Hae Anna.fi-sivustolta

Florida/Miami

Viestiketju osiossa 'Kaukomatkat' , käynnistäjänä Eka kerta, 27.02.2006.

1. Terve Sanna!
    Kävitkö siellä kielikoulussa Miamissa? Olen itse lähdössä sinne joulukuussa ja vinkit olis kivoja?
    -j-

2. jarmo52 Vierailija

viime joulun vietimme Miamissa ja Orlandossa kävimme myös
    - ilmat olivat upeat - lämmintä ja aurinkoa - uuden vuoden aatto Miamissa oli
    upea - ihana lämpö, upea ilotulitus ja paljon ihmisiä yhdessä ja hyvä tunnelma !
    Asuimme Hyatissa aivan keskustassa - jääkiekkoa, beachilla käyntiä ja edullisia ostoksia ! uusi matka on jo varattuna 27.12-lähtö ...
    aurinkosita kesää !

perheen kanssa suunniteltu lähtevämme joulu-tammikuun vaihteessa Miamiin. Lapset ovat 9- ja 11-vuotiaita.
    Tärkeintä on, että paikka on sellainen, jossa on hyvä uimaranta ja on muutenkin ""turvallinen"" kohde. Onko heittää vinkkiä paikasta tai sitten semmoisesta paikasta, minne ei ainakaan kannata mennä?
    Kohteita tuntuu olevan niin paljon, että pää on jo ihan sekaisin. Muitakin vinkkejä voi antaa. Kiitos![/quote]

3. Ihan vian kyselen Vierailija

Heitän tähän väliin (kun en oikein osaa aloittaa uutta keskustelua,pahoitteluni) pienen kysymyksen.
    Olen menossa ystävättäreni kanssa (hän 18vuotta,minä 20) Miami South Beachille ensi vuoden Kesä- heinäkuun vaihteessa. Yövymme The Palm South Beach hotellissa (taitaa olla itä Miamia,vaiko?),mietin että onhan se turvallista aluetta jossa uskaltaa iltaisin liikkua? Ja sitten kuinka pitkä matka Miamin Lentokentältä oikein on sinne..Maksaako taksi ihan hirveästi (suunnilleen kunika paljon?) vai miten hotellille kannattaisi mennä? En viitsi ruveta autoa vuokrailemaan. Missään kartoissa ei ole mittasuhteita joita olen koittanut katsoa.
    Ja vielä,eikö tuo olem parasta loma aikaa? Ettei ole hurrikaani kautta tai muuta "vaarallista" kautta..?
    Kiitos jos viitsitte vastata. :)

4. Ihan vain kyselen Vierailija

Niin ja se hinta taso?
    Lounaan hinta ja kuinka kallista shopata tällä alueella? Luin että lähin ostoskeskus Palm Beachiltä olisi noin 11km,vai onko jollain muulla parempaa tietoa?

5. Ihan vian kyselen Vierailija

Anteeksi taas tämä "Jatko viesti". :S
    Kyllähän ne vaaralliset korttelit erottaa? Ja bailaamaan uskalta amennä ilman että saa pelätä raiskatuksi tulemista.

6. sauna Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Lentokentältä South Beachille on 20km eli ei mitään hirveää. Autovuokraamot eivät useinmiten keskustele alle 23v kanssa eli jos aiotte vuokrata niin varautukaa siihen. Ei alue mitään pimeää ole eikä erityisen vaarallista. Tosin kuulutte pahimpaan riskiryhmään ikänne puolesta. Paljon vaarallisempia on ravintolat ja niiden hinnat. South Beachilla hinnat ovat rehellisesti sanottuina hirveitä. Asutte pikkuisen pohjoiseen Art Deco alueesta, joka on se kaikkein kallein.

Taksit ovat halvempia kuin Suomessa ja kaikki muukin, mutta ei juuri tuolla.

