Facebook repii parisuhteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja falstaff
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

falstaff

Uusi jäsen
19.08.2010
1
0
1
Vuosia jatkunut parisuhteemme on aina perustunut avoimuuteen ja rehellisyyteen, sekä molemminpuoliseen kunnioitukseen. Tämä on näkynyt, ei pelkästään puheina, vaan myös tekoina. Olen kokenut olevani poikkeuksellisen onnekas saadessani kasvattaa lapsemme puolisoni kaltaisen ihmisen kanssa ja osin tunnen niin vieläkin.
Sitten alkaa se "tavallinen tarina" joita keskustelupalstat ovat nykyään pullollaan.
Puolisoni on aina ollut meistä kahdesta se sosiaalisempi ja myös ahkerampi netin sosiaalisten medioiden käyttäjä. Tässäkin suhteessa luottamus on ollut itsestään selvää, eikä toisen nettitouhuja ole juuri tullut edes mietittyä.
Asiat kääntyivät päälaelleen kun vahingossa, ilman mitään urkinta-aikeita törmäsin puolisoni yksityiseen Facebook keskusteluun, jonka hän oli unohtanut auki koneelle. Se oli kuin moukarin isku otsaan. En tiedä lienenkö vanhanaikainen tai muuten ahdasmielinen, mutta silmäniskuilla höystetyt "seksiheruttelut" entisen heilan kanssa löivät kirjaimellisesti polvilleen. Minä olin kuulemma samaan aikaan istunut vieressä telkkarin ääressä, mistä myös hihiteltiin. Ei ole epäillystäkään etteikö älyllä varustettu puolisoni olisi ymmärtänyt tämän olevan pohjattoman loukkaavaa minua kohtaan, eikä hän ikimaailmassa sulattaisi vastaavaa minulta. Facebookin tarjoamat mahdollisuudet ja "varmuus" kiinnijäämättömyydestä ovat kaiketi olleet ylitsepääsemättömiä. On tietysti todennäköisempää että tämä on ollut puolisoni normaali tapa käyttäytyä netissä, kuin että hän olisi narahtanut heti ensimmäisellä hairahduksella.
Kun hän tajusi, että olin nähnyt kyseisen keskustalun, hän ei pyytänyt anteeksi, eikä halunnut puida asiaa sen syvällisemmin. Seurauksena ei ollut varsinainen riita, vaan pikemminkin tunteiden jäätyminen.

Pahinta tässä tilanteessa ei suinkaan ole itse teko (joku varmasti sanoo tässä kohtaa, että eihän mitään ole oikeasti edes tapahtunut) vaan se, että moisella hölmöilyllä voidaan vetää vuosia kestänyt luottamus vessanpöntöstä alas. Yhtäkkiä tuntuu, että en tunnekaan minulle rakkainta ihmistä.
Tapahtuneesta on kulunut jonkin aikaa, mutta asiat eivät ole oienneet. Puolisoni on haluton keskustelemaan ja jatkaa virtuaalielämäänsä Facebookissa. Itse olen vetäytynyt syrjälle ja olen vainoharhoissani menettämässä jo suhteellisuudentajunikin. Vaikka Facebookissa mikään ei tapahdu "oikeasti" niin virtuaalisten toilailujen seuraukset ovat ilmieläviä ja aiheuttavat tuskaa ja peruuttamatonta vahinkoa. Mihin Facebookia ihan oikeasti tarvitaan?

Vastaus viimeiseen kysymykseen: facebookkia ei tarvittu 10v sitten, eikä sitä oikeasti tarvitse yhtään mihinkään.

Yleisesti: Olen tosi pahoillani, että olet joutunut tuollaista kokemaan. Itselle ei ole mitään tuonkaltaista tapahtunut koskaan, mutta eipä ole elämänkokemustakaan niin paljolti.

Kuvauksesi tuntemuksistasi ovat kuitenkin tietyllä tavalla tuttuja ja reagoisin itsekin tilanteessa vähintäänkin noin. Mielestäni se on myös oikein, koska olemme ihmisiä. Olen myös sitä mieltä, että miehesi olisi nyt korkea aika opetella puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä ja kasvotusten sinun kanssasi. Muuten suhde ei voi vaan jatkua.. Tai voi se varmaan jotenkin, mutta luultavasti hyvin huonosti tulee voimaan vähintään jompikumpi ellei molemmat.

En osaa ehdottaa mitään järkevää ratkaisia, mutta voisiko jonkun pakotteen asettaminen olla nyt paikallaan? Esim. Jos haluaa jatkaa suhdetta kanssasi, olisi korkea aika jutustella suhteenne/hänen/sinun/molempien ongelmista. Sisältäen nettiapinailut.

Henk. koht. En voi kuin väheksyä internetissäkin tapahtuvaa puolin luottamuksen pettämistä. Olisin seivästänyt äijän jo aikoja sitten ja vetänyt jäänteet vessanpöntöstä. Kuvaannollisesti.

Tosin lapset tekevät asiasta monimutkaisemman.. Anteeksi, en osaa auttaa paremmin. Toivon sinulle kuitenkin jaksamista ja kaikkea parasta :flower:

Olen todella pahoillani sun puolesta. Se etta tuo tapahtui/tapahtuu Facebookissa ei paranna asiaa mielestani millaan lailla. Puolisosi, jonka tulisi olla sun elamankumppani, tuki ja turva sekstailee siis jonkun pimun kanssa netissa ja viela hihittelee sun selan takana siita etta sa istut lahella etka tieda sen tekemisista mitaan? Uskomatonta!

Se nahtavasti ei kunnioita sua ollenkaan, nosta nyt ihmeessa kissa pyodalle ja puhu suusi puhtaaksi kaikesta mika sua on mietityttanyt, tuollainen kaytos ei todellakaan ole hyvaksyttavaa. Jos se ihan oikeasti rakastaa sua ja valittaa, niin se ei todellakaan tekisi tuollaista. Ja ettei edes pyytanyt anteeksi tai katsonut aiheelliseksi selitella tekoaan? Ihmettelen miten pystyit itse olemaan hiljaa, ma olisin vetanyt valittomat raivarit ja vaatinut selitysta etta missas tassa nyt oikein mennaan.

Suurin osa suhteista varmaankin kariutuu juuri kommunikaation loppumiseen. Puhu nyt ennenkuin on liian myohaista. Ihan oikeasti uskoisin etta ihmiset jotka on onnellisessa ja rakastavaisessa suhteessa ei tuota tekisi. Ehka se haluaa suhteesta pois mutta on liian pelkuri sanoakseen sita suoraan (tekee siis pahoja asioita ja toivoo etta sa jattaisit sen)? Kysy silta suoraan etta "miksi?" ja kerro miten pahalta susta tuntuu. Sitten kun tiedat missa mennaan, voitte alkaa paikkailemaan suhdetta ja alkaa puhtaalta poydalta uudelleen rakentamaan luottamusta, olettaen etta teista molemmat sita oikeasti haluaa. Halit ja tsemppia x

Ilmeisesti miehesi omatunto ei kolkuttele ollenkaan, koska ei anteeksi pyytänyt. Kunnioituksenpuutekin näemmä vaivaa, kun kohtelee sinua noin ja viitsii vielä naureskella selkäsi takana. Kertoo paljon mitä mieltä hän on seksiä tihkuvista kirjoituksistaan exänsä kanssa ja kuinka luvallisena pitää toimintaansa. Moraaliton tuo exäkin vaikuttaa selvästi olevan! Suosittelisin että nostat kissan pöydälle ja vaadit kuulla totuuden mieheltäsi hänen toiminnastaan.
Itselläni oli suhde täydellinen aluksi, kunnes facebook tuli kuvioihin ja kaikki oli kaatua siihen. Tietty nainen lähetteli miehelleni kovasti yksityisviestejä ja hän vastasi. Kysyessäni mieheni kielsi kaiken ja oli tietysti kaikki poistellut, jotten näkisi. He eivät muka tunteneet toisiaan ja olleet tekemisissä, valehteli asiasta puoli vuotta. Silti kyseinen nainen oli myös messengerissä ja puhelimessa. Luottamus katosi parisuhteesta hetkessä aivan täysin! Myös kaikki ne muut naiset joita tuli mieheni kaverilistalle eivät ketkään olleet muka tuttuja, mutta kaikkipa tuo hyväksyi. Vieläkään en luota ja usko mihinkään selittelyihin joita kuulin. Tuntuu uskomattomalta kuinka tyhmä ja naiivi mies voikin olla "vieraiden" naisten suhteen. Nykyisin hän ei facebookissa enää ole, kun kerran sain kunnon raivarin asiasta ja hän ilmeisemmin säikähti, kun uhkasin häipyväni. Pyydellyt kyllä on anteeksi ja sanonut että jos ajan saisi takaisin toimisi toisin.
Vieläkään en ole ymmärtänyt miksi edes olen jäänyt, pilvilinnat on lopullisesti sortuneet ja suhde pelkkää arkea. Sitä saa minkä toiminnallaan aiheuttaa.: /