Tuuli!
Pakko tulla vielä kommentoimaan, vaikka meilläkin isäntä huutelee jo malttamattomana makuukammarista ;) Mutta asiat tärkeysjärjestykseen kuten Niksulassakin :) Niin sitä vaan piti sanoa, että täälläkin syötiin ekaa kertaa tänään vadelmakaurapuuroa ja se oli Ämmänkin mielestä tosi herkkua! M on syönyt niin vähän tuota riisipuuroa ja herännyt nyt joka yö keskellä yötä posket lommolla imemään maitoa, joten mä päätin kokeilla jotain muuta puuroa, josko uppoaisi paremmin. Hyvin näytti tosiaan kelpaavan tuo vadelmakaurapuurosössö. Katotaan onko vaikutusta.

Tosi ilkeän kuuloinen läheltäpititilanne Safiirilla! Ajelkaahan varovasti!

Heh joo tuossa onkin ajatusta, että mä kiertelen koko syksyn pitkin Suomea tapaamassa kaikkia ex-kermittejä. Kiitos vaan Niksu kutsusta! Juu ja saa tänne meillekin tulla, mutta kenelläpä sitä olisi asiaa näille syrjäseuduille ;) Ja tosiaan kiva idea Omppu, keksitään jotain sitten syksymmällä täällä kaupungissa!

Nyt täytyy mennä...eipä tuo mieskään jaksa kai ikuisesti odottaa ;D

Öitä!

Tuuli
 
Niksu1
Mäkin tänne unohduin, mut nyt meen...... Isäntä kuulema just ja just jaksaa vielä odottaa... Katsotaan sitten Tuuli huomenna miten nuo meidän pikkuenkelit on jaksaneet yönsä nukkua tuon ihmeherkun voimalla....=)

Öitä...
 
gia
Just kun pääsin kehumaan Keppiksen unenlahjoilla niin näinhän siinä käy. Onneksi tuo ukko-kulta on niin armelias ja suostuu ipanaa heijaamaan. Toivottavasti pian sammahtaa.. Saatais vähän miehen kanssa yhteistä aikaa. Se on koko päivän tehnyt töitä. Kotona kylläkin, mutta montaa sanaa ei olla vaihdettu..

Huih, mikä tilanne Safiirilla ollut tien päällä. Itse jostain syystä kammoan hirviä. Tykkään vaan niistä vaan lautasella(nyt joku vege tulee ja teilaa)..

Taidetaan Tehis olla aikamoisen matkan päässä toisistamme, muuten kyllä maalaisin;)

Senoralle piti mainita, että pisin pätkä jonka Keppis nukkuu on jotain neljä/viisi tuntia.. Nyt se vaan elämöi.. Mitäköhän sitä keksisi..

Sellaista piti kysellä, että oletteko syöttäneet tuttia vauvalle? Keppis ei ole huolinut ollenkaan. Aina vaan räkii pois vaikka kuinka yritän antaa. Aloin jo miettimään, että kannattaakohan enää edes yrittää. Taitaa meillä kuitenkin olla se pahin itkukausi jo takana.. Neuvolassa kovasti yrittivät tuputtaa, että tuttia suuhun vaan.

Huomenna pitääkin mennä tekemään Rautiaan asiakaspalautus. Pyysin luumun väristä maalia, mutta olivat sekoittaneet sellaista porsaan pinkkiä.. Jeejee..

Öitä!

gia
 
pikku2
Pikasesti vielä silmät ristissä..

Siinä Victorian putouksessa lasketaan siis ihan vaatteet päällä.. ei ole siis vesipuisto-osastolla.. ; )

Meillä muuten tuo Puolukkainen puuro on ihan ykkösjuttu.. Neiti syö kuin ei olisi ruokaa nähny.. muistelen, että kyseinen herkku oli myös esikoisen herkkua.. Niin ja täällä olen antanu aamulla samaa puuroa kuin itse syödään+sekottanu jotain hedelmä- tai marjasosetta sekaan.. Yritän vaihdella muutaman päivän välein puurolaatua..

Jaa has.. nyt askeleet kohti kuorsausta..
Pikku2
 
senora
Huomenia... Olipas kolea aamu. Neiti päätti kuudelta, ettei enää nukuta. Käytiin vaihtamassa vaippa alakerrassa ja kömmittiin takas vinttiin. Mittarissa oli vaan 2 lämpöastetta.. hrr... taitaa syksy tehdä tuloaan. Nyt neiti on aamupäivänokosillaan, nukkunu jo kohta tunnin. Eilen vetäis iltapäiväpäikkäreitä liki 3 tuntia. Ehkä noita rytmejä alkaa löytyä

Tulkaas kertoilemaan miten yöt sujui puuromahoilla... Toivottavasti hyvin... Ja peittojen heilutteluakin oli useammalla suunnalla tiijossa.

Gialle... Meillä ei syödä tuttia... Tai kyl se sen suuhunsa ottaa, mutta puklauttaa aika äkkiä pois. Jonku kerran oon autoreisuilla pitäny tuttia suussa ja siihen on sitten nukahtanu. Mutta vähä ennen nukahtamistaan pullauttaa suustaan pois... Ja niitten rokotuspiikkien jälkeenki yritettiin, mutta tissi oli silloinki parempi lohduttaja. Joskus iltaisin oon kokeillu nukuttaa tutilla, mutta se on neitistä kiva leikki... Äippä laittaa tutin suuhun ja tyttö sylkee sen ulos, tutti suuhun, tutti pois... ja kohta tulee naurua ja viimeisetki unenrippeet on sit häipyneet taivaan tuuliin.

Vai meinaa Tuulilla olla tylsää... M alkaa olla jo niin iso, että hänestä on jo seuraakin... Ja kuten nuo muutki sanoi, niin vaunulenkkiä vaan lähimaastoon... Täällä maalla voi mennä aina pihalle ja tekemistä riittää. Tai sit kipaista naapuriin. Ei sulla siinä oo naapurustossa tuttuja, joita vois käydä moikkaamassa??? Jos sit hiekkalaatikkovaiheessa löytyis kavereit...

Safiirilla on ollu hurjia tilanteita liikenteessä. Hirvi on kyllä sellainen kaveri, ettei sitä halua kohdata liikenteessä. On kyl tosi iso... Ja hirvi on ihan hyvää lautasella... Pitäiski ottaa taas palanen sulamaan ja paistella uusien pottujen seuraksi.

Tänään pitäis käydä kirpparilla kattelemas, jos siellä ois pinnasänkyä tarjolla. Naapuri lupas niitten pinniksen, mutta nyt joutui perumaan kun sukuun on tulossa pikkuinen. Kaveri lupas kans,mutta kun oltiin saamassa naapurilta, niin kaverin sisko oli sit myyny pinniksen...

aha... neiti heräilee...
 
**Johanna**
Hello.

Herättiin tänään klo 05.25, tämä herätys tuli E:n suunnalta. No, ei se haittaa, mulle sopii paremmin se, että lapsi herää liian aikaisin kuin klo 10, jolloin kaikki syömiset, päiväunet, iltaunet jne. siirtyy tosi myöhäiseksi. M nukkuu edelleen, kun katsoi eilen Ronja Ryövärintyttären ykköseltä, se päättyi vasta klo 0.20...

Mitähän sitä tänään tehtäisiin?
Zoolandia olis tossa ihan nurkan takana, mutta taitaa olla taas tulossa aika kuuma päivä. Ehkä me vaan mennään maauimalaan.

Me ostettiin meidän pinnis huuto.netistä. Se on sellainen pähkinänvärinen brio, yhdellä lapsella oli ollut ja nyt se on jo valmiina tätä kolmosta varten. Se on kätevä paikka tuo huuto.net. Meidän pitää ostaa sitteri ja turvakaukalo, ehkä uusi leikkimatto ja EHKÄ kaksostenrattaat. Voi olla, että sellainen sisaruslauta olis kätevämpi? Viisaammat auttakaa.

No juu nyt sitä aamukahvia, en ole vielä keittänyt, vaikka tässä on jo heiluttu monta tuntia.

Johanna 28+4

P.s. Soniaa huudelleet: hän lupas sitten kirjoitella, kun elämä asettuu. Toivottavasti se on pian.
 
Tehotyttö.
Huomenet!
Äkkiä lukemassa teidän iltarupatteluja :)
Meikät olikin tuohon aikaan turveharkkoja saumaamassa ja monttua kaivamassa :-D
Ei kyllä pystytty olemaan kauaa. Hoo nukku päikkärit, niin yöunille meno venahti ja sitten olikin niin julmetusti hyttysiä :-/

Katzuko se kyseli, että mikä mua valvottaa.. KESÄ!!! Olen sellainen kesän yöeläin. En malta kesäöitä tuhlata nukkumalla :)

Kammottava kyllä tuo Safiirin hirvijuttu. Eilen jo kuulinkin tuosta tekstaritse.. Järkky! Meillä kans mummulareissusta kotiin tullessa oli lähellä, mutta ei noin lähellä.

Ehheheh, Ompulla vilistää alapään jutut. Eikös sulla viime viikolla vilahtanut jossain viestissä kp 11, jos en ihan väärin muista? Mites tuon auringonotto, muistitteko suojata.. ööö.. silmät?!? Taitaa isännän uusi pää pistää hormonit hyrräämään? :-D
Josta tuli mieleen, että ahkerasti on haalarit päällä täällä.. On se vähän himottava tuo ukkeli, kun sillä on sänkikin kasvanu ja tossa se haalareissaan pyörii ;-) Oon miettinyt, että veiskö koko katraan jonnekin hoitoon, että saadaan RAKENTAA..

Vai Tuulilla meinaa olla tylsää.. Oletko ajatellut yrittää johonkin perhekahviloihin tms., kun syksy koittaa? Et tainnut oikein olla innokas niihin, mutta siellä nyt ainakin niitä aikuiskontakteja olisi. Tosin se on sitten sitä vauvajuttua pitkälti, ainakin aluksi..
BTW, aikas vähän oli Ompun kanssa vauvoista juttua :) Tosin tuntuu, että muutenkin se aika hurahti niin äkkiä ja osittain noissa keittiötouhuissa, että ei keritty riittävästi jutskata mitään muutakaan. Ja noi oliot tietty rajottaa myös :)
Mutta ymmärrän kyllä tuon kerrostaloasumisen probleeman.. Elämäni karmein vuosi oli se, kun tätä taloa rakennettiin ja asuttiin tuossa keskustassa kerrostalossa väliaikaisesti vuokralla. Omakotitalosta sinne 7- ja 5-vuotiaiden lasten kanssa. Ihan järkkyä! Anteeksi kaikki kerrostaloasujat :) Ei sopinu mulle/meille yhtään.

Ei maar, nyt on kyllä pakko sännätä ulos ja yrittää palata astialle myöhemmin. Jäi monet jutut taas..

Kaikille haleja! Ai niin, Johannalle vielä.. Älä yhtää kanna huonoa omaatuntoa! Meillä isännän vimppa lomaviikko, niin pitää ottaa kaikki irti ;-) Rentoudu Johanna rauhassa!

Tehis
 
Katzu
Heippa

Meillä herättiinkin tänään 4.30, siis oli normi syöttö,mutta ei meinannut nukkua enää sen jälkeen. Seiskan jälkeen mentiin aamupesuille, siinä välissä pariin otteeseen oltiin tissi suussa. ÄSken nukkui tunnin nokoset ja nyt hikottelee tuolla lelukaaren alla.

Muuallakin ollut virkeitä vaaveleita.

Useammalla suunnalla isännät varttuneet eilen näköjään vaakamamboon ;)

Hui kamala mitä sydämen tykytyksiä Safiirin pesueella ollut!!!! Ajelkaa sit varovasti kotiinkin.

Tuuli meillekin pääsee junalla :)

Gia: meillä mentiin muutama viikko ilman tuttia, mutta nykyisin päivittäin sitä lussuttaa. Ei nyt älyttömän paljoa kuiteskaa.

Tuuli taisi kysellä kummien määrää: Niin kaksi pariskuntaa eli neljä yhteensä.

Nyt menen viihdyttämään pikkuista :)



 
Omppu75.
Täällä taas... sain ysiin asti nukkua, kunhan ensin juotin teen seiskalta. Illalla just kysyin, että minkä takia muka MUN pitää noi yö/aamusyötöt hoitaa, kun toinen on kerran lomalla. No, eihän toi yks herää vaikka katto putois päähän..

Heh, kyllä oli suojakertoimet käytössä Naantalissa. Oikeestaan vähän käytännön syistä... Tulikin mieleen, että ne pillerit on edelleen lunastamatta, täytyiskin hakea (taas) valmiiksi.

Meni joo muuten aika ihan liian nopeesti siellä Tehiksellä. Ja siltikin oltiin tunti aikataulusta myöhässä :) Tuntui, ettei olis millään malttanut lähteä vielä pois! (johtuikohan siitä valkkarista, hehheti =D) Eikä tosiaan hirveen syvällisiin juttuihin ehditty pääsemään, lähinnä jäi sille grilli-imuriakselille :) Jokos siellä muuten uusi grilli nurkassa nököttää? PIti Tehikseltä kysyä, että vastasinko odotuksia :)? Sä vaikutit kyllä vähän rauhallisemmalta olemukseltasi, kuin olin kuvitellut ja jotenkin erinäköinen olet luonnossa, kuin valokuvissa. Mutta ennen kaikkea positiivinen vaikutelma jäi :)

Joo muistinkin kyllä, että Sonia lupas palata, kun saa asioita järjestykseen, mutta toivoin, että olis jo asiat paremmalla tolalla. Toivotaan kaikkea hyvää sinne.

No, mites niitä vadelmapuurolaisia nukutti? Meidän tee ei ole saanut kuin pelkkää kaurapuuroa, ilman soseita.. ja hyvin menee. Täytyiskin ottaa joku toinen puuro listalle.. esikoinenhan syö edelleen kaurapuuronsa mukisematta, mutta sillä hedelmähillolla, ilman tulee heti yökkä. Siks lähettiin toiselle antamaan ihan raakana...noi on kyllä onneks melkoisia puurohiiriä molemmat.. monelta kuulee, että lapselle ei kelpaa puuro ollenkaan.

tee syö tuttia, ihan liikaa mun mielestä. Heti nappaa sen suuhunsa, jos näkee jossain käden ulottuvilla. Kohta täytyis kai alkaa vähän rajoittamaan, vaikka niihin harmitustilanteisiin ja uniin. Vaan nyt on kolmas hampaankulma puskenut läpi ja tuntuu, että tutilla vaan pysyy vikisemättä.

Olipas Senoralla kylmä aamu...Onnea pinniksen metsästykseen!

Toivottavasti se Keppis lopulta nukahti, että saivat äiti ja isikin vähän olla toistensa kanssa...

Jaa, taas se olis alettava pakkailemaan sitte..yhtään jaksais. Torstaina palaillaan kotiin.. ens viikolla sitte Lintsi ohjelmassa. Kivaa viikonjatkoa kaikille!

Omppu
 
Niksu1
Täällä ainakin vattupuurolaista nukutti jo selkeästi paremmin. Vähän ysin jälkeen simahti ja 4.45 oli eka herätys. Eli aletaan päästä lähemmäs sitä "normaali" yörytmiä. Että kiitos kysymästä vaan kaikille...=) Meillä esikko rakasti myös tota puolukkapuuroa, mutta mahataudin jälkimainingeissa sitä maisteli ja sen jälkeen ei ole kelvannut. Liekö tulee jotain takaumia mieleen. Kyllä meilläkin puurolle opetetaan molemmat, esikko kiskoo iltapuuronsa vieläkin ihan hyvällä halulla, aamuisin syödään sitten jo jotain muuta. Niin ja tuttia ei olla kuopukselle tarjoiltu. Alkuun kokeiltiin, muttei huolinut ja nyt ei olla edes yritetty. Taitaapi pärjäillä ihan mainiosti ilmankin.

Ja ilman jäi isäntäkin eilen....=/ Hittolainen. Esikko alkoi venkoilla sängyssään just kun sain "tärkeimmät pois päiväjärjestyksestä", siis koneen kiinni. Isäntä meni sinne sitten hyssyttelemään ja mä ajattelin oikaista sängyn päälle odottelemaan.... Varmaan on isäntää ollu vastassa sellanen vähemmän eroottinen ilmestys, kun emäntä kuorsaa suu auki poikittain sängyn päällä. Oli sit vaan siirrellyt mut omalle puolelleni ja oikaissut viereen. Kainalosta heräsin aamulla ja tuo vaan tuumasi, että paree sitten pysyä illalla vähän kauempana koneesta....... Hih.

Nyt on meillä mansikat pakasteessa. Jesh, voin unohtaa senkin asian.

Taidanpa painua terassille kirjan kanssa, kun molemmat mukulat nukkuu ja talo on ihanan hiljainen. Heikunkeikun.

Niksu
 

Yhteistyössä