Ex-miehen alamäki ja sen vaikutus lapsiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti80_Hki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti80_Hki

Vieras
Erosin miehestäni 3 vuotta sitten. Syynä oli liiallinen alkoholin käyttö ja totaalinen kunnioituksen puute. Lapset olivat tuolloin 4- ja 2-vuotiaat (poikia). Miehelläni oli juuri tuolloin saanut todella hyvän työpaikan, kaiken piti olla kunnossa. Pääsi suhteellisen isoksi johtajaksi erääseen firmaan, peruspalkka oli lähempänä 10k. Ja siihen vielä monituisia bonuksia päälle tarjolla. No, nopeesti mieheni menetti työnsä eromme jälkeen. Syynä alkoholi.

Lapset eivät alamäessä pahemmin ex-miestäni kiinnostanut ja ei nähnyt heitä pahemmin. Mitä nyt soitteli joskus. No viime kesänä sitten tavattiin lasten kera ja hän sanoi, että haluis alkaa tapaamaan lapsia useemmin. No suostuin sitten päästämään pojat hänen kesämökilleen (ainoo mitä jäänyt jäljelle, miehellä ei muuten oo enää rahaa eikä työtä). No siellä oli sitten ryypiskellyt ja oli oli tullut todella ikäviä tilanteita. Ajoin samana iltana 200 kilsaa ja hain pojat pois.

Nyt ukko pyytelee anteeksi (pyyteli toki silloinkin, mutta samalla syytteli mua, että "muutaman oluen vaan otti"). Nyt lupaa, ettei juo pisaraakaan jos saa välillä ottaa pojat. Pojat ei halua. Onko mulla mitään velvollisuutta antaa tälle exälle uusia mahdollisuuksia?

Mä en laittaisi lapsia paikkaan jonne eivät halua mennä. Mitä jos mies tulisi teille ja näkisi lapsia tai menisitte yhdessä vaikka hoploppiin tms. Sit muutaman "valvotun" tapaamisen jälkeen saisi ottaa lapsetr yksinkin, jos lapset itse sitä haluisivat.

[QUOTE="vieras";27969026]Pyydä ex käymään teillä ja viettämään aikaa lasten kanssa sun kotona.[/QUOTE]

No enpä oikein haluais. En ole ihan kertonut kaikkea miehestä. Koko olemus on nykyään niin kamala (ei ulkoisesti sinällään), että en halua tuota otusta kotiini.

lastenvalvojaan ja pyydä neuvoa. jos et luota mieheen ja haluat kuitenkin jotenkin antaa tavata pyydä valvottuja tapaamisia. ps. älä missään nimessä ota miestä kotiisi, kerran lähtenyt niin lähtenyt. alat pikkuhiljaa elää oma elämääsi.

Äidin tehtävänä on koittaa parhaansa mukaan ylläpitää lastensa suhdetta isäänsä. Myös siinä kohtaa, kun isän olemus ei äitiä miellytä.

Siinä nyt ei ole mitään järkeä, että pitkän tauon jälkeen lapset menevät isänsä luokse, joka ei ole sieltä luotettavimmasta päästä. Mutta lasten on silti saatava tavata isäänsä, jolloin käytännössä ne tapaamiset kannattaa hoitaa siellä lasten kotona.

Ymmärrän sen, ettei ajatus kamalasta otuksesta omassa kodissa tunnu hyvältä, mutta sun tehtäväsi on olla nyt äiti ja ajatella äitinä lasten parasta. Joka on siis se, että heillä säilyy isäänsä edes jonkinlainen suhde. He kyllä kiittävän sitten myöhemmin näistä uhrauksistasi.

Joo, älä päästä kotiisi. Tässä asiassa voisi tosiaan lastenvalvoja auttaa. Voivat tarvittaessa järjestää tapaamisia jossain ihan muussa paikassa, valvotusti.

Kokeilisin hakea ensin valvottuja tapaamisia ja sit siitä eteenpäin. Tai jos mahdollista niin tapaamiset lasten kotona. Jos et tiedä miten toimia niin soita lastenvalvojalle ja kysy miten olisi parasta

[QUOTE="ap";27969068]No enpä oikein haluais. En ole ihan kertonut kaikkea miehestä. Koko olemus on nykyään niin kamala (ei ulkoisesti sinällään), että en halua tuota otusta kotiini.[/QUOTE]

Tavatkaa jossain puolueettomalla maaperällä. Huvipuistosa, Hoplopissa, ravintolassa tms.

[QUOTE="dada";27969145]Äidin tehtävänä on koittaa parhaansa mukaan ylläpitää lastensa suhdetta isäänsä. Myös siinä kohtaa, kun isän olemus ei äitiä miellytä.

Siinä nyt ei ole mitään järkeä, että pitkän tauon jälkeen lapset menevät isänsä luokse, joka ei ole sieltä luotettavimmasta päästä. Mutta lasten on silti saatava tavata isäänsä, jolloin käytännössä ne tapaamiset kannattaa hoitaa siellä lasten kotona.

Ymmärrän sen, ettei ajatus kamalasta otuksesta omassa kodissa tunnu hyvältä, mutta sun tehtäväsi on olla nyt äiti ja ajatella äitinä lasten parasta. Joka on siis se, että heillä säilyy isäänsä edes jonkinlainen suhde. He kyllä kiittävän sitten myöhemmin näistä uhrauksistasi.[/QUOTE]

ja isän on myös siinä asiassa tehtävä osansa.

Jep, valvotut tapaamiset lastanvelvojan kautta on paras ratkaisu. Ne tapahtuu yleensä esim. ensikodissa tai vastaavassa ulkopuolisessa, mutta kuitenkin ihan viihtyisässä ympäristössä, jossa lapsille leluja ym.

En aio estää mitään. Siis tapaamisia, mutta olen itse läsnä. En usko, että tarvitaan mitään valvojaa. Exässäni on paljon vikoja, mutta väkivaltainen hän ei ole.