Exä vei miehen mennessään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surku Yniäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Surku Yniäinen

Vieras
Itku! Ero tuli, eikä minun tahdostani.
Aloimme seurustella kesällä, vain muutama kuukausi sen jälkeen kun mies oli eronnut avosuhteesta. Olivat olleet yhdessä pari vuotta, mutta eronneet kun viimeiset puoli vuotta oli ollut yhtä helvettiä.
Ajattelin alussa, että ei ole viisasta alkaa seurustelemaan niin pian toisen eron jälkeen, mutta minkäs sille mahtoi; hän teki minun olooni hyväksi ja minä nostin kohinalla hänen itseluottamustaan. Entinen ei ollut kehunut, vaan lähinnä ignorannut häntä loppuajan. Mies ihmetteli, kuinka näin onnellinen ja iloinen voi ollakaan!

Suhteen aikana huomasin aina silloin tällöin, että kaikki ei vaan ole kunnossa. En tuntenut saavani tunteilleni vastakaikua. Mies kyllä otti kaikki hellittelyt ja kauniit sanat mielellään vastaan ja toki piti minuakin hyvänä. Silti tunsin, että hän ei ole täysin päässyt exästään yli.

Viime viikolla hän ilmoitti, että ex oli soitellut pari viikkoa sitten ja pyytänyt, että he tapaisivat ja juttelisivat. Ensin mies oli kieltäytynyt ja sanonut, että ei ole hänen mielestään hyvä idea. Sitten ex oli soittanut uudelleen ja sama oli toistunut. MUtta ex oli ilmeisesti jäänyt hänen mieleensä ja niinpä hän soitti itse takaisin ja sopi tapaamisen. Tässä vaiheessa hän kertoi minulle, että hänen on pakko tavata tuo ex. Tunnusti itsekin, että ei ole päässyt hänestä yli, vaikka haluaisi. Sanoin, että en voi olla hänen kanssaan, jos haluaa tavata exäänsä.

He olivat tavanneet perjantaina ja jutelleet syistä, jotka johtivat eroon ym. Eivät olleet miehen sanojen mukaan puhuneet yhteenpaluusta. Lisäksi mies sanoi, että hänellä on voimakkaammat tunteet minuun, kuin oli tajunnutkaan ja että on kuulemma yhä ihan sekaisin.
Sanoin, että keskiviikkona haluan kuulla jonkin päätöksen. En voi odotella ikuisuuksia. Itse olen sitä mieltä, että kyllä sen tietää, jos haluaa toisen kanssa olla. Jos miehen pitää miettiä, haluaako hän olla minun kanssani vai toisen kanssa, niin ei se oli sen arvoista. Sitten saa miettiä koko ajan, että ketähän se miettii, vaikka minut "valitsisikin".
Puhelun jälkeen tuntui, että hän oli kanssani samaa mieltä esim siitä, että ei tiedä mikä olisi muuttunut siitä edellisestä puolesta vuodesta. Jos ei sinä aikana saa ongelmia puhutuksi, niin miksi nyt kaikki olisi yhtäkkiä helpompaa..?

Tänään ilmoitti, että ei edelleenkään ole kyennyt tekemään mitään päätöksiä, on kuulemma ajatukset yhä liian sekaisin. Ilmoitin hänelle, että mun pakko sitten jatkaa elämää. Ikää alkaa olla (28), eikä aikaa odotella toista, kun miettii kenet haluaisi mielummin! Hän vastasi, että ymmärtää että haluan tehdä tämän päätöksen.

Nyt on surkea olo. Kaipaisin jotakin kannustusta, että ei tuollaista miestä kannata enää miettiä.. Alkaa kohta kauhistuttaa, että tällainen normaali, iloinen nainen ei vaan yksinkertaisesti löydä vertaistaan miestä, jonka kanssa perustaa joskus perhe. Ahdistaa, kun taas ollaan sinkkuna, eikä edes omasta tahdosta.

Vaikka nyt tuntuu surkealta, teit ihan oikein kun et jäänyt riippumaan tilanteeseen! Todennäköisesti olisit siinä satuttanut itseäsi vielä pahemmin. Sure surusi rauhassa ja katso sen jälkeen eteenpäin. Kyllä sinullekin on vielä olemassa se oikea! Aivan varmasti.

Ei kannata antaa tuollaisten "sekaisin" olevien vaivata mieltäsi. Kun erosta on vähän aikaa, voi helposti käydä noin. Minäkin kuvittelin aikoinani heti eron jälkeen, kun oli mennyt jo pitkään huonosti, että voisin varmasti alkaa uuteen suhteeseen heti. Moni nainen oli viisaampi kuin minä, sillä loppujen lopuksi siinä meni vähintäänkin vuosi että oli oikeasti valmis. Kai siinä aiemmin oli kyse lohdusta enemmän kuin mistään rakkaudesta.

Suomessa tuntuu olevan aika paljon tuollaisia miehiä, että pitää "miettiä" kenet sitä oikeastaan haluaakin ja yleensä olisi kiva jos joku siinä vierellä odottaisi, että mitähän se mahtaa saada mietintänsä lopputulokseksi..ei muuta kuin alat miettimänn samalla lailla ja voit toki kertoa hänellekin, että nyt on ikävä kyllä kilpailija linjalla, että katsellaan kumpi viehättää enemmän..Voit vaikka ihan suoraan hänelle kertoa kumpaisenkin hyvät puolet, rehellisyys maan perii tuleehan hänen tietää mikä hänen asemansa tilanteessa on...:D

Saattaahan olla, että miehellä voi mennä kauankin miettimiseen kumpi on parempi, puoli vuotta, vuosi ehkä kaksikin ja jos kuvioon tulee vielä neljäs osapuoli miettimisaikaa tarvitsee vain enemmän..

Kerrot vain, että jatkat elämääsi ja jos olet vielä vapaa hänen "tehtyään päätöksensä" ja sinua sattuu retkale enää kiinnostamaan, niin palataan asiaan...

Kyllä miehillä se exän perään haikailu on usein vahvaa. Tiedän yhden tapauksen, sanotaan herra X, jossa seurustelun aikana, miehen ja naisen ollessa töiden ja muiden takia pitkään kaukana toisistaan, nainen alkoi tapailla omaa exäänsä, ja pamahti raskaaksi. Lyöttäytyi lapsen isän kanssa yhteen ja synnytti lapsen. Piti silti yhteyttä tiiviisti tähän herra Xään meilitse, postitse jne. X haikaili ja itki tätä naista jokaiselle seurustelukumppanilleen, jotka tietysti kyllästyivät moiseen ja lähtivät etsimään iloisempaa miesseuraa. Mies oli jo menossa jonkun kanssa naimisiinkin...ja luulin hänen menneenkin, mutta viimeisin tieto onkin, että mies X on lyöttäytynyt yhteen sen toiselle raskaaksi tulleen naisen kanssa (joka kai jätti lapsen isän), kasvattaa nyt aisankannattajana tätä lasta ja yhteinen vauvakin on väsätty.

Kannattaa aina varoa miestä, joka puhuu paljon exästään. Hänestä ei ole uuteen suhteeseen.

Teit ap ihan oikean ratkaisun! Tottakai se tekee kipeää, mutta enemmän olisit kärsinyt suhteessa, jossa toinen ei tiedä, mitä haluaa. Olen itsekin ollut tilanteessa, jossa tuntui, että eikö tavallinen, mukava, huumorintajuinen, ok näköinen nuori nainen tapaa ketään fiksua ja mukavaa miestä, joka tietäisi, mitä haluaa. Nauti sinkkuudesta, koska sitten kun se oikea tulee kohdalle, nautit suhteesta sitä enemmän, mitä vähemmän kaipaat enää sinkkuelämää. Kokemuksesta voin sanoa, että kun se oikea löytyy, tunteet ovat varmat ja kummankaan ei tarvitsemiettiä, haluaako olla yhdessä vai ei. Olen aina ollut sitä mieltä, että jos suhde arveluttaa, se ei ole se oikea.

Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:
Kannattaa aina varoa miestä, joka puhuu paljon exästään. Hänestä ei ole uuteen suhteeseen.

Todellakin. Saisinpa ne pari vuotta takaisin elämästäni, jotka exäni kanssa vietin. Hän sanoi kovasti minua rakastavansa ja yhdessä oli ihanaa, mutta silti jossain sisimmässäni tunsin, ettei hän ollut todellakaan päässyt exästään irti - suljin siltä vain tiukasti silmäni. Puhui exästään usein ja useimmiten varsin negatiiviseen sävyyn - vähän asiaa ihmettelin, kun erosta oli kuitenkin jo vuosi pari. Loppujen lopuksi mies sanoikin sitten, ettei usko, että kukaan muu voi ikinä olla yhtä hyvä kuin exänsä eikä mies voisi rakastaa ketään samalla tavalla kuin exäänsä, vaikka ex petti ja jätti eikä halunnut enää kuulla miehestä mitään. No, miehestä tuli ex minullekin, mitäpä minä suhteessa, jossa ainaisesti verrataan johonkin ylivertaiseen exään.

Miehet on sikoja!

Aina joko a) haikailevat jonkun eksänsä perään, puhuvat hänestä kun se oli semmonen ja tämmönen tai b) eivät muka ole valmiita uuteen suhteeseen, kun eksä kummittelee mielessä, ja sitten jättävät sut, ja KAS, vähän ajan päästä on kuitenkin joku uusi muija kainalossa.

Mua on miehet loukanneet niin monesti, että turpaan tekis mieli vetää. Valehtelevia paskoja ne on suurin osa.

Taisit olla tuolle miehelles vain joku laastari-suhde. Jos hän tosissaan sun kanssas olis, ei ois suostunut tapaamaan eksäänsä!

Onneks mulla on nyt maailman ihanin ja suloisin mies, ensimmäinen koskaan joka on sanonut rakastavansa.

Jep, sikoja ovat kaikki tyynni! Ei tarvitse tätä palstaa pidemmälle katsoa, kun huomaa, ketjuja joissa nainen haikailee ex:n tai nuoruuden rakastetun perään tai vielä pahempaa, jopa miehen perään joka on käsipäivää-tuttu. eli, ihan samoja possuja oomme kaikki.

Aika kultaa muistot ja veikkaan, että jos mies exänsä kanssa vielä yrittää, niin samat riidat on 1-6 kk päästä edessä ja mies tulee ap:n ovelle tai jatkaa elämäänsä yksin eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka-:
Jep, sikoja ovat kaikki tyynni! Ei tarvitse tätä palstaa pidemmälle katsoa, kun huomaa, ketjuja joissa nainen haikailee ex:n tai nuoruuden rakastetun perään tai vielä pahempaa, jopa miehen perään joka on käsipäivää-tuttu. eli, ihan samoja possuja oomme kaikki.

Aika kultaa muistot ja veikkaan, että jos mies exänsä kanssa vielä yrittää, niin samat riidat on 1-6 kk päästä edessä ja mies tulee ap:n ovelle tai jatkaa elämäänsä yksin eteenpäin.

Asiaa, kyllä viisainta on kiertää kaukaa tuoreet eroihmiset, niin naiset kuin miehet. On kyllä aivan oma moka kuvitella jotakin kaunista tällaisesta ihmisestä, joka elää elämänsä katastrofissa.

Helpotti lukea teidän vastauksia. Tuntuu, että ratkaisu jonka tein, oli sitten todellakin oikea. Vaikka kyllä sattuu. Ikävä on ja heti herätessäni mietin häntä. Mutta niinkuin joku sanoikin, nokka kohti uusia tuulia! En anna sille sitä riemua, että lannistuisin tyystin, enkä enää osaisi nauttia elämästä ilman häntä.

Kyllä elämässä on monta parempaakin asiaa kuin tunteistaan epävarma miesystävä!

Kyllä ja jo hän teki suhteestanne haavoittuvan satuttamalla omalla menneellään sua. Vaali itseäsi ja niin ehjäännyt tästä jota rakastit.. Ja löytyy vielä arvoisesi..

No, en nyt sanoisi miestä siaksikaan... Hän kuitenkin rehellisesti kertoi fiiliksistään eikä esim. ruvennut vehtailemaan selän takana ja sutinoimaan eksänsä kanssa.

Ihminen, jopa mieskin, voi olla oikeasti tunneissaan sekaisin, joten kandee antaa aikaa. Ei se elämä aina ole niin helppoa. Varmasti tämä mies on kovastikin rakastanut eksäänsä ja ehkä he ovat nyt viisaampia ja ovat oppineet virheistään. Eli en heti menisi tuomitsemaan uuttakaan yritystä.

Kun aikaa on kulunut, niin ajatuksetkin siitä oikkuhiljaa selvenevät, että mitä kukin tahtookaan elämältään. Jos teidät on tarkoitettu yhteen, niin tulee sitten tapahtumaan. Jos ei, niin sitten ei.

Alkuperäinen kirjoittaja mielipide.:
No, en nyt sanoisi miestä siaksikaan... Hän kuitenkin rehellisesti kertoi fiiliksistään eikä esim. ruvennut vehtailemaan selän takana ja sutinoimaan eksänsä kanssa.

Ihminen, jopa mieskin, voi olla oikeasti tunneissaan sekaisin, joten kandee antaa aikaa. Ei se elämä aina ole niin helppoa. Varmasti tämä mies on kovastikin rakastanut eksäänsä ja ehkä he ovat nyt viisaampia ja ovat oppineet virheistään. Eli en heti menisi tuomitsemaan uuttakaan yritystä.

Kun aikaa on kulunut, niin ajatuksetkin siitä oikkuhiljaa selvenevät, että mitä kukin tahtookaan elämältään. Jos teidät on tarkoitettu yhteen, niin tulee sitten tapahtumaan. Jos ei, niin sitten ei.

"Eli en heti menisi tuomitsemaan uuttakaan yritystä. "

Niinpä, voihan sitä noinkin ajatella ja yrittää ymmärtää. Mutta eikö kuitenkin tällainen epävakaa ihminen aiheuttaisi vähemmän harmia ja mielipahaa muille, jos hän kuntouttaisi ensin itsensä ja vasta sitten tulisi hakemaan seuraa. paitsi tietysti, hän voisi heti aluksi kertoa, että olen juuri eronnut ja en oikein vielä tiedä mitä minä haluan.

Ei kuitenkaan, en usko, että rikkinäiset ihmiset olisivat niin rehellisiä, että siitä ensimmäiseksi kertoisivat, joten kyllä se jää jokaisen itsensä vastuulle tehdä omat päätelmänsä seuralaisestaan.

Ap, et ole ainoa, joka on hakannut päätänsä mäntyyn:)

Eilen mies soitti ja kuulin hänen äänestään, että häntä jännitti kovin. Ajattelin, että nyt on varmaan jotakin isoa kerrottavaa, kun oikein ryhtyy soittamaan. No, kyseli kaikenlaisia kuulumisia, niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. Kysyin häneltä, että mikä oli oikea syy, kun lähti soittamaan. Ei kuulemma ollut mitään syytä. Halusi vain kysyä kuulumisia ja kertoipa siinä samalla, että on edelleen ihan sekaisin ajatustensa kanssa. Ja kuulemma ihan nollapisteessä nyt. Sanoin hänelle, että en voi häntä siinä asiassa auttaa, vaan ihan itse täytyy selvittää ajatuksensa. Oli kyllä pakko sanoa, että hän tekee mielestäni pahan virheen. (Olisi pitänyt sanoa, että teki sen jo, eikä siis tarvitse minun puolestani enää miettiä, ottaisiko minut vai tämän toisen). Lisäksi sanoin, että minun mielestäni hänen pitäisi nyt olla yksin. Sen jälkeen aika pian kuului nyyhkäisyjä puhelimesta ja sitten jo sanoikin, että täytyy lopettaa. Sanoin hänelle jo puhelun alussa, että tällainen yhteydenpito ei auta minun eteenpäin pääsemistäni yhtään, vaan parempi on olla olematta ollenkaan yhteydessä.

Hitto sentään, tunsin olevani vahvoilla puhuessani hänen kanssaan, sillä kiukuttaa se, että hän heitti minut syrjään, kun ex ilmoitteli itsestään. Ärsyttää ja loukkaa! MIksi hitossa hän yhä soittelee mistään asiasta, koska olen jo kertonut jatkavani eteenpäin? Miksei anna minun toipua rauhassa.. Jos olisin tiennyt, että hänellä ei ole mitään oikeata asiaa (kuten vihdoin joku hänen päätöksensä mikä luultavasti koskettaisi minua), niin en tosiaan olisi vastannut ja halunnut enää kuulla hänen ääntään. Kyllä on taas ahdistunut ja surkea olo! Taisi mies hakea vaan lohtua omaan pahaan oloonsa ja toivoi kaiketi, että alan taas pyydellä häntä takaisin ja kertoa, miksi juuri minut pitäisi valita. Hitto, kuin jossakin työhaastattelussa olisi!

Sitä alkaa kaduttaa, kun kaikki meneekin vanhaa rataa. Ihan oikein sanoit hänelle. Sitten kun hän soittaa seuraavan kerran, niin sano, että et ehdi puhumaan, kun pitää lähteä tanssimaan:)

Eikö eronneilta nyxiltä voisi kysyä esimerkiksi; miksi et ole exäsi kanssa juuri nyt - kun hän on niin ihana ihminen? Miksi te ette ole yhdessä - jos kerran rakastatte toisianne? Miksi sinä nyt siinä - minun uuden suhteesi kanssa spekuloit ja haikailet exän perään? Mihin pyrit tuolla exän ylistyksellä ?
Voisi ihan tyynesti todeta; että sun kannattaa nyt mennä exää tapaamaan, kun häntä on noin kova ikävä? Miksi et jo mene exän ovelle - ja pyydä päästä takaisin?
Kun noita kysymyksiä esitätte - niin eiköhän ala asiat selviämään / marinat loppumaan!

Luulen, että nyxät haluavat puheillaan saada aina vaan parempaa ja parempaa kohtelua - kuin aiemmissa suhteissaan - vertailemalla nykyistä suhdettaan exäänsä.
Vai mitä mieltä muut ovat?

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä näin:
Luulen, että nyxät haluavat puheillaan saada aina vaan parempaa ja parempaa kohtelua - kuin aiemmissa suhteissaan - vertailemalla nykyistä suhdettaan exäänsä.
Vai mitä mieltä muut ovat?

Mikään ei ole niin junttimaista käytöstä kuin nyxän vertailu exään. Itse vältän tekemästä siitä viimeiseen asti ja samaa vaadin toiseltakin.

Mies tarvitsisi näköjään laastarisuhteen, sellaisen kepeän ja helpon, jossa toisesta tykkää vähän muttei liikaa. Sinä ilmeisesti olet hänelle kuitenkin vaikeampi "keissi" jos tunteita ehkä oikeasti onkin enemmän kuin normaalisti laastarisuhteessa.

Ero on harvoin helppo, jos on oikeasti toisesta välittänyt. Yleensä ihmisen olettaisi haluavan selvittää tunteensa ja nuolla haavansa yksin... Antaa itsensä toipua. Miehillä erityisesti on paha tapa haluta entinen ja laastari yhtä aikaa. Ehkä he eivät osaa olla yksin ajatustensa ja tunteidensa kanssa. Tai mistä lie johtuu.

Mutta teit jälleen aivan oikein! Miehen on todellakin hyvä selvittää tilanteensa itse. Et sinä voisi hänen puolestaan päätöstä tehdä kuitenkaan. Sitä paitsi on olemassa suuri riski siinä, että vaikka hän nyt sinut valitsisikin tässä epävarmuudessaan ja -vakaisuudessaan, jäisi tuo exä jonnekin syvälle sieluun kaivelemaan ihan vaan siksi, ettei mies osannut käsitellä suhdetta loppuun asti.

Itse aikoinani olin tilanteessa, jossa exäni ex oli jättänyt tämän jo jonkin aikaa aiemmin. Seurustelimme onnellisesti puoli vuotta, kunnes exä ja exänsä pääsivät samaan kouluun. Exäni myönsi mulle tenttauksen jälkeen, että hän ei tiedä kumman kanssa haluaisi olla ja että tunteita on myös exäänsä. Suhteemme loppui siihen, mutta ex ei saanut exäänsäkään, jolla oli jo uusi heila. Niinpä sitten sain kuulla, että haluisi mut takaisin. Jostain kumman syystä mua ei enää kiinnostanut... Sittemmin hän on "ystävällisesti" tehnyt selväksi, etten koskaan häntä oikeasti kiinnostanutkaan. Very mature!

Ap, sinun tarinasi on kuin suoraan kertomus mun viime keväästä. Mietin jo, voiko olla sama mies kyseessä, mutta he olivat yhdessä 7v.
Tänään viimeksi itkin silmät päästä tämän kusipään takia, joka keväällä jätti minut exänsä takia. Silloin pääsin erosta yli, mutta toukokuussa sama apina otti yhteyttä minuun, ettei heidän jutusta tullutkaan mitään. Hänen osaltaa ceissi oli 99% ohi ja minä sinisilmäinen vaaleanpunaiset pilvilinnat yhteisestä tulevaisuudesta iloiten otin miehen takaisin. No eipä mennyt kauaa kun exä tuli kuvioihin ja mies oli taas ihan sekaisin. Mun kesä oli ihan syvältä. Kaipasin tota miestä, vaikka onkin täysi kusipää..No,viikko sitten törmäsin mieheen taas, joka oikein mainosti poikamiehenä elävänsä. NÄhtiin, kahviteltiin, mutta kuinka ollaakkaan hän on vieläkin sekaisin erosta. Sika sika sika sika. Mitä ihmettä musta oikein haluaa! Mä EN ENÄÄ IKINÄÄN vastaa sen puheluihin, viesteihin enkä mihinkään. Kaikki on loppu nyt ja forever. Idiootti olen minäkin, kun roikun ja olen koukussa tuollaiseen valehtelijaan. Mutta minkäs teet kun pakkomielleneuroosi on varmasti tämä oireyhtymä. surullista.eikö