exän uhkailut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Exä on laittanut inhottavia tekstiviestejä sen jälkeen, kun meneti huoltajuuden. "nyt saat nähdä mitä tapahtuu" yms. Ei suoranaisesti uhkaillut siis, mutta vähän antaa ymmärtää jotain, en edes oikein tiedä mitä. Kieltämättä vähän karmii. Voikohan tälle asiale tehdä jotain tai olisiko asiasta hyvä ilmottaa johonkin? oikeusaputoimistoon asiaa hoitaneelle ihmiselle tai mihin?
joku lähestymiskielto tuntuu jotenkin kaukaa haetule kun ei ole mitään konreettista uhkaa kuitenkaan. lapsia jos tulee tapaamaan, niin ne hoidetaan tod näk valvotusti jokatapauksessa. siitäkin hän vetää kyllä herneen nenään, ja vaatisi päästä meille punkkaamaan siksi aikaa,mutta en tiedä uskallanko suostua enää noiden viestien jälkeen.(asuu kaukana)

hui! mä kyllä ilmottaisin johonkin, vaikka just sinne oikeusaputoimistoon. epäilen kyllä et esim. poliisi ei tee mitään, kun mitään konkreettista ei oo tapahtunu. älä missään nimessä päästä lähelle ilman valvontaa! kuullostaa pelottavalta ja selvä uhkaushan tuo oli!

Säilytä sen viestit joissa on uhkaava sävy. Ja kyllä sä sen tilapäisen lähestymiskiellon saat ilman konkreettista todisteluakin, se uhkaus kun voi tulla esim. puhelimessa. Voithan sä myös soittaa sinne oikeusaputoimistoon ja selittää tilanteen, saat varmasti hyviä neuvoja jos ei muuta.

Jos olet huolissasi lasten turvallisuudesta, vaadi valvottuja tapaamisia äläkä mene itse poikkeamaan siitä, mitä sovitte lastenvalvojan kanssa. Tapaamisasiat myös ex hoitaa siis lastenvalvojan kanssa, ei sinun kanssasi.

Sinun ei kuulu majatalona toimia siksi että etä vanhempi asuu kaukana,se on tasan etän ongelma missä bunkkaa jos lapsiaan tapaa.Nukkukoot vaikka teltassa jos muuta ei keksi.

Aieemin tosiaan oltiin ihan ok väleissä ja hän kun kävi lapsia tapaamassa, niin sai asua meillä. oli ihan ok ja kaikki sujui hyvin. nyt valittaa että lapset syyttävät sit isoina mua ja olen kieltänyt tapaamiset jos en majoita meille, ei ole kuulema varaa hotelliin.
ja jos olis asillisesti toimunut,niin ei mlla olis ollut mitään vastaan et ois tullut tänne, mut nyt kyllä pelottaa nuo viestit siinä määrin etten uskalla tänne sitä ottaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Aieemin tosiaan oltiin ihan ok väleissä ja hän kun kävi lapsia tapaamassa, niin sai asua meillä. oli ihan ok ja kaikki sujui hyvin. nyt valittaa että lapset syyttävät sit isoina mua ja olen kieltänyt tapaamiset jos en majoita meille, ei ole kuulema varaa hotelliin.
ja jos olis asillisesti toimunut,niin ei mlla olis ollut mitään vastaan et ois tullut tänne, mut nyt kyllä pelottaa nuo viestit siinä määrin etten uskalla tänne sitä ottaa :/

Kysykööt soskusta maksusitoomusta majoitukseen tai menkööt puiston penkille lämmike pullo mukanaan. Se nyt vaan on selvää että sinun ei kuulu majataloa pitää. Kukaan ja mikään laki ei pakota sinua edes päästämään exääsi sinun ja lastesi omaan kotiin,tapaamiset voi muuallakin suorittaa.

Jos nyt oikein pahaksi menee niin lähestymiskieltokaan ei välttämättä auta. Mulla on ollut exää kohtaan 2x 1vuosi lähestymiskieltoa jota rikkoi kokoajan, sakkoja vaan rapsahti kerta toisensa jälkeen. Eikä se niitä maksanut joten käytännössä ei tuomiota ollenkaan.
Ainoa mikä auttoi että pääsi siitä eroon oli että muutin ja vaihdoin auton ym ja kaikki tiedot salaisiksi.

mä ajattelin, että jos sanon että me muutetaan, enkä anna "uutta osoitetta".. vähän vaikea uskoa, että lähtisi tätä matkaa sitten ajelemaan, jos ei varmaksi tiedä missä ollaan. vaikka eihän sitä tiedä.
nyt kai pystyn sen tekemään kun olen yksinhuoltaja, ei tarvitse hänen tietää lasten tarkkaa osoitetta? ihan kamalaa tämä nyt, mä niin toivoin et oltas pystytty hoitamaan asiat reilusti, mut ei kun tämä menee ja sekoaa. siksi huoltajuutta anoin ja sainkin, koska ei millään tavalla osallistunut lasten asioihin.

Kannattaa ehdottomasti ottaa yhteyttä edes sinne oikeusaputoimistoon. Jos ja kun näytät myös pelkäävän itsesi/lastesi puolesta myös poliisiin kannattaa ottaa yhteyttä. Tärkeää on myös, että et vähättele viestien yms. sisältöä vaan tuot napakasti julki uhkailun.

mä en uskois et hän mitään tekis, mutta kun koskaan ei voi olla varma. niin paljon on ollut kaikenlaisia juttuja lehdissä yms, niin väkisin mietityttää.
jos hän meinaakin itselleen jotain ja sit ajattelee et saan kantaa siitä syyllisyyttä loppuikäni..

Yhteistyössä