Fanaattiset joulukuusi-ihmiset, miten koristelisitte? (älä avaa jos aihe ärsyttää)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Runsauden pula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Runsauden pula

Vieras
Meillä on aina ollut aito ja iso kuusi, niin tänäkin vuonna. Mutta eka kertaa meillä on niin uskomattoman tuuhea ja tasainen kuusi, että siitä ei todellakaan paista päivä läpi, vaikka kuusi seisoo ikkunan edessä. Myyjäkin kehui sitä Aku Ankka-kuuseksi, tiedättehän :D Korkea, leveä ja tuuhea.

Nyt olen kahden vaiheilla koristelun kanssa. Toisaalta tuntuu, että noin upeaan kuuseen riittää vähemmät koristelut, jotta itse puukin pääsee esille. Vähemmän on enemmän, ehkä? Ja sitten toisaalta tekisi mieli pistää koristelut ihan överiksi amerikkalaiseen tyyliin, kun tosiaan kuusi on kerrankin niin tuuhea että sen voisi "päällystää" koristeilla.

Ehdin jo vanhasta tottumuksesta latoa koristeet kuuseen, ja niitä on aika paljon. Ihan nätiltä näyttää, mutta jotenkin nyt tuntuu että koristeita pitäisi joko karsia tai sitten lisätä vielä enemmän. Koristeet ovat kaikki hopean ja kullan värisiä ja kimaltavia (niistä irtoaa sitä hilettä). Perinteisiä palloja ei ole, vaan koristeet ovat tuollaisia pitkänmallisia "roikkuvia" ja erilaisia tähtikuvioita. Vähän harmittaa sekin, koska nimenomaan tällaiseen kuuseen sopisi tosi hyvin tavalliset pallot, kun ei ole mitään aukkoja joita pitäisi roikkuvilla koristeilla peitellä. Köynnöksiä en käytä koskaan.

Meillä on aina ihan överikoristeltu kuusi. Kuusessa on sinisiä, punaisia, kultaisia ja hopeisia palloja, kultaista kuusennauhaa, kahdet jouluvalot joista toiset kirkkaat ja toiset siniset, valaistu latvatähti ja kaiken kruunaa oksatonttu sekä kultalameet :laugh: Juu ei mitenkään kaunista ja klassista, saati avotakkaan kelpaavaa :D

Lisätään vielä, että myös erilaisia sydämenmuotoisia koristeita on niiden tähtien ja "pitkulaisten" kaverina, mutta värimaailma siis pelkkää hopeaa/kultaa eli ei ole levottoman näköinen sen puolesta.

Mä laittaisin vähän ja yleensä yritänkin laittaa mutta lopulta koristeita on niin paljon että hyvä jos kuusesta ei oksat katkea:ashamed: Mä aion laittaa tänä vuona värikkääksi kuusen kun yleensä on punaista hopeaa ja kultaa vaan.Tai tänä vuonna on apurina 2,5v niin saas nähdä miten tyylikäs tulee:D

lisää lametta! :) lame on joulukuusessa niin älyttömän kaunista! :) mä överöin aina sen kanssa :D mulla oli viime jouluna kuusessa kultaisia ja hopeisia palloja, olkikoristeita, ja kultaista ja hopeaa lametta paljon :D semmosia pieniä tuppoja kun laittaa vähän joka paikkaan, nii tulee kaunis, ja se korvaa hienosti narun :)

Meidän kuusi on aina sellanen sekamelska :D on hopeista, kultaista, punaista ja vihreää nauhaa, punasia ja hopeisia palloja,sellasia roikkuvia lumihiutaleita ja pari tonttua kuusen oksalla istumassa, mut yhdet valot vaan. Ja sitten kun vielä koristellaan se lasten kanssa niin se on aika sekava :)

jos tuntuu että kaipaa jotain niin laita lisää jakatsomillon näyttää sopivalta. Luulisin että kaipaa enemmän koristeita.

Jep, alan kallistua tälle kannalle. Tuntuu vaan että koristeeni ovat liian pienikokoisia ja mitä enemmän niitä laittaa, sitä silppuisempi vaikutelma tulee. Tuo kuusi "kestäisi" paljon isommat koristeet, mutta en tiedä mistä sellaisia löytäisin kun ei ole silmiini missään kaupoissa osunut. Tarkoitan että jos löytäisin jotain isoja, todella näyttäviä palloja/rusetteja/ jne. niin sellaisia yksinään riittäisi vähempikin määrä.

lisää lametta! :) lame on joulukuusessa niin älyttömän kaunista! :) mä överöin aina sen kanssa :D mulla oli viime jouluna kuusessa kultaisia ja hopeisia palloja, olkikoristeita, ja kultaista ja hopeaa lametta paljon :D semmosia pieniä tuppoja kun laittaa vähän joka paikkaan, nii tulee kaunis, ja se korvaa hienosti narun :)

Mulla on lametta :) Keksin aikanaan, että tein aina yhdestä lame-paketista kolme nippua (sidoin läpinäkyvällä teipillä sieltä ehjästä päästä kiinni ja laitoin ripustuslangat) ja ripustan niitä nippuja sinne tänne oksien kärkeen niin, että ne valuvat vapaasti ts. eivät mutkittele eivätkä osu muihin oksiin. Näyttää tosi hyvältä varsinkin kauempaa katsottuna ja hämärässä valossa kun kimaltavat kuusen valoissa. Sellainen jääpuikkoefekti :)

Nytkin laitoin ne lame-niput, mutta noin tuuhean ja tasaisen kuusen kanssa on ihan vaikeuksia löytää niille hyvät paikat. Melkein vaatisi että oksat olisivat hiukan harvemmassa...mutta ne kimaltavat niin nätisti että en tiedä maltanko ottaa niitä poiskaan.

Meillä on muuten nyt tuossa kuusessa 2 x 40 lampun valosarja ja 3 x 80 lampun valosarja eli yhteensä 320 pientä lamppua JA valaistu latvatähti.

Mä en kestä yhdistelmää kulta-hopea, pitää olla esim pelkkää kultaa vaan tai kulta-punaista.
Tai kuparia oli yks vuosi.

Ja lametta ylhäältä alas asti, ei niitä kammottavia punoksia.

Yhteistyössä