finnejä pukkaa..vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2minuuttia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

2minuuttia

Uusi jäsen
23.10.2011
6
0
1
OIsko mitään hyvää vinkkiä millä näitä näppyjä sais vähennettyy? kokeiltu on niin ruokasoodat(joo älkää kysykö), savinaamiot, finnilaastarit(tai mitä ne on)ja pari apteekin tuotetta+tietysti perusmarketin pesuja yms.
Tuntuu et imettäessä nää on vaa lisääntyny(hormoninäppyjä?). Aiemmin oli otsalla, nyt pukkaa näppyä suun ja nenän ympäristöön. Melko raivostuttavaa..

Mulla tuli kans synnytyksen jälkeen suun ympäristö ja posket täyteen finnejä. Brevoxyliä kokeilin, mutta se kuori ihon ihan järkyttävän näköseksi. Kävin sit lääkärillä ja se määräs oricykliniä ja avitcidia ja on auttanut ihan hyvin. :) Olen kyllä kuullut, että Pevisone on parasta finneihin, mutta sitäkin saa vaan reseptillä. Ja kannattaa huolehtia siitä, että juo vettä tarpeeksi, leikkaa kynnet lyhyiksi ja jättää meikit pois, että iho saa rauhottua. :)

Mee lääkäriin. :)

Hormonaaliseen akneen ei auta oikeen mikään, varsinkaan hormonitoiminnan muuttuessa (imetys, raskaus).

Mulla on ollut aina tosi paha akne ja ainut apu on ehkäisypillerit ja ennen Roaccutan. Nykyään Roaccutania ei saa ilman hormonaalista ehkäisyä, joten sen syöminen olisi turhaa, kun pelkät pillerit yksinään pitävät finnit poissa.

Muuten mulla on auttanut se, että pesen tyynyliinat 90 asteessa ja käytän tyynyn yhtä puolta vain kerran, ettei akne-bakteeri leviä kasvojen terveisiin kohtiin. Samoin pyyhkeet pitäisi pestä 90 asteessa mahdollisesti jopa jokaisen käyttökerran jälkeen. Ja tietty poistat ruokavaliosta ne aineet, jotka sulla henkilökohtaisesti kiihdyttävät talineritystä. Mulla ne on maitotuotteet.

Niin ja kaikki tulehdukset mukaanlukien finnit saavat intoa sokerista, joten sokrut pois. Syo myos lisasinkkia, silla tulehdukset syo sinkkivarantoja ja iho tarvitsee sita parantuakseen (finnit katoa nopeammin ja ehkaisee arpia!)

Yhteistyössä