Flagyl ja alkoholi?

  • Viestiketjun aloittaja Pirpana-74
  • Ensimmäinen viesti
....elina
Alkuperäinen kirjoittaja kerran join saunaoluen voi hyvää päivää!:
[viesti moderoitu]
Tää nyt ei liity tippaakaan tuohon ketjun aloittaneeseen aiheeseen, niinkuin ei muutamat edellisetkään.

Eikö ne vastaukset itse kysymykseen riitä vai onko pse aivan pakko lähteä väkisin etsiä paikkaa johon voisi arvostella muita ihmisiä???

Ja ps. on mullakin tullut YHDESTÄ OLUESTA huono olo ilman lääkkeitäkin vaikka vedä keitolle lähtiessäni 12bisseä tai viinapullon. Joillakin VOI olla herkempi vatsa kuin sinulla, yllätys yllätys, teräsmies..
 
Viimeksi muokattu:
satutähtönen
Elikkä, olin 5 päivää Flagyl-kuurilla. Alkoi viime viikon tiistaina (aamulla) ja loppui viime lauantaina(illalla) kun otin viimisen tabletin. elikkä huomenna illalla tulee viikko täyteen ilman Flagyliä. Uskaltaako huomenna illalla vetää jo kännit?
 
Flagyl
Meni minne keskustelupalstalle hyvänsä niin aina löytyy näitä toisten ihmisten kritisoijjia. Voisi sanoa että melkeen vaan aiheesta kun aiheesta voi marista. Taitaa olla niin että nuo samat kyynistyneet ,epäkypsät ja katkeroituneet marmattajat etsivät uhreja kyselypalstoilta ja keskustelupalstoilta vain kiusatakseen ihmisiä.....arrggghhh tämä oli viimonen viestiketju jonka luen ja johon kirjotan......
 
MM
alkaa moralisoimaan ensimmäisen viestin kirjoittajaa! Kuitenkin kyseessä keskustelupalsta ja halu tietää muiden henkilökohtaisista kokemuksista Flagylin+alkoholin käytön suhteen. Ja kuten joku aiksemmissa viesteissä totesikin, apteekissa nyt varoitetaan aivan kaikista riskeistä, pienimmistäkin. Ja farmaseuteissakin eroja, yksi lähes saarnaa varmasta antabus-reaktiosta, pieninkin tippa riittää, ja toinen sanoo puolihuolettomasti "alkoholin kanssa kannattaa olla vähän varovainen". Oma lääkäri sitten taas maininnut ikinä sanallakaan antabus-reaktion mahdollisuudesta. Itselläni ollut Flagyl-kuuri kolmeen otteeseen ja myönnettäköön, itsekin olen varoitusten todenperäisyyttä ja antabus-reaktion mahdollisuutta miettinyt kerran, jos toisenkin. Aina kuitenkin olen alkoholin nauttimisen kuurin aikana jättänyt väliin.
Pääpointtina, ihmiset hyvät, nyt kuitenkin oli omakohtaisten kokemusten jakaminen. Ja nyt, kun on mulla kuuri päällä, päädyin tänne ja todella haluaisin, ihan vain mielenkiinnosta, kuulla OMAKOHTAISIA kokemuksia:)
 
Maria
alkaa moralisoimaan ensimmäisen viestin kirjoittajaa! Kuitenkin kyseessä keskustelupalsta ja halu tietää muiden henkilökohtaisista kokemuksista Flagylin+alkoholin käytön suhteen. Ja kuten joku aiksemmissa viesteissä totesikin, apteekissa nyt varoitetaan aivan kaikista riskeistä, pienimmistäkin. Ja farmaseuteissakin eroja, yksi lähes saarnaa varmasta antabus-reaktiosta, pieninkin tippa riittää, ja toinen sanoo puolihuolettomasti "alkoholin kanssa kannattaa olla vähän varovainen". Oma lääkäri sitten taas maininnut ikinä sanallakaan antabus-reaktion mahdollisuudesta. Itselläni ollut Flagyl-kuuri kolmeen otteeseen ja myönnettäköön, itsekin olen varoitusten todenperäisyyttä ja antabus-reaktion mahdollisuutta miettinyt kerran, jos toisenkin. Aina kuitenkin olen alkoholin nauttimisen kuurin aikana jättänyt väliin.
Pääpointtina, ihmiset hyvät, nyt kuitenkin oli omakohtaisten kokemusten jakaminen. Ja nyt, kun on mulla kuuri päällä, päädyin tänne ja todella haluaisin, ihan vain mielenkiinnosta, kuulla OMAKOHTAISIA kokemuksia:)

alkoholia Flagylin kanssa. Parin kolmen päivän päästä kuurin loputtua uskoisin että ei ole enään niin suurta meritystä. Minä ainakin sain epämiellyttävän reaktion puolesta lasillisesta kaljaa. Naama aivan punainen, päänsärky ja sydän tykytti vallan reippaasti. En ole muuten yrittänyt uudestaan ; D
 
Viimeksi muokattu:
MM
alkoholia Flagylin kanssa. Parin kolmen päivän päästä kuurin loputtua uskoisin että ei ole enään niin suurta meritystä. Minä ainakin sain epämiellyttävän reaktion puolesta lasillisesta kaljaa. Naama aivan punainen, päänsärky ja sydän tykytti vallan reippaasti. En ole muuten yrittänyt uudestaan ; D
Joo, kyllä mä aion pitää näppini erossa alkoholista, niin kuin ennenkin!:) En viitsi riskeerata, kun kerran reaktion mahdollisuus niin suuri, eikä kyse mistään pikkupahoinvoinnista! (Vaikka perjantai-illat mukavammilta viinilasillisen ääressä tuntuvatkin, hehe;))
 
Viimeksi muokattu:
emäntä
huh,enpä oo tienny tuosta flagylin ja alkoholin yhteisvaikutuksesta mitään!!! Viime syksynä oli kuuri ja käytin masennuslääkkeitä samaan aikaan ja naama olim aivan punainen ja kirvelteli,luomet turpos,luulin joksikin muuksi allergia oireeksi,nyt jälleen flagyl-puikkokuuri päällä ja satuin ottamaan melko monta siideria yks ilta-voi elämä mikä naama aamulla...enkä taaskaan tiennyt syytä..kuuri päällä edelleen ja otin illalla melkoisia ahdistuslääkkeitä..ja taas aamulla aivan hirveet kasvot..enpä ois tienny tästä ilman tätä palstaa,kiitoksia tiedoista,pitää pysytellä napeista ja holista erossa kuurin aikana..toivottavasti tää nama paranee..
 
Maria
Alkuperäinen kirjoittaja emäntä;11195778:
huh,enpä oo tienny tuosta flagylin ja alkoholin yhteisvaikutuksesta mitään!!! Viime syksynä oli kuuri ja käytin masennuslääkkeitä samaan aikaan ja naama olim aivan punainen ja kirvelteli,luomet turpos,luulin joksikin muuksi allergia oireeksi,nyt jälleen flagyl-puikkokuuri päällä ja satuin ottamaan melko monta siideria yks ilta-voi elämä mikä naama aamulla...enkä taaskaan tiennyt syytä..kuuri päällä edelleen ja otin illalla melkoisia ahdistuslääkkeitä..ja taas aamulla aivan hirveet kasvot..enpä ois tienny tästä ilman tätä palstaa,kiitoksia tiedoista,pitää pysytellä napeista ja holista erossa kuurin aikana..toivottavasti tää nama paranee..
säästyisi monelta ikävältä yllätykseltä.

Flagyl:
Metronidatsoli voi samanaikaisesti alkoholin kanssa käytettynä aiheuttaa voimakkaan, epämiellyttävän antabus-reaktion. Onkin viisainta pidättäytyä alkoholin käytöstä kokonaan hoidon aikana ja vielä pari päivää lääkityksen loputtuakin.
 
Tyttönen
säästyisi monelta ikävältä yllätykseltä.

Flagyl:
Metronidatsoli voi samanaikaisesti alkoholin kanssa käytettynä aiheuttaa voimakkaan, epämiellyttävän antabus-reaktion. Onkin viisainta pidättäytyä alkoholin käytöstä kokonaan hoidon aikana ja vielä pari päivää lääkityksen loputtuakin.

Aloitin tänään Flagyl-kuurin, perjantaina toki vappurientoihin olisi ollut lähtö, mutta taidan jäädä kuivin suin , ilman, että koko vapunvienti menisi pilalle pahoinvointien takia ! :D
 
Viimeksi muokattu:
öööh
En sen paremmin keskustelua läpi käynyt, mutta viime keväänä olin viikon kuurilla ja kuurin aikana minulta poistettiin hiustenpidennys. Kyseisessa aineessa on hieman alkoholia ja ymmärsin vasta jälkeenpäin mistä sinä päivänä se hirveä paha olo johtui eli siis oksetti ja pyörrytti! Jos tällaisesta tulee huono-olo, niin en kyllä suuhuni uskaltaisi mitään alkoholipitoista laittaa!

Siis poistettiinko ne hiustenpidennykset sun suustasi vai miten se alkoholi joutui sulla verenkietoon hiustenpidennysten poiston yhteyessä?
 
Viimeksi muokattu:
viimeinen
Alkuperäinen kirjoittaja öööh;11300678:
Siis poistettiinko ne hiustenpidennykset sun suustasi vai miten se alkoholi joutui sulla verenkietoon hiustenpidennysten poiston yhteyessä?
Ehkä sitä alkoholipitoista ainetta on joutunut päänahkaan? Joillakin Flagyl voi aiheuttaa niin voimakkaan antabus-reaktion alkoholin joutuessa iholle. Esim. alkoholisteilla antabus-lääkityksen aikana kehotetaan välttämään alkoholia sisältäviä dödöjä, hajuvesiä yms.
 
Kokenut Kokeilija
Tässä melkein laatikko otettu ja missään ei tunnu, melkein viikon kuuria syönyt. Kukkahattutädit varmaan tulevatkin huonovointiseksi jo pelkästä kaljapullon näkemisestä!
 
Huom!
Tässä melkein laatikko otettu ja missään ei tunnu, melkein viikon kuuria syönyt. Kukkahattutädit varmaan tulevatkin huonovointiseksi jo pelkästä kaljapullon näkemisestä!
Muista huomioida se seikka, että vaikka kaikki kuulumme ryhmään ihmiset niin kemiamme toimivat kuitenkin eri lailla. Se mikä sopii yhdelle voi olla toiselle hengenvaarallinen. Paljon riippuu kuinka maksassa lääkeaineet metabolisoituvat ja miten alkoholi lisänä vaikuttaa. Ikä, paino, elintavat, alkoholinkäyttö, rasvaprosentti, hormonitoiminta....
 
Viimeksi muokattu:
Zii
Olin ottanut edellisenä päivänä flagylin, nautin sitten terassilla puolikkaan siiderin (kylläkin olin autolla liikenteesä) ja tuli aivan älyttömän huono olo, että lähdin kotio parantelemaan huonovointisuuttani joka kesti siihen asti kunnes sain unen päästä kiinni. Minun huonovointisuus oli siis oksettava olo eli ei siis mitään päänsärkyä tms. Minulle kyseinen yhdistelmä ei siis sovi missään nimessä jotenka en suosittele muillekkaan vaikka tietenkin aina riippuu ja roikkuu vähän henkilöstä miten vaikuttaa.
 
tämmöin kokemus
En suosittele ketään pilaamaan mitään lääkekuuria alkoholia latkimalla. Kai nyt sen kuurin verran voi ilmankin olla?
Jos ei voi, voin omasta kokemuksestani kertoa että kyllä metronidatsolin kanssa voi alkoholiakin juoda, mutta mulla ei pää kestäny eli tulin aika juubaan pienestä määrästä ja käytös oli ihan käsittämätöntä niinku olis juonu jotain teräviä mukikaupalla. Joo, ei enää toista kertaa.
Pahaa oloa ei tullut mutta krapula oli sietämätön ja iltapäivällä oksensin (en ole oksentanut sitten ekojen teinikännien). Siinä se lääkkeen vaikutus viimestään häipyy kun laattaa pihalle.
 
Holisti
Kolmas päivä 400mg x3 / vrk menossa.. Kolme bissee juonu parissa tunnissa (koska selosteessa oli "Alkoholia ja alkoholia sisältäviä lääkkeitä tulee käyttää VAROEN Flagyl-hoidon aikana"), makuaisti ei toimi, kalja alko maistuun ihan metalliselle / lääkkeille tossa kolmannen kohdalla ja suuta kuivaan, muuta ei oo so far tapahtunu
 
puikkonen
Minulle sanottiin apteekissa että emätinpuikko saattaa aiheuttaa lievän antabusreaktion joten alkoholia tulisi käyttää varoen. Ei sanottu että ei saa käyttää ollenkaan ja totesi vielä erikseen että kun puikko on paikallinen niin reaktio on vähäisempi kuin suun kautta otettuna. Kokemusta minulla ei itselläni (vielä) ole, mutta tässä nyt apteekkarin suusta asia. Lääkäri ei edes maininnut. Ja pitää muistaa että jokainen ihminen on yksilö, eli kokeilemalla se selviää jos pitää selvittää.
 
kaikesta voi paatella
etta alkup. kysyja on about 18-20 v ja hanen ystavansa myos. se siita siis. sen ikaiset kayttaytyy lajityypillisesti juuri noin. ja sit vanhemmat ellit taalla moralisio ku oma hauskuus meni jo. mut hauska naita silti on lukee.
 
Kokemusta
Itse käytin flagylia 7 päivää emätinpuikkpina, jonka aikana taikka päivään jälkeen en ohjeistuksen mukaisesti käyttänyt alkoholia. Minulle tehtiin raskaudenkeskeytys, minkä takia en kuuria käyttänyt loppuun. Sen jälkeen oireet palasivat, ja olen nyt.käyttänyt viimeiset kolme puikkoa, josko sillä oireet helpottaisi. Join eilen koko pullollisen viiniä, koska olen aikuinen ja siltä tuntui, enkä muistanut kuuriani, muuten en olisi moista riskiä ottanut. Pointtina kuitenkin se, että mitään oireita ei ilmaantunut. Tässä vaan oma kokemukseni, jos joku haluaa tietoisen riskin ottaa.
 
Emma91
Itse juon HYVIN HARVOIN ja vuodessa baareissakin käydyt kerrat mahtuvat yhden käden sormiin. Mutta ystäväni on lähdössä matkalle ainakin yli puoleksi vuodeksi (jos ei pidemmäksikin ajaksi) ja olimme sopineet että juhlistaisimme yhteistä viikonloppua ennen hänen lähtöään. Vaikka pakkoa minulla ei sinäänsä alkoholin juomiseen olekkaan, kun muutenkin sitä niin harvoin tulee nautittua, niin olisi se mielestäni juhlatunnelmaa nostattanut jos voisi edes muutaman lasin juoda ennen hänen lähtöään ; ( harmittaa kun niin harvoin tulee tälläisia päiviä kun todella haluaisi juhlistaa muutaman drinkin äärellä. Tietysti haluan hoitaa tulehduksen ensisijaisesti pois päiväjärjestyksetä ja vointi ennen kaikkea mutta haluaisin silti kysäistä vielä mielipiteenne asiaan liittyen: minulla on viikon pituinen kuuri ja se alkoi tänä perjantaina, ja ensi viikon lauantaina juhlistaisimme ystäni lähtöä. Uskaltaisiko silloin nauttia lainkaan alkoholia? Mitä mieltä olette asiasta ja onko omakohtaisia kokemuksia? :)
 

Yhteistyössä