Ex veti mua lättyyn ja jäi jälki. Mitä sanon miehelleni? En haluaisi tunnustaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Panda"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Panda"

Vieras
Nykyinen miesystäväni tietää, että exäni on joskus ollut lievästi väkivaltainen. Kauan on mennyt hyvin. Tänään ex tuli hoitamaan lapsia, kun mulla oli menoa. Ollaan pintapuolisesti tavallisia/menestyneitä ihmisiä. Tuli riitää aika pienestä jutusta ja loputa ex huitaisi naamaan ja jäi poskeen ihan selkeä jälki.
Miesystäväni varmasti kysyy jäljestä.
Tiedän, että syy ei ole minun. En silti haluaisi sanoa miehelleni mitään. Pelkään kai jotenkin, että hän luulee sekaanuneensa johonkin isompaan soppaan ja jättää mut, koska luulee, että mun elämä on jotain draamaa. Vaikka tuollaista ei ole sattunut aikoihin ja kaikki on hyvin.

Kertoisit kaiken rehellisesti. Miehesi toivottavasti osaa kuunnella ja on varmasti sinun puolellasi. Älä pelkää turhaan etukäteen. Nykyisestä miehestäsi on varmasti sinulle tukea ja apua.

Hienoja miehiä keräät ympärillesi jos nykyisen eka ajatus on jättää ettei vaan sekaannu mihinkään ja toinen vetää tauluun kun vaihdetaan lastenhoitovuoroja

[QUOTE="Panda";29914490]Nykyinen miesystäväni tietää, että exäni on joskus ollut lievästi väkivaltainen. Kauan on mennyt hyvin. Tänään ex tuli hoitamaan lapsia, kun mulla oli menoa. Ollaan pintapuolisesti tavallisia/menestyneitä ihmisiä. Tuli riitää aika pienestä jutusta ja loputa ex huitaisi naamaan ja jäi poskeen ihan selkeä jälki.
Miesystäväni varmasti kysyy jäljestä.
Tiedän, että syy ei ole minun. En silti haluaisi sanoa miehelleni mitään. Pelkään kai jotenkin, että hän luulee sekaanuneensa johonkin isompaan soppaan ja jättää mut, koska luulee, että mun elämä on jotain draamaa. Vaikka tuollaista ei ole sattunut aikoihin ja kaikki on hyvin.[/QUOTE]

suuren huolesihan idiootti onkin, mitä nyk miehes ajattelee, viis siitä miltä esim. lapsistasi tuntuu. teet tietenkin rikosilmoituksen, sillä pahoinpitely ei ole normaalia tai tavallista/menestyksekästä. samalla kun teet ilmon, hankkiudu itse hoitoon, rajatilapershäiriödiagnoosihan sulla jo onkin, eikö niin. Olet sairas kun siedät tuollaista ja pakotat vielä lapsesi samaan sekametelisoppaan.

[QUOTE="höh";29914535]Sinä olet kyllä harvinaisen tyhmä ihminen.[/QUOTE]

Mikä kohta tossa mun väittämässä ei pitänyt paikkaansa? Niin makaa kuin petaa

Et sinulla ole mitään tunnustettavaa, jos olet joutunut väkivallan uhriksi. Tottakai kerrot nykyiselle miehellesi. Jos hän on normaali empaattinen ihminen, hän tukee sinua.

Nyt kun on paljastunut, että exäsi voi olla väkivaltainen sinua kohtaan vaikka olettekin eronneet, kannattaa tietysti ottaa häneen etäisyyttä eikä tukeutua häneen missään tilanteessa. Lapsilla on oikeus isäänsä (jos hän ei kumminkaan heille ole uhka), mutta tapaamiset kannattaa hoitaa niin, että lapsi luovutetaan nopeasti eikä missään tapauksessa astuta samaan asuntoon. Hanki lapsenvahti yllättäviin menoihin jostain muualta, jos sellaista ei läheisistä löydy, niin vaikkapa MLL:n kautta.

Mikä kohta tossa mun väittämässä ei pitänyt paikkaansa? Niin makaa kuin petaa

Väkivalta ei ole uhrin syy ja aloittaja on jo tehnyt viisaan ratkaisun, kun on eronnut väkivaltaisesta miehestä. Normaaleissa ihmissuhteissa eläneiden korvaan epärationaaliset pelot ja häpeän tunne johtunee aiemmista kokemuksista. Eikä suinkaan tarkoita, että aloittaja olisi, ja vieläpä tarkoituksella, toistamiseen valinnut kelvottoman miehen.

[QUOTE="hmmm";29914789]Miksi olet noin vahingoniloinen?[/QUOTE]

Mä en suinkaan ole vahingoniloinen, en vaan käsitä miksi ihmeessä joku suostuu uudessakin suhteessa kynnysmatoksi, joka ei uskalla edes pahoinpitelystä kertoa jos kerran on päässyt huonosta suhteesta pois. Oikeastihan tuollainen on tosi surullista mutta eipä siinä hirveesti ole vaihtoehtoja jos itse tuollaiseen alistuu

Hienoja miehiä keräät ympärillesi jos nykyisen eka ajatus on jättää ettei vaan sekaannu mihinkään ja toinen vetää tauluun kun vaihdetaan lastenhoitovuoroja

Eihän ap missään sanonut että nykyinen olisi sanonut lähtevänsä ettei sekaannu mihinkään..
Ap:n ajatukset ovat juurikin niitä väkivaltaa kokeneiden ajatuksia; ei uskalleta kertoa kellekään,ei edes nykyiselle puolisolle.
Sinun kannattaa ennsi kerralla ainakin pari kertaa lukea teksti,niin voisi tuo luetun ymmärtäminen parantua,kun se nyt näkyy oleva totaalisesti hukassa.

Mä en suinkaan ole vahingoniloinen, en vaan käsitä miksi ihmeessä joku suostuu uudessakin suhteessa kynnysmatoksi, joka ei uskalla edes pahoinpitelystä kertoa jos kerran on päässyt huonosta suhteesta pois. Oikeastihan tuollainen on tosi surullista mutta eipä siinä hirveesti ole vaihtoehtoja jos itse tuollaiseen alistuu

Ihmisellä joka on kokenut jopa vuosia perheväkivaltaa on traumatisoitunut. Se on pitkä tie että siitä pääsee eroon ja uskaltaa ruveta luottamaan taas ihmisiiin.Vanhat tavat istuvat tiukassa. Voin vain kuvitella miltä ap:sta nyt tuntuu kun taas kerran sai kokea väkivaltaa,vaikka on varmaan kuvitellut että se kaikki on jo taakse jäänyttä elämää.
Tottakai siellä on myös se pelko siitä että tuon takia menettää nykyisen miehensä,ei se ole mitään kynnysmattona olemista,vaan ihan normaalja tunteita väkivallan uhrille.

Bitch on ihan nimimerkkinsä veroinen, hienosti olet valinnut :) Aapeelle voimia, ehdottomasti kannattaa kertoa nykyiselle miehelle, turhaan salailla tuollaista. Ei kukaan normaali ihminen jätä toista siksi, että hän on joutunut kokemaan väkivaltaa.

• Tykkää
Reactions: Bitch

Yhteistyössä