Finnair aloittaa yyteet - jopa tuhat saa potkut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen pariin otteeseen sanonut, että tällaista se elämä on sitten, kun kaikki ilmastotoimet on päällä. Nyt pitää vain sopeutua tilanteeseen.

Uutisessa oli mainittu korona syyksi, että säästöjä täytyy hakea lisää.
Mikäli tiedemiesten hallusinaatiot toteutuvat ja jäätikkö sulaisi ja jos sieltä vapautuisi uudenlaisia viiruksia, niin toki se sitten liittyy myös ilmastonmuutokseen.

Näyttääkö susta siltä, että Suomi on tuhoutumassa?
No jos on käymässä niin, että jäätikkö sulaa tässä pikkuhiljaa ja vedenpinta nousee metrin ja jokaista senttimetriä kohden jää miljoona ihmistä kodittomaksi ja ne kaikki on siis persulogiikalla rynnimässä Suomeen, niin kyllähän se sitä tarkoittaa, että elintavat muuttuu pakostakin. Näin on aina käynyt, kun ihmiset ovat muuttaneet ilmasto-olojen tms. takia.

Miksi persut ei muuten ole barrikaadeilla pysäyttämässä tätä muutosta? Luulisi, että se sopisi agendan tueksi.

No jos on käymässä niin, että jäätikkö sulaa tässä pikkuhiljaa ja vedenpinta nousee metrin ja jokaista senttimetriä kohden jää miljoona ihmistä kodittomaksi ja ne kaikki on siis persulogiikalla rynnimässä Suomeen, niin kyllähän se sitä tarkoittaa, että elintavat muuttuu pakostakin. Näin on aina käynyt, kun ihmiset ovat muuttaneet ilmasto-olojen tms. takia.

Miksi persut ei muuten ole barrikaadeilla pysäyttämässä tätä muutosta? Luulisi, että se sopisi agendan tueksi.
Muutama kilometriä jäätä suli Suomen päältä pois ja eikös se ole ihan hyvä asia se?

Riippuu varmaan keltä kysyy. Punkit ainakin tykkää lapin-lomasta. Mut sitten on näitä eläminä, jotka vaihtavat talviturkkiin, ne ei varmasti tykkää. Kylmyys ei muuten vaikuta siihen, vaan valon määrä. Mitä sanot, pitäiskös valaista lappi aina alkusyksystä?
Kysyin sulta. Harmittaako sua mannerjäätikön sulaminen Suomen päältä? Koska muuten Grönlanti on viimeksi ollut mannerjäätiköstä vapaa?

Kysyin sulta. Harmittaako sua mannerjäätikön sulaminen Suomen päältä? Koska muuten Grönlanti on viimeksi ollut mannerjäätiköstä vapaa?
Ai. En tiennyt, että olen vastausvelvollinen kysymykseen, koska sinäkään et ollut. Miksi se aina muuten meneekin niin... En kyl ymmärrä, miten päästiin menneisyyteen, kun yritin puhua tulevaisuudesta. Haluaisitko esittää kaikki "ovelat" kysymyksesi putkeen, niin tietäisin, mitä haet takaa.
Ja niin, enhän voi sanoa, harmittaako minua Suomen mannerjäätikön sulaminen. Saattaisin hyvin olla siemailemassa margharitoja Espanjassa, jos esi-isäni eivät olisi valinneet kylmää pohjolaa.

Ai. En tiennyt, että olen vastausvelvollinen kysymykseen, koska sinäkään et ollut. Miksi se aina muuten meneekin niin...
Olen ulkopuolinen lukija, mutta koitan puuttua tähän ennen kuin tilanne taas eskaloituu täydeksi paskaksi kuten näillä on aina tapana käydä. Sinun kysymykseesi ei tarvinnut vastata koska se sisälsi olettamuksen, joka ei ollut keskustelukumppanisi mielestä tosi. Siihen vastaaminen olisi tarkoittanut sen oletuksen myöntämistä. Kyse on siis tästä kysymyksestä:

Pitäiskö sitä sit sun mielestä jatkaa ja tuhota Suomi sillä toisella tapaa?

Tuo kysymys pitää sisällään oletuksen siitä, että Suomi tuhoutuisi sillä toisella tapaa. Keskustelukumppanisi ei selvästikään jaa mielipidettäsi ja sen takia vastasi kysymyksellä:

Näyttääkö susta siltä, että Suomi on tuhoutumassa?

Tähän sinä vastasit hypoteettisella skenaariolla mannerjäätiköiden sulamisen aiheuttamasta katastrofista. Sen lisäksi kysyit:

Miksi persut ei muuten ole barrikaadeilla pysäyttämässä tätä muutosta?

Tähän kysymykseen ei taas tarvitse vastata koska se muuttaa keskustelunaiheen. Se on sivupolku, josta voi aloittaa keskustelun halutessaan, mutta mitään "velvollisuutta" siihen ei ole. Jos toinen ei halua puhua persujen politiikasta tässä yhteydessä, kohteliaasti annat asian olla ja jatkat varsinaisesta aiheesta.

Keskustelukumppanisi selvästikään ei aikonut ottaa kantaa persujen politiikkaan, mutta jatkoi aiheesta jäätikköjen sulaminen ja siitä seuraava katastrofi:

Muutama kilometriä jäätä suli Suomen päältä pois ja eikös se ole ihan hyvä asia se?

Tässä vaiheessa aloit puhua muista asioista kuin jäätikön sulamisesta, vaikka itse otit jäätiköt sulamisineen esiin. Eli huomaatko nyt miten sinä olet itse asiassa se, joka on hämmentämässä ja ohjaamassa keskustelua sivupolulle, vaikka viimeisestä viestistäsi päätellen olet valmis uhrautumaan sen takia, että muuta eivät leiki kanssasi oikein?

Olen ulkopuolinen lukija, mutta koitan puuttua tähän ennen kuin tilanne taas eskaloituu täydeksi paskaksi kuten näillä on aina tapana käydä. Sinun kysymykseesi ei tarvinnut vastata koska se sisälsi olettamuksen, joka ei ollut keskustelukumppanisi mielestä tosi. Siihen vastaaminen olisi tarkoittanut sen oletuksen myöntämistä. Kyse on siis tästä kysymyksestä:

Tuo kysymys pitää sisällään oletuksen siitä, että Suomi tuhoutuisi sillä toisella tapaa. Keskustelukumppanisi ei selvästikään jaa mielipidettäsi ja sen takia vastasi kysymyksellä:

Tähän sinä vastasit hypoteettisella skenaariolla mannerjäätiköiden sulamisen aiheuttamasta katastrofista. Sen lisäksi kysyit:

Tähän kysymykseen ei taas tarvitse vastata koska se muuttaa keskustelunaiheen. Se on sivupolku, josta voi aloittaa keskustelun halutessaan, mutta mitään "velvollisuutta" siihen ei ole. Jos toinen ei halua puhua persujen politiikasta tässä yhteydessä, kohteliaasti annat asian olla ja jatkat varsinaisesta aiheesta.

Keskustelukumppanisi selvästikään ei aikonut ottaa kantaa persujen politiikkaan, mutta jatkoi aiheesta jäätikköjen sulaminen ja siitä seuraava katastrofi:

Tässä vaiheessa aloit puhua muista asioista kuin jäätikön sulamisesta, vaikka itse otit jäätiköt sulamisineen esiin. Eli huomaatko nyt miten sinä olet itse asiassa se, joka on hämmentämässä ja ohjaamassa keskustelua sivupolulle, vaikka viimeisestä viestistäsi päätellen olet valmis uhrautumaan sen takia, että muuta eivät leiki kanssasi oikein?

Vastasin kommenttiin, missä tuhoutumisesta jo puhuttiin, eli jos ei ajattele, että tuhoutuu, niin miksi sitten sellaista sanoo?
Tässä ei ole vielä kuule hajuakaan hallituksen "kunnianhimoisesta ilmastopolitiikasta". Edessä on huomattava elintason lasku ja suomalaisen elämäntavan tuhoutuminen.

Entä sitten, jos aloittaa uuden keskusteluaiheen? Sinäkö täällä määräät, mistä täällä saa puhua. Jos ei tahdo vaihtaa keskustelun aihetta, voi sanoa siitä, heittää kommentin, jos osaa ja jatkaa aiheesta, josta tykkää. Tässä tapauksessa perusteellinen öyhötys.
Mutta valtio-omisteinen Finnair liittyy kyllä politiikkaankin.

Ja ei, en vaihtanut aihetta. Jäätiköitten sulamiset kun tuppaavat vaikuttamaan myös eläimistöön.

Huomaatko, että jos aikoo öyhötellä menemään, on hirveän vaikeaa puhua asiallisesti puhuvien ihmisten kanssa.
Se, että kaikki eivät ole samaa mieltä sinun pikkuaivojesi kanssa, ei tarkoita sitä, että heidän täytyisi olla hiljaa. Jos sinulla on hankaluuksia kirjoitella palstalla eri tavoin, niin suosittelen toisenlaista öyhötysharrastusta.

Tässä ei ole vielä kuule hajuakaan hallituksen "kunnianhimoisesta ilmastopolitiikasta". Edessä on huomattava elintason lasku ja suomalaisen elämäntavan tuhoutuminen.

Tästä on hyvä alkaa. Lentämisen vähentäminen on kuitenkin yksi ilmastotoimi.

Yhteistyössä