EX-Kermit 28 - heinäkii

  • Viestiketjun aloittaja senora
  • Ensimmäinen viesti
gia
Nöpölle onnittelut! Eilen taisinkin miettiä, että pitää muistaa onnitella, mutta maalausta suunnitellessa pääsi sitten unohtumaan..

Eilen sain maalattua sellaisen rottinki tuolin.. Tänään oon seinää kuvioinut sabluunalla. Mies saa tehdä ton homman loppuun. Muuten olisin itse maalannut kokonaan, mutta loppui pituus kesken... En yksinkertaisesti yltä..

Aika nopeasti Keppis sitten nukahti, kun otettiin kovat aseet käyttöön. Laitettiin kapaloon, äidin kaikkaan ja valot pois:) Miehen kanssa puuhailut jäi väliin, mutta kerkeehän sitä.. Puhuttiin jo toisen lapsosen "tekemisestä" ja päätettiin että pitäydytään toistaiseksi harjottelussa, mutta vuoden päästä voisi miettiä uudelleen.

Nyt meen miestä hätistelemään töiden parista pois..

gia



 
senora
Kiitokset Nöpön pullakahveista... kyllä kelpaa... Sain just tainnutettua tytön nokosille. On ollu niin komia päivä - kuuma - aivan liian kuuma. Tyttö ei saanu aiemmin unen päästä kii... ny oli komia huutokonsertti. Ei kelvannu pullo - ei tissi... rauhottui hoitopöydällä. Mittasin lämmön, oli hiukan koholla, saattoi kyllä olla huutamisestaki. Laitoin supon... sylissä alkoi huuto taas ja huuto jatkui vaunuissa. Lopulta laitoin sitteriin ja heiluttelin sitä. Onneksi on hauikset kunnossa... kun silmät luppasi, niin kannoin vaunuihin ja 15 sekunnissa oli tyttö unessa. Saas nähä kauanko unta riittää...

Katzu... jos se pinnis on vielä myymättä, niin kysäiseppä lähettäiskö sun veli sen mulle... yhteystiedot löytyy suljetulta. Jatkamme siellä juttua?? tai tekstaan sulle...

Pikku2:n juniorin korvasärkyä piti päivitellä ja ottaa osaa ... Toivottavasti kuuri tehoaa pian.

Mies lähti katteleen hilloja. Saas nähä millaisen määrän tuo kotiin. Ajoin päivällä nurmikkoo, eka kerta tälle kesälle mun osalta. Kertokaas miten saa vihreänruskeat jalkapohjat puhtaaksi, hipsin nimittäin avojaloin ruohonleikkurin perässä... tiesin kyllä että jalat sotkeentuu, mutta ... blondi mikä blondi...

 
Jazz*
Terveiset lomalta!

Ollaan pari päivää oltu kotosalla, mutta puuhaa on riittänyt ihan kiitettävästi. Tänään siivosin kun siivooja "yllättäen" perui taas tulemisensa. Ärsyttävää. Vaikkei peruuntuneista kerroista luonnollisesti makseta mitään, niin silti raivostuttaa tuollainen viime tippaan tuleva peruuntuminen. Haluaisin luottaa siihen, että sovitut hommat hoidetaan. Taidan perua koko siivoushomman kun sovituista kerroista on ehkä puolet onnistunut ilman myöhästymisiä tai muita säätöjä/peruuntumisia.

Lukaisin pitkän pinon pikakelauksella enkä taidan päästä juttuihin kiinni, joten jätän enimmän kommentoinnin ja yritän päästä taas vauhtiinne.

Bellamariia oli käynyt päivittämässä kuulumiset.
Suuren suuri halaus teidän perheellenne! En osaa kuvitella miten suuri teidän surunne on, mutta toivon että se ajan kanssa helpottaa. Olisi ihanaa jos tulisit kanssamme turisemaan tuonne suljetulle tai kävisit täällä aika ajoin kertomassa kuulumisesi. Olet ollut ajatuksissamme. Voimia!

Sannan pikkuisella Taikalla oli ultrassa kaikki hyvin! Ihanaa!! Paljon onnea ja tsemppiä jatkoon. Onko sulla tällä kertaa varattuna aika pelkopolille?

Nöpölle, Tuulin Ämmälle, Senoran Ännälle ja kaikille muille tasavuosia tai kuukausia täyttäville pikkukermiteille ja heidän sisaruksilleen paljon onnea!

Katzulle ja Gialle tsemppiä ristiäsjärjestelyihin! Ihana vihdoin kuulla myös Nöpön oikea nimi. =)
Gia, mä olen oppinut ettei kannata ääneen hehkuttaa hyvin menneitä öitä. Meillä tulee aina takapakkia kun olen ääneen päivitellyt onnistuneita öitä. Toivottavasti Keppis kuitenkin ottaa pian uudestaan rytmistä kiinni.

Pikku2:n Siirille pikaista paranemista! Tylsää että korvatulehdus taas vaivaa.

Ompulle ja Safiirille perheineen oikein rattoisaa reissua! Toivottavasti hirvet ja peurat pysyvät poissa teiltä!!

Meillä oli tosiaan onnistunut reissu, vaikka se on tietty aika rankkaa reissata paikasta toiseen pienten kanssa. Kotiin palaaminen oli mukavaa eikä samat ympyrät enää töki, ainakaan niin pahasti. =)
Tuulille tsempitykset tylsiin päiviin! Meillä päivät kuluu kivasti kun ollaan puistoissa ja puuhastellaan kaiken laista. M ei vielä ole oikein hiekkalaatikkoiässä, joten voin kuvitella että ohjelman keksiminen voi toisinaan olla haasteellista. Nyt kun mekään ei olla hetkeen sairasteltu (ja sain siivottua :) niin olet tervetullut tänne meille kahvittelemaan. Mun mielestä teiltä pääsee jopa yhdellä bussilla ilman vaihtoja tänne suht lähelle meitä.
Treffeistä puheen ollen, Omppu jos suunnittelet reissua tänne kaupunkiin niin ehdottomasti tulemme tapaamaan sua ja pikku teetä. Ja Tuulia ja Ämmää siinä samalla. =)

Juttua olisi riittänyt, mutta mies toi juuri lasillisen kuivaa omenasiideriä tuohon nenän eteen, joten taidan siirtyä nauttimaan sitä hänen seuraansa.

Ihanaista iltaa ja terkkuja + halauksia teille kaikille!

Ainiin, meinasin melkein unohtaa että meidän pikkuinen poitsumme otti sunnuntaina kolme askelta. Kaukosäätimen perään. =) Taitaa kuitenkin, ja onneksi, mennä vielä tovi ennen kuin hän ryhtyy kunnolla kävelemään.

Nyt mä meen, moikkelis.
 
Sanna.
Jazz: Joo, kyllä ainakin yksi pelkopoli aika on varattuna, rvkolle 25.
Nyt ainakin mieli on tyyni ja luottavainen mutta kunhan viikot kasvaa, tiedä sitten.
Meillä on aika kummallinen tilanne meneillään: minä ja kaksi kälyä odotetaan... toisella kälyllä on tammivauva tulossa, meillä helmi ja sitten vielä toiselle kälylle huhti. :O! Toivottavasti kaikki pysyy kelkassa, toivottavasti se en ainakaan ole minä joka tippuisi... Mutta niinkuin jo sanoin: positiivisella mielellä yritetään lutvia eteenpäin... :)!
Illanjatkoja.
 
Katzu
Iltaa täältäkin

Mies lähti uistelemaan ja tyttö meni just sänkyyn ja mitäpä minä muuta kuin tulin koneelle ja tälle palstalle :)

Sannalle ja kälyille tasapuolisesti tsemppiä. Varmaan kiva kun kaikilla on niin lähekkäin la:t :)

Jazzille tervetuloa takaisin :) Ja siellä jo ekoja askeleita tapailtu

Huomenna onkin ohjelmaa. Tuleva kummitäti tulee poikansa kanssa meille puolilta päivin ja sit minä ja Nöpö mennään kummipoikaa katsomaan myöhemmin iltapäivällä. Sit ollaankin ilta kahdestaan kun isukki lähtee töihin. Isyysvapaa alkaakin ensiviikolla ja on sit sen kolme viikkoa kotona.


Gia ollut ahkerana. Otat sit kuvan seinästä ja laitat kuvan!!!
Onneksi Keppiskin nukahti lopulta.

Senora:lla juuriharjalla armoton hinkkaus. No ei vaan. En kyllä osaa sanoa kuinka tulee putipuhdasta. Auttakaapas muut. Mulla yleensäkumpparit jalassa.

Sain tänään terassin lattian pestyä ja keittiön kahdesta laatikosta heitin pois kaikki vanhentuneet jauhot yms. Pertsa vehnäjauho ei ehdi sentään vanhettumaan :)

Pitäisköhän käydä suihkussa ja sit mennä hetkeksi töllön ääreen ja sen jälkeen kömpiä tuhisevan Nöpön viekkuun.On se kyllä melkoisen hellyyttävä pakkaus. Nykyisin hymyilee tosi paljon ja on muutenkin niin luttana :)
 
