Hae Anna.fi-sivustolta

Ex Tinderissä meidän yhteisillä lomakuvilla/en selviä erosta

Viestiketju osiossa 'Avioero' , käynnistäjänä vierailija, 29.07.2020.

1. vierailija Vierailija

Ehkä olen aika rikki ja hajalla ja hukassa kun en löydä mitään muuta paikkaa purkaa suruani. Kaipaisin viisaita sanoja.

4,5 vuoden suhde päättyi koska miehellä on alkoholiriippuvuus johon ei halua hakea apua eikä siis ole valmis kohtaamaan ongelmaa ja luopumaan juomisesta. Hän toki haluaa nähdä eron syyksi riidat, mutta ei juomista ja hänen jumalaansa riitojen taustalla. Minä päätin suhteen.

Koen, että minut on hylätty. Että en ollut tarpeeksi hyvä ja arvokas, että hän olisi halunnut minut ja valinnut minut yli juomisen. Kaikista vaikeuksista huolimatta uskon että hän oli elämäni suuri rakkaus.

Enkä osaa päästää irti, en pääse millään yli surusta. Erosta on nyt kaksi kuukautta ja itken joka päivä, käyn töissä, vaikka tuntuu että en taida olla edes työkykyinen.

Hän lähettää minulle jatkuvasti viestejä, milloin mistäkin pikkuasiasta. Ei anna minun unohtaa. Välillä itkee ikäväänsä ja välillä kertoo ettei hänestä meillä oikeastaan koskaan edes ollut tulevaisuutta.
    Nyt viimeisimpänä hän Tinderissä etsii uutta sellaisilla kuvilla itsestään, jotka minä olen ottanut hänestä meidän onnellisilla, yhteisillä, minulle muistoina hyvin rakkailla matkoillamme.

En pysty sulkemaan ja estämään häntä kaikkialta. En vain saa itseäni tekemään sitä, koska ikävöin häntä niin.

Miten tästä pääsee yli ja eteenpäin? Miten edes jää henkiin kun tuntuu että haluaa vain kuolla?

Voinko koskaan enää rakastua tai löytää ketään? Vähän päälle nelikymppisenä tuntuu, että parasta ennen päivä meni, enkä enää koskaan kelpaa kenellekään. Osaan toki olla yksinkin ja viihdynkin yksin. Silti kaipaan kumppania, läheisyyttä, seksiä...

Apua!

2. Riippuvuus Vierailija

Elämä voittaa, mutta aikaa se sinulta vie. Olet rassukka rakastunut alkoholiriippuvaiseen ihmiseen. Itsesi kannalta ero oli ainoa oikea ratkaisu.

Jeppe suo, koska haluaa. Jepellä ei ole ketään tai mitään, joka olisi alkoholia rakkaampaa ja tärkeämpää. On hyvin harvoja aineista riippuvaisia, joilla oma tahto riittää irtautumiseen eikä ilman sitä se ole mahdollista. Jepellä on viimekädessä aina vastuu itsestään ja sinulla samoin.

Tee siis työtä itsesi eteen, käy vaikka terapiassa tai juttele hyvän ja luotettavan, viisaan ystävän kanssa tunteistasi ja tuntemuksistasi, jotta saat ne työstettyä "valmiiksi". Sen jälkeen olet valmis luopumaan ja irrottautumaan kokonaan tunnetasolla. Sure surusi valmiiksi asti, älä kiiruhda, älä pakota, mutta älä vello siinä. Huolehdi perusasioista kuten ruuasta ja terveydestä, sillä täydellä vatsalla surukin on kevyempi kantaa. Keskitä ajatuksi työhön. Tärkeää on myös, että olet nyt itsekäs, etkä anna miehen ruikutusten vaikuttaa sinuun. Tuntuu kovalta, mutta ei muu auta. Vaihda vaikka puhelinnumerokin uudeksi ja salaiseksi.

Minä kirjoittelin aikanaan kirjeisiin tunteitani ja mietteitäni, mutta en koskaan postittanut niitä. Luin vain jokaista kirjettäni useaan kertaan, kunnes minusta tuntui, että tämä asia tuli "valmiiksi" ja kirje jouti hävitettäväksi. Se oli tosi hyvä keino ja tepsi hyvin. Siinä kirjoittaessa ehti miettiä ja makustella asiaa, olla rehellinen itselleen ja pohtia eri näkökulmia. Samalla mieli rakensi tilalle paremman vaihtoehdon, uusia mahdollisuuksia.

Elämä tuo eteen ihan varmasti uuden rakkauden, kunhan olet itse kypsä antamaan siihen mahdollisuuden. Hän tulee vastaan odottamatta ja hakematta. Muistan, miten eri tavalla katsoin ja arvioin uutta ihmistä, joka herätti kiinnostutukseni. Varmensin, että hänellä oli terveet elintavat ja -arvot ihan tietoisesti, etten lankeaisi samaan ansaan, josta olin päässyt pois. Kannatti!!

3. Rentun Ruusu Vierailija

Alkoholistin tärkein suhde on suhde viinapulloon. Se on no 1 Et tule koskaan pärjäämään pullolle. Surullista, mutta totta. Siis vaikka kaipaat ja rakastat yhä, tee ratkaisuja, jotka irrottavat sinut tästä suhteesta. Laita esto hänen puhelinnumerolleen, silloin et saa viestejäkään. Matkusta ulkomaille lomailemaan, etsi joku jolle voit purkaa tunteitasi..pyydä esirukousta puolestasi, vähitellen huomaat , että ajattelet vähemmän ja vähemmän häntä. Hyvä valinta lopettaa suhde, useimmat alkoholistit eivät lopeta koskaan juomista.

4. vierailija Vierailija

Kaksi sanaa: soita Naomille. Toi on kui toisintoo mitä minulla oli eli alkoholiriippuvaisesta miehestä erosin 4 vuotta sitten. Jos ei olis ystävä raahannu mua suurinpiirtein väkisten selvänäkijälle kuuleen että mulla oikeesti on vielä normaalia elämää ja että oikeesti tulisin vielä löytään rakkauden, en tiedä miten olisin jaksanu. Itesäälissä velloin, oikeen nolottaa kun sillonki vaan itkin ensten ja Naomi sanoi mulle hyvin napakasti että nyt nainen ryhdistäydy. Laski viellä jotenki leikkiäki ja sanoi että hieno leidi ei sotke meikkiään miehen tähden. Sain siitä käynnistä jotenki voimaa hänen sanoista ja kävin aika pian sen jälkeen vielä uuden kerran. Niin on mennyt mitä sanoi että kaikki menee uusiksi. Asuminen, työ ja nyt viimeksi uusi mies. Tosin on vasta tapailuasteeella mutta ainakin vielä tuntuu lupaaavalta ja mikä tärkeintä ei ole alkoholisti.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri