Hae Anna.fi-sivustolta

Fetajuusto

Viestiketju osiossa 'Keittiössä' , käynnistäjänä Takku, 12.09.2017.

1. Takku Vierailija

En löytänyt kyseistä aihetta, joten haluaisin kysyä miten tottua lampaan tai vuohenmaitoon tehtyyn fetaan? Olen yrittänyt useita kertoja ja vaikka alkumaku on loistava, niin loppu on sitä perinteistä märältä lampaanvillan hajua muistuttava aromi mikä vielä jopa maistuu samalta miltä haisee jos ymmärrätte mitä haen tässä takaa..

2. Fetanen Vierailija

Minkä muun ruoan kanssa olet syönyt lampaan tai vuohenmaitoon tehtyä fetaa? Äkkiseltään tulee mieleen, että sitä voisi laittaa ripotellen esimerkiksi munakkaaseen, jossa on muita makuja kuten tomaattia, kesäsipulia, jen.e

3. lehmäfeta Vierailija

Miksi et tyytyisi kotimaiseen lehmänmaidosta tehtyyn fetaan, jonka maku ei ärsytä ketään? Näin tekee ylivoimainen enemmistö suomalaisista.

4. messuaja Vierailija

Miksi on pakko tottua? Voi olla syömättäkin.

5. takku Vierailija

Olen yleensä yrittänyt syödä sellaisenaan, koska homejuustojen kohdalla olen tehnyt samoin ja niiden kohdalla olen oppinut pitämään. Pizzan päällä feta ei maistunut niin pahalta, koska oli lämmintä..

6. takku Vierailija

Ilmeisesti tämä on ongelma sinulle, koska haluat sen ilmaista näin. Olenko jossain vaiheessa sanonut, että haluan tyytyä pelkästään lehmänmaidosta tehtyyn salaattijuustoon?

7. lehmäfeta Vierailija

Alkuperäisen kysymyksesi perusteella aito feta on sekä maultaan että tuoksultaan nimenomaan sinun ongelmasi.

Minulle maistuvat kaikki juustot,jopa Stinking bishop on uponnut. Valitettavasti, sanoisin, koska juustoissa on aika tavalla kaloreita.

8. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Kuinka vahva tuoksu piispassa on? Valitettavasti en ole tuota maistanut, mutta kehuja olen siitä kuullut.

9. lehmäfeta Vierailija

Kerro kahdella kypsyneen stiltonin tuoksu. Joku voisi sanoa, että piispa lemahtaa.

Jx tykkää tästä.
  10. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    No ei sitten mitään kiirettä päästä maistamaan.

11. takku Vierailija

Ajattelin että täältä ehkä saisi oikeasti neuvoa eikä pelkkää vittuilua, mutta väärässä taisin olla..

12. lehmäfeta Vierailija

Jos kerran olet itse tehnyt huomion, että kreikkalainen feta tuntuu suussasi paremmalta lämpinänä, voinet jatkaa sen käyttöä gratiineissa tai niin kuin fetanen ehdotti, mm. kasvismunakkaissa.

13. iNdo bo$$

Saadut tykkäykset:
    3
    :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

14. takku Vierailija

Jännä sinäänsä että ihmiset hehkuttavat vuohenjuuston perään ja ylistävät sitä autuaksi ja ettei kukaan pääse tästä sanomaan mitään, niin feta valmistetaan lampaan- ja vuohenmaidosta.

Tarot-ennustus – valitse kortti ja lue, mitä se enteilee elämääsi

Tilaa Ruoka.fi-uutiskirje!

Ruoka.fi-uutiskirje tuo sähköpostiisi usimmat artikkelit, ruokablogit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri