Hae Anna.fi-sivustolta

Expedia

Viestiketju osiossa 'Yleistä matkailusta' , käynnistäjänä Jusssi, 30.07.2013.

1. Jusssi Vierailija

Kellään tuoreita kokemuksia expediasta. Onko luotettava palvelu hotellin varaukseen,onko kaikki toiminut niinkuin pitääkin?. Varasin ensimmäistä kertaa kys palvelun kautta hotellin thaimaasta, ja hieman jännittää mitä paikan päältä "löytyy".

2. MP Vierailija

Mulla toimi moitteettomasti Canadassa.

3. katjuska Vierailija

Jos epäilyttää niin laita sähköpostia hotelliin ja kysy sieltä, onko tällainen varaus tullut heille. Toki se Expedian varausnro mukaan ja tieto että on varattu Expedian kautta. Näin olen itse toiminut pari kertaa kun on varauksen olemassaolo mietityttänyt.

4. Jacko Vierailija

Minulla on taas pelkastaan huonoja kokemuksia. Matkustettaessa lasten kanssa istuimia on mahdotonta valita mitenkaan eika tuolla expedialla ole edes toimivaa puhelin numeroa eika sahkopostiosoitetta josta voisi kysya neuvoa. Ole jarkeva ja osta lippusi suoraan lentoyhtiolta!

5. armas kultanen Vierailija

varasin new Yorkin matkaa. Expedian sivusto ilmoitti hotellin olevan täynnä ja kehotti varaamaan toisesta ajankohdasta. Tein niin ja sain saman vastauksen. Kolmannella kerralla hakukone ilmoitti luottokortissa olevan vikaa. Ja todentotta :ensimmäisestä varauksesta meni maksu luottotililtä ja toisesta ja kolmannesta vakuusmaksu. Tuli iso hässäkkä enkä vielä ole saa ut toista vakuus maksua takaisi luottotilille. Kaikenlisäksi huomasin matkan halventuneen muutamassa päivässä useita kymppejä. Varasin kaksi matkaa yhdellä kertaa Expedialta,ensimmäisen ja viimeisen matkan

6. armas kultanen Vierailija

varasin new Yorkin matkaa. Expedian sivusto ilmoitti hotellin olevan täynnä ja kehotti varaamaan toisesta ajankohdasta. Tein niin ja sain saman vastauksen. Kolmannella kerralla hakukone ilmoitti luottokortissa olevan vikaa. Ja todentotta :ensimmäisestä varauksesta meni maksu luottotililtä ja toisesta ja kolmannesta vakuusmaksu. Tuli iso hässäkkä enkä vielä ole saa ut toista vakuus maksua takaisi luottotilille. Kaikenlisäksi huomasin matkan halventuneen muutamassa päivässä useita kymppejä. Varasin kaksi matkaa yhdellä kertaa Expedialta,ensimmäisen ja viimeisen matkan

7. kollek Vierailija

Minusta tällaiset expediat edustavat yhdenlaista nettihuijausta. Tilasin hotellisuoneen Dublinista Trivagon kautta. Jouduin kuitenkin perumaan huoneen. Soitin hotelliin, hyvissä ajoin. Sieltä kerrottiin, ettei minua veloiteta koska olin tehnyt peruutuksen useita päiviä aikaisemmin. Soitin vielä seuraavana päivänä uudelleen ja varmistin asian. Varaustani ei näkynyt enään ja luvattiin , ettei veloitusta tule. Laskun tullessa sain kuitenkin 89 euron laskun ko. huoneesta. Soitin hotelliin ja kysyin syytä. Minulle ilmoitettiin, että peruutukseni olisi pitänyt tehdä Expedialle. Kuulun vasta ensimmäistä kertaa koko Expediasta, enkä edes tiennyt koskaan olleeni tekemisissä ko. fiman kanssa. Laskua ei peruta ja joudun maksamaan sen. Minusta tälläinen on eräänlainen nettihuijauksen muoto.
    Mainittakoon, että olen matkustellut paljon maailmalla , joten ihan kokematon en ole.

8. propusk Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen käyttänyt http://booking.com varauspalveluita viimeisen viiden vuoden aikana noin kymmenen kertaa ilman ongelmia. Varauksia ympäri Eurooppaa. Aina on varaukset olleet kohdillaan hotellissa, ja pari kertaa hotellista on tullut suoraan sähköpostia kun ovat kyselleet jotain lisätietoja huoneen suhteen (twin/double bed). Luottokortilta ei ole koskaan veloitettu etukäteen vaan vasta hotelliin saapumisen jälkeen.

Last edited: 12.07.2017
  9. miltsi Vierailija

Tismalleen sama,siis sanasta sanaan sama kommentti tullu mulla vastaan muutamalla muullakin keskustelupalstalla,missä on ollu puhetta Expediasta. En missään nimessä luottais tähän kommenttiin.

10. Liinasworld Vierailija

Itse olen hyväksi ainakin löytänyt flypar.com ja skyscanner.net, Expedia kai ihan ok sivusto, mutta taitaa olla ainakin kalliimmaat lennot ainakin kun vertasin matkoja Flypar.com ja Expedia.com välillä.

11. Expedia on maailman suurin nettimatkatoimisto, joten mikään huijari firma se ei ainakaan ole. Toki varausehdot kannattaa lukea aina tarkasti.

Expediasta saa muuten Bonuswayn kautta bonusta varauksista(+liittymisbonus)

12. vierailija Vierailija

Trivago samoin momondo, on vain näiden Expedian, bookin.comin, hotels.comin, ebooking ym:ien kokoomasivu. Se ei siis tee muuta kuin kertoo paljonko noiden kautta varattuna hotelli maksaa. Olet ilmeisesti päätynyt Expedian varaukseen jos se on ollut halvin. Varminta on varata suoraan hotellista sähköpostitse. Halvalla kun ei aina saa hyvää. Ja joskus hotellista suoraan on ollut halvempaa kuin vaikkapa hotels.comin kautta.

13. joku kokemus Vierailija

Et luota booking.comiin..? Vähän perusteluita olisi paikallansa. Booking-.com samoin hotels.com kumpikin ilmoittaa selvästi ennen varausta mitä hintaan sisältyy: huoneen varustelu, joskus voi valita twin/double sängyn väliltä mutta ei aina ja silloin on otettava se mitä saa, aamiainen vai ei (ja jos "ei", lukee myös aamiaisen hinta paikan päällä ostettuna), ikkuna sisäpihalle vai kadulle ja jos ei lue, ei pidä jälkeenpäin väittää että olikin kadulle, onko ilmainen peruutus vai veloitetaanko korttia heti, jne. Jos joku menee tuossa epähuomiossa mokaamaan, niin syy löytyy peilistä. Huolellisuutta!! Katso aina myös kaikki hotellin kuvat ja varaudu niistä pahimpaan vaihtoehtoon. Etpähän pety. Joskus kun on varannut aamiaisineen, mutta ei ole joka aamu sitä hotellilla syönyt, ovat vähentäneet sen loppuhinnasta. Hotelleja on monenlaisia. Yleensä mitä enemmän tähtiä sen parempi asiakaspalvelu. Kääntäen: älä kuitenkaan marssi 4-5 tähden hotelliin kuin olisit kuningas. Moukkaa kohdellaan kuin moukkaa oli tähtiluokitus mikä tahansa.

Vaikka varaushetken hinta ilmoitetaan euroissa ja kohteessa on eri valuutta, hinta voi euroissa ollakin eri kuin varatessa. Varaudu siis maksamaan siihen paikallisen valuutan hintaan joka oli varaushetkellä. Eurot ei merkkaa mitään paitsi euromaissa.

Tulosta varausvahvistus mukaan ja mieluiten paikallisella kielellä.

14. joku kokemus Vierailija

Jatkan vielä, että inhimillisiä erehdyksiä sattuu hotelleissakin. Kun asiallisesti, ystävällisesti ja maltilla pyrkii ne selvittämään pääsee parempaan lopputuloksen kuin räyhäämällä.

15. vierailija Vierailija

Varokaa käyttämästä palvelua. Voi veloittaa lähes tuplahinnan hotellia varatessa.
    Esim. Jyväskylä hinta 255€. Hotellin hinta 126 Eur.

16. Petetty raskaasti Vierailija

Expedia e ole luotettava.

Varaattiin ja maksettiin auto Expedian kautta Gdanskista kolme viikkoa ennen matkaa. Mentiin hakemaan autoa, jolloin todettiin, että autovuokraamo ( Alamo) on kiinni. Soitettiin vuokraamon edustajalle, joka totesi ettei autoa ole saatavilla ja että tiskillä on kirje meille. Kirjeessä luki, että autoa ei ole saatavilla. Kysyttiin autoa muilta vuokraamoilta ja todettiin, että kaikki autot on vuokrattu. Etsittiin vielä loppu lauantaipäivä autoa, mutta niitä ei ollut enää saatavissa. Auto saatiin vasta maanantaina.

Näin Expedia pilasi meidän matkan ja matkasuunnitelmat.

Lähettettiin reklamaatio Expedialle heti kotiin palattua. Nyt viisi viikkoa reklamaatiosta ja kahdeksan viikkoa autonvuokrauksen maksamisesta ei olla vieläkään saatu edes rahojamme takaisin. Puhumattakaan muista kuluista ja matkan pilaantumisesta aiheutuneista kustannuksista. Uskomatonta toimintaa.

Emme käytä enää koskaan Expedian j aAlamon palveluita.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri