exä sekaantuu asioihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aitikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aitikka

Vieras
Taas asiaa exästä. Miehen exä on nyt sitä mieltä, että minä, uusi vaimo, en viihdy tarpeeksi miehen suvun mökillä. Tästä kuulemma seuraa, että heidän lapsetkaan eivät sinne pääse tarpeeksi usein. MIkä ei kylläkään pidä paikkaansa.
Mies on kyllä vienyt lapsiaan mökilleen, mutta minä en ole aina lähtenyt mukaan. Ei kai se velvollisuuteni ole! Tästä asiasta arvon exä sai tänään huutoraivarin miehelleni. OLi samaan syssyyn soitellut mieheni sukulaisille ja haukkunut minut. Olen kuulemma outo, kun en viihdy mökillä.
Mies oli sanonut exälleen omaan rauhalliseen tapaansa, ettei nämä asiat, kuten minun viihtymiseni missäkin, kuulu sille. Mutta ex oli kiljunut, että kuuluu, koska heillä on nämä lapset. En nyt ymmärrä, miten kuuluu? En ole estänyt isää ja lapsiaan menemästä mökilleen. En vain ole aina jaksanut lähteä mukaan... Mitäs siinä on ihmeellistä... Vai onko? Mikä kuuluu exille, mikä ei? Olenko nyt jotenkin kelkasta tippunut? Onko tällainen exien "sekaantuminen" tavallistakin....? :x

terve tuloa kerhoon!! minun mieheni ex on täysin sekopää ämmä suoraan sanottuna... hänen jakeluunsa ei myöskää ole oikein tahtonut mahtua että minun ja mieheni elämä ei kuulu hänelle tipan vertaa. esiintyi häiriköintiä kirjeitä ym.. mieheni vaihtoi lopulta numeronsa salaiseksi.. kun ei meitä enää pysty kiusamaan. niin kostaa lasten kautta kaikin mahdollisin tavoin!! ja yleensä kun lapset ovat vierailleet täällä. nin heillä on kotona armoton tenttaaminen mitä täällä on tapahtunut! että on ihania nuo ex-vaimot :kieh: :kieh:

Kuinka ihmeessa te annatte miehen exän sekaantua? En kyllä suostuisi. Sanokaa suoraan et jos ei homma ryhdy tomimaan niin lapset ei ole tervetulleita koska ette jaksa kuunnella sekopäisiä juttuja. Exät käyttäytyy typerästi vain jos annatte ja hyväksytte tämän. En katselisi päivääkään.

kun ei se olekaan lasten syytä jos äiti on täys kusipä*ä suoraan sanottuna. Turha sitä on lapsille kostaa :kieh:
Miehen lapset ovat aina olleet enemmän kuin tervetulleita.

Meillä myös siis miehen exä ei voi olla sekaantumatta asioihin, nyt on vähän rauhoittunut kun poika muutti meille eikä halua tavata äitiään :/

Luulisis et nää exät tajuaisi että niiden oma huonokäytös eittämättä kostautuu lapsille. Jos uusi on ihan kypsänä exän toilailuihin niin kyllähän se vaikuttaa suhtautumiseen lapsiin. Ihan normaalia ja ymmärrettävää minusta. Luulisi et jokainen äiti joka ajattelee lapsiensa parasta yrittää tulla toimeen tämän uudenvaimon kanssa, vai kuinka? Itse jos ole kypsä exään niin en todellakaan jaksa hoitaa tai olla tekemisissä lasten kanssa, valitettavasti. Olen tehnyt tämän selväksi ja nykyään asiat hoituvat hyvin eikä ex enää terrorisoi.

