Fazerin Ruisihme

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kojootti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kojootti

Aktiivinen jäsen
28.06.2007
2 545
-1
36
Äiti tuossa soitteli ja kummasteli seuraavaa: kauppojen leipähyllyjä on muutaman kuukauden ajan koristanut fazerin terveysvaikutteinen leipä, Ruisihme. On runsaskuituinen ja vähäsuolainen ja laskeepa vielä kolesteroliakin, eli siis kuulostaa hyvältä. Mutta: paketin nurjalla puolella lukee pienellä tekstillä ettei tuotetta suositella raskaana oleville eikä myöskään imettäville. En kyllä olisi itse ihan heti ymmärtänyt leipäpaketista etsiä näitä varoitustekstejä.. Mutta ajattelin nyt tänne asiasta kirjoittaa niin eiköhän se sana leviä.

Ja mä kun olin ajatellut, että seuraavalla kauppareissulla ostan sitä leipää. Enpä taida ostaa, kun imetän. Sitä leipää ei varmaankaan kannata myöskään lapsille antaa. Eikös terveysvaikutteiset tuotteet ole yleensä suunnattu aikuisille?

Varmaankin ne on sitten aikuisille suunnattu nämä terveysvaikutteiset tuotteet. Jotenkin tuo "terveysvaikutteinen" on aika harhaanjohtava käsite. Ei ihan heti tule mieleen että jos jokin tuote on terveysvaikutteinen niin sitä ei sitten kannata lapsille antaa :/

Kolesterolia alentavia tuotteita ei saa antaa lapsille, raskaana oleville eikä imettäville Ja on muuten sikakallis leipä, verratkaapa joskus kilohintaa tavan leipiin

Ostanu olen myös ja pirun hyvää leipää on. Maalaisjärjellä ymmärtäisin tämän asian ,että tälläiset ihmejutut ja benecolit sun muut on aikuisille tarkoitettu. Ei kait niiltä lapsilta hirveesti tarvi kolesterooleja laskea... HALOOOOO :laugh:

Arvasin, että jotain virhettä olen mennyt tekemään. :o
Enpä ole koskaan kuullutkaan, enkä oppaista lukenut, että kolesterolia alentavia ei saisi käyttää. :headwall:

*psst, eihän Pintelin ole näkemässä, sehän pissii housut naurusta*

Yhteistyössä