Ex-vaimon tapaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jaana

Vieras
Edessä olisi mieheni kummitytön juhla, johon myös mieheni ex-vaimo tulee koska hän on myös tytön kummi.
Helpointa olisi tietenkin olla menemättä ettei tarvitsisi törmätä häneen, mutten halua että mies joutuisi menemään yksin. Ja tietenkin haluan tavata taas miehen sukua muutenkin.
Ei minua se ex-vaimo sillai mieltä kaiherra, mutta vähän arveluttaa josko jotain ihme tunteita tuleekin pintaan kun näen hänet tai hän sitten aiheuttaa jonkin ""kohtauksen"" tms. ""kauheaa"" sattuu.
Miten olette toimineet vastaavissa tilanteissa, onko sattunut mitään ""kohtausta"" tai jotain?????

No inhoamani langon suhtee minua on auttanut yhden tuttuni tokaisu: "" Eihän sinun hänestä tarvitsekaan pitää!!!! Riitää kun käyttäydyt hyvin. Sittenhän siinä vasta ongelmia tulisikin, jos sinä hänestä oikein pitäisit!""

Eli hymyile, ja käyttäydy hyvin. Ei sinun tarvitse hänestä silti pitää. :-)

Tai sitten et mene sinne juhliin.

Minusta tuttavani sanoi viisaasti, kun tuli puhe hänen miehensä entisestä perheestä: se on se perhe, hänen kanssaan miehellä on toinen perhe. Hän ei tunge sellaisiin juhliin, jossa juhlitaan ex-perheen jäsenten kesken, esimerkiksi tytärpuolen rippijuhlia tai häitä. Hän ei kuulu siihen porukkaan, mies menee yksin. Samoin on kummilasten laita: ethän sinä ole kummi.

Ei se ole periksiantamista, jos jää pois juhlista, jossa on kertakaikkisen ulkopuolinen, eikä yhteistä ole kenenkään muun kuin sen oman miehen kanssa. Miehen sukua voi tavata sitten kun on teidän perheen juhlat.

Mene sinne vain, mutta käyttäydy asiallisesti. Viestistäsi saa hiukan sellaisen käsityksen, että olet menossa sinne jo valmiiksi puoliksi sotaisalla mielellä. Eli jos ex sanoo yhdenkin väärän sanan niin sinä räjähdät.

Aikuinen, järkevä ja terveellä itsetunnolla varustettu ihminen pystyy hoitamaan tuollaisen keikan provosoimatta ja provosoitumatta. Olethan sinä tällainen?

En ole todellakaan menossa sinne sotaisalla mielellä. Tuli vain ajatuksiin että jos minulle tai hänelle tulee jostain syystä joku primitiivinen reaktio, että jotain mustasukkaisuuden tunteita tulisi pintaan puolin tai toisin.

Ainakin etukäteen tuntuu ettei siellä mitään sellaista voisi tapahtua, että mitään ""kohtausta"" syntyisi, että itse ainakin osaan käyttäytyä fiksusti, mutta en tiedä kun en vielä ole ollut tilanteessa. Siksi täältä kysyinkin muitten kokemuksia.

Minä en saata ymmärtää, että mikä siinä on niin vaikeaa tavata miehensä exvaimo. Minä olen mieheni exvaimon kanssa mitä parhaimmat ystävät. Käymme yhdessä aerobickissä, teatterissa ja aina muulloinkin tapailemme silloin tällöin. Kertokaa minullekin, että misi sen pitäisi olla vaikeaa, kun en satu sitä ymmärtämään?

Muistan, kun äitini sai siskoni häissä kohtauksen isäni uudesta vaimosta. Kaikkia muita hävetti, paitsi äitiämme, joka mielestään oikeutetusti purki 20 vuoden takaista katkeruuttaan. Isäni ja hänen uusi vaimonsa vain istuivat ja katsoivat näytelmää hämmentyneinä.

Mikä siinä on, etteivät aikuiseet ihmiset tuon vertaa osaa pitää tunteitaan kurissa. Käyttäytyvät aivan kuin lapset ja muut holhouksen alaiset. Älkää te toki sortuko samaan.

Ex-vaimo otti kaikissa juhlissa ja tapaamisissa niin ison huomion ja tilan, että päätin vetäytyä. Nykyään en mene mihinkään tilaisuuteen, jossa ex-vaimo esiintyy ja pyrkii kähmimään miestäni, joka on hyvin vaivautunut asioiden saamasta käänteestä.
Näin on hyvä. Olin tyhmä kun edes yritin kun kyseesssä on jollakin tavoin häiriintynyt henkilö.
Eron jälkeen voitaisiin tavata ja ersiintyä sivistyneensti, mutta se edellyttää molemmilta tapoja.
Näinkin tämä sujuu. Täytyy hankkia uusia yhteisiä ihmiskontakteja.

Minä olen pysynyt täysin erossa ex-aviomieheni suvusta. Katkaisin kerralla kaikki yhteydet sukuihin siis miehen äidin ja isän puoleisiin sukuihin. Hyvin on pyyhkinyt eikä törmäyskurssia ole tullut.

En ikinä voisi olla missään tekemisissä nykyisen naikkosen kanssa. Nauttikoon onnestaan koko rahan edestä.

Luin tänään Hesarin Nyt liitettä. Siinä Angelika Kallio kertoi käyneensä jo muutaman kerran kirkossa. Hän kertoi lukeneensa raamatusta, että on esiaviollinen seksi on syntiä. Jos uskonasiat ovat täysin vieraita, niin turha niitä täällä Elleissä on alkaa setvimään.

Exäni on tervetullut milloin vain käymään kotona.
Ensi viikolla olen menossa koululle vanhempain iltaan.
Hän on tervetullut mukaani tilaisuuteen. Ehkä viestini tavoittaa hänet täältä netistä. Muuten en uskalla pitää häneen yhteyttä. Nykyinen naisystävä on kovin hanakka järjestämään lähestymiskieltoja.