Flagyl-kierre

  • Viestiketjun aloittaja Ongelmakimppu
  • Ensimmäinen viesti
Ongelmakimppu
Onko kokemuksia toistuvista emätintulehduksista? Flagyl 400mg vie oireet kolmeksi pv:ksi pois.Menkat normaalit,menkkavuoto hajutonta! Mutta heti menkkojen jälkeen alkaa alavatsan turvotus ja pahanhajuinen vuoto.
Vuosikausia gyneillä juosseena todettu ettei muuta hoitoa ole, et joillain vaan on tällaista..apuva!! Oisko homeopatia-hoidoista tms apua. Olen epätoivoinen kärsijä.
 
Voi ei
Odottaakohan muakin sama Flagyl h*vetti... ainakin samat merkit on ""ilmassa"". Pari pakettia jo käytetty neljän kuukauden sisällä ja lisää nähtävästi pitäis mennä pyytämään (huokaus). Tässä jo pohdiskelin, että jotain muuta haluaisin jo kokeilla. Suomi24 -keskustelupalstalla joku oli neuvonut syömään maitohappobakteereita kuuriluontoisesti ehkäisemään tulehdusta. Niitä saa kai suun kautta otettavia ja emättimeen laitettavia. Joku taas neuvoi pesemään alapään tavallisella maustamattomalla jogurtilla. Tiedä sitten...
 
mia
tekstisi kuullostaa todella tutulta.
Kärsin erilaisista emätin tulehduksista n. kolmisen vuotta. oli todella rasittavaa. kävin gynekologilla, joka kehotti lopettamaan pillerit puoleksi vuodeksi.

jos helsingissä asut, suosittelen töölön mehiläistä ja siellä
gynekologi jorma paavosta. hän on erityisesti perehtynyt em. vaivoihin. kaikille ei flagyl nimittäin tehoa.


tilanteeni helpottui todella. olisin halunnut jatkaa elämää ilman pilsuja, mutta mulla todettiin sairaus, johon pilsut ovat ainoa hoito.
 
Mimmu
Lääkäri suositteli luopumista suuseksistä. Vaikka hampaisto onkin ehyt ja puhdas niin ala ja yläpään bakteerikannat ovat aivan erilaiset..Minulla auttoi. Jatkuva tulehduskierre katkesi. Ehkä kannattaisi kokeilla.
 
Minä
Vastakysymyksenä kaikille, jotka tulehduskierteen kanssa painivat: Syöttekö e-pillereitä? Jos, niin kannattaa jättää ehdottomasti pois. Itse kärsin pitkään kamalasta kierteestä, oli hiivat, epäspesifit ja virtsikset kaikki yhtäaikaa tai vuoronperään.
Limakalvot meni lopulta niin huonoon kuntoon, että seksi sattui aina :-(

Jätin vihdoin pillerit pois ja nyt elämä hymyilee!! Seksi maistuu taas ja koko ajan haluttaisi ;-)
Hiivaherkkyys tosin on ""korkeampi"" kun ennen pillereitä, mutta jos vähänkin kuumotta tai kutittaa, niin laitan alapäähän luonnonjugurttia, yleensä auttaa.
Eikä hiivaa enää tule kuin ehkä 2-4 krt vuodessa, verrattuna entiseen....
 
Ongelmakimppu
Moi taas! On hoidettu miestäkin, oltu selibaatissa,söin yhtäaikaa Flagyl-tabuja & käytin samalla myös Flagyl-kapseleita...eli kemiat ei kai sovi yhteen..tai bakteerikanta on kerran mennyt niin sekaisin, että antibiootit ei enää auta? Kai on kärsittävä lopun ikää. Dalaciniakin sain kerran, ei sen kummempaa vaikutusta. Suuseksin lopettamisesta en ole kuullutkaan, samoin kuulostaa että maitohappohommat liittyy/auttaa vaan hiivatulehduksiin? Kaikilla on jotenkin niin erilaisia kokemuksia vaikka sama vaiva, ja saatu eri neuvoja. Kavereille ei kehtaa puhua tällaisista, on vaan opittava elämään vaivan kaa! Onneksi mies on ymmärtäväinen!!!
 
Apila
Ihan sama ongelma minullakin ollut jo reilustii yli vuoden. Flagyl auttaa tasan viikon ajan ja oireet palaavat. Kuukautisten aikaan hajuhaittoja tms ei ole. Olen kokeillut maitohappobakteerikuuria, ei auttanut yhtään. Nyt olen ostanyt starogyn voidetta apteekista, kun saa ilman reseptiä. Sillä saan yhtälailla pidettyä oireet poissa hetken kuin Flagyl puikoilla. Seksi ei minun kohdalla syynä voi olla, koska tosi-sinkkuna olen koko kevään ollut. Pillereitä tosin olen syönyt kymmenisen vuotta, joten josko se olisi sitten vain se ainoa toivo jäljellä. Lääkärille tästä pitää varmaan taas mennä ja pyytää sitä Dalacinia, sitä kun en ole vielä kokeillut. Tosi paskamainen vaiva, ja kaikki joilla ei ole, olkaa todella onnellisia. Hesaan asti ei viitsi lähteä lääkärille, joten toivotaan, että omani osaisi vielä auttaa.....
 
kierrettä...kierrettä
Jooo...mulla on Ms-,pissatulehduksia on hoidettu mukulasta asti,pillerit ei sovi ja kaikista lääkkeistä tulee hiiva,seksi sattuu ja masentaa..Olen ollut nyt homeopaatin hoiteissa vuoden ja minua on onnistanut kovasti.gynis on vaan lääkettä lääkkeen perään. Kokeilkaa hiivasyndrooman ruokavaliota ja älkää lannistuko tän homman kaa. Tre homeopaatti Aino-Maija Salla-Hakanen on epätoivosten apu.Minun ainakin.Lääkkeitä ei minun hoitoon ole lääkäriltä löytynyt. Olen ollut iloinen joistakin hajuttomista ja kutittamattomista päivistä. Heti kun syön jotain luvatonta on piru irti nyt on se, kesä ja kesän herkut...mitään ei saisi syödä.
 
Merde
Hei,
Itse olen kärsinyt myös samoista vaivoista jo vuosia. Olen saanut Flagylia sun muita ja muutaman päivän oireet poissa ja taas uudestaan.
Ajattelin itse kokeilla josko saisin apua maitohappobakteereista sekä tableteista että emätinpuikoista. Rupeaa vaan kärsivällisyys loppumaan.Lisäksi luin, että bakteerivaginoosi voi aiheuttaa myös keskenmenon tai ennenaikaisen synnytyksen.Se pelästytti,sillä tarkoituksena lisääntyä 2 vuoden sisällä..Onko synnyttäneillä parempaa tietoa eli menikö teillä raskaus hyvin?
Itse en käytä pillereitä, joten niiden lopettamisesta ei hyötyä.
 
Hippaliinu
Täällä kans yksi kohtalotoverinne! Flagylia tulee laitettua ylä- ja alapäähän aina tasaisin väliajoin. Ei vaan ole auttanut.

Mutta sattuuko joku tietämään, mitä eroa on Flagyl 500mg ja Flagyl comp. Olen saanut molempia, eri lääkäreiltä tosin.
 
on Kokemusta
Flagyl comp puikkoja ei tarvitse käyttää koko pakettia vaan laitat vaikka parina kolmena iltana.tämä gyneni neuvo jok aon todella hyvä läääkäri.

minulle auttaa kun puhtaus ennen seksiä ja sen jälkeen myös happamat mehut joka päivä sekä kortsut myös pillerit autta a kun ei siis syö niitä

osta maitohappobakt.kapseleita apteekista alapäähän.flagyl on vaara´ton lääke mutta viinaa ei saa ottaa.

toistaalta kumppanillasi voi olla tuo että saat aina häneltä sen siispä kortsut kehiin
 
Mira
Ongelmatapaus täälläkin... En edes muista monesko vuosi menossa. Ehkä neljäs :(

Ja kun mikään ei auta kuin muutamaksi päiväksi niin välillä menee koko elämänhalu... ainakin hetkittäin.

Jonkinnäköistä apua olen saanut Gynophiluksista. Laitan uhden joka toinen ilta ja aina seksin jälkeen, niin paikat pysyy suht hyvänä. Jos lipsuan joka kolmannelle illalle, niin taas on oireita.

Kalliiksi tulee tuotakin jatkaa koko loppuelämänsä.
 
q
Menee vähän uskomuslääketieteen puolelle mutta muistan jossain vaiheessa lukeneeni happo-emäs tasapanosta ja siitä että kehon liika happamuus on yksi syy jatkuviin esim. hiivatulehduksiin naisen alapäässä. Itselläni oli aikaisemmin usein hiivatulehduksia ja epäilen niiden syyksi mm. suuseksiä. Sittemmin remontoin ruokavaliotani ja siirryin luomuhormooneihin (siis ei hormonaalista ehkäisyä :eek:) niin eipä ole vuosiin ollut tulehduksia. Hormonikierukkakin aiheutti tulehduksia joten siitäkin piti sitten lopulta luopua.
 
ainoa
YLi 10 vuotta sitten luin että Amerikassa on kokonaan lopetettu Flagylin käyttö sen huonojen sivuvaikutusten takia. Mainitsin siitä omalle lääkärilleni, muttei hän reagoinut mitenkään. Flagylhan on ihan niitä yleisimpiä lääkkeitää jota tuputetaan joka tulehdukseen. Itse lopetin sen käytön siihen ja muita hoitoja löytyi kyllä.
 
parantunut
Mulla oli vuosia sitten noin 5 vuoden mittainen jakso kun tulehduksia oli jatkuvasti. Sitten mies vaihtui ja tulehdukset loppuivat. En tiennyt suuseksin vaikutuksesta, mutta näin jälkikäteen ajateltuna suuseksiä on uudessa suhteessa huomattavasti vähemmän, joten suuseksin yhteydessä voi hyvinkin olla perää.

Toinen minkä lääkäri vihdoin jossain välissä neuvoi oli, että olisi hyvä käydä pissalla ennen ja jälkeen seksin ja myös vesialapesulla. Se voi olla toinen syy tulehdusten poissa pysymiseen.

E-pillereitä söin jatkuvasti molempien suhteiden aikana eli niillä ei tuntunut olevan merkitystä vaivoihin.

Toivottavasti tästä on apua :)
 
olivia
Kuullostaa varmaan hassulta mutta kokeilkaapa:
jokaisen yhdynnän jälkeen tuplakuuri c-vitamiinia, ei yhtää sokeria päivään ja juokaa paljon. Tämä auttoi paitsi virtsatulehduskierteeseen myös sekatulehduksiin. Myös pesu ennen ja jälkeen hoitaa asiaa.
 
Mmaikkuli
Flagyliä syötyö monta kuuria ja happobakteerikapseleita sekä suun kautta otettavia. Pillerit jätin nyt pois ja yhdyntää ei harrasteta -suuseksistä puhumattakaan. Elämä on aikas kuivaa etten sanoisi. Eikö ole oikeasti mitään lääkettä. Tällä hetkellä päällä kohtutulehdus...
 

Yhteistyössä