Hae Anna.fi-sivustolta

Finnmatkat

Viestiketju osiossa 'Turkki' , käynnistäjänä Hukkareissu, 18.07.2007.

1. Hukkareissu Vierailija

Finnmatkoilla saa matkasta maksaa huomattavia summia mutta hinta laatu suhde ei kuitenkaan ole kohdallaan ja palvelu on huonompaa kuin muilla matkanjärjestäjillä. En suosittele Turkin matkoja huoneistohotelleihin jotka ovat täynnä Ruotsalaisia sekä Norjalaisia asukkaita. Lähtöpäivänä pitää maksaa lisämaksua jos haluaa klo:12.00 jälkeen huoneen käyttöönsä. Taso lentomatkoillakin on huonompaa kyllästyneen ja väsähtäneen oloisista lentoemännistä puhumattakaan joiden palvelutaso oli suorastaan epäystävällistä. Ensimmäinen sekä varmasti viimeinen matka Finnmatkojen kautta! t. Pettynyt

2. Sama pösilö itki asiaa Suomi24-palstalla. Kriteereinä mm. turhan kova helle allasalueella. Heti reklamaatiota Finnmatkoille! On se nyt perkele, ellei saada kunnon puhallinta välittömästi, FM:n toimesta luonnollisesti. Ja voi kauheeta.... siis ei ollut siis pelkkiä suomalaisia hotellilla! Siis voitteko uskoo hei: oli ruotsalaisia ja norjalaisia! Ei kun anteeksi: Ruotsalaisia ja Norjalaisia. Vaadimme FM:n toimitusjohtajaa telken taa välittömästi!!

Ja viis siitä, että normaali käytäntö maailman hotelleissa on se, että uloskirjautumisen jälkeen (yl. klo 10-12) ei maksutta saa jäädä huoneeseen luuhamaan, täytyy sen ehdottomasti olla mahdollista FM:n reissulla. Nimimerkki muisti Suomi24-palstalla mainita myös matkustamohenkilökunnan liian mittavasta vyötärönympäryksestä.

Ja näin voimme nähdä koko TUI-konsernin sirottelemassa tuhkaa ylleen...

3. Mulle jäi epäselväksi mihin vertaat finskejä kun kirjoitat,että lentomatkojen taso on HUONOMPAA.
    Jos kirjoitat tolla tavalla,niin pitää myös laittaa mihin vertaat..
    Ai taso oli huonompaa kun kotona,jossa vaimo/mies tekee ruuat ja tuo juomat pöytään,vai mihin vertasit?

4. Itse olen monen vaihtoehdon jälkeen useimmiten "tyytynyt" Finnmatkojen tarjontaan ja jos matkustan yksin Alanyaan, hotelli Mayflower on silloin sopiva minulle. Kesäkuussa siellä oli lisäkseni muutama suomalainen pariskunta, ruotsalaisia, norjalaisia ja tanskalaisia sitäkin enemmän. Kaikki sovimme hotelliin ja altaille sulassa sovussa ja hauskaakin meillä oli keskenämme, joten suosittelen lämpimästi :) Syyskuussa olen menossa samaan hotelliin; sijainti sopii minulle ja henkilökunta on tosi ystävällistä ja hauskaa.
    Nimim. 'Hukkareissulle': onneksi on vaihtoehtoja tarjolla sekä matkanjärjestäjissä että hotelleissa, joten varmasti jokainen löytää mieleisensä... vaihtoehtojahan löytyy!!!

5. Ihan vain sattumalta valitsin minäkin matkanjärjestäjäksi Finnmatkat. Valinta oli kai enemmänkin sattuman kauppaa, muistelisin että myös Deturilla ja Aurinkomatkoilla oli valikoimissaan jotain sellaisia hotelleja, jotka olisivat kyllä kiinnostaneet. Jaha - nyt tätä kirjoittaessa jo muistankin että miksi valinta sitten loppujen lopuksi päätyi Finnmatkoihin. Eli yhdessä kiinnostavassa hotellissa oli sopivaan aikaan tilaa, ja oli sellainen huonevaihtoehto tarjolla, johon mahtui 2 aikuista ja 2 muksua lisävuoteille, kaikki samaan huoneistoon. Sillä hetkellä muita vastaavia mahdollisuuksia ei muistaakseni ollut, ja olisi pitänyt varata 2 huonetta, joka olisi pienten lasten kanssa ollut epäkäytännöllistä. Eli tästä syystä sitten Finnmatkat ja hotellivalintana oli Flower Garden. Joka vain noin 300-400 metrin päässä tuossa ylempänä mainitusta Mayflowerista, molemmat hotellit suunnilleen saman kadun varressakin. Tai siis se iso valtakatu pyyhkäisee kummastakin hotellista aika läheltä ohi.

Nyt kun reissu tehty, niin ihan tyytyväinen omaan hotelliini olin minäkin, lukuisista ruotsalaisista ja norjalaisista huolimatta. Jos hotellissa oli satoja lomailijoita, niin suomalaisia taisi olla noin tusina, eli 3-4 perhettä. Sitten oli vielä virolaisia, venäläisiäkin muistaakseni. En tosin tiedä vaikka olisivat nämäkin olleet suomessa asuvia, en kysynyt. Eikä minua ainakaan millään tavalla se haitannut, että hotellissa kuuli muitakin kieliä kuin suomea.

Viimeisenä päivänä hotellin luovutus tosiaan klo 12:00, ja kysyinkin mahdollisista lisätunneista jo ekana päivänä. Silloin ei ollut vielä selvää, että onnistuuko se, ja hotellin respassa pyysivät palaamaan asiaan toiseksi viimeisen päivän iltapäivällä. Ja onnistuihan se, eli 15 liiran eli 10 euron lisämaksusta huoneenluovutuksen sai sitten lykätä 12:sta klo 17:ään. Jolloin kun poislähtö oli klo 18 kieppeillä, olihan tuo lisäys ainakin minun mielestäni rahansa väärti. Tai ei tuo 10 euroa ainakaan mun taloutta millään tavalla kaatanut, ja jos tällainen summa on valituksen arvoinen, sitten ei ehkä matkalle olisi kannattanut lähteäkään? Tai ainakin mun mielestä lomalla pitää olla hauskaa, ja jos perille päästessä joutuu kolikoita laskemaan, niin ei se sitten enää niin kovin hauskaa se sellainen.

6. -Turkinmatkaaja- Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hukkareissun täytyy jatkossa matkailla kotimaassa niin ei törmää muihin kansallisuuksiin niin helposti jos kerta pilaavat koko loman eikä tule kuuma kuin saunassa.Ei tarvitse hotellin altaalla olla inhottavassa auringossa..

7. Matkaan? Vierailija

8. ed. Vierailija

9. No suht hyvin nuo bussimatkat sujui, yksi pysähdys suunnilleen puolivälissä matkaa, matkan kokonaiskesto noin 2 tuntia, jossa ajassa taivallettiin noin 130 km matka.

Vaikka täysin tyytyväinen olenkin, sen verran voin kuitenkin tunnustaa, että matkan jälkeen Finnmatkoilta tulleessa nettikyselyssä, että "kuinka matka sujui - vastaa ja auta kehittämään... yms...yms" niin annoin heille kyllä palautetta. Eli ainoa asia jossa itse parantamisen varaa keksin ja huomasin, on juuri tuo bussimatka. Siis siltä osin, että matkalla Antalyasta Alanyaan Finnmatkat aivan samoin kuin kaikki muutkin matkanjärjestäjät (paikalla näkyi myös ainakin Aurinkomatkojen busseja, taisi olla muitakin) pysähtyvät juuri yhdellä tietyllä "puolimatkan krouvilla". Joka on siis aivan tavallinen huoltoasema, jonka kyljessä on pieni kauppa. Arvaapa oliko siellä kaikki hinnat ihan pilvissä! Eli sellaista 2-3 kertaa Alanyan hinnat, hieman kalliimpaa kuin Suomessakin. Ja kun niitä huoltoasemia kuitenkin oli koko matkan noin 2-3 kilsan välein eli todella tiheästi, niin ainakin mun mielestä saattaisi jo olla aika pikkuhiljaa vaihtaa tuota taukopaikkaa. Tuskin ne muut huoltikset nyt niin huonoja on, etteikö niihin voisi turistien kanssa poiketa.

No - opas kyllä ihan asianmukaisesti varoitti hintatasosta jo ennen lentoasemalta lähtöä, joten ihan oma vika jos kaupasta jotain ostaa. Ja tokihan janoinen ja nälkäinen lentomatkustaja aina ostaa, jos ei jo lentoasemalla ole kerinnyt jossain kaupassa tankkaamaan.

Ja toisaalta. Kaikki asiat pitää myös osata suhteuttaa. Jos nyt yksi vesipullo, pari hampurilaista ja joku jätski maksoi meillä jotain 30 liiraa eli 20 euroa (eli enempi kuin Suomessa olisi maksanut missään), niin edelleenkin - jos koko matkan hinta lapsiperheellä on vajaan 2 tonnin luokkaa plus paikan päällä kulutetut rahat päälle - niin tässä joku 20 kertaluontoinen erä on ihan samantekevää. Ei ainakaan mun taloutta heilauta millään tavalla mihinkään suuntaan. Mutta jos he nyt kerran välttämättä siellä Finnmatkoilla jotain kehittämisehdotuksia haluavat asiakkailtaan kuulla, niin ehkäpä tuon puolimatkan krouvin vaihtaminen johonkin toiseen ja halvempaan voisi olla sellainen. Muutoin matka ainakin meidän osalta sujui aivan täydellisesti, enkä halua valittaa mistään, en oikeastaan tästäkään, vaan ihan vaan palautetta rakentavasti ja asiallisesti ja kehittämisen hengessä...;-)

10. ÄWPK Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Taitaa olla bussifirmalla diili juuri tuon kyseisen huoltoaseman kanssa? Tuskin ihan sattumalta valitsevat pysähdyspaikkaa?

