EX-Kermit 31 - syyskuu

  • Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti
Katzu
Ihana lukea Sonian kuulumisia. No aika nopeasti sit meni kunhan ensin vauhtiin pääsi :) Ja mukava että jäi positiivinen kuva. On nyytti varmaan niin söpönen????

Tänään tuli viiden aikoihin "raivari", ei päästy edes tissille asti. Oli herännyt iltanokosilta ja hetken ollut hereillä. Pari kertaa tarjosin tissiä kun hieman huuto lakkasi,mutta ei. Kun oli rauhoittunut niin joi tuttelia lähes 2dl. Sit vielä ennen seiskaa tissistä ns. unimaidot.

Nyt vatkaamaan vispipuuroa.Tuli yhtäkkiä kauhea himotus. Siis vispipuuroon :)
 
Tiuhti*
Lämpöiset onnittelut minultakin Sonialle ja myös muulle perheelle pikkuisen tytöntyllerön johdosta! Oli kiva lukea kuulumisiasi!

Pikku2:lle voimia vaikeaan tilanteeseen! Toivon sydämestäni, että asiat selkiintyvät kohdallanne! Peesaan näitä muita ketjumme viisaita naisia siinä että muistat parisuhteeseen kuuluvan aina 2 ihmistä. Vain yhden ihmisen panostuksella homma ei voi toimia. Voimahalit!

Täällä vietetty rento viikonloppu mökillä, nyt BB:n pariin hetkeks ja sit unille!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille teille!

Toivoo Tiuhti ja Hippunen 9+3

P.s. Kohta puoliin uskaltaudun varmaan päivittämään itseni tuonne listalle =)
 
Tehotyttö..
Kiva kuulla Sonia teistä ja kiitos raportista :)
Vai joutui teillä kätilö leipomaan..:-D Taitaa olla joka paikassa tuo tapa, koska meilläkin tuumasivat, että ei ihan joutuneet leivontavuoroon, sillä napanuora oli 90cm. Meidän hoolla se oli kiertynyt kaulan lisäksi myös vartalon ympäri :-(
Ihanaa vauva-arkea teille koko perheelle!

En taida nyt sitten Johannalle supparipakettia lähettää, ettei tule kiukkuja niskaan :) Jos joku muu uskaltaa...

Eipä muuta, moiks.
Tehis
 
Niksu1
Ette kuulkaa usko, kuinka säikähdin tänään illalla. Katselin makkarissa Idolsin loppumetrejä ja rauhoittelin pikkuännää samalla yöpuulle. Isäntä ja esikoinen tekivät tulta takkaan seinän toisella puolella takkahuoneessa. Sitten kuului kamala kolahdus ja rymähdys ja saman tien isäntä kiikuttaa poikaa kylppäriä kohti juoksujalkaa ja toinen itkee tosi surkeasti. En lähtenyt heti perään säätämään, mutta siinä vaiheessa sain jalat alleni kun isäntä kuului toteavan, että taitaa olla parempi lähteä käymään polilla.....=/ Esikko oli siis pöllöillyt jotain takan vieressä, kompastunut ja lyönyt otsikkonsa terävään reunaan. Tuloksena sellainen v:n mallinen vekki toisessa kulmakarvassa....=( Verta ei tullut kovinkaan paljoa, mutta sen verran syvännäköinen se vekki oli, että isäntä läksi poikaa käyttämään näytillä varmuuden vuoksi. Ei onneksi tarvinnut tikkejä, sellaiset pienet teipinretaleet olivat siihen sitten vaan laittaneet. Saas nähdä miten yö menee, ainakin poitsu nukahti viimein aika sikeään uneen, kun ensin oli toivoteltu pipille hyvää yötä ziljoona kertaa....

Mä inhoan näitä tällaisia juttuja. Kun on niin kädetön olo. Hmph.
Ja sen verran meni pasmat sekaisin, etten nyt muista mitä pitikään kommentoida....
Sonialle ainakin vilkutuksia ja onnea vielä kerran pienestä prinsessasta ja kiitokset synnärikertomuksesta! Ja Johannalle nyt kerralla niin paljon kunnollisia suppareita että pääsisi tositoimiin ja kärvistely loppuisi... ;-)

Heikunkeikun ja hyvää alkavaa viikkoa!
Niksu
 
kauris.
Pitkästä aikaa tulin tänne kurkkimaan aikani kuluksi ja pakko oli alkaa kirjoittamaan, että haluan myös ehdottomasti osani noista supparilähetyksistä!! Parina päivänä on suppaillut ihan kiitettävästi, mutta lähtöä ei vaan tule : ( Onneksi perjantaille ei enää ole kamalan pitkä aika...

Kävin nappaamassa Niksun numeron suljetulta, mutta en jaksanut kirjoitella mitään (laiska kun olen).

Sonialle onnittelut pienestä tyttösestä : )

kauris 39+2

p.s. lähettäisin muuten Johannalle suppareita, mutta taidan nyt pitää ne itselläni ; )
 
**Johanna**
Huomenta!

Ennenkuin tästä ryntään kaakelikaupoille, totean, että ihanaa kuulla soniasta ja Kauriista!

Kauriin käynnistyspäivä on ihan tossa nurkan takana! Mä paan sulle kaikki supparit nyt siihen asti, kun ainahan se on mukavampaa, jos synnytys käynnistyy "omin voimin"..
Ja se on nyt käynyt selväksi, että minä olen täällä ihan Tehis Kakkosena, niin aletaan katsomaan tulevaisuuteen ja kohti sitä lokakuun puoliväliä. Eilen supisteli illalla pari tuntia ja yöllä tasan kerran, että se siitä sitten taas.

Joo, nyt vaatteet niskaan ja isoihin kauppoihin lyllertämään! Yläkerta on likipitäen valmis, tänään pitää hakea kaakelit vessan lattiaan ja saumohin laastia.

Johanna 37+3
 
Jazz*
Huomenta päivää!

Auts, kuulostipa Niksun esikon kolahdus aika kauhealta. Onneksi ei tullut sen suurempaa haavaa! Pikaista paranemista poitsulle!

Kauriille lähtee SUURI supparilähetys än yy tee nyt. Toivotaan tosiaan, että synnytys lähtisi käyntiin itsestään ilman käynnistyksiä. Tsemppiä loppumetreille, kohta odotus palkitaan.

Johannalle puolestaan lähtee suuren suuri tsemppilähetys än yy tee nyt. Kyllä palaa vuoden takaiset tunnelmat hyvin elävästi mieleen. Tuo eipäs juupas sahaaminen on n i i n ärsyttävää. Toivottavasti se kuitenkin tekee tehtävänsä ja sitten kun lähtö tulee kaikki sujuu sutjakkaasti.
Mukavaa kaakelikauppavisiittiä.

Olipas ihana kuulla Sonian kuulumiset. =) Aika nopsastihan siellä oli sitten tapahtunut kun oli synnytys lähtenyt käyntiin.

Meillä esikko edelleen tosi kovassa nuhassa. Täytyy katsoa onko tässä syytä varailla lääkäriaikaa.
Nyt mä meen surffailemaan hoitajan palkkaamiseen liittyvää infoa. Mua kävi ahdistamaan lasten päiväkotiin vieminen niin hirveästi, että päätettiin ottaa lyhennysvapaata ja palkata hoitaja kotiin. Ainakin siihen asti kunnes meidän seuraava asuinpaikka ja mahdollisesti muuttuvat työkuviot varmistuvat. En halunnut totuttaa lapsia ensin yhteen paikkaan ja sitten puolen vuoden päästä taas uuteen.

Ihanaa päivää teille kaikille!
 
Katzu
Huomenta

Kauriille myös minulta loppumetreille tsemppiä!!!

Jazzille toivotaan että löytyy laakista hyvä hoitaja :) Kerrohan muuten onko kuinka paljon kalliimpaa palkata hoitaja kun viedä lapset päiväkotiin? En ole koskaan ajatellut mitä se maksaa.

Niksulassa ollut eilen haaveri, onneksi ei käynyt pahemmin. Voin uskoa kuinka pelästyitte!!!!

Meillä yöllä M heräsi 1.15 ja 1.30, tutin työnsin suuhun.Sit syötiin 4.45 ja sit kasilta noustiin.Kesti taas ärsyttävän kauan saada unenpäästä tuon syötön jälkeen.

Ai niin katsoko kukaan illalla sitä ohjelmaa keskosista?????Minä tyhmä menin bb:n mainostauolla ronaamaan kanavia ja jämähdin katsomaan sitten tv1:stä. Voi jestas kun alkoi itkettämään kun sitä katsoi....

Hitsit pitäisi kohta mennä pesemään tukka. M on aamunokosilla ja nyt olisi hyvä hetki käydä suihkussa.

Gialta piti vielä kysäistä. Eli kauanko A:lla kestää syönti yleensä? M syödä lussuttaa kaikessa rauhassa,vaipuu aina sellaiseen "horrokseen" ja herkästi säpsähtääkin jos yhtäkkiä kuuluu kova ääni. Joskus tulee itku kun minä aivastan..... :) Kaverin poika on sellainen pikakiitäjä tissillä, että siinä ei kauaa nokka tuhise.

joo nyt sinne suihkuun

Aurinkoista maanantaita
Katzu ja M 4kk
 
Tehotyttö.
Huomenet!

Hih, Johanna sentään positiivisesti ajattelee VAIN lokakuun puoliväliin menevänsä :) Mulla oli laskettu aika 14.10. ja syntyi siis 25.10. Eli ihan loppukuulle mentiin, vaikka jo näytti siltä, että taitaa tyttö syntyi 25.9. (meitin perheen tytöt kun syntyVÄT kaikki 25.pvä!)
Nyt laitetaan siis Johannalle supparitauko ihan kunnolla ja kaikki Kauriin suntaan väliaikaisesti!
Mukavia kaakelikauppoja. Mähän pääsen kohta teille kylään, jos kerran yläkerta alkaa olla valmis :-D

Voi harmi Jazz, että siellä vielä tautia.. Niin on nyt muuten sitten täälläkin. Hoo yskii ja niiskutteli yön aikas kovasti. Taitaa olla vähän lämpöäkin :-( Kerhot jäi tänään. Että onneksi ei treffejä huomiseksi sovittu! Taas olisi peruttu.
Kuulostaa tosi hyvältä tuo ratkaisu Jazz lasten hoidon suhteen. Vitsi olen ylpeä teidän puolesta, että teette tuollaisen lasten kannalta upean ratkaisun :) Toivottavasti löytyisi hyvä ja luotettava hoitaja. Onko teillä muuten siellä yksityisen hoidon tuki? VOisiko sitä jotenkin kiertäen käyttää, jos on? Ainakin ennen oli kyllä edellytys, että hoito tapahtuu hoitaja kotona, ainakin täällä meillä oli niin.. Mutta tiedän tapauksia, joissa sitä on vähän kuitenkin käytetty :) Tosin nykyisin se on mennyt niin tarkaksi, että käyvät yksityisen hoidon tuottajan kotona katsomassa, että puitteet ovat kunnossa. Toivotaan, että asiat selkiytyvät ja ratkeavat!
Asuisitte täällä, niin minä voisin ottaa lapset hoitoon.. :) Olen kovasti välillä harkinnut, että voisin tähän kavereita muksuille ottaa, mutta toisaalta taas nautin tästä vapaudesta, kun on vain omat lapset.

Voi Niksun Ännää :-( Nuo on niin kurjia. Sitä sattuu ihan itseäkin, kun lasta kovasti sattuu..

Jaahas, täytyy alkaa suunnittelemaan, miten me tämä päivä kärvistellään sisällä niiskunenän kanssa. Hitsinhitsi, illalla ois ollu kiva ulkoilutapahtumakin. Minä sinne joudun "virkani puolesta" joka tapauksessa, mutta eivät taidakaan muksut tulla iskän kanssa :-(

Tehis
 
senora
Ihanaista maanantaita. Näyttäis tulevan tosihieno päivä. Katzuko jyseli hirvikärpäsistä? Miehen viikonlopun hirvijahdin jäljiltäm aamulla ja aamullisen kalareisun jälkeen oon löytäny tytön vaatteista tänään yhteensä kjaksi kappaletta kyseistä oliota- ,,,,,,, tuossa puuttuvat pilkut. Tänä aamuna oon pakkaillu taas pieniä lainavaatteita seuraavalle käyttäjälle. Nähdään kummin kans tänään ja aattelin antaa laatikon hänelle, että saa toimittaa perille.

Kauriille tsempit ja supparilähetys!! lähtee N-Y-T *puuuuuuuh*

Niksulassa säikähdetty.. onneksi ei sit kuitenkaa pahemmasti käyny. Toivottavasti yö meni hyvin. Ja aamulla sit laastarille huomenet, kun kerran hyvät yötkin on sanottu. :)

Sonialle kiitokset synnytyskertomuksesta. Nyt on hyvä lähtee talvea kohti, kun ootte saanu lämpimiä vaatteita haettua mökiltä. Vähä heitti yli hilseen tuo leipominen napanuoralla... taitaa olla jotai synnytyssalislangia.. pitimkaivaa synnytyspaperit esiin. Niissä ei ollu mainintaa napanuoran pituudesta.

Toivottavasti Jazz löytää etsimäönsä tiedon ja löydätte mukavan hoitajam- Harmi ettäm ootte sielläm asti. Meijän yks tuttu ois ihannetapaus teille hoitajaksi.

ny pitää alkaa syöttään tyttö, yhdistystoiminta kutsuu...

 
Tuuli!
Mukavaa maanantaita kaikille! Taas on uusi viikko alkamassa. Kauriille ensinnäkin oikein mojova supparilähetys!!! Johanna joutuu nyt hieman tässä odottelemaan, mutta onneksi sulla tuntuu olevan muita projekteja ;)

Kiitos Sonialle synnytyskertomuksesta ja ihanaista vauva-arkea! Tuskin enää muistan aikaa ;)

Hyvä idea Omppu oli karsia tuota listaa. Ja toivottavasti Tiuhtikin kohta uskaltaa päivittää itsensä listoille. Teillä on varmaan pian np-ultra?

Huh olihan Niksulassa ikävä tapaturma, mutta onneksi ei käynyt tuon pahemmin. Meilläkin M onnistui kylässä kaatamaan semmosen rautaisen kynttelikön, mutta ei onneksi jäänyt sen alle. Alkoi vaan itkemään, kun mä huusin niin kovaa ;)

Kapriksen ja Tehiksen pojuille pikaisia paranemisia kutenmyös Jazzin tytölle!!! Mä ymmärrän sun ahdistuksen täysin Jazz. Muakin taas ahdisti oikein kybällä tänä aamuna, kun luin Hesarista taas vaihteeksi päiväkotipaikkojen puutteesta. Kuinkahan meidän vielä käy...

Katzu ja Gia ahkeroineet vaatekaapien parissa. Meidänkin pitäis hankkia lisää kaappitilaa, sillä vaikka olen kuinka yrittänyt karsia meidän vaatteita ja muuta rompetta, niin silti kaikki paikat pursuaa. Pitäis alkaa suunnitteleen, mihin niitä lisäkaappeja oikein mahtuis. Katzu toivotaan, että teidän tissiraivarit ovat ohimeneviä. Meidän M:hän sai niitä useasti, mutta oli ehkä vähän eri tilanne, koska sai sitä pulloa alusta asti. Ja mulla ei tosiaan ole antaa mitään hyviä neuvoja, kun itekään en tilannetta osannut selvittää. Tiedän vaan, kuinka ikävää ja turhauttavaa se on, kun toinen vaan huutaaa, eikä huoli tissiä, vaikka mikä olisi :(

Ninnille lähettelen vielä jaksamista ja positiivisia ajatuksia!

Niin ja lopuksi tietysti Siirille lämpimät 1-vuotis onnittelut! Muiden asioiden kommentoimisen jätänkin sitten suljetulle. Nyt en tosin sinne ehdi, kun täytyy lähteä perheelle ostamaan ruokaa. Päivän jatkoja!

Tuuli
 
Jazz pikaisesti
Höh, olin kirjoittanut pitkät pätkät ja sitten M tuli ja vei hiiren sillä seurauksella että teksti häipyi bittiavaruuteen.

Meillä on mahdollisuus saada yksityisen hoidon tukea ja siihen vielä lisäksi kuntalisä päälle. Laskin että tukia tulee reilu 800 euroa miinus verot. M saa vielä kotihoidontukea. Maksettavaksi jää 200-400 euroa enemmän kuin mitä kunnallinen päivähoito maksaisi, riippuen tietysti siitä mitä hoitaja haluaa palkaksi. Ja se on pieni summa siitä, että lapset saavat pehmeän laskun uuteen arkeen eikä heidän tarvitse noudattaa heille sopimatonta rytmiä ja aikatauluja.
Hih, olisi kyllä tosi kiva jos lapset voisi viedä Tehikselle hoitoon tai Senoran tutulle. =) Toivottavasti me löydetään joku hyvä tyyppi ja eiköhän me löydetä, mä olen ainakin (toistaiseksi) hyvin luottavainen. Toki me ollaan aika viime tipassa liikenteessä, mutta kyllä tässä on vielä aikaa.

Tehiksen Hoolle paranemisia!

Katzu, mä en katsonut sitä dokkaria juuri siitä syystä että olisin varmasti itkenyt.

Senora, mä käsitin ettei sitä napanuoraa suinkaan leivota vaan kätilö leipoo kakun/pullaa kun syntyvän lapsen napanuora on yli metrin. =)

Nyt mä meen, päivän jatkoja!
 
Jazz taasen
Tuulille vilkutukset! Oliko teille jo luvattuna pk-paikka lähipäiväkodista, vai olenko ymmärtänyt väärin. Tsemppiä sullekin, ei ole helppoa ei. Mutta eiköhän se teillä suju ihan hyvin kun M on niin lunki kaveri.
Mä lähinnä jännitän meidän M:n allergioita ja mahdollisia tautikierteitä jne jne.

Kapriksen pojulle myös pikaista paranemista!
 
Tuuli!
Jazille pikaisesti, että ei ole meille vielä paikkaa luvattu. Olen ainoastaan käynyt tutustumassa lähipäiväkodissa ja jutellut sen päiväkodin johtajan kanssa. Hän sanoi, ettei tältä alueelta ole normaalisti tarvinnut viedä lapsia hoitoon kauemmaksi. Mutta, kun teillä homma etenee, niin laita vaikka tonne suljetulle tietoja vähän siitä, että mistä olet hakenut sitä hoitajaa ja paljon ne velottaa suurin piirtein. Mua kiinnostaa tämä asia. Ollaan menossa tutustumaan tässä vielä yhteen yksityiseen päiväkotiin, mutta sinne ne ei ottaisi Ämmää kuin vasta keväämmällä, joten jos siihen kaikkien erinäisten syiden jälkeen päädytään, niin pitäis keksiä joku ratkaisu tähän väliajalle. Kyllä tässä vielä yöunet menee...

Tuuli
 
safiiri,
Aivan ihanat huomenet ketjuun.

Täällä naputtelee uudistunut ja rakastunut rouvasihminen. Oli sen verran mahtava juttu tuo meiän parisuhdeviikonloppu ettei oo tosikaan. Osallistuttiin siis Mennään eteenpäin -avioliittoviikonloppuun, jota totta tosiaan suosittelen ihan jokaiselle avioparille - meni hyvin tai huonosti liitossa. En tässä ny sen enempiä selittele, vinkkaan vaan että kurkkikaa memennaaneteenpain piste fi lisää tuosta aivan mahtavasta jutusta :)

H-hetkiki on käsillä tuota pikaa. Aivan uskomattoman ihana on olo!!!
 
Omppu75.
Tulipas kiva olo tuosta Safiirin viestistä! Juu ei varmaan tekis pahaa meikäläisillekään tuollainen viikonloppu...

Ihana oli kuulla Sonian kuulumiset! Kuvia odotellaan, eli toivottavasti ehdit aktivoitua suljetule jossain vaiheessa!

En katsonut sitä dokkaria, mutta yks päivä tuli neloselta se Meille tuli vauva ja siinä oli tosi hauska juttu, kun mies sai kokea vähän raskaana olemista. Sille puettiin siis 16 kg painava "reppu" päälle ja vielä joku paino virtsarakon päälle painamaan :) Toi pitäis kuulua pakollisena jokaiselle odottavalle miehelle.

Hui mikä tapaus Niksun esikoiselle käynyt! Noi on kyllä niin pysäyttäviä tilanteita aina.

Pikaparanemisia potilaille! Meinaan kanssa tilata teelle lääkäriä tällä viikolla, haroo edelleenkin korviaan :(. Taidankin heti huomisaamuna ottaa operaation Yritä päästä terkkariin läpi...

Kauriille nippu suppareita ja lähetähän sitten kaikki ylijäävät Johannalle :)

Omppu
 
Omppu75.
Tulipas kiva olo tuosta Safiirin viestistä! Juu ei varmaan tekis pahaa meikäläisillekään tuollainen viikonloppu...

Ihana oli kuulla Sonian kuulumiset! Kuvia odotellaan, eli toivottavasti ehdit aktivoitua suljetule jossain vaiheessa!

En katsonut sitä dokkaria, mutta yks päivä tuli neloselta se Meille tuli vauva ja siinä oli tosi hauska juttu, kun mies sai kokea vähän raskaana olemista. Sille puettiin siis 16 kg painava "reppu" päälle ja vielä joku paino virtsarakon päälle painamaan :) Toi pitäis kuulua pakollisena jokaiselle odottavalle miehelle.

Hui mikä tapaus Niksun esikoiselle käynyt! Noi on kyllä niin pysäyttäviä tilanteita aina.

Pikaparanemisia potilaille! Meinaan kanssa tilata teelle lääkäriä tällä viikolla, haroo edelleenkin korviaan :(. Taidankin heti huomisaamuna ottaa operaation Yritä päästä terkkariin läpi...

Kauriille nippu suppareita ja lähetähän sitten kaikki ylijäävät Johannalle :)

Omppu
 
Tehotyttö.
Aivan ihanalta kuulosti kyllä tuo Safiirin viikonloppu :)

Toivottavasti Omppu saa ajan terveyskeskukseen teelle! Heh, hassu lause.

Laitoin suljetulle Johannalle lupaamani kuvan näytille. Pidän sitä siellä vain hetken, huomenna nappasen pois.. Vähän aivojumppaa, että onko tuttuja naamoja :)

Ikäviä kyllä nuo päivähoito-ongelmat!
Mutta tosi hyvä, että tuo yksityisen hoidon tuki on myös käytettävissä kotona hoitamiseen. Ennen ei tosiaan ollut! Mutta eihän yksityisen hoidon tukea ja kotihoidon tukea voi samaan aikaan saada?! Vai ymmärsinkö nyt jotain väärin tuosta Jazzin kirjoituksesta?

Mun pitäis kohta anoa lisää hoitovapaata, sillä en aio palata 1.1.2009 töihin.

 
Jazz hyvin pikaisesti
Nykyään voi saada sekä yksityisen hoidon että kotihoidon tukea samanaikaisesti, säädökset muuttuivat tässä hiljattain. Tosi hyvä juttu!

Ompun teelle paranemisia! Toivottavasti korvatulehdus ei vaivaa!

Nyt on mentävä, M heräsi päiväuniltaan.
 
Jazz jatkaa
Lainaus Kelan sivuilta:

Perhe voi valita lapsikohtaisesti kotihoidon tai yksityisen hoidon tuen. Tämä tarkoittaa, että perhe voi saada lapsilleen samanaikaisesti sekä kotihoidon että yksityisen hoidon tukea.
 
Tehotyttö.
Oho, kappas vaan.
Vielä kun alkaisivat maksaa kotona hoitavalle äidillekin (tai isälle) yksityisen hoidon tukea tai jotain muuta kunnon "korvausta" :-D Täytyy varmaan Kataiselle pirauttaa...

 

Yhteistyössä