EX-Kermit 31 - syyskuu

  • Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti
Tehotyttö TAAS
Piti vielä yksi purkaus laittaa, kun unohtui...

Eikös yleensä ole niin, että isovanhemmat auttelevat lapsiperheitä?!?
V***U, meillä se menee vissiin sitten vähän toisinpäin!
Äitini kyseli, että koska tultais haravointitalkoisiin. En tiedä tarkottiko heidän pihaa vai tuonne maalle, eikä kiinnosta! Hällä ei taida olla minkäänlaista käsitystä tästä meikäläisten arjesta ja työmäärästä! Pari viikkoa taas täällä pyöritän yksin ja viikonloppu välissä on todellakin bändilän villotusta varten ym. OMAA HOMMAA. Koskaan ei tarjoa apuansa meille, EI KOSKAAN. Lastenhoitoa saa pari kertaa vuodessa, jos muistaa varata viikonlopun muutama kuukausi etukäteen. Nykysin en ole viitsinyt pahemmin sitäkään.. Muksut katsoo telkkaria koko sen ajan ja nukahtelevat mihin sattuu miten sattuu ilman iltapesuja jne. Eihän lapsia nyt komentaa/käskeä voi! :-/
Ja siskoja ei taatusti ole talkoisiin pyydetty. Usein äitini sanoo, miten kiireisiä ja väsyneitä he ovat.. 21 ja 27v. lapsettomat ihmiset. Niinpä, minä kyllä s*****na jaksan käydä haravoimassa toisten pihat ja laittamassa ongelmatapaukset ojennukseen. Totta hiivatissa!
Kiitos ja anteeksi :)
 
**Johanna**
Hello.

Tulikin sitten TAAS migreenikohtaus. Ja arvatkaa millaisessa kohdassa?! Olin valitsemassa niitä kaakeleita, kun alkoi ensin täplä sykkiä keskellä näkökenttää ja siitä meni ehkä 2 minuuttia kun sahalaita alkoi välkkymään. Mietin hädissäni, että mitäs nyt tehdään.. Matkaa kotiin 45 kilometriä ja kaakelit siinä naaman edessä. No, sitten myyjälle, että autatko minua, migreenikohtaus alkamassa ja nyt tarvitaan pikaisesti kaakelit ja saumausaine autoon. Oli kiva myyjä, joka pisti töpinäksi.
Sitten maksoin, ja noin 5 min. kohtauksen alkamisesta istun autossani K-Raudan pihassa smurffipullo kädessä ja siinä se auravaihe oli sitten pakko odotella. Onneksi olen nyt kantanut Panadolia mukanani kun näitä kohtauksia on ollut niin paljon. Vähän arvelutti lähteä ajamaan kun auravaihe oli ohi, mutta ei muukaan auttanut, kun mies oli palaverissa. Kahden Panadolin avulla kotiin ja nukkumaan. Särky itse asiassa paheni vasta muutaman tunnin jälkeen, ja uni vei pahimman terän kivuilta.
Nyt on jo suht ok olo, tässä päätteellä oleminen ei ole mikään järkevä teko, joten hipsin pois. Tarkoitus oli vain kurkkia, että onko Kauris ilmoitellut mitään, lipsahti kirjoittamisen puolelle....

Johanna 37+3
 
Omppu75.
Voi että, kurjia noi Johannan kohtaukset. Toivottavasti et joutuis pitkään enää kärsimään niistä, vaan pääsisit jo laukasemaan ;)

Tehikselle taas teetä (hih) ja sympatiaa. Hassulta kuulosta teidän äidin edesottamukset.. no mutta hän(kin) varmaan pitää sua kaikkivoivana ihmisenä, siksi rohkenee apuun pyytää.

Äh, tästä tulikin mieleen, että mun on PAKKO ottaa luuri käteen ja soittaa isälle... vaatii aina hirmuisen ponnistuksen.

Ompppu
 
senora
Huomenta! Tänään eletäänkin sit viimeistä päivää...

Toi hoitotukien saaminenhan on ihan hyvä juttu. Hieno homma kun Jazz selvittelit asiaa. Täytyy pitää toi mielessä. Vaikka mä nyt oon jäämässä kotiin. Piakkoin pitäis kai Kelalle tehä hakemus hoitovapaasta ja ilmoittaa isäkuukaudesta. Pitäisköhän käyä ihan Kelalla paikanpäällä. Mulla kyl on kaavakkeita, mutta tulis sit oikein täytettyä. Oliskohan mun tuttu töissä... sen kans olis kiva + helppo asioida.

Tehiksen vanhemmat kyl keitättää... No kyllähän isovanhempien tulis auttaa, mut myös sit vastaavasti toisinkin päin... Mä kun luulin, että vain sun appivanhemmat keitättää...

JOhannalla ollu kyl surkea kaakelinostoreissu. Hitsi tuota sun migreeniä. Toivottavasti kohtaukset loppuvat sit ku saat ulkoistettua maha-asukkaan.

EIlen tytön kans vähä taas yhdistystoimintaa. oli kyl kiva ku ihmiset kyseli missäs sulla tyttö on... TUolla se autossa nukkuu... ja moniki kävi kuikkimassa. :) Ja täti tuli sit talkoisiin mukaan, kiesus mikä tulva...

Tänäänki mies lähti hirvijahtiin, joten meillä on N:n kans koko päivä aikaa touhuta. Aurinko paistaa siniseltä taivaalta, joten vois tehä vaikka mitä pihallakin. Tai sit käydä vähä kiertelemäs kirpparilla. Pyykkikoneen sain just päälle...
 
Katzu
Huomenta ja aurinkoista tiistaita :)

Senorallakin yhtä hieno keli.

Käytiin neuvolassa ja tässäpä kuulumiset: paino 6390g, pituus 64 ja py 40.1. Pitkä ja hoikka tyttö. Kaikki muutenkin ok. Just laitoin M:n ekan perunan kiehumaan eli tänään maistellaan lusikallinen pottua :)

Kohta on kyllä pakko lähteä ulos, M on vaunuissa päikkäreillä. Ehtisi olla hetken ennen kuin herää.

Toivottavasti Tehikselle ei tule vallan harmaita hiuksia vanhemmista!!!!! Tsemppiä vaan.

Mites Johanna migreeni?

Nyt ulos
 
Omppu75.
Aurinkoista päivää! Onhan hiljaista.

Et viittis sitte Senora laittaa vaikka pari kiloa sitä hirvenlihhoo tulemaan tännekin päin ;) Aijai, mummo teki aikoinaan ihanaa hirvipaistia.

Mainitsinko jo muuten, että tulihan se täti tännekin lopultakin, kun koopee oli jotain 42 tms? Ja nyt on KUUDES vuotopäivä jo! Ikinä oo tällai valunu. Ja eilen olin jo pillerinki sit mennyt unohtamaan.. Joten, voisitteko välillä muistutella :)

Kerrohan Katzu, kuinka peruna maistui! Ja ota valokuva... :)

( ´)

 
Katzu
no ei se naama nyt yhtä hymyä ollu. Silmät pyöreinä puljasi suussaan,lopulta meinasi tulla itku...... nyt on tissillä. Hiki meinasi tulla kun tissistä puristin maitoa muussatun perunan sekaan. Sekoitellessani mietin, että kuinkakohan löysää sen pitäisi olla. Huomenna uudelleen

Ompun pitää ottaa järeämmät siteet käyttöön :)
 
Omppu75.
Se siitä auringosta! Kaatamalla sataa... ja tee nukkuu, nukkunu jo kolme tuntia, ei edes heränny, vaikka rehasin sen kuistille äsken sateensuojaan.. ja pitäis just lähteä Teetä hakemaan. Ongelma se on tämäkin.

Kannattaa varmaan aloitella aika löysällä perunasoseella.
 
safiiri,
Hellurei. Mää rekisteröidyin facebookiin ja höh, se meinaa viiä kaiken sen ajan minkä ennen surffailin täällä ;) On hauskaa puuhaa, oon jo löytäny muutamia lapsuudenkavereita ihan vaan hakemalla nimellä :)
 
Tehotyttö.
Täällä pienet tuhistelee (nyt Nukkumasan mailla, mutta tuhinaa myös hereillä) ja minä vietän ompputalkoita (ei Omppu-:-D). Toinen kattilallinen sosetta kiehumassa... Anopin kanssa jo sillon muutama kattilallinen keitettiin, mutta tuntuu olevan katoavaista. Kun tuota omppua nyt on kerran niin paljon ilmaiseksi tarjolla, niin täytyy ahkeroida :) SORI OMPPU :-D

 
Niksu1
Kovin on hiljaista, liekö sää veroittaa osanottajia... =)

Tänne ei mainittavaa, kunhan tulin vilkaisemaan onko odottajat ilmoittautuneet.

Laitan suljetulle ihan kumman jutun, jonka kaveri äsken kertoi...

Niksu
 
Tehis vielä äkkiä
Facebookista pikasesti..
Mäkin olen ihan uusi käyttäjä, mutta mulla olisi ajatus jakaa tuo sivustoni vain ihan pienelle piirille eli siskoille ja hyville ystäville. Näin ainakin nyt aluksi ajattelin mennä.. Eli ei millään pahalla, mutta vielä en ole valmis laajentamaan kaveripiiriä siellä. Älkää siis turhaan laittako pyyntöjä. Ilmottelen, jos mieli muuttuu :)
 
**Johanna**
Huomenta.

Ilmoittaudun eläväni Migreenilandiassa. Kiva paikka, valot välkkyy ja päätä särkee, vaikka ei olis mitään ottanutkaan. ;)
Eilen jo menin kehaisemaan illalla miehelle, että tänään ei ole ollut yhtään migreenikohtausta. Jumalat kuulee tälläisen keulimisen; heräsin neljältä aamuyöllä tuplakohtaukseen. Tämä tuplakohtaus ei ole mikään lääketieteellinen termi, nimitän sillä nimellä kohtauksia, missä ensimmäinen aura ei ole edes ehtinyt näkökentän ulkopuolelle, kun jo toinen pienempi on ehtinyt aloittaa oman välkkymisensä. Onneksi oli yö ja pimeää, siinä sitten katselin tätä omaa revontulinäytäntöäni, kunnes sain unen päästä kiinni ennen kuutta (kuudelta soi miehen kello). Harmittavinta tässä on se, että tälle ei kukaan voi yhtään mitään. Kerron kyllä neuvolassa, mutta sieltä saatava apu jää sympatian asteelle. Eikä siis sympatiassa ole mitään vikaa!

Mulla ei ole nyt muuta kerrottavaa, Kauris on vissiin vieläkin yhdessä kasassa?

Johanna 37+5
 
Tehotyttö.
Sateinen huomen!
Kerrankin iloitsen sadepäivästä. Kolmas sisälläkärvistelypäivä luvassa...
Oikein kaikki ilo irti "yh-arjesta" :-/ Pikkunappulat valvottivat oikein ihanasti. Ensin hoo, joka on todella räkäinen ja kuumekin nousi. Kun hänet sain Panadolin avulla unten maille, alkoi Hoo yskimään&pissareissua ja nälkä&jano oli sitten jo aamuneljän jälkeen. Julma äiti laittoi vain takaisin nukkumaan pienen vesitilkan jälkeen. Positiivista oli se, että meillä herätyskello EI SOINUT kuudelta, koska iskä tosiaan pois. Se mitä nukuttiin tai ainakin pötköteltiin, niin ihan seiskaan asti...
Noiden nuhanenien kanssa täytyy tänäänKIN taas kaikki isojen harrastusrumbakuskaukset hoidella. Toisaalta hyvä, että johonkin täältä sentään PITÄÄ raahautua.

Todella kurjalta kuulostaa Migreenilandiassa :-(
Onko toiveissa, että se jää sitten sinne Synnärilandiaan? Vai kärsitkö Johanna muutenkin noin usein ja voimakkaasti? Kestämisiä.

Tehis
 
Niksu1
Aamupäivää Migreenilandiaan ja kaikesta päätellen myös Räkislandiaan!

Kauriista ei ole ainakaan kuulunut mitään, joten oletamme hänen olevan vielä yhdes koos.

Mä en tajua tota meidän pikkuännää. Meni eilenkin illalla 9 maissa ihan normisti nukkumaan ja sit heräs 12, 02, 04, 07 ja ylös 08. Ja joka heräämisellä on pakko tainnuttaa tissillä, ei auta tassuttelut eikä mitkään muutkaan. Jos tassuttelen, niin hän nousee konttausasentoon ja alkaa heijaamaan itseään. No, toivottavasti on vaan joku ohimenevä vaihe. Nyt nimittäin esikoinen on oppinut menemään yksin nukkumaan (siis ei tarvitse iltasatuakaan ollenkaan, vaan nukahtaa 10 minsassa) ja nukkuu kuin tukki yönsä läpi, heräten hyväntuulisena aamulla. Eli olis kiva, jos tuo kuopuskin tuosta taas asettuisi. Nukkuihan hän toki ekat 6kk elostaan yöt heräämättä, joten kai tää yövalvomisralli on joskus aloitettava...=)

Jokohan tänään olis se päivä kun Kauris jakaantuu, Johanna kans jotta pääsee migreenikohtauksistaan ja mä saan uudet silmälasini viimeinkin...=)

Hyvää keskiviikkoa kaikille säädyille!

Niksu ja pitkin lattioita kaahottavat ännät
 
ÄssÄ!
Huomenta kaikille.

tai siis me on herätty kyllä 7, keskilikka viety eskariin ja esikoinen laitettu kouluun, pikkulikka tos leikki omiaan.

Voi simpura tota Johannan migreeniä...Kohta pääset siitä eroon, mutta tuntuu varmaan NYT niin pitkältä ajalta kun joudut lähes päivittäin niistä kärsimään.

Mulla oli keskilikkaa odottaessa niitä 'uimahalli-efektejä' (nimesin ne neuvolassa sellasiksi miten valo heijastuu uimahallissa sinne kaakeliseinään kun vesi liplattaa) mutta mulla ei ollu ollenkaan kipua sen kohtauksen iskiessä. Ne alko aina vasemmalta puolelta, meni koko näkökentän läpi ja sit hävisivät.

Tehis on menny kans ompun piilotusta (hehe sori taasen Omppu). Taitaa nyt ihan jokapuolella olla ältsin hyvä omenasato. Miten olette muuten omppua piilotelleet? Mä olen tehny sosetta ja pakastanu lohkoina ja sitte meinaan tehdä sekamehua missä on p.marjoja-kaviaista-vattua ja omppua (nyt ovat vielä kellarissa pakkasessa odottamassa aikaa/inspiraatiota)

Kivalta kuullosti Safiirin ja siipan viikonloppu! Täytyypi käydä kurkkaamassa niiden nettisivu.

Pikku2... Asiat varmasti järjestyy, tavalla tai toisella. Voimia sinulle!

Päivähoitoasioita on pohdiskeltu, taitaa olla vähän joka puolella suomea nyt huono tilanne päivähoidossa.. Hoitajan palkkaaminen kotiin on varmasti tosi hyvä vaihtoehto Jazz!

Meillä odotellaan hiukset pystyssä että mikä vaiva kurvaa meille seuraavaks... Sekä koulussa että eskarissa on täitä ja sitte likkojen serkkupoika sai enterorokon, puhkes maanantaina ja likat oli siellä la-su yön... jipijipi! Mulla oli tässä aikeena lopetella imetys ÄrrÄltä mutta taidan nyt kuiteski jatkaa sen pari kertaa/pvä jos se rokko vaikka on tulollaan...

Hih meitin ÄrrÄ se muuten suuttuessaan latelee ärräpäitä xD sanoo siis "ärrrrrrrrrrrrrr" kun joku uskaltautuu ottamaan esim kiven 'hänen korkeudeltaan' ja sit 'ANNA' kuuluu kovalla äänellä kun joku syö leipää tms. Muumit on kova juttu neitin mielstä ja ÄrrÄ laulaa mukana: heijjaa sivuttain ja sanoo 'pappa pappa' Kävelykin sujuu nyt jo melko hyvin.

Mä oon hurahtanu neulomaan likoille semmosia kissa-pipoja =O) aika hurhtaa tosi nopsaan kun iskee kutimeen kiinni. katotaan onnistunko liittään linkin...



muta hauskaa keskiviikkopäivää kaikille! ÄssÄ kp25/27-30
 

Yhteistyössä