Fb kirppiksen joululahjaker(j)äys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Paikallisella fb-kirpparilla on tämmönen "joulumielikeräys", jossa henkilö kerjää lahjoja 9 lapsen yh-äidille ja lapsille. On ilmoitettu iät ja kiinnostuksen kohteet itse kultakin. Ihan hieno idea joo, mutta sitten rupesin laskeskelemaan, että tämä äitihän saa jo pelkkiä tukia (siis lapsilisät ja elatustuet, muista tuista en tiedä) sen 3000 eur/kk!!!! Siis vaikkahan saisi vain Kelan maksamat minimielarit kustakin lapsesta. Ja sitä en sit tiedä, käykö äiti vielä töissäkin, eli mitä tulee tuon 3 tonnin päälle...
Eli onko tosiaan tuo perhe vähävarainen? Not. Siihen karisi mun auttamishaluni (n)

Mä olisin valmis auttamaan jotain oikeasti vähävaraista, vaikka sitten 2 lapsen yh-vanhempaa tms. Vaikka olen itsekin vähävarainen.

Hyvää joulua itse kullekin :) Kuitenkin ;)

Eräs yh-äiti kertoi, miten helppoa kun saa kaikkee kivaa ylimäärästä jouluksi kun ihmiset tuo ihan kotiovelle asti vaikka mitä. "Tarvetta ei olis muttaku ilmatteeks saa"

Ja ei ole minulta pois, I'm just saying.

Jaa-a, itse elätän 8hlön perhettä paljon pienemmällä rahalla (kuin tuo reilu 3000eur), eikä mistään ole pulaa... Että vierailija 22 turhaan viisastelee ;)
Ja mistä me tiedetään, kuinka paljon muita tuloja/tukia tuo aloittajan manitsema perhe saa, eli kyllä tässä avustukset menee munkin mielestä vähän väärään kohteeseen.

Mistä kivenkolosta nykypäivänä muka löytyy jotain 9:n lapsen yh-äitejä? Tuollaisen kakaralauman hankkii vain tosilahkolainen, eivätkä he tunnetusti eroa, vaikka haluaisivatkin.

Yhteistyössä