FinIP-tutkimus - rokotteet selvillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Täätää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26350199]Toki meni kunnittain. Mutta en vain halunnut asuinkuntani nimeä kertoa joten laitoin yleisesti että Kanta-Häme.[/QUOTE]

Ei mennyt.
Minun lapsi sai hepatiitti-A ja siskon laspi hepatiitti-B rokotuksen.
Ja saman ikäiset lapset ovat, pari kuukautta väliä, samassa kunnassa ollaan.

Ei mennyt.
Minun lapsi sai hepatiitti-A ja siskon laspi hepatiitti-B rokotuksen.
Ja saman ikäiset lapset ovat, pari kuukautta väliä, samassa kunnassa ollaan.

Siis kunta määritti saako pneumokokin vai jommankumman hepatiittirokotteesta. Ikä taas määritti saiko A vai B hepatiittirokotteen.
Eli saman kunnan lapset on joko saaneet pneumokokin tahi hepatiiteista toisen.

Miten ikä vaikuttaa saako A- vai B-hepatiitti rokotteen?

Meidän lapsi osallistui heti vauvana ja sai B- hepatiitin. Ei ole ollut kertaakaan kipeänä normaaleja nuhia lukuunottamatta. Olisin kyl halunnut pneumokokki rokotteen ja jos olisin tiennyt, et saa B-hepatiitti rokotteen, niin ei oltais osallistuttu.

Turussa saatiin se hepatiitti.. en muista kumpi se nyt oli alle 1 v. lapselle.. ja sen kyllä huomas, että tuli se hepatiitti.. pojalla oli hirveä korvatulehduskierre ja 3 putket laittettiin 2 vuoden aikana.. sitten loppu ku seinään 2,5 v. tulehdukset.. sen jälkeen ei ole ollut ollenkaan.. :)

muoks. muutenkin ollut 3,5 v aikana vain muutaman hassun kerran flunssassa ja pari kertaa kuumeessa.. todella terveenä on ollut verrattuna muihin hoitolapsiin hoidossa... :) tainnu saada äitin ja isin vastustuskyvyn :whistle:

Viimeksi muokattu:
Joensuussa tuli Havrix. Mut onks se nyt niin jos haluaa lapselle sen pneumokokkirokotteen niin se pitää edelleen itse ostaa? (lapsi siis 3v ja syntymän jälkeen tuli vasta pneumo rokoteohjelmaan.

Helsinki ja hepatiittirokotuksen sai lapsi (en kyllä muista oliko a vai b). Sen päättelin itse jo aikaa sitten, koska lapsi sairasti vakavahkon pneumokokin aiheuttaman verenmyrkytyksen n. 1-vuotiaana. Mielummin oisin siis pneumokokkirokotteen valinnu. Korvatulehduksia ollut ehkä 5 suunnilleen.

Yhteistyössä