7. suhari. Vierailija

flat rate 32 dollaria. + tippi

8. Ihan vaan kyselen Vierailija

Kitos vastauksista. :)
    No täytyy sitten kaiketi lähteä taxilla hieman pidemmälle shoppaamaan. Kuinka pitkällä olisi vähän halvempaa?
    Entä nämä ravintola hinnat? Tietääkö kukaan? Anteeksi että kyselen,koitain vain ottaa mahdollisemman paljon tietoa ettei tule ikäviä yllätyksiä.
    "Tosin kuulutte pahimpaan riskiryhmään ikänne puolesta."
    Otetaan sitten ystävättäreni veli ja tämän kaveri sekä pippurisumutetta mukaan (meidän ikäisiämme),tulee vähän turvallisempaa kun on miehiä matkassa. ;-D Ja taxilla kuljettaisiin varmaan pidemmän päälle.
    Ja vielä ihan tyhmä kysymys: Uskaltaako New Yorkin kautta lentää tai helsinki-pariisi-Miami? Terroristeja tässä eniten pelkään. :S Ihan tyhmä asia...

9. sauna Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Suotta sinä terroristeja pelkäät ei niitä siellä ole. Kyllä New Yorkin kautta uskaltaa lentää.

On paljon turvallisempaa kun on miehiä matkassa. Ei päivällä ole huolia, mutta pimeän aikaan kannattaa miettiä millä liikkuu ja missä.

Hauskaa matkaa

10. ihan vain kyselen Vierailija

Kiitos vastauksista. <3 Tuli todella tarpeeseen.

11. tiedoksi Vierailija

USAssa taytyy olla 21v. ennenkuin saa alkoholia. Paperit tutkitaan joka paikassa. Taitaa jaada bailailut (Suomityyliset) vahiin.

12. Juulia77 Vierailija

Heips! Olemme lähdössä häämatkalle kesällä 2008 ja ajattelimme matkustaa Miami beachille. Olisimme erittäin onnellisia jos jollain olisi kokemusta kertoa Miami beachin hotelleista RADISSON HOTEL MIAMI tai HILTON GRAND VACATIONS CLUB AT SOUTH BEACH!

KIITOS VASTAUKSISTANNE JO ETUKÄTEEN!

Juulia

13. iiia. Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olin kesällä kaks kk Texasissa, ja kävimme myös Memphisissä.
    Memphis itsessään ei ole "mitään" mutta jos käyt Gracelandissa Elviksen luona,
    se kannattaa ja oli näkemisen arvoista ! Mahtavaa.
    Missisipin ylittäminenkin oli hieno kokemus.

14. Nipo Vierailija

Kun vajaat kaksi vuotta sitten kirjoitin "Hampaat kalisee" -kommenttini Orlandon kokemusten pohjalla niin nyt satuin vahingossa törmäämään tähän samaan keskusteluun.

Vuosi sitten lähdimme nimittäin Miamista Karibianristeilylle helmikuun puolivälissä. Risteilyä edeltävästi vietimme 3 päivää Miamissa ja pitkät housut, pitkähihainen pusero ja takki olivat tarpeen koko reissun ajan. Miami Beachillakin kävimme ja löytyihän sieltä pari hullua uikkareissa aurinkoa ottamassa mutta meillä on kyllä valokuvakin siitä kun itse tutisemme heidän vieressään takit päällä ja lapsilla pipot päässä... Myös risteilyltä palatessa viikkoa myöhemmin Miamin lämpötila oli samoissa lukemissa.

Risteilymme aikana päivällishuoneemme päätarjoilijamme kertoi kuinka hänen vaimonsa oli soittanut Miamista ja kertonut että lämpötila oli pakkasen puolella, autonikkunoista oli raaputeltu jäätä.

Eli pysyn keskustelun alkupään mielipiteessäni - en laskisi Miamin-lomaa vuodenvaihteessa pelkän rantalöhöilyn varaan. Mitenkähän mahtoi alkuperäisen reissulle käydä?

15. freedomoftheseas Vierailija

Olimme tammi-helmikuun vaihteessa 07 viikon Miamissa ja Orlandossa ja toisen viikon Karibian risteilyllä. Lämpötila tammikuun viimeisellä viikolla vaihteli Miamin aurinkoisesta uimakelistä Orlandon alle 10 asteen lämpötiloihin. Hyvä puoli viileässä säässä oli, että Universalin ja Disneyn alueen paikkoihin ei ollut lainkaan jonoja, joten neljä päivää riitti kohtuullisesti (yksi kaikissa eli Universal, MGM Studiot, Magic Kingdom aj Epcot). Tosin ilman jonojakaan ei kaikissa paikoissa ehtinyt käydä, joten suosittelen vähintään kuuden päivän varaamista pelkästään näihin.
    Karibian risteilyllä on riittävän lämmintä.

16. jk1970 Vierailija

Osaako joku sanoa, että kannattaako elo-syyskuun vaihteessa mennä miamiin? miten kelit suosii matkustajaa ja entäpä ne kuuluisat hurrikaanit?

17. Tssse Vierailija

Se on juuri pahinta hurrikaaniaikaa, joten ehkä kannattaisi mennä joskus muulloin.

18. Floridaan taas Vierailija

Tässä alla linkki, josta löytyy paljon linkkejä ja teitoa asunnoista.

WWW.ASUNTOFLORIDASTA.COM

19. matkakuumeessa Vierailija

Meinaisimme mennä perheeni kanssa heinäkuun lopulla tai elokuun alussa Miamiin. Ei kai silloin ole niitä hurrikaaneja ja jos on niin onko ne pahoja? ja jos on niin milloin sitten kannattaisi mennä jne. ?

20. hurrikaanimies Vierailija

Hurrikaani aika alkaa tuolloin olemaan alkamassa, joten pieni mahdollisuus on olemassa tietenkin.
    Tässä esimerkki miten pahoja ne voi olla: Hurricane Andrew

21. matkakuumeessa Vierailija

MUTTA TUOHAN OLI SE PAHIN EIKAI SE NYT TULE PIENELLÄ MAHDOLLISUUDELLA :O

22. Jenkkitutut Vierailija

Mun amerikkalaiset ystävät asuivat Miami Beachilla rannan läheisyydessä muutama vuosi sitten, ja eräänä aamuna heräsivät siihen kun alakerta lainehti vettä. Eli myrskyjen aiheuttamat tulvat jne saattaa tulla aika salakavalastikin. Kävin itse siellä jonkin aikaa ennen tuota. Muuttivat sitten Tampaan kun saivat työpaikat sieltä.

Itse en lähtisi Floridaan touko - marraskuun välillä ollenkaan. Joko siellä on sairaan polttavan kuuma tuolloin, tai sitten sataa ja myrskyää kokoajan.

23. sannilainen Vierailija

Ajateltiin kaveriporukassa miamia tuossa heinä-elokuun vaihteessa. Miltä matkalaisten mielestä kuulostaisi? Miksiköhän sinne kovin heikosti kesällä tehdään valmismatkoja...??

24. sini Vierailija

Käyn Miamissa kaksi kertaa vuodessa. Jos tykkää melko kuumasta +30 astetta, kosteasta ja melkein päivittäisistä sadekuuroista niin silloin kannattaa Miamiin suunnata. Elokuussa kuumempaa. Miamissa sataa useammin, mutta Miami Beachillä voi olla aurinkoista samanaikaisesti. Sää vaihtelee eri alueilla. Kannattaa ottaa Miami Beachiltä hotelli. Itse otan aina reittilennon ja hotellin erikseen, en ole valmismatkoja käyttänyt, mutta luulen, että suomalaisilla matkanjärjestäjillä Miami Beach on talvikausi kohde (vaikkei siellä talvella lämmin ole). Haen lennot vertaa.fi:n kautta ja hotellin joko Holiday Inn -> Hotels - Room Rates, Hotel Reservations and Vacation Deals from InterContinental Hotels Group - Official Site tai myös vertaa.fi:n kautta. Olen myös kokeillut homeaway.fi - ihan jees vaihtoehto kaveriporukalla ja jos haluaa säästää asumis- ja ruokamenoissa. Useimmissa hotelleissa ei ole edes jääkaappia tai sen saa vuokrata vain erikseen. Tarkkana vaan homeawayssä - kuvat ei kerro koko totuutta. Ja kannattaa alkaa katsoa kämppää ajoissa. Homeawayssä parhaat varataan tosi aikasin.

25. Snowbirds Vierailija

Siksi koska silloin ei ole turistikautta vaan vaihtelevasti hurrikaaniriski, sadekausi tai polttavan kuuma jolloin floridalaiset ja etenkin miamilaiset lähtevät itse pohjoisemmaksi eli esimerkiksi New Yorkin pohjoispuolella olevaan Hamptoniin lomailemaan. Siksi myös Floridassa asuvat suomalaiset tulevat kesä/heinäkuussa Suomeen ja palaavat takaisin aikaisintaan syys/marraskuussa. Kuten minun tätini ja hänen miehensä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri