Ex yrittää luistaa ja laistaa elareista! Menee hermot.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hermot menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hermot menee

Vieras
Maksaa yhdestä lapsesta 120e kuussa, eli voisin varmaan vaatia enemmänkin (että olis tyytyväinen vaan ja maksais mutisematta!)
Toi 120e on ollu ihan jees, mutta nyt kun lapsi on jo koulussa on kulutkin kasvanu; syö enemmän jne.
No, ex on yrittäny ja yrittää aina et ostaa tyyliin kengät lapselle ja jättää seuraavat elarit sit sen varjolla maksamatta. Oon sanonu sata kertaa, että SE EI MENE NOIN vaan se elatusmaksu on nimenomaan lapsen ELÄMISEEN, ruokaan ja suihkusaippuaan jne arkiseen mitä lapsi kuluttaa. Ja ei, ei mene jakeluun.
Nyt yritti eilen et ostaa lapselle sadevaatteet ja farkut ja jättää seuraavat elarit maksamatta. Sanoin että jos se menee noin, niin samalla logiikalla sit aina kun mä ostan lapselle jotain niin se summa lisätään seuraaviin elareihin?!
No, nyt mä oon sit taas rahanahne ämmä kun en suostunu.

Millä mä saan sen tajuamaan?! Tarviiks mun sotkee tähän joku lastenvalvoja?
Ärsyttää kun muutenkin rahat tiukilla nyt.

Meillä oli joskus vähän samanlaista. Otin yhteyttä lastenvalvojaan, silloin elatustuki tuli vielä kunnan kautta ja nyttemmin tulee Kelalta.
Kun eka vuosi oli menty niin että sain elatusmaksun kunnalta niin ex soitti mulle aivan raivoissaan että hänelle on tullut lasku että pitäis kunnalle maksaa takaisin niitä ja menevät muuten ulosottoon... Oli raukkaparka kuvitellut vapautuvansa kokonaan maksamasta ja jumalattoman katkera mulle, huoh (miehet... :D)

Mutta joo, ota ihmeessä yhteys lastenvalvojaan ja hae ne elarit Kelalta, kenenkään ei tarvii kuukaudesta toiseen tuollaista juupaseipäs-pelleilyä katsella. Ja josko se lastenvalvojakin sanois äijälle pari sanaa.

• Tykkää
Reactions: nöppönen
No, ostatko lapselle vaatteita? Tuo kuulostaa siltä, että eksäsi haluaa vain vaatettaa lapsensa. Elarit nimittäin on myös sitä varten, että niillä hankitaan vaatteita, kenkiä, leluja yms.

No, ostatko lapselle vaatteita? Tuo kuulostaa siltä, että eksäsi haluaa vain vaatettaa lapsensa. Elarit nimittäin on myös sitä varten, että niillä hankitaan vaatteita, kenkiä, leluja yms.

Ai että kulkeeko mun lapsi alasti? :xmas:
Meillä on ystäväpiirissä sellanen rinki missä vaatteet kiertää, esim.eilen sain kummipojan vanhoja vaatteita omalleni, aivan uudenveroisia huppareita ja farkkuja, joten miksi pitäisi sit ostella? Mutta kyllä, ostan myös uutena. Samoin mummut ja tädit ostelee aika paljon vaatetta lapselle.
Sadeasu on ostettu heinäkuussa ennen koulun alkua, on ulkohousut ja ulkotakki, saappaat, lenkkarit, tennarit...

Ai että kulkeeko mun lapsi alasti? :xmas:
Meillä on ystäväpiirissä sellanen rinki missä vaatteet kiertää, esim.eilen sain kummipojan vanhoja vaatteita omalleni, aivan uudenveroisia huppareita ja farkkuja, joten miksi pitäisi sit ostella? Mutta kyllä, ostan myös uutena. Samoin mummut ja tädit ostelee aika paljon vaatetta lapselle.
Sadeasu on ostettu heinäkuussa ennen koulun alkua, on ulkohousut ja ulkotakki, saappaat, lenkkarit, tennarit...

No hyvä. Tiedän nimittäin tapauksia, joissa isä maksaa elarit plus maksaa vaatteet sun muut, kaikki.. Eli nyt ei ollut siitä kyse.

Yhteistyössä