safiiri,
Juups, en oo tosiaan ennen ollukkaan melkein hirvikolarissa. Poroja on monasti tullu tiellä vastaan muttei noita isompia otuksia. Tänään Ranualla sitte niitä tarkkailtiin turvallisesti aidan toiselta puolelta. Oli tosi mukava reissu, aurinko paisto muttei ollu aamupäivällä vielä niin kuuma että hyttysistä ois ollu riesaa. Saatiin siis ihan rauhassa tepastella katettua tietä pitkin ja ihastella eläimiä. Kaikista seurueemme jäsenistä oli mieleenpainuvin jääkarhu, joka uiskenteli lammikossa ja leikki suurehkolla pallolla. Oli hauskan näköstä meininkiä karhulla. Sitte villisiat oli kans aika otuksia, pitivät hassua ääntä ku söivät. Välillä käytiin meki syömässä ja sitte mentiin takas puistoon lasten leikkimaahan ja kotieläinpuolelle. Ai että pupujussit oli söpöjä. Iltapäivällä sitte palattiin tänne Rovaniemelle ja käytiin Ounaspaviljongilla uimassa. Tai ykkönen, kakkonen ja kolmonen uiskenteli ja läträs veellä, mää räppäilin kuvia ja siippa ja veli toimi nelkun kanssa uimavahteina. Lämmintä piisas ja meikäläisellä naama punottaa... Täytyy kotikoneelta sitte laittaa kuvia näytille. Huomenna käyään joulupukkia kattomassa.

Nyt ei kehtaa enää roikkua kauaa netissä, joten ei muuta ku kauniita unia itse kullekin. Ja onnitteluja 2-kuukautiselle ja toisia onnitteluja ensiaskeleet ottaneelle.

Palaamisiin.
 
pikku2
Illastusta!

Täällä olis taas "työntäyteinen" alkuyö luvassa.. Koko muu perhe on jo unten mailla ja täällä olis vielä koneiden pyörittämistä(pyörivät toki itsekseen..), silittämistä, pullojen keittoa ja pannaria+mustikkapiirakka uuniin.. Niin ja muutama mustikka/vadelma rasiallinen pitäs putsata pakkaseen.. ; )

Huomenna pitäs tehä aamupäivästä kaupunkireissu.. koko perheen voimin. Isäntä haaveilee uusista rullaluistimista ja minulla on taas ruokahuolto mielessä..

Jäi muuten sunnuntain kirpparikuulumiset kertomatta kun en käynyt silloin illalla koneella.. Löysin Siirille kasan vaatteita, mukaan lukien kesähatun+adidas sandaalit kokoa 19.. sekä plaston punaisen mopon & Fisher Prisen puhelimen.. Olihan siellä kaikenlaista, mutta aikaa kuluis useampi tunti kun oikein antaumuksella rupeais penkomaan.. Pitäs saada itsestä sen verran irti, että menis myymään näitä omia "ylimääräisiä" tavaroita/vaatteita..

Sen verran pitää vielä kehaista, että kävin tänään hierojalla.. Kyllä on yläkroppa hierontaa vailla.. Sauvakävely ei tekis pahaa, mutta se aika olis tästä tietokonehommista näin alkuyöstä poissa.. ; ( Ehkä sitten syksymmällä..

Öitä kaikille tasapuolisesti!

Pikku2
 
Tehotyttö.
Äkkiä vain lukemassa ja heittämässä hyvät yöt!
Yritän ajan kanssa vastailla Ompunkin kyssäriin... Huomenna lähdetään maalle tädin ja hänen miehensä & mun isän kanssa päivää viettämään. Tosin vasta iltapäivästä, sillä aamupäivä vielä maalausta ym. Jos ehdin, pyörähdän täällä :)

Kivaa sek.. siis keskiviikkoa kaikille, jos en kuitenkaan kerkiä! :-D

Tehis
 
Tehotyttö.
Ja aamujakin sitten heti täältä perään, jos ei kukaan väliin kerkiä :)

Täällä herätty kuudelta ihan 4,5h:n yöunien jälkeen. Meni taas olion kanssa rupatellessa vähän myöhäselle... Mitenköhän tuota asiaa niin riittääkin? ;-)
Nyt neiti tuohon jo simahti. Taidan minäkin oikaista vielä hetkeksi kohta, kun ehdin..

Heh, jos näytin Omppu eri näköiseltä kuin kuvissa, niin saattaa johtua tästä kesän valvomiskaudesta :-D Panda-look!
Aika lailla samoja ajatuksia sattumalta Omppu sinusta kuin olit minua arvioinut.. Siis vaikutit myös rauhallisemmalta, mitä olin ajatellut. Ja sinäkin näytät livenä hiukan eriltä mitä kuvissa. Mutta hätäinen pyörähdyshän tuo oli, että eipä siinä vielä varmaan ihan kunnon käsitykseen päässyt :) Positiivinen oli vaikutelma kyllä! Se on jännä, että täällä luo tietyn kuvan ja sitten on vähän ihmeissään, kun se kuva ei ihan täydellisesti osukaan..
Olen varmaan joskus maininnutkin, että olen rauhallinen. Tosin minua paremmin tuntevat ystävät ovat hieman toista mieltä.. Jotkut tutut sanovat, että mun rauhallinen olemus on kuten tädilläni. En kyllä ihan niin hillitty taida olla sentään. Ainakaan hän ei saa koskaan mitään kauheita kohtauksia muiden ihmisten aikana :)

Tosi kiva, että Jazzkin on taas ehtinyt pyörähtää!
Harmillista kyllä tuo siivouksen peruuntuminen. Sitä taatusti aina ehtii jo vähän odotella..
Vautsi, siellä jo askeleitakin otetaan. Onnittelut pienelle miehelle! Voi että, siitä se lähtee... Kohta mennään ja lujaa :)

Kovasti on puuromaistiaisia ja vaakajumppaa (ainakin suunniteltu) samoihin aikoihin eri osotteissa :)

Nöpölle myöhästyneet 2kk onnittelut! Leivonnaiset jätän edelleen väliin, mutta tuskin sitä enää jäljellä ois ollutkaan :)

Kaksi viikkoa menny tällä dieetillä muuten jo... Kohta ehkä voisi harkita perunan, riisin ja pastan lisäämistä valioon. Tai sitten ei, kun on hyvään vauhtiin päästy. Ja yhtään sortumista ei ole päässy käymään.Omppu voi todistaa, että kovapäinen ole :)

Treffeistä vielä..
Mulla on ollut kans mielessä, että voisi Hoon ja hoon kanssa kävästä junalla Hesassa. Hoo on kovasti puhunut, että pitäis Pendolinon kyytiin päästä :) Ehkä ois mielekkäämpää tulla, jos treffaittais vaikka joku samalla. Mutta tämä on vasta ihan ajatusasteella.
Mutta niitä treffejä tänne meille tosiaan sitten elokuun loppupuolella voitais ruveta kohta lyömään lukkoon.. Sopiikos, että ensi viikolla kun saan tuon olion tuosta pyörimästä ja alkaa vähäsen jo arki saapua meidän taloon, pysähdyn tämänkin asian äärelle taas paremmin?

Nyt taidan kellahtaa soffalle ennen kuin alkaa muutakin väkeä heräillä...

Tehis
 
senora
mukavaa keksiviikkoa....
Jazzkin kerenny poikkelehtia... kiva-kiva... Ja onnittelut ensiaskeleista, vaikka olivatki kaukkarin perässä... tuli muuten mieleen tosijuttu... kerhossa oli lapsilta kyselty mm. kymmenestä käskystä ja säännöistä ... Kerhotäti oli kyselly, että onkos teillä mitään sääntöjä... Yks oli sanonu, että kaukosäätimeen ei saa koskea, varsinkaan jos se on iskällä... Näyttää meillä pitävän myös paikkaansa...

Tälle päivää näyttää monellakin olevan suunniteltua ohjelmaa.. Toivottavasti reisut menee hyvin...

Sannalla on odotusseuraa.. Toivotaan, että teillä kaikilla odotus sujuu hyvin, eikä takapakkia tule kenellekkää... Kiva että pelkopolikin on varattuna.

Katzulle laittelinki eilen viestiä pinniksestä.. Juu- ei tuu sänkyä sieltäkään suunnalta. Eikä me sinne kirpparille koskaan keretty. Hyvinhän tuo tyttö näyttää keskessäkin nukkuvan. Käjet levällään nukkua reuskottaa... ja vie valtaosan mun puolesta sängyssä... Mies sanoiki aamulla että eihän sulla oo tilaa nukkua yhtää... Tosi lohduttavaa... Tosi kiva nukkua myttyrällä kun valtaosa sängystä on sitte tyhjää...

Tosi ihana päivä tulossa.. Tänään varmaan saa vähä rusketusta ihoon...
 
Katzu
Huomenta

Tänään noustiin kasilta, tytön eka unipätkä oli lähes kuusi tuntia :) Just lykkäsin pinnikseen aamupäivä nokosille. Kohta alan kääretortun tekoon.

Vai on Senoralla tila loppumassa sängystä. Juu kyllä meidänkin neiti vie yllättävän ison tilan, nukkuu myös x-asennossa. Meillä mies nukkui ennen sellaisella leveällä tyylillä, mutta ei enää ;)

Tehiskellä etenee dieetti hienosti :) Mulla kauhea karkinhimo ja syönti vaan jatkuu :)

Uskomattomalta kuulosti taas Pikku2:sen aikomat iltapuuhastelut. Mä jo tuolloin kömmin sänkyyn.

Laitapa Senora lehteen ilmoitus että halutaan ostaa pinnis.
Hauska muuten tuo laittamasi tosijuttu :)

Hitsi mulla on vielä ongelma ristiäisiä ajatellen. Mitä laitan tytölle päälle kastamisen jälkeen. On kaksi ihanaa mekkoa,mutta en ole vielä osannut päättää, että kumpi laitetaan. Molempia olen sovittanut ja sekään ei auttanut tekemään päätöstä. No onhan tässä vielä muutama päivä aikaa :)

Mitäs Ninnille kuuluu?

Oli muuten tosi ikävä uutinen tuolla iltapäivälehdissä :(

Nyt menoksi. Aurinkoista keskiviikkoa kaikille
 
Tuuli!
Huomenta! On tosiaan taas ihana päivä tulossa. Eilenkin oltiin koko päivä ulkona tuossa kaupungin kupeessa olevassa saaressa ;) Tänään saan yhden mun kesälomalla olevan kaverini seurakseni ja ajateltiin lähteä Ämmälle eläimiä näyttään. Safiirin joukkiollakin kuulosti olleen mukava eläinpuistopäivä! Täällä on kyllä tuolla puuron vaihdolla ollut suotuisia vaikutuksia - molempina aamuina eka herätys vasta kuudelta ja sit pikkusen maitoa ja vielä pari tuntia unta. Aikasemmin annoin mäkin Ämmälle vaan tavallista riisi- ja kaurapuuroa ja aluksi tykkäsikin niistä, varsinkin kaurapuurosta. Mutta viime aikoina ei ole mennyt alas enää kuin jokunen lusikallinen ja soseen kanssa pari lusikkaa lisää. Ei ole selvästikään ollut tarpeeksi, jotta maha olisi täyttynyt.

Giakin on ollut ihan mahdottoman ahkera maalauspuuhien kanssa! Tutista kyselit - Ämmä syö tuttia, mutta ei minusta mitenkään erityisen paljon. Nukkuumaan mennessä vaatii tutin, mutta on päiviä/iltoja, jolloin ei syö tuttia nukahtaessaan. Tutti meillä on pinniksessä ja toinen turvakaukalossa, sillä autossa sitä ehkä eniten tarvitaan meillä.

Katzulla ristiäisvalmistelut senkun kiihtyy :) Onnea Nöpölle tasakuukausista! Tyttö on varmaan ihan syötävän suloinen ristiäiskoltussaan.

Ja Jazzille tervetuloa kotiin onnistuneen reissun jälkeen! Ja onnea M:lle ensiaskelista! On nuo kaukosäätimet vaan niin maailman mielenkiintoisimpia vekottimia. Kiitos kaunis kyläilukutsusta Jazzille kuten myös Katzulle! Mua kyllä vähän oikeasti nolottaa, kun nyt tulee sellainen vaikutelma, että mä täällä kalastelen kyläilykutsuja...ei kyllä ollut tarkoitus antaa sellaista vaikutelmaa sillä kirjoituksellani.Mutta joo siis Senora mulla ei asu täällä naapurustossa ketään tuttuja ja vaunulenkillä ei paljoa tule ihmisten kanssa juteltua. Se on vähän eri täällä päin kuin maalla. Vanhat miehet ja naiset on oikeastaan ainoita, jotka alkaa jutteleen. Just semmoinen spontaani seura olisi kivointa, että voisi vaan huikata niin sanotusti aidan toiselle puolelle, että tehdäänkö sitä tai tätä. Vaikka kyllähän niistä naapureista voi joskus ihan riesaakin olla, kuten täälläkin on huomattu ;) On muuten meidänkin pihalla hiekkalaatikko, mutta näihin kohta kolmeen vuoteen, mitä tässä talossa on asuttu, en ole vielä nähnyt siellä kertaakaan kenenkään leikkivän. Taidetaan olla talon ainut lapsiperhe ;) Mutta siis joo mun kaikki on ystävät on tosiaan töissä ja kyllähän mä heitä tapaan, mutta se on aina sitten iltaisin ja vaatii vähän aikataulujen sovittelua.

Ei vaan nyt on mentävä...mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille!

Tuuli
 
**Johanna**
Huomenta.

Mun piti tuttijuttuja kirjoittaa ja muuta kuulumista, mutta tulin niin surulliseksi sen hukkuneen lapsen vuoksi, että taidan käydä vain suljetulle kirjoittamassa muutaman rivin. Miten elämä voi joskus olla näin julma? Mä toivon, että lapsen äiti ja isä saa jonakin päivänä rauhan tälläisen kohtalon jälkeen.

Johanna 28+5
 
gia
Jazzilaan onnittelut ensiaskelista!

Keppis tossa vetää aamupäikkäreitä.. Kauheeta vauhtia nuo pikkuset kasvaa. Näyttää jo aikamoiselta rontilta tuolla vaunukopan pohjalla:) Huomenna on jälkitarkastus (yksityisellä) ja joku päätös pitäisi ehkäisystä tehdä.. Samalla reissulla käydään huonekaluliikkeessä ja vaateostoksilla.

Aivan kamala tuo onnettomuus.. Kylmät väreet meni selkää pitkin kun jutun luin. Sattui muuten suhteellisen lähellä meitä.

Katzulla valinnan vaikeus:) Itse ostin Keppikselle ristiäisiin vaatteiksi henkkamaukalta sellaiset kulutetut farkut ja neuletakin. Luulen, että neuletakilla tulee kuitenkin kuuma, joten joku hieno paita on vielä hakusessa. Meillä on tarjoilut vielä pohdinnassa, mutta suht selvää kuitenkin. Tarkoituksena olisi tehdä valkosuklaasta vaaleansinisiä(suklaavärillä) vauvanvaunujen muotoisia karkkeja sekä vaaleita pipareita jossa vadelmahilloa välissä. Ostin sellaisen jalkapohja muotin jolla piparit sitten painellaan. Kakkuna on hyydykekakku (valkosuklaa ja mansikka). Valkosuklaa kerros värjätään siniseksi niin tulee vähän poikamaisempi. Niin ja kalapiirakkaa, cockailpiirakoita, erilaisia tuorejuustolevitteitä ja siinä se vissiin onkin, ellen taas jostain innostu;)

Muillakin nukkumisongelmia.. Tsemppiä vaan! Täällä on niskat ihan jumissa. Haaveilen parhaillaan jenkkisängystä niin ei tarttis siinä kolossa nukkua...

gia
 
Ninni..
Voi kamala, kävin just lukemassa uutisen siitä puolivuotiaasta :´(

Katzu jo kaipaili..ei meille kummenpia. Kolme yötä meni hyvin vain 4x syötöllä, mut eilen otettiin taas takapakkia, eikä oikein nukuttu taas ollenkaan. Väsyttää..

Oon käyny pikalukemassa päivittäin, mut en oo kerenny kirjoitella..
 
Ninni..
Mulla on jotenkin kokoajan pieni pelko, et käy jotain kamalaa..niinku esim. kun oon parvekkeella koo sylissä, tulee vaan sellainen välähdys, et mitä jos yhtäkkiä tippuiskin kaiteen yli, vaikka ei siis olla edes siinä kovin reunalla.. Tai kun ollaan suihkussa, ja tyttö alkaa vänkyilee, mitä jos pudotaakin.. Oonkohan ihan sekaisin kun tulee tälläisiä mieleen, vai onko kellään muulla? Pelkään, et omasta huolimattomuudesta johtuen käy jotain..
Nyt on kyllä mieli surullinen tämän päivän uutisen takia ja kaikenlaista sattuu kokoajan..
 
antzi*
Pikaisesti muuton keskeltä!

Meillä siis tapahtunut paaaaaljon parissa viikossa. Kämppä laitettiin myyntiin ja se myytiin ekasta näytöstä... Nyt on kaupat tehty omasta ja uudestakin jo! Huomenna aletaan maalamaan seiniä ja viemään kamaa ja 8pv. pitää olla oman kämpän tyhjänä...

Neiti kasvaa kivasti, oli nyt 5kk neuvolassa 7450g 64,5cm. Pituus vähän notkahtanut --> enemmän lihaa. Kehtittyy normaalisti, alkoi vihdoin tuo kääntyilykin kiinnostaaa ihan tosissaan. :)

Uuden tulokkaan sydänäänet käytiin eilen todistamassa ultrassa! Viikot vastasi mitä pitikin, nyt siis 6+3 (ultran mukaan 7+1, mutta mä olen oikeassa... :) ).

Mutta nyt pakkaamaan!! Palailen joskus paremmalla ajalla, menee varmaan elokuun lopulle... Terkkuja kaikille!
 
pikku2
Päivystystä..

Karmea tuo juttu noissa lehdissä.. Ninni: Kyllä täälläkin on välillä jos jonkinlaisia pelkoja.. varsinkin Siirin syntymän jälkee tuntui, että varmaan sattuu jotain.. Neitiä kun tehtiin niin antaumuksella ja lopulta kaikki meni hyvin.. Äidin ajatukset karkaili, että voiko näin onnellinen olla.. Eräs työkaverini sanoi osuvasti, että jos on paljon maallista annettu niin muusta otetaan.. ja päin vastoin.. Ei mitään roopesetiä olla niin toivottavasti pysytään muussakin elämässä keskitiellä.. ; )

Täällä lorvailtiin päivä kaupungilla.. Isäntä sai ne rullaluistimet, jäihän noille hintaa vaikka sai 250€ alennusta.. Olihan ne pakko ostaa kun on ilmoittautunut sinne rullaluistinmaratoonillekin.. Käytiin myös ulkona syömässä myöhästyneenä hääpäiväateriana(27.7).. Ruokakaupasta ei oikein tarttunut kummoisesti mukaan.. ne pakolliset. Perjantaina on kuitenkin kurvailtava vielä kauppaan niin tehdään sitten loppuviikon ruokaostokset..

Lauantai menee taas talkoohommissa.. Olis kansalliset kisat tiedossa. No, onneksi ei ole paljoa kilpailijoita niin menee vain aamupäivä.. Olis illasta tuolla kaupungissa eliittikisatkin. Ollaan aika monesti käyty, saas nyt nähdä jaksaako kahden muksun kanssa mennä.. kiinnostas kyllä.

Pitäs mennä takapihalle kasaamaan telttaa.. Lupasin hönttänä nukkua esikoisen kanssa ens yön ulkona. Olis kyllä isänän kanssa muuta puuhaa mielessä ja kurkkukin on kipeä.. ; ) Pitää käydä esikoinen nukuttamassa ja hiipiä "vessaan"..

Siiri tuottaa täällä tuskan parahduksia(lue kääntäen). Kolmas päivä menossa kun ollaan ihan ruikulilla.. Antibiootit alko maanantaina, mutta ensimmäinen turaus tuli jo ennen antibiootin antamista.. KAKKA ANALYYSI HYPPÄÄ YLI.. Kakka on siis ihan vetistä, välillä vihertävää ja välillä keltaista.. tulee niin kovalla paineella, että on niskasta nilkkoihin asti aina ruikulissa koko tyttö.. Ei mukavaa.. Onneksi ei taida masua koskea tai ei ainakaan vääntele eikä tihrusta.. Alkaa vaan tuo käsipyykki ja sappusaippua kuluttamaan äidin hermoja..

Antzille: Onnea asuntoasioissa ja sydänäänissä!!!

Palailen sitten viimestään huomenissa..
Pikku2
 
Niksu1
Antzille isot onnittelut sekä asuntoasioiden rullaamisesta että niistä ihanaisista sydänäänistä!!!!!!!!!!!!!!!!

Kaikkee se Pikku2 on mennyt lupaamaankin.... Että vallan telttailua ulkona JA sisällä...Hih..... Onnea vaan "vessareissun" onnistumiselle!

Tuo hukkumistapaus oli kyllä ihan kamala. Johanna taas tyylikkäästi tiivisti minunkin ajatukset asian tiimoilta. Ja täällä pohditaan ajoittain myös noita Ninnin kuvailemia juttuja. Jotenkin viime vuosien menetysten jälkeen sitä pelkää, että elämä ottaa lisää tärkeitä ihmisiä minulta pois. Jos se johtuisi vielä jostain omasta töpistä, niin miten sen sitten kestäisi.

Nöpölle 2kk onnittelut ja Jazzin M:lle onnittelut ensiaskelista. Niin ne meidän pienet kasvaa ja kehittyy. Meidän pikkuännäkin täyttää jo ensi sunnuntaina 6kk....

Etsä Tuuli mun mielestä kyllä mitään kyläilykutsuja kalastellut, ihan vaan taisi kaikille muljahtaa tuosta tylsyydestä mieleen, että voisithan reissata....=) Siis lepo vaan!

Mä tulin just kymppikilsan pyörälenkiltä, mahtaa olla p*rse huomenna kipeä.... Oon tähän saakka hinkuttanut sillä kuntsikalla iltaisin ja arvelin, että nyt kunto varmaan kestäis jo tavis fillarointiakin. Ainakin oli kaunis kesäilta pyöräillä....=) Ja tietty mahd. vähän ihmisiä liikenteessä nauramassa mun kirkuvan punaiselle naamalle...

Saas nähdä kuin pikkuännälle uni maistuu tänä yönä. Eilen illalla tökki se vattupuuro sen verran, ettei isoja määriä mennyt alas. Meni nukkumaan 9 jälkeen ja heräsi hihkumaan jo ennen puolta yhtä. Sain tissillä rauhoitetua takas nukkumaan aika nopsaan ja sitten unta piisasi liki kuuteen saakka. Söi ja nukkui kasiin, söi ja nukkui ysiin.... Tänään sitten sain syötettyä puuroa (pelkkää kauraa) enemmän, kun annoin tissiä välillä. Oli ainakin sen oloinen että on ihan ääriään myöten täynnä. Toivotaan että näin on.

Nyt taidan hiipata isännän kainaloon tuohon soffalle ja siitä sitten nukkumaan. Hyvää yötä ja torjantaita!

Niksu
 
**Johanna**
Pikku2, onko teillä maitohappobakteerit käytössä?
Mulla on niin kammottavia kokemuksia antibioottien aiheuttamasta ripulista,
että hetimiten neuvon soittamaan lääkärille, jos yhtään epäilet, että Siirin vatsa ärtyy antibiootista. E:n vatsa ja suolisto ei siis kestänyt yhtään, vaan jo yhden päivän jälkeen oltiin veriripulilla ja nyt viimeisimpänä M ripuloi just tollasta vetistä antibioottikuurinsa aikana. Mä kysyn aina lääkäriltä, että jos on mahdollista saada vatsaystävällisin vaihtoehto, se E:n ripuli oli niin hirveä. M:nkin lääkekuurista kysyin, ja sijaislääkäri-kandi vakuutteli, että on hyvin kestetty lääke. Sitten kun vatsa oli kuralla, soitin terveyskeskukseen ja onneksi meidän oma lääkäri oli jo tullut lomalta ja hän kertoi heti, että ei tod. ollut kyseessä mikään hyvin siedetty. Maitohappobakteerit on kans hyvä aloittaa ennen antibioottikuuria.

Mä oon ihan kauhea saarnaaja. :) Mutta kun on jotain kamalaa kokenut, niin sitä paatoksella kertoo, kun toivoo, että voi toisen säästää samalta. Että yrittäkää kestää tätä mun "besser-wisseröintiä".

Me oltiin katsomassa Pekka Töpöhäntä. Aika sekava teos näin aikuisenkin näkökulmasta. Liikaa porukkaa lavalla melkein joka kohtauksessa. Mä tykkäsin niistä kohtauksista, missä rauhoitettiin tapahtumat muutaman kissan kesken. Laulut oli loistavia ja koreografiat viimeisen päälle. E ei ollut juurikaan kiinnostunut, mutta M tykkäs kovasti. Eli jos esim. Tehis aiotte mennä, niin isompien kanssa vaan. =)

Antzille onnittelut sydänäänien kuulumisesta ja tietysti asuntokaupoista! <3

Tyttäret rauhoittui, pitää tehdä vielä kierros, ennenkuin voi mennä sohvalle koomaamaan. Käyn yleensä aina tsekkaamassa molemmat jahka ovat nukahtaneet.

Nyt öitä!

Johanna
 
Katzu
Huomenta

Noin laskut maksettu heti aamutuimaan. Tuli sit vika työnantajan maksama palkka :(

Antzille onnea ultran johdosta ja tietty onnistuneista asuntokaupoista.Ihana varmaan päästä uuteen kotiin

Niksu uskaltanut lähteä kuntoilemaan ulkosalle. Saitpahan raitista ilmaa samalla. Miksi muuten aina pyörräillessä tuntuu kuin olisi vastatuuli. Oletteko muut huomanneet???

Johanna ollut ottamassa kulttuuripläjäystä. Tulee käytyä tosi vähän missään tuollaisissa. No sit kun tyttö hieman kasvaa,niin on kiva käydä erilaisissa paikoissa.

Mites Pikku2:sen veskireissu meni???Löysitkö takaisin telttaan??? Öisin on jo aika kova ilmankosteus,aamusin nurtsi ihan märkä.

Meinasin kohta lähteä tytön kanssa asioille. Tai no siis ensin laitettava tukka ja naama ojennukseen. Ei nyt mörön näköisenä viitsi lähteä, juoksevat vielä ihmiset minua karkuun.... :)

Jaahas ei muuta kuin aurinkoista torstaita
 
pikku2
Huomentusta!

Pikaisesti piipahtamaan.. Telttaillessa meni koko yö.. ; ( Mutta otetaan sitten tänä iltana "vahinko" takaisin.. Muuten voisin nukkua teltassa vaikka useammankin yön, mutta tämä meikäläisen hienohipiä ei kestä kovalla makaamista.. ; ) Isäntä joutui vähän niin kuin väkisin hoitamaan Siiriä koko yön..

Tuosta ripulista.. Meillä alkoi siis ripuli maanantaina päivällä.. ja illalla annoin ensimmäisen antibioottisatsin.. Uskon kyllä, että se antibiootti ei paranna sitä ripulia.. muta joku muu sen alun perin aiheutti.. Nyt ei kelpaa neidille puuro eikä maitokaan.. Yritin tuossa päästä äsken puhelimella läpi terkkarin juttusille, mutta ilman tulosta. Kiva jos pieni tekee hampaita, on korvatulehdus ja ripuli samaan aikaan.. ; (

Täällä suunnataan kohta pyöräretkelle.. Lähdetään ajelemaan minun isän kotipaikalle, jonne on noin 5km matka tästä meiltä.. Tien reunaa joudutaan ajelemaan joten saas nähdä miten esikoinen pysyy reunassa.. Minä otan Siirin istuimeen oman pyörän kyytiin.. Siellä olis perillä tarkotus kerätä vähän vaapukoita ja syödä kodassa nakkeja.. Olio tulee sitten autolla hakemaa lapset ja minä saan kuntoilla takaisin päin..

Isäntä lähti jo ennen seitsemää raivaussahan kanssa metsähommiin.. tää on jo kolmas aamu, tykkää niiiiiiiin kovin tuosta hommasta, että en raaski valittaa.. Tuleepahan sitten samalla hikiliikuntaa.. ; )

Nyt valmistelemaan retkeä!
Pikku2
 

Yhteistyössä