Femilar vei ruokahalut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kevyempikö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kevyempikö

Vieras
Olen nelikymppinen nainen ja sain gyneltä Femilar pillerit ovulaatio ja pms - oreisiin.
Ennenkuin gyne niitä määräsi hän kyseli minulta painoon liittyviä asioita, oliko paino lisääntynyt nyt näiden muiden oireiden alettua - ja olihan se.
No nyt olen syönyt näitä Femilareja jo 2 kk:tta ja kummallisesti on hävinnyt nälän tunne kokonaan. Ennen tuli syötyä töiden jälkeen vaikka mitä illalla, mutta nyt pitää käskeä itsensä jotain syömään.
No en tosin ole vielä mitään muutoksia painossa huomannut, sillä turvotusta on tullut siitäkin edestä. Tätä yritän vihreällä teellä pois saada.
Olisiko kenelläkään hyvää vinkkiä, millä neste lähtee pois.
Siis tämä ruokahalun pienentyminen on todella positiivinen asia, mutta mietin vain, että onko tämä yleinenkin.

No ei Femilar minulta ruokahaluja vienyt. Samat ovat kuin ennenkin.

Eikä Femilar painoonkaan ole vaikuttanut. Pari vuotta olen pillereitä popsinut ja kilot lähti laihduttamalla, ei pillereitten vaikutuksesta. Onneksi rinnat turpoavat Femilarin vaikutuksesta aika kivasti.

Vaikutus lienee yksilöllistä.

Minulla myös Femilarit käytössä. Ovat aiheuttaneet mielialan vaihteluita ja masennusta joihin on auttanut siitepölyvalmiste Femal Balans. Sitä on tutkittu paljon, etenkin Ruotsissa, ja on myös kokeissa todettu tehokkaakaksi.

Minua myös on vaivannut hirveä turvotus. Onneksi olen vihdoin oivaltanut, että hiilihydraattien karsiminen ruokavaliosta pahimpina päivinä auttaa merkittävästi, lähinnä ns. nopeat hiilarit eli sokeri kaikissa muodoissaan pitää jättää pois. Hiilihydraatithan sitoo elimistöön enemmän nestettä kuin suola. Muista myös riittävä veden juonti. Silloin tällöin juon virtsan eritystä lisäävää teetä kuten koivu- tai voikukkateetä, se auttaa myös.

Söin n. 20 vuotta Microgynonia ilman sivuvaikutuksia. Toimivat hienosti ja olin tyytyväinen. Viime keväänä lääkäri halusi vaihtaa merkin pelkästään ikäni takia, sen jälkeen on ollut pelkkiä hankaluuksia:
rintojen kivistely ja ajoittain turpoaminen (mikä ei mielestäni ole lainkaan miellyttävää)
huomattava nesteen kertyminen koko kroppaan ajoittain
mielialavaihtelut
verisuonipurkaumat jaloissa, joita ei aikaisemmin ole ollut lainkaan, viimeksi huomattava myös silmässä (tosin siitä en tiedä, oliko satunnainen)
täysin epäsäännölliset, ajoittain kokonaan pois jäävät kuukautiset (Microgynoneilla tulivat melkein kellon tarkkuudella kaikki vuodet)
ajoittainen ruokahalun puute
hiusten hillitön rasvoittuminen, ollut pakko pestä joka päivä siitä lähtien kun vaihtoin Femilariin
hiusten lähtö, kaljuuntunut en sentään ole!
lieviä vatsaoireita, kivistelyä, närästystä
mahdollisesti edellisestä johtuva pitkittynyt yskä

Mielestäni vihoviimeinen valmiste, joka on nyt pakko vaihtaa mihin tahansa muuhun. =((

Mulla on kans Femilarit ollut käytössä vuoden verran. Ruokahaluun ei ole ollut minkäänlaista vaikutusta. En pistäisi pahakseni vaikka olisi vähän laskenutkin.
Mutta... Kuukautisia ei ole tullut koko vuoden aikana.

Yhteistyössä