Exä piinaa..vankilasta käsin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei ikinä ohi!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei ikinä ohi!

Vieras
Tuli aikoinaan sitten tutustuttua AIVAN VÄÄRÄÄN henkilöön jonka kanssa olin onneks vain muutaman kuukauden koska selvisi että se oli ihan toinen ihminen mitä mulle näytteli.Selvis että on naistenhakkaaja ja istunut linnassa ennenkin.Kunnes sitten sen nyrkki kolahti muhun ja siitä kaikki alkokin..viime tammikuussa todistin sitten häntä vastaan viimesen kerran ja tätä ennen olin jo todistanut hänen väkivaltaisuuksiaan oikeudessa n.vuoden verran.
Nyt kolahti postiluukusta sitten kirje mulle.Siinä hän selittää ummet ja lammet rakkauttaan ja kaipuutaan sun muuta paskaa ja on kuulemma antanut anteeksi että olen todistellut oikeudessa niitä ja näitä ja ilman minun tunnustuksia hän ei olisi ehkä tällä hetkellä linnassa mutta antaa senkin anteeksi!Siis voi että mitä paskaa.!
Kirjeessä myös kirjottaa hyvin yksityiskohtaisia seksuaalisia asioita,aivan kuin kiusatakseen nykyistä miestäni,sillä aion tämän kirjeen hänelle näyttää-meillä kun ei ole salattavaa ja exä tuntuu sen tietävän.Meille on myös tulossa yhteinen lapsi,la 2,5 viikon päästä.Mistä pääsenkin nyt mun pelkooni:Hän kirjoittaa että minkä taakseen jättää sen tuppaa edestään löytämään ja hän tulee vielä hakemaan minut pois ja etten ole oikeasti rakastunut nykyiseen mieheeni,sekä haluaa nähdä lapsen sylissäni,kuuluen elämääni.Ja vielä että meidän kuuluu olla yhdessä eikä vaihtoehtoja ole..
Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun hän lähettelee kirjeitä,mutta koska viimeisimmästä kirjeestä-joka tuli viime loppukesästä-oli niin kauan aikaa,niin luulin sen loppuneen siihen kun soitin itse vankilaan jossa hän on ja sanoin että eivät lähetä minun nimelleni tarkoitettuja kirjeitä eteenpäin.Annouin siis tarkat tiedot itsestäni sinne ettei kirjeitä enään tulisi,mutta tämä ei näköjään toiminutkaan.
Mitä siis voisin tehdä että kirjoittelu tai minkäänlainen yht.otto loppuisi lopullisesti?Pelkään tulevan lapseni ja koko perheen puolesta millä tavalla tämä henkilö voisi vahingoittaa meitä kun pääsee pois vankilasta.
Onko ainoa keino mennä TAAS OIKEUTEEN mistä tietenkin tämä henkilö saisi suuren tyydytyksen,nähdessään taas minut.-kuvottavaa!
Auttakaa minua miten tässä pitäisi toimia.Tänne pystyin purkamaan tämän tilanteen sillä lähimmäisissä ei ole sellaisia ihmisiä keille tämän voisi kertoa,enkä muutenkaan haluaisi heitä järkyttää.Kiitos etukäteen teille jotka jaksoitte lukea!

Eikö lähestymiskielto riittäs tossa tilanteessa? Käsittääkseni se kattaa kaiken lähestymisen, siis kirjeet ja puhelutkin. Sitten jos sitä rikkoo, niin vois istuttava aika pidentyä. Käsittääkseni sen lähestymiskiellon saa vielä ilman että tarvisi mennä oikeuteen ja nähdä ko. henkilö. Viet kaikki kirjeet poliisille ja kerrot antaneesi ohjeet vankilaankin ja kerro vielä että olet huolissasi lapsesikin takia.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Kysyppäs poliisilta apua tilanteeseen.

Tuskinpa poliisi voi paljoa tuossa tehdä.

Aplle suosittelisin että et vaan pidä mitään yhteyksiä kyseiseen henkilöön. Ja toivoa voi, että se löytää jonkun uuden uhrin itselleen, niinhän tuollaiset aina tekee. Jospa sen pakkomielle sinuun menisi ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Kysyppäs poliisilta apua tilanteeseen.

Tuskinpa poliisi voi paljoa tuossa tehdä.

Aplle suosittelisin että et vaan pidä mitään yhteyksiä kyseiseen henkilöön. Ja toivoa voi, että se löytää jonkun uuden uhrin itselleen, niinhän tuollaiset aina tekee. Jospa sen pakkomielle sinuun menisi ohi.

Miten niin ei vois poliisi auttaa - lähestymiskielto voisi olla yksi mahdollisuus.

Onko väliä soittaako suoraan poliisin numeroon vai onko olemassa jonkinlaista neuvontaa jossain numerossa niin että saisin asian monia mutkia kulkematta eteenpäin mahdollisimman nopeasti?

Alkuperäinen kirjoittaja Ei ikinä ohi!:
Onko väliä soittaako suoraan poliisin numeroon vai onko olemassa jonkinlaista neuvontaa jossain numerossa niin että saisin asian monia mutkia kulkematta eteenpäin mahdollisimman nopeasti?

Sähän voit soittaa poliisille ja kysyä neuvoa.

Minä ottaisin ensin yhteyttä oikeusaputoimistoon ja sieltä kyllä neuvovat, miten edetä.

Minua uhkailtiin 18-vuotiaana (ex soitteli yöt läpeensä, piinasi, uhkaili tappaa, vahingoittaa isääni ym ym) ja vaikka säilytin sen lähettämät tekstarit ym, poliisi sanoi minulle, että ei kannata rikosilmoitusta tehdä, kun paperit menisivät ison pinon alimmaiseksi eikä se hyödyttäisi minua :o Oikeusaputoimisto laati lähestymiskiellon, joka vietiin exälle ja sen jälkeen oli jo poliisikin yhteistyökykyinen ja "sain" sen rikosilmoituksen tehtyä.

Jos sinä laitoit sen linnaan todistuksellasi niin todellakaan ei pidä odottaa (oli syytä tai ei) että sellainen kaveri antaisi sitä tekoa anteeksi.

Joten vaihtoehtoja on kaksi, joko hän ei anna anteeksi ja tekee vierailun kun pääsee linnasta tai sitten antaa anteeksi ja tilanne on toinen, että siitä voi nämä kauhistelijat valita.

Sinuna olisin poliisiin yhteydessä ja yrittäisin saada lähestymiskieltoa jos siihen on todella aihetta.

Kirjettä sinun ei pidä näyttämään miehellesi sillä verukkeella että "ette salaa toisiltanne mitään" se kirje on yksityinen kirje joka on osoitettu sinulle ja sinun silmillesi ei suinkaan miehellesi.
Ethän sinä kertoisi ystäväsi sinulle kertomaa salaisuutta miehellesi sillä verukkeella että ette salaa toisiltanne mitään ?

ai niin... eihän mitään näytellyt sinulle, hän oli sama henkilö kokoajan.
Sinä teit valinnan josta sinun on kannettava vastuu ilmeisesti, ymmärrän että mieli tekee heittäytyä avosylin uhriroolin asemaan mutta siitä on tuskin apua.

Ap: Käyppä lukasemassa poliisiaseman nettisivuilla,siellä on kyllä varmasti joku numero keskukseen taikka neuvontaan josta sitten yhdistävät oikeelle ihmiselle. Toivottavasti pääset eroon tosta hepusta, pelottavaa. :o Ja jos vaan mahdollista niin mäkin kyllä muuttaisin ja aivan kaikki mahdolliset tiedot salasiks... Se muutto ei vaan aina ole niin helppoa ja on monta asiaa jotka sit ainakin mutkistuu. Koittakaa löytää joku ratkaisu. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Jos sinä laitoit sen linnaan todistuksellasi niin todellakaan ei pidä odottaa (oli syytä tai ei) että sellainen kaveri antaisi sitä tekoa anteeksi.

Joten vaihtoehtoja on kaksi, joko hän ei anna anteeksi ja tekee vierailun kun pääsee linnasta tai sitten antaa anteeksi ja tilanne on toinen, että siitä voi nämä kauhistelijat valita.

Sinuna olisin poliisiin yhteydessä ja yrittäisin saada lähestymiskieltoa jos siihen on todella aihetta.

Kirjettä sinun ei pidä näyttämään miehellesi sillä verukkeella että "ette salaa toisiltanne mitään" se kirje on yksityinen kirje joka on osoitettu sinulle ja sinun silmillesi ei suinkaan miehellesi.
Ethän sinä kertoisi ystäväsi sinulle kertomaa salaisuutta miehellesi sillä verukkeella että ette salaa toisiltanne mitään ?

ai niin... eihän mitään näytellyt sinulle, hän oli sama henkilö kokoajan.
Sinä teit valinnan josta sinun on kannettava vastuu ilmeisesti, ymmärrän että mieli tekee heittäytyä avosylin uhriroolin asemaan mutta siitä on tuskin apua.

Minä olen kyllä ihan erimieltä. Tuollainen kuvaillun kaltainen uhka alkaa koskea koko perhettä ja miehellä on mielestäni oikeus myös tietää että hänen perhettään ja ilmeisesti myös häntä uhkaillaan.

Millä tavalla tuollainen kirje vastaa ystävän kertomaa salaisuutta? Ystävän salaisuus yleensä on ystävän asia, mutta tuossa kyllä on jo vahvasti kyse ihan ap:ta ja koko perhettä koskevasta asiasta.

Jaskan kanssa olen tiukasti eri mieltä siitä etteikö sinun kannattaisi näyttää kirjettä miehellesi! Ilman muuta näytät jos haluat, tuollainen asia pitää voida jakaa jokun kanssa, muutenhan sitä tukahtuu!

Täällä on jo ollut hyviä neuvoja. Lähestymiskielto voisi olla just se paras juttu nyt.

Ja sit voisit soittaa vaikka Naisten Linjalle. 0800 02400, 16-20 arkisin, www.naistenlinja.com ja jutella jos haluat purkaa jollekin tuntojasi :) Tsemppiä! Kyllä sinä pärjäät!

Lähestymiskielto ja osoite turvakiellolla salatuksi.

Minusta on aika ilkeää nykyistä miestäsi kohtaan, jos näytät hänelle kirjeen, jossa joku on kirjoittanut seksifantasioitaan sinusta...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Turvakielto

jos niitä kirjeitä vielä tulee, niin jätä ne lukematta!!
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/MainDocuments/945ae6ceab80700ac2256cd40027cbf0?OpenDocument
löytyy oman alueesi polisilaitos.. ja sen yhteystiedot! Lähestymis kielto kannattaa ehdottomasti hankkia, sekä salainen osoite/puh.numero. Myös miehellesi!! Lakkaat pitämästä yhteyttä.. et kerro teidän elämästä kyseiselle miehelle mitään enään!! Et lapsesta, et itsestäsi, et miehestäsi!!

Lähestymiskielto ei tuollaista ihmistä pidättele jos hän on päättänyt sinut käsiinsä etsiä. Toki sen voit hankkia mutta parasta olis muutto toiselle paikkakunnalle sekä kaikki osoitetiedot ja puhelinnumerot ynnä muut salaisiksi sekä tieto tutuille joihin exä saattaa yhteyden ottaa selvittääkseen olinpaikkasi että sun osotetta ei saa kertoa! Poliisi ei todellakaan voi tehdä yhtään mitään ennenkuin on jotain mihin puuttua, toisin sanoen exä on päässy vaikka pamauttamaan sua uudestaan jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Maaria -76:
Jaskan kanssa olen tiukasti eri mieltä siitä etteikö sinun kannattaisi näyttää kirjettä miehellesi! Ilman muuta näytät jos haluat, tuollainen asia pitää voida jakaa jokun kanssa, muutenhan sitä tukahtuu!

Täällä on jo ollut hyviä neuvoja. Lähestymiskielto voisi olla just se paras juttu nyt.

Ja sit voisit soittaa vaikka Naisten Linjalle. 0800 02400, 16-20 arkisin, www.naistenlinja.com ja jutella jos haluat purkaa jollekin tuntojasi :) Tsemppiä! Kyllä sinä pärjäät!

Näimpä. Silloinhan sitä vasta uhri on jos tuollaisen pelottelun alla on vaan hiljaa ja piilottelee asian.

Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
Lähestymiskielto ei tuollaista ihmistä pidättele jos hän on päättänyt sinut käsiinsä etsiä. Toki sen voit hankkia mutta parasta olis muutto toiselle paikkakunnalle sekä kaikki osoitetiedot ja puhelinnumerot ynnä muut salaisiksi sekä tieto tutuille joihin exä saattaa yhteyden ottaa selvittääkseen olinpaikkasi että sun osotetta ei saa kertoa! Poliisi ei todellakaan voi tehdä yhtään mitään ennenkuin on jotain mihin puuttua, toisin sanoen exä on päässy vaikka pamauttamaan sua uudestaan jne.

Mutta kerran ex on linnassa, niin auttaa kielto jo siihen että loppuu kirjottelut tai tulee lisää rangaistusta. Silloin ei saa mitään yhteyttä ottaa. Varmasti se muuttaminen ja puhelinnumeroiden vaihto jne on myös tehokasta. Ei mitään keinoa kannata jättää käyttämättä mahdollisuuksien mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja muuttanut:
Alkuperäinen kirjoittaja marhe:

Mutta kerran ex on linnassa, niin auttaa kielto jo siihen että loppuu kirjottelut tai tulee lisää rangaistusta. Silloin ei saa mitään yhteyttä ottaa. Varmasti se muuttaminen ja puhelinnumeroiden vaihto jne on myös tehokasta. Ei mitään keinoa kannata jättää käyttämättä mahdollisuuksien mukaan.

niin ja se pointi, ettei pääse niin helpolla ehdonalaiseen..

Yhteistyössä