Exän kanssa viestittely

  • Viestiketjun aloittaja emma
  • Ensimmäinen viesti
mies
Alkuperäinen kirjoittaja saga:
Olemme exän kanssa bestiksiä ja tapaamme/viestittelemme melkein päivittäin, vaikka toisella meistä on jo uusi kumppani. Mitäs siihen sanotte? Suhde on täysin platoninen, seurustelusuhdekin aikanaan muuttui sellaiseksi hyvin nopeasti, joten välillämme on vain kaveritunteita.
Aika vaikea olisi tosissaan seurustella ihmisen kanssa, joka on päivittäin yhteydessä ex:ään . Sorry vaan.

 
tuli
mies, minkä ikäinen mahdat olla? Neuvosi ovat jatkuvasti tyyliä: järjestä ansa, tutki puhelin, virittele tilanne, jossa toinen käyttäytyy tällä tavoin ja tee sitten näin...

Oikeasti hei, ei suhde toimi, jos toinen kyttää, tutkii, vakoilee, järjestele ansoja ymv, mitä kehotat vastauksissasi tekemään. Mietipä omalle kohdallesi omia neuvojasi, miltä moiset epäluottamuslauseet tuntuisivat sinusta?
 
saga
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Alkuperäinen kirjoittaja saga:
Olemme exän kanssa bestiksiä ja tapaamme/viestittelemme melkein päivittäin, vaikka toisella meistä on jo uusi kumppani. Mitäs siihen sanotte? Suhde on täysin platoninen, seurustelusuhdekin aikanaan muuttui sellaiseksi hyvin nopeasti, joten välillämme on vain kaveritunteita.
Aika vaikea olisi tosissaan seurustella ihmisen kanssa, joka on päivittäin yhteydessä ex:ään . Sorry vaan.
No, ei sinun tarvitse pahoillasi olla, tuskin noin ahdasmielisen kanssa koskaan seurustelisinkaan... ;)
 
mies
Tuli olen sinua vuoden vanhempi, täytin juuri kuusi:)

Kuulehan tuli, ap voi erota halutessaan vaikka heti. Mutta jos hän haluaa jatkaa, niin miehen on laitetteva ex kuriin. Vittuilemalla miehelle ero on selvä. Kyllä minusta ex voi ilkeyksissään nolata itsensä miehenkin silmissä. Sanoinhan, että ei ap:n tarvitse tehdä mitään; hänen pitää vain antaa ex:n pilata ilmapiiri viikonloppuisin, niin mies hoitelee ex:n.

Minusta tuli sinä olet vähän onneton, kun et tajua, että toinen asia johtaa toiseen. Minä olen elämässäni saanut paljonkin ennakoida tapahtumia ja aina minua on auttanut elämällä tilanne etukäteen ja valitsemalla oikeat ihmiset oikeisiin tehtäviin. Siinä tarvitaan ihmistuntemusta ja kokemusta miten asiat etenee. Annan vain ap:n miehen ja ex:n sekoittaa välinsä, sitähän ap haluaa.

 
ymmärrys
Tietenkin kaikkea voi yrittää mutta minusta tuo miehen viesti on suorastaan teko joka ajaa ihan varmasti kiville.
Asuin elin pitkään nk. epäilijä miehen kanssa. Minulla ei olisi saanut olla juuri noita viestittelyjä exältä kavereilta miespuolisilta yhtään keneltäkään. Lopetin sen väsyttävän suhteen. Joko minuun luotetaan tai ei. Minä myös hölmönä vilkuilin sill. miestä kun ajattelin että vastaan ettei tule haloo..
no sen miehen kanssa tuli haloo ´vastaili viesteihin tai sitten vasta vähän jälkeenpäin. Koska mies luki kaiken postini s-postista lähtien aina kun olin lenkillä. Ne oli viattomia osa pelleily sex vitsejä yms.
Puhu sen miehen kanssa jätä muut älyttömät säädöt muille.
Kyllä jokainen mies tietää kenen kanssa haluaa olla tällä hetkellä.
 
tuli
"mies": "Annan vain ap:n miehen ja ex:n sekoittaa välinsä, sitähän ap haluaa."

Aina vaan omituisempaa! Juu ja olen ennenkin ihmetellyt näitä vaistojasi (mm. sitä, kun dumppasit jonkun naisen sen vuoksi, kun joku toinen mies hymyili tästä naisesta puhuttaessa). Hyvä vaistoaminen ja vainoharhainen kyttääminen on kaksi eri asiaa.
 
saga
Alkuperäinen kirjoittaja just:
nyxä ja exä vois vaihtaa paikkaa, niin olis vähän oikeempi viestityssuhde. Sit exä vois olla nyxä ja nyxä exä. Ja miehellä homma hanskassa.
No höpsis! Kuten sanoin exä on _vain_ bestis, ei sen enempää, eikä vähempää. Satumme molemmat asumaan paikkakunnalla, jossa muita kavereita on vähän, joten on luonnollista olla yhteyksissä sen kanssa, joka sattuu olemaan lähistöllä. Hän seurustelee, mutta kumppani asuu toisella paikkakunnalla. Minä olen sinkku, mutta välillä hakupäällä, hän ei ole vaihtoehto, uskottu ystävä kylläkin.
 
karisma
Parisuhteessa pitää olla avoin ja rehellinen. Omia juttuja ja tuttuja saa olla ja pitääkin.Pieni flirttikään ei ole pahasta kunhan itsetunto on kohdallaan puoli ja toisin, sekä pelisäännöt selvät jos nyt niitä tarvitaan. Pelataan avoimin kortein, kyttäily ei siihen kuulu eikä salailu.
Emmana kysyisin suoraan mieheltä, hinkuuko tämä ex:n lakanoihin takas.
 
femma
Vaikuttaa siltä, ettei mies oikein panosta sinuun. Ainakin hän pelaa peliä tai on vahvasti mukana exän pelissä. Voisit kysyä häneltä, mitä hän SINUSTA haluaa. Miksi tapailette ja olette yhdessä? Voisit kysyä samaa myös itseltäsi.

On mahdollista, että mies on edelleen ihastunut exään, mutta koska eivät asu samalla paikkakunnalla, jatkuu yhteydenpito muutoin. Voihan olla, että nainen pitää miestä koukussaan, haluaa sen huomion, mitä mieheltä saa.

Kyllä tällaisissa jutuissa on kyse valinnasta. Ei kukaan ole sen toisen viestittelijän armoilla. Puhelimen voi sulkea, viestit hylätä jne.

Itse en ole ymmätänyt ihmisiä, jotka elävät koko elämänsä kehuen, miten hyvät suhteet on edelleen kaikkinn exiin. Miksi siis on erottu? Kuvastaako se vain sitä, että henkilö on eräänlainen ihmisuhteiden haalija. Exiä voi sopivassa tilanteessa tarvita ja käyttää hyväkseen sen kummempia tunteilematta. Eräällä naisella on kuulemma exinä eri ammattimiehiä, jotka voi tarvittaessa kutsua apuun. Onkohan sellaisissa suhteissa koskaan ollut mitään syvällisempää tunnetta, voisi kysäistä sitäkin.
 
mies
Tuli, on pakko oikaista, että en ole jättänyt ketään hymyn takia.

Olin useita vuosia sitten hyvä ystävä erään naisen kanssa. Yhteydenpitomme päättyi, kun aloin seurustelemaan toisen kanssa. Ja viime keväänä kysyin eräältä kaverilta, että tunnetko sitä naista. Hän hymyili ja sanoi tuntevansa, en jatkanut siitä aiheesta enempää. Olin nähnyt naisen jälkeenpäin muutaman miehen kanssa ja kun juttelimme, niin hän kertoi kokemuksistaan. Minulle ei jäänyt mitään epäselväksi. Useita kertoja hän soitti minulle ns. "väärään numeroon" , mutta minua ei kiinnostanut ja katsoin sen oikeudekseni.
 
Pandora
Emma, jos viikon takaisen viestin esiinnostaminen tuntuu hankalalta, senhän voi ottaa mukaan vain esimerkkinä muiden joukossa. Tunnet turhaan itseäsi noloksi, jos miehen käytös jo muuttuu näiden tiettyjen viestien kohdalla, silloinhan voit aloittaa keskustelun vaikka siitä.
Koska asia vaivaa, on puhuminen tarpeen, ettet turhaan hukkaa aikaasi ja energiaasi johonkin, joka asiana ei ehkä ole edes sen arvoinen. Jo mies käytöksellään osoittelee peittävänsä jotakin, vaikka sitten vain ajattelemattomuuttaan tai "hienotunteisuuttaan", on omaa jankkaamista turha murehtia.
 
Akka
Voisit ihan suoraan kysyä miksi poikaystäväsi peittelee ja salailee? Exän tapaaminen ehkä on sinulle pois suljettu vaihtoehto, koska asuu eri paikkakunnalla.
Avoimuus on ainoa keino ettei tuollaiset exät ja muut myrkytä suhdetta.
Minun nyxällä on paljonkin naispuolisia ystäviä, kuten myös minulla miespuolisia. Minua nämä ystävät eivät häiritse, olen tavannut lähes kaikki (kait) tiedän että jotkut soittelevat ja txtaavat. Joillakin heistä saattaa olla jopa kiinnostusta enempäänkin, mutta koska nyxä kertoo ja on kertonut avoimesti näistä naisista, ei asia minua suuremmin häiritse. Avoimuus on avainsana, on törkeätä parisuhteessa, jos esim. saa textarin silloin kun toinen on paikalla, myhäillä itsekseen ja jättää toinen epätietoiseksi mistä on kyse. En itsekään tod. kerro, enkä edes muistaisi kertoa kaikista päivän aikana saapuneista viesteistäni toiselle. Mutta silloin kun toinen on paikalla, on epäilyttävää ja epäkohteliastakin nypeltää puhelintaan salaperäisenä. Aina voi jotakin sanoa viestistä, jos on puhtaat jauhot pussissa.
 
mies
"on omaa jankkaamista turha murehtia."

Tuo pitää paikkansa. Usein narsisti toimii niin, että hän vierittää syytä toisen niskoille. Eli ap:kin alkaa häpeämään toimintaansa, vaikka hän vain selvittää omaa asemaansa, mikä on välttämätöntä.
 
Höh
Miksi on niin vaikeata ymmärtää, että jotkut ihmiset pystyvät eroamaan ja silti pysymään hyvissä väleissä, niin että yhteyttä halutaan pitää eron jälkeenkin. En tajua, miksen voisi pitää säännöllisen epäsäännöllisesti yhteyttä ihmiseen, jonka kanssa olen elänyt monta vuotta? Erosimme siksi, että suhteemme loppuvuosina elimme kuin kämppikset, eli suuria tunteita tai seksihaluja toisiamme kohtaan ei enää ollut. Emme kuitenkaan riidelleet, vaan ihan hyvin tulimme toimeen. Voisihan sitä tietysti elämäänsä niinkin elää, mutta kun molemmat olimme sitä mieltä ettei se riitä, niin erosimme. Yksimielisesti. En haikailee häntä takaisin eikä hän minua. Pystymme puhumaan lähes mistä tahansa, koska tunnemme toisemme niin hyvin. Miksi poistaisin tällaisen ihmisen kokonaan elämästäni, vaan sen vuoksi että meillä on ollut suhde joka nyt on päättynyt? Kyse ei ole mistään hyväksikäytöstä, vaan ihan puhtaasta ystävyydestä. ilmeisesti on vaan liian vaikeata ymmärtää että se voi olla mahdollista...
 
Femmalle
Siksi on vaikea ymmärtää, että elämä on valintoja. Olisit sitten valinnut sen elämäntavan, jos haluat siinä miehessä olla kiinni. Tai sitten valitset toisen miehen ja sitoudut häneen.
 
saga
Alkuperäinen kirjoittaja Femmalle:
Siksi on vaikea ymmärtää, että elämä on valintoja. Olisit sitten valinnut sen elämäntavan, jos haluat siinä miehessä olla kiinni. Tai sitten valitset toisen miehen ja sitoudut häneen.
Asia ei ole noin mustavalkoinen, eikä se, että sitoutuu johonkin ihmiseen tarkoita sitä, etteikö voisi olla ystävä jonkun toisen kanssa, vaikka se sitten sattuisikin olemaan exä. Ei nyt olla missään hiekkalaatikolla kinastelemassa tyyliin: "jos oot mun kaveri, niin sit et oo ton kaveri..." Eli se, että valitsee jonkun kumppanikseen, ei automaattisesti sulje pois ystävyyttä toisen kanssa.