11. kloe Vierailija

Tjäreborg ei pysähdy enään tuolla ko.huoltiksella. Ovat tajunneet siirtää tuosta rahastusmestasta pois. Ja hyvä niin. Kaikki muut AM, FM ja Detur pysähtyy edelleen tuossa. Eikä huoltamon porukalle riitä se, että hinnat ovat pilvissä, vaan yritetään huijata maksuvaiheessa muutenkin. Yhdellä reissulla eräs perhe osti 0,5 l limun, sipsipussi ja kolme tuuttijäätelöä. Hinnaksi kassa ilmoitti 54 e. Sitä perheenisä siinä taivasteli, niin kas kummaa: "Sorry, it*s only 25 e." Ja iskä maksoi.

12. Näin itsekin ymmärsin, että "puolimatkan krouvilla" ja jollain on jokin diili. Eli ettei suinkaan ollut oppaan omassa päätettävissä, että millä huoltiksella pysähdytään, ja millä ei. Jos vielä uudestaan matkaan lähden, en tiedä onnistuisiko sitten se, että pysähdytään vaan hetkeksi siihen diili-paikan pihalla - ja sitten vaikka heti 2 kilsan päästä uudestaan seuraavan huoltoaseman pihaan, jossa sitten voisi tehdä oikeasti ostoksia, ja ns. käypään paikalliseen hintaan.

Ihan oikea havainto tuossa ylhäällä minustakin, eli enpä kyllä Tjäreborgin bussia muista taukopaikalla nähneeni. AM:n FM:n ja Deturin bussit siellä kyllä olivat, ja kaikkien firmojen oppaat näytti olevan hyviä tuttuja keskenään.

En sitten tiedä kelle se huoltiksen pitäjä maksaa, että kaikki muut kuin Tjäreborg pysähtyy juuri hänen pihaansa. Mutta hyvä bisneshän se hänelle ilman muuta on. Eli jos nälkäinen/janoinen lentomatkustaja pienistä ostoksista maksaa erehdyksessä tai välinpitämättömyyttään 20-50 euroa, niin tuleehan sitä pari kertaa viikossa tällä tavalla liikevaihtoa helposti tuhansia euroja yhdessä yössä. Ja se on takuulla iso raha Turkissa, jossa elämisen kustannukset ovat vain murto-osa Suomen hinnoista. Alanyan ja muidenkin turistipaikkojen hintatasot ovat paljon ns. ei-turisti-kaupunkien yläpuolella, mutta nämä "puolimatkan krouvit" keskellä ei mitään on vielä ihan omaa luokkaansa.

Puolimatkan krouvissa maksaessa pitää todellakin olla tarkkana, eli myyjä kyllä kokeilee onko matkustaja hereillä. Hintoja ei näy juuri missään, ja kun hinta ensin tulee Turkin liiroissa, ja kun useimmilla ei niitä ole vielä matkassa, niin sitten hinta käännetään euroiksi, ja yleensä helkkarin huonolla vaihtosuhteella.

Joten jos nyt välttämättä haluaa muutamasta (kymmenestä) eurosta olla tarkkana, niin vaihtoehtoja on ainakin kaksi, miten olla ostamatta mitään puolimatkan krouvista. Ensinnäkin turkin liiroja voi vaihtaa pienen summan jo Helsingin Foreksilla, jolloin kurssi on suunnilleen sama mitä se on perillä Turkissakin. Jolloin välttämättömät vesi-, huikopala yms. ostokset ehtii kyllä matkalaukkuja odotellessa tehdä lentoasemallakin. Ja ellei ehdi, niin ainakin tuolla meidän Flower Garden hotellissa aina kun tuli uusia lomalaisia, niin hotellin baaria pidettiin siihen asti auki, että bussi saapui ja saapujat saattoivat heti raspassa ilmoittauduttaan halutessaan kävellä suoraan baariin syömään ja juomaan ilta/yö-palaa. Lisäksi hotellihuoneen jääkaappiin oli laitettu parin litran vesipullo jo valmiiksi kylmenemään, sisältyi ilmeisestikin huoneen hintaan. Eli ihan hyvin ne hotellitkin pyrkivät huolehtimaan saapuvista lentomatkustajista.

13. määää Vierailija

me kuule tultiin just tänä aamuna kotiin finnmatkojen järjestämältä turkin matkalta. oludenisistä ja matka oli aivan napakymppi kaikin puolin. yhden yön jouduimme olemaan huoneessa joka ei ollut juuri samaa tasoa kun varatessa mutta saimme siellä paikan päällä heti finnmatkojen oppaalta 90 euron hyvityksen asiasta(kiiitos hänelle). eikä matkassa ollut mitään muuta valitamista(lukuun ottamatta auringon polttamaa ihoa yhden ihmisen osalta)mutta sellaisia narisijoita mitä näillä palstoilla on niin kaikki menee päin persettä kun on niin negatiivisia narisijoita luonteeltaan. ja jos lentoemo ei nyt ole muistanut koko ajan hymyillä sulle niin voi voi. KAIKIILA on aina väliin huonompia päiviä, niiku sullakin ku tänne alat itkee näitä asioita. pysy sit kotonas ku siellä on aina niin hyvä olla

14. vaan että Vierailija

Joku tossa valitteli,että hotelli oli täynnä pohjoismaalaisia. Niinhän se on kun matkustaa Finnmatkojen tai Tjären kautta. Minkäköhän maalaiset olisivat olleet mieluisia kanssamatkaajia? Olin kesällä AM:n matkalla, ja hotelli oli täynnä brittejä ja saksalaisia. Huh , huh! Siinä niitä kulttuurieroja alkaa todella huomata, varsinkin negatiivisessa mielessä. Kyllä valitsen ehdottomasti mieluummin naapurihuoneeseen pohjoismaisia asukkeja.

15. sasqu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olemme olleet Finnmatkojen matkoilla lähes joka vuosi. Kaikki on yleensä mennyt hyvin, mutta jos haluaa "saman hotellin kuin viime vuonna", pitää olla todella aikaisin liikkeellä. Vaikea varata matkaa vuotta etukäteen kun ei ole varma lomista.
    http://lentotarjous.net/blogi/?p=14

16. cat22 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    just näin. itse olen ainakin ollut kurkkuani myöten täynnä remuavia Brittejä. viimeksi oli Ruotsalaisia asukkeja samassa hotellissa(a-matkojen,Marmaris)ja ei ollut mitään riehumisia ja metelöintejä. taidetaan me pohjoimaalaiset olla sentään aika rauhallista porukkaa.

17. reisender Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olin 13-27.06 -08 Mallorcalla (Palma Nova) Hotellissa oli suomalaisten lisäksi ruotsalaisia, norjalaisia, hollantilaisia ja saksalaisia. Täytyy meidän suomalaisten oppia olemaan muidenkin seurassa. Ei ollut mitään häiriöitä , ei aurinkotuolien varaamisia, ei turhaa metelöintiä. Kyllä pohjoismaalaiset ja monet keski-eurooppalaiset ovat hyvin käyttäytyvää porukkaa,toisin kun esim. britit jotka kuvittelevat olevansa kaikkien käytöstapojen yläpuolella

18. Iris* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ei pysähdy enää Nazarin bussikaan tuohon taukopaikalle....
    Itse käyn tuolla taukopaikalla vain vessassa, en enää ole moneen vuoteen jättänyt juomaostoksiani sinne. Melkein aina bussissa on myytävänä limpparia, vettä, olutta ja jos heti ostat niitä niin varmaan riittävät. Varaan viel koneesta muutaman pienen juomatölkin matkaevääksi niin näillä pärjää perille asti.
    Toisaalta tuo että bussit eivät enää pysähdy on harmi, monesti koneessa istumisen jälkeen kun lähdet liikkeelle ja pääset bussiin istuun iskee vessa hätä. Turkin busseissa kun ei vessoja ole niin on aika kohtuuton vaatia porukkaa istumaan bussissa tuon 2h matka kupla otsassa, kun kuitenkin myymävät noita juomia siellä bussissa...

19. ccvv Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Alanya Blue Star Flower Gardenissa on Hamam, turkkilainen sauna.
    Tosi huono paikka. Oppaatkin tietävät sen mutta eivät varoittaneet siitä. Hoidon piti kestää puolitoista tuntia, mutta 10 minuuttia pesua ja tunti odottelua vilvoitteluhuoneessa. 15 minuuttia hierontaa. Hinta 30€.
    Kun valitin Blue Star Flower Gardenissa olevasta Hamam, turkkilaisesta saunasta oppaalle joka selvitti huonoa palvelun tasoa minulle. Hyvityksenä sain turkkilaisen karkkirasian...
    Näitä karkkirasijoita vietiin asiakkaiden huoneisiin useita kun henkilokunta niitä hisseissä kiikutti.
    Blue Star Flower Garden hotellina ihan hyvä ja siisti. Älkää
    eksykö alakerran hamasiin, huijausta vedätystä.
    Alanyasta löytyy varmaan hyviäkin paikkoja useita.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri