EX-Kermit 31 - syyskuu

  • Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti
uusi ketju
Odottajat:
Sonia, 36v, la 12.9.2008, toinen, tyttö -98
kauris, 26v, la 3.10.2008, toinen, tyttö 04/07
Johanna, 32v, la 18.10.2008, kolmas, tyttö -97, tyttö-06
Antzi 24, la 22.3.2009, kolmas, enkelityttö -06, tyttö -08

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v. tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v. tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)
Epeli, poika (LA 27.2.07)
Maaria 28v. tyttö 21.4.07, 3805 g, 51 cm (LA 23.4.07 esikoinen)
Naks 25 v. poika 1.5.07 3360g 53,5 cm (LA 26.5.07 esikoinen)
sämpy 32v. poika 8.5.07, 3430g, 49.5cm (LA 2.5.07 esikoinen)
Bellamariia 28v, poika 2.8.07, 3600, 50 cm (la 11.8 toka muksu)
Mervi83, poika 17.8.2007, 4235g ja 53cm (LA 4.8.07)
Hoppu , poika 19.9.07 4180g ja 54 cm esikoinen (LA 15.9.07 )
ÄssÄ, tyttö 20.9.07 , 2660g , 48cm (LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02 )
Pikku2 30v. , tyttö 30.9.07 2750 g 48 cm toinen, poika 01/03 (LA 25.10.07)
Jazz vm77 , poika 16.10.07 4210g ja 54 cm toinen, tyttö 8.8.2005 (LA 8.10.07 )
Ninni83 25v.tyttö 18.10.07 2,9 kg ja 48 cm toinen, tyttö 01/04 ( LA 18.10.07 )
Kirppu 31v. poika 20.10.07 4120 g 52,5 cm toinen, tyttö 12/05 (LA 18.10.07 )
Tehotyttö 36v. tyttö 25.10.07 3265g ja 49cm.neljäs, lapset -96, -98, -05 (LA 14.10.07)
Kapris 29v. poika 12.11.07 3730g ja 51 cm. toinen, tyttö 09/05 (LA 1.11.07 )
Ruusa07 31v. LA 18.11.07 toinen, -------------- tyttö 08/04
Omppu75, 33 v., poika 15.12.07 3355 g,50cm toinen, poika 03/04(LA 12.12.07)
Tuuli, 35v. , poika 23.1.08 4040g ja 53cm, esikoinen (LA 11.01.08 )
Niksu, 29v., poika 3.2.08 3400g ja 50cm . toinen, poika 12/05 (LA 03.02.08 )
Safiiri, 36v,tyttö 10.2.08 4600 g ja 52 cm. neljäs, lapset -00,-03 ja -05 (LA 22.2.2008)
Antzi, 24v,tyttö , 26.2.08 , 3100g ja 50 cm toinen (yksi enkelilapsi) (LA 9.3.2008)
senora, 42v,tyttö, 25.4.08, 3770 g ja 51 cm , ensimmäinen (la 21.4.08 )
Katzu, 31v, tyttö 29.5.08, 3044g ja 49 cm , ensimmäinen (la 13.6.2008
gia 20v, poika 31.5.08, 3470g ja 48cm. , esikoinen (la 6.6.2008)
Bellamariia, tytär ja poika, kolmas ja neljäs (la heinäkuussa)

SULJETUT SIVUT

http://groups.yahoo.com/group/kermittaret/

 
Tehotyttö.
Kylmät huomenet!

Oooo, joku reipas on käynyt jo uuden ketjun avaamassa :) Itse en kyllä ois tajunnu, vaan ois menny vanhaan varppina...

Tämä äippä vetelikin puol kasiin tänään, kun iskä lähti vähän myöhemmin. Jäi nuo viikonlopun unetkin vähän huonoiksi. Neiti heräs tänään 5.00 :-/ Olin ekan tunnin hereillä ja sitten vaihtui tuo vuoro.

Nyt on sitten molemmat hoot nuhaisia, että kyllä se taitaa olla parempi siirtää ne treffit, kun ei kerran Omppukaan pääse. Höh, harmi homma. Toivottavasti ensi viikolla kaikki olis terveitä! Mulla on aikaa tehdä vielä vaikka jotain suuria huonekalumuutoksia tms. :-D
Soitin just TYKS:aankin, että minkälaisessa kunnossa pitää olla, että leikkaus voidaan tehdä. On tässä onneksi aikaa Hoon vielä parantua muutama päivä.
Kerhopäiväkin olis tänään ollu, mutta ei viitsi nuhaisena viedä.

Nyt en muista yhtään, mitä vanhassa ketjussa olikaan..
Safiirille pitää ainakin kohta lähetellä keilausintoa :)
Täytyykin vissiin käydä vielä lukemassa elokuun lopun viestit...

Hitsi, toivottavasti ois Hoo sen verran kunnossa, että päästäis illalla vielä maalla käymään. Siellä nimittäin metsäkone häärää ja nyt ois parhaiten nähtävissä tien lähellä. Eilen kävästiin vaan konetta katsomassa, mutta ois kiva nähdä työssä. Meillä menee siellä yksi todella vanha metsä kokonaan nurin. Melkoisen harvinainen tuo aarnioitunut metsä on, mutta kohta se on sitten entinen. Heh, puhun tässä kuin metsänomistaja, vaikka ei se mun ole. Isäni ja K-tädinhän tuo on :)

Mukavaa alkanutta syyskuun ekaa viikkoa kaikille!
Palaillaan päivemmällä, jos muistais mitä piti kirjaila..

Tehis


 
**Johanna**
Joku on täällä jo käynyt reippaasti avaamassa uuden ketjun!

Minä sen sitten korkkaan, ellei tässä nyt taas käy niin, että kirjoittelen jonkun kanssa samaan aikaan. :)

Eli hyvää huomenta ja oikein hyvää syyskuuta rakkaat ketjulaiset!
E on terveenä, ulkona näyttää olevan oikein kivan kirpakka syyskeli (herätessä +1 peräti) ja itse sain nukkua pitkään (8.30 asti), kun pidän E:tä vielä tämän päivän kotona ja M:llä on puoli kympin aamu. Mahtavaa. Miten hyvin nukuttu yö voikaan vaikuttaa näin paljon ihmisen mielialaan?

Sonialla aamut vähenee. Alle 2 viikkoa! Mun laskettu päivä on väärin tossa meidän listassa, se virallinen on 17.10., mutta antaa nyt olla, ei se niin päivän päälle ole kuitenkaan. Mutta nyt on siis syyskuu ja minä voin utelijoille vastata, että laskettu aika on ensi kuussa.

Mulla on nyt niin reipas olo, että pitääkin valjastaa tämä tarmo ja siivota kaapit tänään! Mä olenkin ollut viimeiset kaksi viikkoa niin vetämätön, että tätä onkin jo odotettu.

Tämä oli tälläinen omanapa-viesti, kun kaikki vanhat viestit on siinä aiemmassa ketjussa, niin en minä mitään ulkoa muista kommentoida.

Johanna 33+3
 
senora
Huomenet...

Täälläkin hilluttu hereillä jo tuntitolokulla... Mies nousi viideltä ja lähti kaffinkeittoon ja kalalle... Tytöllä oli tissihetki ja miehen kans siinä jokunen sana vaihettiin ja neiti valpastui... juu eikä nukkunu sen jälkeen... MÄ oisin halunnu nukkua... Kuuteen asti lojuttiin sängyllä... Sit nappasin lakanat ja muut pestävät yhteen läjään ja hipsittiin tytön kans alakertaan... Nyt jo toinen koneellinen hyrräämässä... Ekat on narulla ottamassa aurinkoa.. KOhta saa toiset narulle... Neitin sain just tainnutettua ekoille unille... tosi sitkeä tapaus. Saa sit nähä kauanko nukkuu. Pitäis käydä pankilla, vino pino laskuja...

sama vika.. edellisessä ketjussa kaikki jutut. joten tässä vaiheessa vilkutukset ja halit kaikille...

Johannalle, Sonialle ja muille odottajille luppoisia päiviä...
 
Ninni..
Nopeat huomenet täältä myös!

Tiukalla dieetillä mennään ja tytön oireet on vaan pahentuneet..En ymmärrä. Syödään siis vain ja ainoastaan riisiä, possua, kalkkunaa, kukkakaalia, parsakaalia ja kurkkua. Mulla lisäksi mausteena suola, pippuri ja sokeri! Kyllä riisi tökkii jo pahasti! Ja nälkä on kokoajan.. Täytyy soitella sinne sairaalaan ja vähän kysellä, en nimittäin jaksa kauaa tällästä. Neocateakaan en saa tytölle millään menemään kuin tipan päivässä. Ei oo oikein huvittanut mikään, olo on tosi alavireinen..en oo jaksan tohon suljettuunkaan oikein perehtyä.

omanapainen Ninni..
 
safiiri,
Voi että tuota Ninnin tilannetta :( En osaa yhtään neuvoa tai vinkata ku meillä ei oo vastaavaa kellään. Jaksuja kovasti!

Tämän aamun sanomalehdessä oli juttu siitä eilisestä Pressan Katit -esityksestä. Valokuvassa näkyy taustalla olevassa ruokajonossa ykkönen ja kakkonen ja heiän takana kummitätini miehineen.

Tikkuun tuli taas samanlainen punertava haamu ku eilen aamulla. Kurkkasin yourdaysista että jos nykyään kierto on pidempi ku ennen nelkkua (niinku kaks aikasempaa on ollu), h-hetki ois sunnuntaina. Taitaa aika lähelle osua. Oireet on pikkuhiljaa siihen suuntaan menossa. Eilen kuitenki harjoteltiin, kaiken varalta. Tässä ois muuten aika hyvä opparin aihe! Miten hyödyntää ovis parhaalla mahdollisella tavalla vauvahaaveilussa? Tai jotain sinne päin :)

Ny ei muuta taas(kaan) kerkeä. Mihin nämä tunnit oikein rientää?
 
Tuuli!
Huomenta päivää, hyvää syyskuuta ja alkavaa viikkoa! Nyt se taitaa olla virallisesti syksy sitten alkanu. Pekka Pouta lupaili tossa aamulla sateisia päiviä taas loppuviikolle...plääh! Nyt tosin paistaa aurinko ainakin täällä, joten täytyy kohta lähteä pienelle happihyppelylle. Kyllä se tuo aurinko mulla ainakin ihan selvästi vaikuttaa tähän vireystasoon. Sateisina aamuina ei saa oikein mitään tehdyksi. Johannakin se kuulosti tosi virkeältä ja tarmokkaalta tänä aamuna. Siellä on varmaan jo tähän mennessä kaikki kaapit siivottuina ;) Hyvä, että teidän E:kin on jo terveenä! Senorakin oli jo pyöritellyt monta koneellista pyykkiä heti aamutuimaan. Onnea N:lle uudesta taidosta kuten myös Katzun M:lle (kävin jo uudet kuvat kurkkimassa ;))

Lämpöiset synttärionnittelut Kapriksen J:lle!!!!! Ikävän kuuloinen tapaturma oli J:lle sattunut, mutta onneksi ei käynyt tuon pahemmin.

Ninnille paaaaljon halituksia ja jaksamista! Kuulostaa kyllä niin uskomattoman rankalta, että saat kyllä kaikki sympatiani. Eikö ne tosiaan voi neuvolassa tai sairaalassa auttaa teitä enempää?!?

Entä miten Jazzilassa on ruispuuro pikkumiehelle kelvannut? Toivottavasti teilläkin nuo unet paranisivat!

Tuosta tulikin mieleeni, että Gia oli kysellyt yöllä heräämisestä. Mä olen jonkun kerran (varsinkin silloin kuin M oli pienempi) herännyt hieman aikaisemmin kuin M, mutta en koskaan kyllä puolta tuntia aikaisemmin. Kai se vaan on joku vaisto?

Mukavaa, kun Tiuhtikin oli pistäytynyt tällä puolella. Oliko mukava kesän viimeinen mökkireissu?

Ja Soniakin oli ehtinyt laittaa kuulumisia. Iiks on se kyllä uskomatonta, että tässä kuussa se pikkuinen teillekin syntyy ;) Hankinnat näyttää olevan sitten loppusuoralla ja kohta voikin alkaa odottelemaan varsinaista h-hetkeä! Ihana myös kuulla, että teillä alkaa parisuhdekiemurat oikenemaan.

Ja Safiirilla viivat senkun vahvistuu - vieläkös sitä pantataan ;)

Juu tosiaan mullekin käy tuo 9.9. ja toivotaan, että kaikki olisivat jo siihen mennessä parantuneet eikä uusia tauteja olisi näköpiirissä. Miten Omppulassa voidaan?

Noista ensikengistä piti vielä kysymäni se, että missä vaiheessa olette ne siis hankkineet? Heti, kun lapsi oppii seisomaan vai?

Nyt on pakko mennä...täytyy laittaa M vaunuihin ja lähteä kärryttelemään. M ei nyt jostain syystä suostu ollenkaan nukahtamaan pinnasänkyynsä. Heräsi ysiltä ja on jo selvästi väsynyt, mutta aina, kun vien pinnasänkyyn, yrittää pungeta siellä istumaan ja huutaa ihan raivokkaasti ;)

Päivän jatkoja!

Tuuli
 
Omppu75.
Mukavaa syyskuuta!

Täällä se ei niin kovin mukavissa merkeissä ole alkanut. Teen sain houkuteltua ja tsempattua jaksamaan leikkikouluun muutamaksi tunniksi. tee yski koko yön ja aamulla yrjös kaikki syömiset, niin kovasti yski ja oli limaa kai nielussa. Lääkärissäkin ehdittiin jo käymään, melko turha reissu, mutta tietääpä, ettei ainakaan vielä ole korvissa mitään ja keuhkotkin kuulosti kuulemma puhtailta. Lääkäri oli tosin vähän pelottava teen mielestä, kun oli melko tumma... mutta luojan kiitos puhui suomea ihan "normaalisti" ja muutenkin oli tosi mukava. Nyt just sammahti tee syliin ja vein sänkyynsä. Ja kohta lähettävä Teetä hakemaan, lupasin hakea, ennen kuin lähtevät ulos, kun on niin kylmä.

Tehiksen jälkeläisille paranemisia lähettelen. Ei ole kyllä mukava tauti. Nyt on anoppikin saastutettu, eilisen päivää jo makas puol kuolleena! Mulla nyt on suht ookoo olo täl hetkellä, mitä nyt niistää saa vähän väliä.

Mutta ei ole kyllä Ninnilläkään helppoa, voi itku sentään :( Todella voimaton olo, kun ei voi muuta tehdä, kuin tsempata. Oletko etsinyt mitään yhdistystä tai keskustelupalstaa aiheeseen liittyen? Saisit edes vertaistukea. Ymmärrän kyllä, jos ei ole voimavaroja sellaisten miettimiseen tällä hetkellä...

Unohdin viimeksi Tiuhtia onnitella vaffoista viivoista, hienoa!! Jokos siellä alkaa oloja olemaan?

Vaikea kuvitella Tuulin Ämmää huutamassa raivokkaasti ;) Ettet vaan huijais, hih. No, kukas sitä haluis sisällä olla näin kauniina syyspäivänä. Ite on tässä reilun viikon joutunu jo enempi tai vähempi olemaan seinien kidnappaamana...no pääsinhän mä onneks viime viikolla parina iltana menoilleni. Toivottavasti en kovin levitellyt tätä tautia...

Pakko ojentautua hetkeksi, puolisen tuntia olis aikaa ennen kuin on taas mentävä. Halit ja heipat kaikille tasapuolisesti.

PanadolOmppu
 
Niksu1
Heikunkeikun ja hyvää syyskuuta! Se ois nyt sit kesä ohi ja joulu lähestyy vääjäämättä.....

Voi tuota Ninnin tilannetta. Koitahan jaksaa, vaikka vaikeaa varmasti onkin.

Kaikille pienille ihmisille paljonpaljon onnea uusista opituista taidoista (ja tietty isommillekin, jos sellaisia nyt sitten on päässyt tapahtumaan..)!

Ihanaa, kun päästään jo taas jännäämään vauvojen syntymistä!!! Johannan ja Antzin välissä joudutaankin sitten jo taas odottelemaan vähän pidempi tovi.....=)

Ja useammassa osoitteessa sairastellaan. Pikaista paranemista kaikille tasapuolisesti! Toivottavasti Kapriksen J:n tilanne on ok, ettei tullut mustelmaa pahempaa jälkeä sitten kuitenkaan!

Meillä ei onneksi juur nyt jyllää taudit, kun isäntä eilen saateltiin taasen saksanmaalle reissaamaan täksi viikoksi. Viime yönä tosin en ollut ihan varma tuosta taudittomuudesta, kun esikko järjesti ohjelmaa puolen yön aikaan. Jouduin hänet ottamaan viereen, kun ilm. näki pahaa unta tms. eikä rauhoittunut millään ja kun lopulta oikaistiin siihen meidän sängyn päälle, hän yskäisi pari kertaa ja sitten yökkäsi. Ei onneksi oksentanut, kuivaharjoitteli vaan, mutta sitten mentiin kovaa kyytiä pesuhuoneen lattialle (ajattelin ettei tarttis pestä petivaatteita jne....). No, istuttiin varmaan vartti passissa siellä pesuhuoneen lattialla, poika yski ja yökki pari kertaa, muttei oksentanut kuitenkaan. Sitten tasaantui ja tilanne meni ohi. Palattiin sänkyyn, poika pyöri hetken ja nukahti, mutta minä en sitten juuri nukkunutkaan kun heräilin jatkuvasti vahtimaan ettei poitsua sitten kuitenkin ala oksettamaan kesken kaiken..... En nyt sitten tiedä, onko uusi tauti iskemässä vai vanhako siellä keuhkoputkissa vielä vähän kutittelee, seuraamme kuitenkin tilannetta. Olin vaan aikalailla vauhkona yöllä kun ennätin jo manata että joko taas pukkaa oksutautia heti kun isäntä on lähtenyt reissuun....=/

Lauantaina oltiin tosiaan isännän kanssa katsomassa se uusi Maxwell Smart-leffa. Se on ihan huippuhauska, suosittelen tosi lämpimästi. Mua nauratti aikalailla, leffan lisäksi tietty, meidän edessä istuneet pikkupojat, jotka puistelivat päätään meidän hervottomille naurukohtauksille; siinä taas näki kuinka erilaiset jutut naurattaa eri-ikäisiä. Tai ehkä se olikin vaan meidän kierosta huumorintajusta kiinni....=) Sit käytiin ihan vaan Rossossa syömässä hyvin ja ajeltiin mahat täynnä kotiin. Pojat olivat vielä hereillä kun tultiin, joten ilta meni siinä perushässäkässä, koirat tosin olivat ulkoilleet niin urakalla ettei niitä enää tarvinnut kuljetella mihinkään. Oikein onnistunut hääpäivä oli kyllä, eipä sitä sen kummempaa arkiromantiikkaa kaipaakaan tällä hetkellä... ;-)

Jahas, pikkuännä heräsi päikkäreiltänsä huutelemaan, tarttee varmaan tehrä jotain....

Niksu
 
senora
Jaksuja Ninnille... toivottavasti noi allergiat helpottaa vanhemmalla iällä sitten... mies tuossa kyseli, että käviskö maidoksi vuohenmaito... jollaki tutulla se oli ollu ainoo maito mitä oli voinu juoda...

Vai Tuulin M kiukuttelee... EIkös hän ole muuten aika tasainen luonne??

Meillä N nukkui aamupäivästä 2 tunnin aamupäiväunet ja kun käytiin autoilemassa niin puolituntisen lisää... ja olis nukkunu kai pitempääki... Ny kitisee... pitäis kai alkaa ruokkimaan...

paranemissäteitä sairastaville...
 
gia
Ninnille taas lähettelen voimia!

Katzun M:ää piti onnitella uudesta taidosta:) Meillä A yrittää samaa hommaa kanssa, välillä onnistuu, toisinaan ei. Kääntymista piti tosiaan pari päivää sulatella. Eilen kääntyi taas vatsalta selälleen. Sen jälkeen kääntyi selältä vatsalleen, mutta sohva vähän jelppas(on hieman kalteva). Siitä sai kuitenkin idean ja nyt yrittää kääntyillä myös toisinpäin. Ja vielä neuvolasta sanoivat, että pulleat vauvat ei opi liikkumaan yhtä hyvin kuin hoikat.. Mur...

Niksulle ja miehelle onnittelut! Nythän on monessa osoitteessa tauteja liikeenteessa... Pikaisia paranemisia kaikille sairastaville! Saa nähdä kuinka kipeä itse olen ylihuomenna.. Kävin tänään hammaslääkärissä ja juurihoidettu hammas oli mennyt huonoksi. Ylihuomenna on edessä hampaan poisto..

Ihana kuulla, etten ole ainut joka yöllä heräilee.. Senoralla harmin paikka jos vielä syönnin jälkeenkin jäit valvomaan. Onko muuten tapahtunut Tirpan nukkumisessa muutoksia?

gia ja A(joka täytti eilen 3kk)
 
Tuuli!
Voi kökkö tuota Omppulan tautia...jyllää nyt teillä jokaisessa ja vielä naapurissakin. Toivottavasti tee paranee pian! Oksentamisesta tuli mieleeni, että M myöskin oksensi yhtenä iltana silloin flunssahan aikoihin. Huh kylläpä pienestä ihmisestä voi tulla oksennusta...kirjotinkonhan mä tästä jo silloin? No anyway. Ja älähän nyt Omppu, kyllä Ämmästä ääntäkin lähtee...se on vaan vieraskoree ;)

Toivottavasti ei Niksulassa iske myöskään mikään tauti, kun on vielä yksinhuoltajaviikko edessä. Mukavalta kuulosti teidän lauantai-ilta! Mä oon vähän miettinyt kanssa, et otettais joku ilta MLL:n hoitaja kotiin ja käytäis mekin miehen kanssa syömässä ja leffassa.

Kääk vai on Gialla edessä hampaan poisto...toivottavasti et tosiaan ole kovin kipeä! Hienosti teillä kyllä jo A liikkuu. Onko teille tosiaan neuvolasta sanottu noin, ettei pulleat vauvat opi yhtä hyvin liikkumaan kuin hoikemmat? Aikas negatiivinen terkka siellä täytyy sanoa. Meidän terkka se vaan kehuu, kuinka hyvin M on kasvanut ;)

Mä sain Johannalta varmaan jonkun energiapistoksen, kun olen tänään leiponut sämpylöitä, omenapiirakkaa ja sitten tehnyt ruokasi jauhelihakeittoa ja vielä siinä sivussa keittänyt luumuhilloa. Ihanhan tässä alkaa itseäkin hengästyttämään ;) Nyt voikin loppuviikon sitten vaan oleilla :D Täällä muuten aurinko meni pilveen aika pian sen jälkeen, kun oltiin lähdetty päiväkävelylle, joten se siitä aurinkoisesta syyspäivästä.

Tuuli
 
Niksu1
Ota Gia Panadol Zappia varuiksi, jos se hammas oikeen alkaa särkemään. Auttoi mulla tosi hyvin päiväsaikaan eikä haittaa imetystä. Öisinhän jouduin nappaamaan sillon juurihoidetun hampaan poiston takia 800mg Buranaa, mut se olikin superhankala poisto. Toivottavasti on kuitenkin helposti poislähtevä hammas, eikä kipuile sen kummemmin! Onhan niitäkin... =)

Ihme energiapiikkejä teillä...... Mä oon tasan leikannu puolet nurmikosta ja sen verran kerättiin esikon kanssa pihapiiristä puolukoita, että keittelen nyt vispipuuroa ihan tuoreesta tavarasta..... Jos huomenna sit yrittäis leikata sen loppuosan nurtsista. Ja pitäs kai siivotakin, kun työkaveri just ilmoitti tulevansa muksujensa kans huomenna meille pallomasua esittelemään (la joulukuussa...).

Olin ihan järkyttyny omaa reaktiotani, kun kuulin että jo kolmas työkaveri on raskaana. Tuli kauhea ahdistuskohtaus et mäkin haluan olla raskaana ja lisää vauvoja mulletänneheti............. Taidan kaipailla vaan sitä raskaanaoloa, tai ehkä mua vaan ahdistaa orastava töihinpaluu.........

Meidän kummipojasta myös sanottiin, että oppii varmaan tosi hitaasti liikkumaan, kun oli niin isokokoinen vaaveli. Vähän ehkä "normaalia" hitaammin lähtikin liikkeelle, mut on kyllä ottanut vahingon takaisin jo moneen kertaan. Sitä paitsi, mikä se normaali noissa jutuissa sitten on? Kun meidän neuvolantädin mielestä pikkuännä on lähteny tosi aikaisin liikkeelle, mut aikas monet pikkuihmiset taitaa sit kuitenkin liikuttautua ihan samalla aikataululla, siis n. 6kk iässä ryömitään/kontataan?

Jahas, puolukat ois nyt kiehuneet riittävästi. Painunpa keittelemään puuron loppuun.....
 
pikku2
Illastusta!

Käyn pikaisesti BB:n mainoskatkoilla kirjoittelemassa.. Täällä isäntä lähtee taas huomenna Helsinkiin.. ja tulee sitten keskiviikkoiltana takas.

Tänään uskaltauduttiin sinne hammaslääkäriin.. Omasta suusta paikattiin kaksi reikää väliaikaisilla paikoilla ja esikoisen hampaissa ei ollut moitteen sijaa.. Siiri aukoi tätille suutaan ja sai puolukkakuurin.. oli sammasta.. vai mitä se nyt sitten olikaan..

Piti muuten kertoa, että kyllä se isännän ostama kehonkoostumusmittari sai taas pientä intoa tuohon itsestään huolehtimiseen.. Oli viikon aikana tippunu 1,9kg paino.. Ja ei sen kummemmin tullu urheiltua.. jospa vaikka tällä viikolla ottas lasten päikkäreiden aikana parit spurtit kuntopyörällä..

Huomenna olis aamulla kerho ja iltapäiväksi suunnittelin pientä metsäretkeä lasten kanssa.. olis kiva saada vielä suolasieniä ja suppilovahveroita.. Toivottavasti sateet pysyy pois näiltä nurkilta..

Sonialle on pitänyt monta kertaa laittaa voimalähetystä noihin parisuhdekiemuroihin.. Samojen kiemuroiden kourissa ollaan myös täällä setvitty.. Nyt näyttäs taas suunta positiivisempaan suuntaan toivottavasti myös teillä löytyy yhteinen sävel..

Palailemisiin..
Pikku2 + Siiri, joka odottaa jo kovasti 1v. päiviään.. (kuukauden päästä)
 
pikku2
Huomenta!!!

Pakko tulla tuulettamaan.. Meidän neiti nukkuu edelleen yöuniaan. Kävi nukkumaan joskus yhdeksän maissa eikä yövelliä ole tarvittu.. ; ) No, taitaa reppana olla vähän flunssainen, mutta äiti kumminkin tuulettaa..

Edellinen yö olikin päin vastainen.. Neiti heräs viideltä ja oli sitä mieltä ettei enää nukuta.. No, 7-8 nukku sit minun kainalossa..

Nyt pyykit narulle, riisit ja kaalit kiehumaan + jauhelihan käristystä.. On siis luvassa kerhon jälkeen uunin lämmitystä ja kaalilaatinkon paistoa.. Paistoin muuten eilen isännän toivomuksesta porkkana ja punajuurikuutioita pannulla öljyssä + toisessa pannussa kanttarellikastiketta, olivat superhyviä.. ja terveellistä! Illalla ihmeteltiin, että onpas massut täyden tuntuisia.. Oli siis ilmeisesti myös täyttävää.. ; )

Mutta nyt pyykkien kimppuun.. Pikku2 (Hyvin nukutun yön jälkeen..)
 
**Johanna**
Pikku2 on ollut viimeinen ja ensimmäinen!

Ylläri, ylläri, mulla on nyt flunssainen olo. Mä kuulun ihmisjoukkoon, jolla ei ole koskaan kuumetta. Tai no siis kerran kymmenessä vuodessa ja silloinkin ehkä 37,3.
Peruslämpö on jotain 36,4 luokkaa, että kyllä tuokin tuntuu. Ei ole vielä kuumetta, mutta köhistä saa koko ajan. Mies tulee kotiin huomenna, että siinä mielessä vois vaikka ollakin kipeänä. =)

Mennään torstaina tyttöjen ja pappan kanssa sirkukseen. Sirkus ei ole varsinaisesti minua kiinnostanut taiteenlajina koskaan, mutta isäni ja M pitävät kovasti. E pääsee mukaan ensimmäistä kertaa. Pitää muistaa ottaa kamera mukaan.

Ninnille lähtee taas vain halaukset, kun muulla tavalla en osaa auttaa. Me mennään maanantaina lääkärille M:n kanssa, kun mulla on epäilys, että silläkin on joku ruoka-allergia. Vatsa reistailee tämän tästä, vois ehkä sanoa, että päivittäin jollain tavalla.

Paranemisia sairasteleville, ja muille paaaljon vastustuskykyä! Nyt äidit hakemaan niitä appelsiineja kaupasta! Tai Actimelia, ihan kuinka vaan... =0)

Niksu on käynyt leffassa.. Mä tahtoisin nähdä sen Sinkkuelämää ja sitten Mamma Mia!:n ja vielä just ton uuden agenttileffan. Mä tykkään kauheasti siitä miehestä, joka siinä on pääosassa. Mikäs sen nimi oli? Steve Carrell? Mutta jotenkin tuntuu siltä, että kaikki edellä mainitut näen sitten joskus dvd:ltä.

Mulla jatkuu pesänrakennushommat tänään. Siinä vois sitten miettiä samalla, että miten tämä synnyttämään lähteminen hoidetaan. Kun anoppi asuu niin kaukana, että ei pääse yöllä hätiin, ja kaikki paikkakunnan ystävät ovat omissa lapsissaan kiinni. Eli luultavasti jos lähtö tulee yöllä, menen yksin. Ystäväni tulisi varmasti "doulaksi", jos pyytäisin, mutta en usko, että tahdon häntä saliin. Kai ne pitää yksinäisestä synnyttäjästä huolen? Että parempi olisi tämän syntyä joko a)viikonloppuna, niin että anoppi on paikalla tai b)päivällä, että E on tarhassa ja M koulussa. Ei mitään suorituspaineita syntyvälle...
Onko kellään mitään ideoita?

Nyt hommiin...

Johanna 33+4
 
Sonia...
Ja taas syksyn tullen alkaa nämä flunssat sun muut, ei kiva :/ Paranemisia kaikille sairastaville!

Ikävältä kuulostaa tuo Ninnin ruokaongelma, en ihmettele vaikka ei oikein jaksa... Eihän tuossa enää juuri oo mitä syödä... valitettavasti en osaa minäkään neuvoa, mutta jaksamisia toivottelen!

Olipas siellä muuten Senoralassa melkosen kirpakka aamu pari päivää sitten :O Täällä oli sillon + 0,9 pahimmillaan ja tänä aamuna samoin. Ja jopa vettä tuli illalla pitkästä aikaa.... oli varmaan viikon kuivaa, mutta nyt taas paistaa aurinko :)

Eilen meni taas päivä hummatessa kylillä, ostoksilla käytiin miehen ja tytön kans. Sain sen uuden reunapehmusteen pinnikseen, mutta.... :D suunnittelin jo, että käyn vaihtamassa yhteen toiseen ja jos hommais saman sarjan verhonkin... joo, ei tästä taida valmista tulla :)
Aamulla nauroinkin tytön kans, kun eilen kehuin olevani nyt hyvin tyytyväinen tähän uuteen, jep jep!

Sitten hommattiin uus keittiön pöytä+tuolit, olikin jo vanhat nuo entiset. Sitten tuli sohva hankittua. Edellinen ei ees oo vanha, mutta isännän selkä vaivaa sen verran, että valittaa aina, et on liian pehmeä istua.

Tuosta raskausmyrkytyksestä sen vuoksi kyselin, kun täältä netistä löytää kaikkea huolestuttavaa ;) Oon lukenu noita kokemuksia, joissa on ollu hyvin vähäisiä oireita.

Oon th:lle näistä neuvolassa maininnut kun joskus nään "saippuakuplia" (eilen viimes) leijumassa. Verenpaine on kuulemma kohtuullinen, eikä muita oireita oo.
Meinaskin, että voi johtua turvotuksestakin nämä näköhäiriöt, lievä turvotus tullu näin loppuajasta.
En mää tosissani oo sen vuoksi huolissaan, mutta mielikuvitus on hyvä!

Päivänjatkoja :)

Sonia ja Pötkis 38+4
 
senora
Onhan tuolla neitillä unet vähä häveksissä... mutta eilen otti tosiaan aamupäivällä kahden tunnin unet. (rasti seinään)... päivälläkin nukkui autossa kun käytiin ajelemassa... Illalla olikin sit hankalampaa nukahtamisen kans. mutta ysiltä simahti sitten ja kahen aikaan tankattiin eka kerta ja sillä pärjättiin viiteen... Eli kyllä nuo yötkin alkaa sujua... Loppuviikosta tulee iltapäivät koetukselle kun oon lupautunu yhteen talkoohommaan ja tyttö pitää ottaa mukaan kun mies on töissä...

Pesänrakennusviettiä havaittavissa meidän odottajilla... toivottavasti Johanna keksii ratkaisun synnytysongelmaan.. ja toivottavasti tauti ei iske.. Pikku2:lla kaalilaatikkoo... slurps.. täytyis laittaa munki.. ja hienosti on paino tippunu.
 
Tuuli!
Huomenta! Pikku2 on tosiaan ollut ahkerana linjoilla. Mukavaa, että yökin oli mennyt noin hyvin. Miten se Siirin korva? Oliko siinä mitään? Ja Sonian kohdalla paistelee aurinko...ei täällä vaan. Pian alkaa varmaan satamaan, kun on niin harmaata. Joko Tehiksen suuunnalla sataa? No eipä sen niin väliksi, vaikka sataiskin, sillä meillä on tänään ohjelmassa äiti-lapsi jumppaa.

Johannalla ja Sonialla on menossa viime hetken pesänrakennuspuuhat ;) Soniallahan oli intouduttu melkein koko kalustuskin uusimaan! Sonia, mä uskoisin, että ne neuvolassa kyllä hyvin seuraa tässä loppuvaiheessa noita oireita, joten ei kannata olla huolissaan - eikä ainakaan lukea netistä mitään juttuja :D

Niksun työpaikkalahan on oikein lisääntymisbuumi. Ehkä tekin voitte hieman aikaistaa kolmoshanketta...?

Me kaivetaan nyt jumppavermeet esiin ja aletaan tehdä lähtöä. Mukavaa tiistaita!

Tuuli
 
senora
hallayön jälkeen täälläkin paistaa aurinko... jee. Kuivuu pyykit... pitäiski pistää kone pyörimään... Neiti simahti ja nukkunu puol tuntia.. jospa tästä ne parin tunnin päikkärit tulis tavaksi. Mutta illalla sais nukahtaa aikaisemmin. Tänä iltana on menoa ja tyttö pitäis saada höyhensaarille sitä ennen, kun en yhtää tiijä kauanko menee.

Tuulille ja M:lle mukavaa äiti-lapsi -jumppaa... Täälläkin on alkamassa vanhempi-vauva-kerho... Sovittiin jo tuon naapurin kanssa että viedään tän kylän vauvelit kerhoilemaan.. ja alustavasti jo puhuttiin että yksillä kyyteilläkin liikuttais.. Saa sit nähdä, kertyykö samoille matkoille muitakin käyntikohteita. Mut kaupassakäynti helpottaa kun toinen voi olla autolla lapsenvahtina..


Niksun työpaikalla lisääntymisbuumi... Mä en oo tainnu saada tartutetuksi... Tai on siellä oikeesti yks sanonu, että hänellä olis vauvakuume... on vain hänellä määräaikainen työsoppari, joten ei nyt ole aktiivista yritystä... ehkä vuodenvaihteessa sitten...


Myöhästyneet 3kk onnittelut Gian A:lle ja Katzun M:lle... ovat niin yhden ikäisiä, kiva seurata heidän kehittymistään... ja onnee myös uusille taidoille... Meijän N on sängyllä ja pihalla kääntyillyt jo aiemmin... kyljelleen kääntyä kiepsahtanu jo vaikka kuinka kauan sängyllä... kun on noita yösyöntejä...


jotai piti vielä ... ahans .. kuuluu kitinää pinniksestää...
 
Katzu
Heippa

Täälläkin yrittää aurinko pilkistellä.Syytä oiskin. Pesin eilen lakanat +yhden koneellisen pyykkiä (oli niin ihana ilma).No lähdin päivällä asioille ja sillä aikaa alkoi satamaan. Satoikin koko loppupäivän ja välillä todella melko kovaakin. No siellä ne pyykit ovat edelleen narulla.....

Voi Ninnin tilannetta :( Kauanko olet meinannut jatkaa imettämistä??

Ihmettelin vähän neuvolassa kun terkka sanoi minulle,että jos M yrittää kääntyä mahalta selälleen, niin se pitäisi estää. Koska ensin pitäisi kääntyä selältä mahalleen. No ensin ehtinyt alkaa kyselemään sen tarkempia perusteluja, koska oli jo hieman kiire siinä vaiheessa.
Mites päin teillä muilla on kääntyilyt alkanut??

Jaahas Senora lähdössä N: kanssa talkoisiin :) Ja Tuuli pääsee jumppaamaan.

Minun olisi tehnyt mieli ilmoittautua M:n kanssa muskariin, mutta klo aika oli meidän unien aikaan. Jäi sitten väliin.

Sonia voihan sinun verenpaine hieman heitellä ja esim. siitä syystä näet niitä kuplia. Mulla ainakin ylösnoustessa tai kumarrellessa saattaa näkyä silmissä kaikkea hönttiä ja päässä tuntuu raskaalle. Mutta toki muistat että heti yhteyttä äippäpolille, jos vähänkin epäilet vointiasi.

Pitäisköhän mennä suihkuun pikaiseen,ennen kuin M herää tokilta nokosiltaan. Viime yönä oli kolmelta syöttö (en sit saanut enää unta ja kuuden jälkeen M heräsi yöunilta) Hiivatti kaiken maailman ajatukset alkoi pyörimään päässä ja sit tuskastui kun huomasi ettei saa unen päästä kiinni....

Ei muuta kuin tiistain jatkoja
 
safiiri,
Tänään tuli tikkuun melkein yhtä vahva viiva ku kontrolli ja kananmunavalkuaista on havaittavissa. Eilen ja tänään vatsaa nipistelly kiitettävästi. Suuri Suunnitelma on siis että tänä iltana toimintaa (sitte joskus yömyöhään ku siippa palaa töistä). Sitte aamulla katotaan, mitä tikku sanoo. Toimintaa sitte siitä riippuen joko huomenna tai ylihuomenna. Heh, munilleen meni tää meiän panttaus. Nyt onki käytössä jtp-taktiikka.

Meillä on käännytty niin että eka selältä massulleen ja sitte vähä vahingossa toisinpäin. Nelkku ei vielä oo kääntyny toisinpäin. Hältä koitetaan vahvistaa selkälihaksia, ei nimittäin viihy massullaan kauaa. Fysioterapiassa ollaan käyty nyt kerran viikossa. Pariin viime kertaan terapeutti ei oo jumpannu kättä ollenkaan (liikkuu sen verran hyvin!!) vaan keskittyny selkälihaksiin.

Mutta nyt ei taaskaan kerkeä muuta. Kohta lähetään viemään kakkonen kerhoon.

Ai niin, muhun iski eilen illalla jonkin sortin marttakuume. Tein omenapiirakan ja mustaherukkakiisseliä. Omenat ja herukat poimittiin mökiltä viikonloppuna. Olihan hyvää :)
 

Yhteistyössä