 
e
Se onkin eri asia, jos kanssakäyminen täysin avointa ja suhde loppunut kun esim. seksi ei ole toiminut tippaakaan. Entäs kun suhde kaatunut muihin juttuihin, mm. kypsymättömyyteen sillä hetkellä ja intohimoa ollut kuitenkin rutkasti? Ja sitten viestitellään salaa, herätään öisin ja kirjoitetaan....
Ei kovin kaverillista, vai mitä?
 
mies
"Eli se, että valitsee jonkun kumppanikseen, ei automaattisesti sulje pois ystävyyttä toisen kanssa."

Ei tässä olekaan kysymys siitä, että eikö voisi olla hyvä ystävä ex:n kanssa. Vaan kysymys on siitä, että miten puoliso pystyy sulattamaan , että toisella on hyvänä ystävänä ihminen, jota on rakastanut ja rakastellut. ja jos he pitävät vieläkin päivittäin yhteyttä, niin vaatii melkoista luottamusta , että tuon sulattaa. Ymmärtäkää, että kaikki eivät tuota pysty sulattamaan.
 
saga
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Ei tässä olekaan kysymys siitä, että eikö voisi olla hyvä ystävä ex:n kanssa. Vaan kysymys on siitä, että miten puoliso pystyy sulattamaan , että toisella on hyvänä ystävänä ihminen, jota on rakastanut ja rakastellut. ja jos he pitävät vieläkin päivittäin yhteyttä, niin vaatii melkoista luottamusta , että tuon sulattaa. Ymmärtäkää, että kaikki eivät tuota pysty sulattamaan.
Ymmärretään, ymmärretään. Eiköhän asia tullut jo selväksi, että kyse on luottamuksesta, luottamuksen arvoisena pysymisestä ja luottamuspulasta. Joillekin sopii, että exän kanssa voi olla hyvissäkin väleissä, jollekin toiselle se taas on mahdottomuus ajatuksenakin. Toiset ovat mustiksia, toiset eivät, joillakin on syytä olla, joillakin ei. Jokainen on asiantuntija omassa elämässään ja toimii omien tunteidensa, järkensä ja arvomaailmansa mukaan.
 
ajatuksia
Ehkä hän siksi nykyään yrittää salata sinulta yhteydenpidon, kun tietää sinun suhtautumisesi asiaan. Eihän hän alunperin ole sitä salannut kuitenkaan, vaan ilmeisesti kertonut avoimesti, ethän muuten tietäisi, että hän exänsä kanssa kuulumisia vaihtaa?!

Sekä minä että mieheni pidämme yhteyttä exiemme kanssa, ja minulla ja exälläni ei ole myöskään lapsia. Kun on ollut toisen ihmisen kanssa toistakymmentä vuotta, ei ystävyys ja yhteiset asiat välttämättä katoa, etenkin kun ero on tapahtunut "klassisesti" erilleen kasvamisen ja rakkauden loppumisen myötä.

Ja meidän kummankaan yhteydenpidossa ei todella ole kyse mistään muusta kuin yhteisten tuttujen kuulumisista jne. jne. Sitä kun voi olla ystäviä, vaikka rakkaus onkin loppunut.

Ehdottaisin, että ihan kiihkottomasti keskustelisit miehesi kanssa asiasta, ilman syyttelyitä, huutamista ja ilkeily - puolin ja toisin.
 
avo
ajatuksia: "Ja meidän kummankaan yhteydenpidossa ei todella ole kyse mistään muusta kuin yhteisten tuttujen kuulumisista jne. jne. Sitä kun voi olla ystäviä, vaikka rakkaus onkin loppunut."

Riippuvuutta exästä edelleen? Mikset kysele yhteisten tuttujen kuulumisia suoraa heiltä ilman välikäsiä? jatkuva kuulumisten kysely on tekosyy pitää yhteyttä exään, jos ei todellakaan ole kyse yhteisten, alaikäisten lasten asioista. Isompien lasten tavanomaiset asiat hoituvat yleensä jo suoraan heidän kanssaan. Poikkeuksena ovat tietenkin tilanteet, joissa exä olisi lähisukulaisen asemassa tai roolissa.
 

Yhteistyössä