Firenzeen elokuun lopulla, onko ihan mahdoton ajatus?

Olen asunut ko. kaupungissa. Milloin sulla on vauva tulossa vai viittaako nikki vielä siihen? Siellä nimittäin voi olla aika kuuma, mutta jos se ei haittaa niin sit ei haittaa. Kaikki riippuu vähän matkan kestosta, minkälaiseen paikkaan haluatte majoittua, keskustaan, ei keskustaan, kenties maaseudulle..

Olen asunut ko. kaupungissa. Milloin sulla on vauva tulossa vai viittaako nikki vielä siihen? Siellä nimittäin voi olla aika kuuma, mutta jos se ei haittaa niin sit ei haittaa. Kaikki riippuu vähän matkan kestosta, minkälaiseen paikkaan haluatte majoittua, keskustaan, ei keskustaan, kenties maaseudulle..

Ei oo vauvaa tulossa, vauva on jo ajat sitten syntynyt ja nikki vain on jäänyt :) Kuuma ei niinkään haittaa, mutta pohdin onko ruuhkaa siihen aikaan, kun ei kuitenkaan ne pahimmat turistiruuhkat kiinnosta. En oikein vielä tiedä minne majoittuisi, ystävien kesken lähdetään :)

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;29508402:
Ei oo vauvaa tulossa, vauva on jo ajat sitten syntynyt ja nikki vain on jäänyt :) Kuuma ei niinkään haittaa, mutta pohdin onko ruuhkaa siihen aikaan, kun ei kuitenkaan ne pahimmat turistiruuhkat kiinnosta. En oikein vielä tiedä minne majoittuisi, ystävien kesken lähdetään :)

Ai jaa :D

Ruuhkaa ja turisteja siellä on aina. Elokuu on perinteisesti italialaisten lomakuukausi, varsinkin siinä kuun puolivälin tienoilla, mutta nykyään monet ovat kyllä kotiseuduillaan ihan siitäkin syystä, että ei ole varaa matkustaa niin paljon kuin ennen (vrt. Euroopan talouskriisi) ja paikalliset yrittäjät etenkin keskustassa haluavat tietenkin takoa rahaa silloin, kun turisteja on liikkeellä.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;29508486:
Kiitos "Joo joo", pitää alkaa taas tutkailemaan noita varaussivustoja..

Eipä kestä, vaikka enhän mä nyt juuri vinkkejä antanutkaan. Hyvät kengät kannattaa varata paikasta toiseen kävelemiseen ja sitte hienot korkkarit illanviettoon :)

Jos pidät ketjua yllä, niin voin sitten antaa lisävinkkejä, vaikka löytämiesi hotellien sijainnista jne. mitä nyt tulee mieleen.

Nyt.. buona notte :)

Itselleni elokuu Italiassa on liian kuuma (viime elokuussa Venetsiassa oli +40), mutta jos se ei sinua häiritse, niin hyvä. Elokuu on myös high seasonia, joten majoitukset ovat kalleimmillaan ja turisteja eniten. Itse yövyin kukkulalla olevan leirintäalueen taloteltassa, kävelymatkan päässä keskustasta, ja maisemat olivat hienot. :)

Yhteistyössä