Voitkos vaikka piruuttas mainita tälle exälle et lapset saattaa vaikka kärsiä sen tempuista?
Jos yhtään lapsiaan ajattelee niin luulis lopettavan...Ite pelaan yhtä kovilla kuin exäkin eli pistä ite pahemmaks! :laugh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2006 klo 21:48 vieras kirjoitti:
Luulisis et nää exät tajuaisi että niiden oma huonokäytös eittämättä kostautuu lapsille. Jos uusi on ihan kypsänä exän toilailuihin niin kyllähän se vaikuttaa suhtautumiseen lapsiin. Ihan normaalia ja ymmärrettävää minusta. Luulisi et jokainen äiti joka ajattelee lapsiensa parasta yrittää tulla toimeen tämän uudenvaimon kanssa, vai kuinka? Itse jos ole kypsä exään niin en todellakaan jaksa hoitaa tai olla tekemisissä lasten kanssa, valitettavasti. Olen tehnyt tämän selväksi ja nykyään asiat hoituvat hyvin eikä ex enää terrorisoi.
Eipä se auttanut ainkaan meillä,se järkipuhe,eikä miehen ex millään tavalla tuntunut välittävän miten minä hänen lapsiaan kohtelin muuten,kunhan vain en kuvitellut voivani osallistua mitenkään päätösten tekoon jotka liittyivät HÄNEN lapsiinsa.
No ex vei voiton,olen nyt hakenut lopullista eroa miehestäni,asia on selvä elokuun puoliväliin mennessä...Niinhän hän varmaan ajattelee voitonriemuisena,että minä hävisin.Omasta mielestäni en,sillä saan oman elämäni takaisin,eikä minulle enää kuulu tippaakaan mieheni(siis kohta entisen) ja exänsä tappelu lapsistaan ja näiden huoltajuudesta ja ennenkaikkea,minä pääsen mieheni exästä eroon lopullisesti.

Minä taas oon huomannut, että exää kiukuttaa kaikkein eniten se, etten ala hänen kanssaan tappelemaan. Hän saa riehua ja mesota ja tehdä itsestään naurettavan koko maailman silmissä, minähän en samalle tasolle alennu! Eikä ex mun kanssa uskallakaan kinata (kun en siihen suostukaan), mies tässä on se, joka exän käytöksestä joutuu kärsimään lasten lisäksi. Hölmö ex: jos osais käyttäytyä asiallisesti, meillä kaikilla, myös hänellä itsellään, ois paljon helpompaa ja hauskempaa! Oon esim. kieltäytynyt hoitamasta heidän lapsiaan ihan vain sen takia kun ex on sellainen piru. Jos hän osais olla ihmisiksi, voisin joskus hoitaakin lapsia sillon ku miehelle ei sovi. Mutta sitä saa mitä tilaa...

\

Niinhän sitä luulisi, mutta yllättävän paljonkin tuntuu olevan näitä äitejä, jotka eivät halua järkevästi ajatella/pysty käytöstään kontrolloimaan niin kuin aikuisen ihmisen pitäisi. Meilläkin lasten äiti häiriköi, puuttui asioihin, jotka eivät hänelle millään muotoa kuuluneet, valehteli jne. Ja sitten vielä lähetteli viesteja, kuinka on minun tehtäväni huolehtia, että lapsilla on meidän luona KIVAA!! Ja perjantaisin, kun mieheni lähti lapsia hakemaan, minä istuin kotona kädet täristen ja pidättelin itkua (pitkään jatkuneen kiusanteon tulos...) Suunnittele siinä sitten lapsille KIVAA viikonloppua. No, meidän tapauksessamme minun tunteisiini on vaikuttanut myös mieheni teot, exä kun kiristi lapsilla ja sai kuin saikin mieheni loukkaamaan minua. Tämä exä nimittäin pienessä mielessään kuvitteli, että jos onnistuisi meidän välimme rikkomaan, hänellä olisi toiveita saada mies takaisin. Ei hän ymmärtänyt, että kaiken häiriköinnin ja kiusaamisen seurauksena mieheni ajatteli hänestä vieläkin huonompaa kuin erotessa. Että ei näissä asioissa paljoakaan JÄRJELLÄ ole tekemistä.
Nyt monen vuoden jälkeen häiriköinti on onneksi lakannut. Toisinaan esiintyy silti vielä älyttömyyksiä. Eli ex saattaa miehelleni puhelimessa raivota täysin itse keksimistään asioista. Suurta närää aiheuttaa myös se, jos uskallamme mieheni kanssa joskus viettää lomaa ilman lapsia, hänelle itselleen se tietysti on sallittua.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 11:48 vieras kirjoitti:
\

Niinhän sitä luulisi, mutta yllättävän paljonkin tuntuu olevan näitä äitejä, jotka eivät halua järkevästi ajatella/pysty käytöstään kontrolloimaan niin kuin aikuisen ihmisen pitäisi. Meilläkin lasten äiti häiriköi, puuttui asioihin, jotka eivät hänelle millään muotoa kuuluneet, valehteli jne. Ja sitten vielä lähetteli viesteja, kuinka on minun tehtäväni huolehtia, että lapsilla on meidän luona KIVAA!! Ja perjantaisin, kun mieheni lähti lapsia hakemaan, minä istuin kotona kädet täristen ja pidättelin itkua (pitkään jatkuneen kiusanteon tulos...) Suunnittele siinä sitten lapsille KIVAA viikonloppua. No, meidän tapauksessamme minun tunteisiini on vaikuttanut myös mieheni teot, exä kun kiristi lapsilla ja sai kuin saikin mieheni loukkaamaan minua. Tämä exä nimittäin pienessä mielessään kuvitteli, että jos onnistuisi meidän välimme rikkomaan, hänellä olisi toiveita saada mies takaisin. Ei hän ymmärtänyt, että kaiken häiriköinnin ja kiusaamisen seurauksena mieheni ajatteli hänestä vieläkin huonompaa kuin erotessa. Että ei näissä asioissa paljoakaan JÄRJELLÄ ole tekemistä.
Nyt monen vuoden jälkeen häiriköinti on onneksi lakannut. Toisinaan esiintyy silti vielä älyttömyyksiä. Eli ex saattaa miehelleni puhelimessa raivota täysin itse keksimistään asioista. Suurta närää aiheuttaa myös se, jos uskallamme mieheni kanssa joskus viettää lomaa ilman lapsia, hänelle itselleen se tietysti on sallittua.

Vähän samaa meillä, että tuttua on! Olen lukenut tuolta tota yh palstaa ja en muuta sano kun et :headwall: !! Oikeen nautitaan kun saadan miehet kärsimään!!! uskomatonta touhua!! ja sit ihmetellään kun ne ei hae muksuja ym....ei järki päätä pakota suoraan sanonuttana.. mut kaikkihan on aina meidän miesten uusien vaimojen vika :laugh: :laugh: eihän heissä mitään vikaa oel ei tietenkään!! ja nyt kun ei saada miestä niin on lasten vika he kun eivät halua naista jolla on lapsia.. ei taaskaan heissä vikaa!!! aina jossain muussa.. näin meillä oli ainakin exän kohdalla näyttää kyllä tuolla olevan monen muunkin!! enkä yhtään ihmettele kun juttuja lukee :kieh: :kieh: pakko sanoa että ihan oikein!!!

Miehen exä on siinä mielessä ovela tapaus, että hänpä saakin näitä huutotarzaneita vain ex-miehelleen, ei muille. Hän katsoo siis äärimmäisen tarkasti, kuinka käyttäytyy muiden seurassa. Puhuu fiksusti, pukeutuu jakkuhousupukuyhdistelmiin, rillit killuvat nokalla, on tiukka tätikkäkampaus jne., eli ulkomuotokin on "asiallinen". Hän on taitava manipuloimaan ihmisiä, äärimmäisen taitava! Olen yrittänyt vastata "kovaan kovalla", mutta kyllä se vaikeaa on...:( Rouva uhkailee, on jopa suoraan sanonut, että voi "heittäytyä hankalaksi".

En tiedä, mitä sillä tarkoittaa...? En tosiaan, ottaen huomioon, että ex-miehensä hän putsasi viimeistä latinkia myöden (eivät olleet tehneet avioehtoa). Ja kun me mentiin naimisiin, exä soitti minuutin kuluttua tiedon kuultuaan, että kai mieheni tekee avioehdon! Hän katsoo, ett
hänelle kuuluu KAIKKI. Ihan kaikki. :o Jännityksellä tosin ootan, miten kauan asiat "kuuluu", koska nämä lapset ovat jo murrosikäisiä! Eli ei mene montaa vuotta, kun lentävät pesästä... \|O

Pikkulisäys vielä: olen monta kertaa lähettänyt tälle exälle tekstiviestin, että tiedän miten hän haukkuu mua miehen sukulaisille, mutta sillä ei ole vaikutusta. Kerran tämä rouva lähetti hänelle lähettämäni viestin miehelleni! Lisäyksenä oli viaton viesti: "mitä minä olen tehnyt". Idioottimaisinta asiassa oli, että olin näyttänyt viestin miehelleni ennen sen lähettämistä. :laugh: Joku kirjoitti, että eniten exää ärsyttää, jos hänen provosointiinsa ei ota kantaa. Tässä on perää!!! En nimittäin ottanut tähän äsken mainitsemaani asiaan mitään kantaa. Seuraus: muutaman päivän päästä exä soitti miehelleni ja huusi kurkku suorana. ett MINÄ häiritsen häntä. Vaikka siis HÄN oli jälleen kerran soitellut mieheni siskot läpi ja parjannut minua, ja minä olin ainoastaan puuttunut tähän hänen mustamaalauskampanjaansa.
Kyllä tämän asian kanssa aika neuvottomia ollaan. Sekä mies, että minä. Mies on sovinnollinen, liiankin rauhallinen tyyppi. Sanoi mulle suoraan, että "nuoleskelee" exäänsä, että saisi pidettyä hyvät välit lapsiin :o Ja exä luulee, että hällä on hyvät välit ex-mieheensä. Voi auta armias, kun muija tietäisi, mitä mies hänestä OIKEASTI ajattelee!!! :o

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 21:52 äitikkä lisää kirjoitti:
Pikkulisäys vielä: olen monta kertaa lähettänyt tälle exälle tekstiviestin, että tiedän miten hän haukkuu mua miehen sukulaisille, mutta sillä ei ole vaikutusta. Kerran tämä rouva lähetti hänelle lähettämäni viestin miehelleni! Lisäyksenä oli viaton viesti: "mitä minä olen tehnyt". Idioottimaisinta asiassa oli, että olin näyttänyt viestin miehelleni ennen sen lähettämistä. :laugh: Joku kirjoitti, että eniten exää ärsyttää, jos hänen provosointiinsa ei ota kantaa. Tässä on perää!!! En nimittäin ottanut tähän äsken mainitsemaani asiaan mitään kantaa. Seuraus: muutaman päivän päästä exä soitti miehelleni ja huusi kurkku suorana. ett MINÄ häiritsen häntä. Vaikka siis HÄN oli jälleen kerran soitellut mieheni siskot läpi ja parjannut minua, ja minä olin ainoastaan puuttunut tähän hänen mustamaalauskampanjaansa.
Kyllä tämän asian kanssa aika neuvottomia ollaan. Sekä mies, että minä. Mies on sovinnollinen, liiankin rauhallinen tyyppi. Sanoi mulle suoraan, että "nuoleskelee" exäänsä, että saisi pidettyä hyvät välit lapsiin :o Ja exä luulee, että hällä on hyvät välit ex-mieheensä. Voi auta armias, kun muija tietäisi, mitä mies hänestä OIKEASTI ajattelee!!! :o

Tämä kaikki kuulostaa nii-iin tutulta! Kuin olis mun/meidän uusperheen elämästä kirjoitettu. Joskus oon miettinyt olenko ainoa jonka kohdalle tällainen mielenvikainen tapaus on sattunut, mutta onneksi en ole ainoa! Se lohduttaa hieman.

Tuntuu noita kajahtaneita exiä riittävän...
Jollain tapaa ymmärrän kyllä niitä exiä,jotka ovat tulleet petetyiksi ja jätetyiksi,sellainenhan sattuu kehen hyvänsä,mutta sitten nämä exät,kuten mieheni ex,joka itse on jo vuosia sitten pettänyt törkeästi miestään ja lopuksi jättänyt,siis ihan omasta halustaan,kehtaa esittää loukattua osapuolta ja on jatkuvasti vaatimassa sitä ja tätä, pitää jättämäänsä miestä yhä omana miehenään,jonka tulee tehdä kaikkensa hänen(siis exän) eteensä. Röyhkeydellä ei ole mitään rajaa,kun on kyse tästä täysin heilahtaneesta naisesta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2006 klo 09:58 merianna kirjoitti:
Jollain tapaa ymmärrän kyllä niitä exiä,jotka ovat tulleet petetyiksi ja jätetyiksi,sellainenhan sattuu kehen hyvänsä,mutta sitten nämä exät,kuten mieheni ex,joka itse on jo vuosia sitten pettänyt törkeästi miestään ja lopuksi jättänyt,siis ihan omasta halustaan,kehtaa esittää loukattua osapuolta ja on jatkuvasti vaatimassa sitä ja tätä, pitää jättämäänsä miestä yhä omana miehenään,jonka tulee tehdä kaikkensa hänen(siis exän) eteensä. Röyhkeydellä ei ole mitään rajaa,kun on kyse tästä täysin heilahtaneesta naisesta.

Meillä sama tarina miehen exän kanssa....... :/
Missä vaiheessa koko maailma jäin heille velkaa niin paljon???? :o
Ainakin tämän exän puheista päätellen....hu hu...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2006 klo 09:58 merianna kirjoitti:

Juuri näin meilläkin :o Miehen ex piti vuoden verran yllä suhdetta toiseen mieheen, ja aikoin jättää mieheni, mutta oli sitten ilmeisesti laskenut, että haluaakin pysytellä "perheenä", lasten ja hyvän toimeentulon takia. Nyt hän näyttelee miehen sukulaiselle loukattua, mutta "onnellista" ex-vaimoa, joka on yllättäen löytänyt uuden miehen, ja elämänsä onnen (aika mones jo...). Tästä hänen petturuudestaan miehen sukulaiset, joihin hän pitää tiiviisti yhteyttä, eivät tiedä tuon taivaallista.

IKävää, mutta exän sekaantumiset asioihin ovat aiheuttaneet meillä rajujakin riitoja. Mieheni mielestäni leikkii liikaa ymmärtäväistä (syyllisyys siitä, ettei voi olla täyspäiväinen isä teineilleen painaa). Hän ei ole ymmärtänyt, että ex-rouva käyttää lapsia jostain syystä vain välineenä ja verukkeena, joiden avulla voi jatkaa sekaantumista. Ei auta, että lapset ovat jo niin "vanhoja", että useimmiten isä on suoraan heihin yhteydessä, ei ex-rouvaansa. Mutta useimmiten ex-rouva nappaa puhelimen lapsilta ja sitten se taas alkaa....

Hänen motiivejaan en ymmärrä. Ehkä kateus... Ei halua, että olisin miehen sukulaisten kanssa tekemisissä, ehkä. Vallanhalu? Oli kova dominoimaan miestään. Se dominointitarve tuntuu jatkuvan edelleen, sairaalloisena... :x

Olen itsekin ex, mutta ex-mieheni uuden vaimon kanssa tulen hyvin toimeen. Jutellaan silloin tällöin puhelimessa, olen käynyt hänen parvekkeellaan kahvilla jne. Ei nyt sydänystäviä olla, mutta välit ovat hyvät. Joten tämänkän takia en voi tilannetta ymmärtää... miksi joistain tulee niin katkeria... :o

\

Entäs jo lopetat tämän viestien lähettämisen yms. "yhteydenpidon " exään. Entäs, jos jätät omaan arvoonsa koko ihmisen?

Oma lukunsa on sitten tämä mies, joka on ihan lapanen exänsä edessä, Mikä mies se tommonen on?
Miksi olla mielin kielin, eikö riitä että vain hoidetaan lapsiin liittyvät asiat jne?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2006 klo 18:01 entäs jos annat olla kirjoitti:
\

Entäs jo lopetat tämän viestien lähettämisen yms. "yhteydenpidon " exään. Entäs, jos jätät omaan arvoonsa koko ihmisen?

Oma lukunsa on sitten tämä mies, joka on ihan lapanen exänsä edessä, Mikä mies se tommonen on?
Miksi olla mielin kielin, eikö riitä että vain hoidetaan lapsiin liittyvät asiat jne?

Meillä ei ainakaan auttanut se, etten exän viesteihin reagoinut. Sitten alkoi puhelin soida tauotta, ja siitä tämä akka vasta pillastuikin, kun en vastannut. Joskus jos vastasin johonkin ilkeään viestiin/valheeseen asiallisella viestillä, exä soitti heti miehelleni, ja valitti minusta. Hullu mikä hullu.
Mieheni myös aikansa mielisteli exäänsä (minua tietysti loukkasi, että oli niin ystävällinen ja muka ymmärtäväinen ihmiselle, joka oli todella rumasti meitä kohtaan jatkuvasti käyttäytynyt). Syynä oli se, että yritti pitää tämän naisen tyynenä/saada rauhoittumaan ja estää hirveät raivokohtaukset. Ketkäs niistä eniten kärsivätkään? Lapsetpa hyvinkin, vaikka kyllä mekin olemme osamme saaneet ja korkojen kanssa.

Tallettakaa kaikki tekstiviestit. Viestitila on rajallinen, joissakin puhelimissa onnistuu siirto esim. tietokoneelle. Tai sitten siirto ns. ulkopuolisen kanssa, että joku näkee että mistä numerosta viesti on siirretty talteen.
On todistusaineistoa esim. lastensuojeluun.

Eikö olekin kummallista, miten pyhää se äitiys on etenkin erotapauksissa, etenkin jos isä olisi se kykenevämpi huoltaja. Äitiyden nimissä sallitaan ihan mitä vaan, ymmärrys on ääretön, äitiä kohtaan. Ja lapsethan ovat lojaaleja, eivät he voi nousta vanhempiaan vastaan. :ashamed:

\

Meillä ei ainakaan auttanut se, etten exän viesteihin reagoinut. Sitten alkoi puhelin soida tauotta, ja siitä tämä akka vasta pillastuikin, kun en vastannut. Joskus jos vastasin johonkin ilkeään viestiin/valheeseen asiallisella viestillä, exä soitti heti miehelleni, ja valitti minusta. Hullu mikä hullu.
Mieheni myös aikansa mielisteli exäänsä (minua tietysti loukkasi, että oli niin ystävällinen ja muka ymmärtäväinen ihmiselle, joka oli todella rumasti meitä kohtaan jatkuvasti käyttäytynyt). Syynä oli se, että yritti pitää tämän naisen tyynenä/saada rauhoittumaan ja estää hirveät raivokohtaukset. Ketkäs niistä eniten kärsivätkään? Lapsetpa hyvinkin, vaikka kyllä mekin olemme osamme saaneet ja korkojen kanssa.

[/quote]

Yritän taas lainailla, en tiedä, menikö tuo nyt ihan putkeen... Tuo viesti kuvaa täydellisesti minunkin tuntojani ja meidän tilannetta! Mies pyrkii tossulapas-käytöksellään pitämään exän tyytyväisenä, että saisi olla rauhassa. Mutta ei sekään valitettavasti auta. Taas on piru irti. Oli soittanut mieheni työpaikalle ja ruvennut huutamaan kuulemma täyttä kurkkua kesälomamatkastamme (etelän pakettimatka), josta hänelle on ilmoitettu 2 kk. sitten. Syy: lapset eivät voikaan tulla meille, kuten hän oli kaavaillut. Taas oli sota syttynyt, ja mieheltäkin paloivat käämit... Jostain syystä hänen asiansa ja etunsa menevät aina edelle. Lapsen eduista ei juuri puhuta... Ja jälleen ilmeni, että exä oli soitellut miehen siskolle ja taivastellut touhuamme. Eli tämä on aivan loputon letto...

Myönteiset tapahtumat ovat hänelle aina punainen vaate, joka laukaisee huutoraivarin. Itse yritän tällä hetkellä pysyä hiljaa olla ottamatta mihinkään mitään kantaa... Mutta näyttää siltä, että se ärsyttää exää lisää, ja siitä kärsii mies! Onhan se ikävä, kun ei voi minusta valittaa.

:kieh:

Yhteistyössä