Fillarin koko???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piipi

Aktiivinen jäsen
02.02.2005
9 126
1
36
Eli mun pitäis ostaa itselleni polkupyörä kesää varten. Ihan sellaista kauppareissua, uimassa käyntiä ja pieniä lenkkejä varten. Millanen pyörä olis hyvä ja mikä koko 26 vai 28 tuumaa? Pituutta mulla on vähän vajaa 160cm, mutta kun noita fiksuja kaupunkipyöriä ei tunnu löytyvän 26 tuumasena juurikaan. Tai sitten hintaa on tolkuttomasti. Alle 300 euroa sen pitäis kuitenkin maksaa...

Rengaskokoolla ei ole mitään ihmeempiä tekemistä rungon koon kanssa. Valitse todella pieni kokoinen runko, niitäkin on olemassa. Tosin jos haluat todella halvalla, niin vaihtoehdot ovat vähissä. Katsoppas nuorison mallit, niissä voisi olla pienempiä runkoja.

Ainakin itselläni on ollut haastetta löytää hyvää runkoa maastopyörään. Ongelma on miehiä pidemmät jalat ja taas suhteessa lyhyt selkä. Mutta kyllä niitä on olemassa, ostat sitten ale aikaan heinäkuussa vasta.

mä olen tasan 160cm.. aikanaan mulla oli 7 vaihteinen 28 tuumanen ja sitten kun se hajos ostin 26 tuumasen ns maastopyörän.. se on ihan kamala ajettava. nyt tahon sellasen kunnon vanhanaikasen naistenpyörän kokoa 28 tuumaa.

Mä en valitettavasti voi odotella heinäkuuta. Oon jo vuoden verran etsinyt sopivaa vaan ei löydy. Mun edellinen pöyrä on ostettu 9-luokalla joskus 80-luvun lopulla ja se on jo romutettuna ollu vuosia. Kai mun täytyy sitten ostaa sellanen lyhyempi 28"...

Niin ja maastopyörää en osta, niiden ajoasennot on ihan perseestä. :D

Yhteistyössä