Facebook kiusaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen joutunut facebook kiusaamisen uhriksi. Profiiliani ilmiannetaan kokoajan ja jakamaani sisältöä merkitään roskapostiksi yms eli olen toistuvasti useita päiviä estoilla joilloin en voi kommentoida, vastata meseviesteihin saati edes tykätä mistään.

Tästäkin on periaatteessa tullut taloudellista haittaa, pari kertaa jäänyt kaupat tekemässä kirppisryhmissä kun en pääse vastaamaan kysymyksiin saati vastaamaan meseviesteihin. Olen myöskin menettänyt useamman tuotteen jossa olen ollut ekana.

Nämä ilmiantajat eivät ole kavereissani, vaan hyökkäävät ryhmissä ja sivuilla kimppuuni. Riittää että vaikka johonkin kilpailuun käyn kommentoimassa mukana nii se ilmiannetaan heti roskapostina. Voiko faceen ottaa yhteyttä mitenkään. Tuen postilaatikko on täynä pelkkiä automaattivastauksia.

No kannattaa miettiä omia kirjoituksiaan, että miten on suututtanut muut. Tuskin sua huvin vuoksi ilmiannetaan.

Itse ainakin ilmiannan välillä vittumaisesti, sairaasti tms. kommentoivat. Jotkut kuvittelee, että somessa voi kirjoittaa ihan mitä vain. Ei voi ja käytöstavat pitää osata. Siinä ap:lle pieni vinkki.

Tai sitten sun "kilpailijat" noissa ryhmissä rankasti karsii potentiaalisia kanssakumppaneita noin törkeällä tavalla. Aika hurjalta kyllä kuulostaa, jos joku noin tekisi vain saadakseen kilpailijat pois "reviiriltään". Laita ryhmiin kyselyjä, onko muille käynyt samalla tavoin kuin sinulle.

Yhteistyössä