Flagyl ja alkoholi?

  • Viestiketjun aloittaja Pirpana-74
  • Ensimmäinen viesti
meema
Aloitin Flagyl 400mgx3 eilen, ja illalla ajattelin ihan kokeeksi ja mielenkiinnosta juoda viinipullonjämät jääkaapista. Viiniä oli kahden lasin verran, ja koko ajan pelkäsin, että millonka se paska olo sieltä tuleekaan, mutta tämä määrä ei ainakaan tuntunut missään.
 
lääke
Mulla oli metronidatsol 500ml x3 kaks viikkoa ja yhtenä päivänä teatterin jälkeen join lasin viiniä kun en muistanut koko asiaa, niin ei tullut mitään oireita ja ke iltana otin vikan ja pe olin bailaamassa niin ei mitään, että riippuu ihmisestä
 
mehilainen
alkaa moralisoimaan ensimmäisen viestin kirjoittajaa! Kuitenkin kyseessä keskustelupalsta ja halu tietää muiden henkilökohtaisista kokemuksista Flagylin+alkoholin käytön suhteen. Ja kuten joku aiksemmissa viesteissä totesikin, apteekissa nyt varoitetaan aivan kaikista riskeistä, pienimmistäkin. Ja farmaseuteissakin eroja, yksi lähes saarnaa varmasta antabus-reaktiosta, pieninkin tippa riittää, ja toinen sanoo puolihuolettomasti "alkoholin kanssa kannattaa olla vähän varovainen". Oma lääkäri sitten taas maininnut ikinä sanallakaan antabus-reaktion mahdollisuudesta. Itselläni ollut Flagyl-kuuri kolmeen otteeseen ja myönnettäköön, itsekin olen varoitusten todenperäisyyttä ja antabus-reaktion mahdollisuutta miettinyt kerran, jos toisenkin. Aina kuitenkin olen alkoholin nauttimisen kuurin aikana jättänyt väliin.
Pääpointtina, ihmiset hyvät, nyt kuitenkin oli omakohtaisten kokemusten jakaminen. Ja nyt, kun on mulla kuuri päällä, päädyin tänne ja todella haluaisin, ihan vain mielenkiinnosta, kuulla OMAKOHTAISIA kokemuksia:)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä