flunssa iskenyt, muilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "clara"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

"clara"

Vieras
Ääh, nyt se flunssa sit iski. Musta vielä aika aikaisin...nythän on vasta elokuu ja upeat ilmat. Liikkeellä taitaa olla... Onko muilla flunssaa? Hyviä neuvoja flunssan nujertamiseen?

Uusin vinkki, jonka kuulin, on seuraava: juo 2 litraa vettä heti ensimmäisiin flunssan oireisiin, se saa kuulemma aineenvaihdunnan liikkeelle. Itse selätin edellisen flunssani buranalla, lämpimällä apteekin "flunssajuomalla", valkosipulilla, nenäsuihkeella, C- vitamiinilla ja Duactilla.

Kuopus sai flunssan päiväkodista, viime pe nenä oli vähän tukkonen iltapäivällä ja tän päivän saldo silmän sidekalvontulehdus ja sisäkorvantulehdus, sen sitkeän ja paksun rään ja yskän lisäksi : / mies tuossa valitteli, että tais saada tartunnan kans.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;28913695:
Pari päivää ollut kurkku kipeä, nyt lähti räkä vuotaa :snotty:

Mulla on nyt toi kurkkukipuvaihe menossa...tukkoinen olo ja aivastelen. Nenä ei vielä vuoda kunnolla.. Pikaisia paranemisia kaikille!

juu juu flunssaa täälläkin... tosin lievä tauti näyttää olevan.. tai minä ainakin näytän pääsevän helpolla.. kurkku vähän kipeä ja väsyttää... toisaalta voihan tää olla vasta alkua....

Mulla on nyt toi kurkkukipuvaihe menossa...tukkoinen olo ja aivastelen. Nenä ei vielä vuoda kunnolla.. Pikaisia paranemisia kaikille!

Mulla kans alkoi kurkkukivulla, sitten hillitöntä aivastelua; jatkuvalla syötöllä uusi "aikku", kun pääsi alkuun ja nyt sitten kirnutaan räkää kolmen minuutin välein..ARGH! Pojalla hirvittävä yskä, ja sen tähden kurkku hurjan kipeä, ja astmalapsena saa taas jännätä selvitäänkö ihan maximilääkityksellä kotioloissa, vai pitääkö lähteä Lastenklinikalle tehokkaampaan "hengitysharjotteluun"...

Tsemppiä kaikille, tullaan terveiksi!

[QUOTE="kopkop";28913933]juu juu flunssaa täälläkin... tosin lievä tauti näyttää olevan.. tai minä ainakin näytän pääsevän helpolla.. kurkku vähän kipeä ja väsyttää... toisaalta voihan tää olla vasta alkua....[/QUOTE]

No mulla piti lievää monta päivää ja aattelin että menee silleen. Sitten se iski kunnolla ja kaatoi petiin.

Mulla taas vaihteen vuoksi. Kova nuha, kammottava päänsärky ja kurkkukipeenä. Oon viime syksystä saakka ollu melki joka kuukaus kipeenä. Keuhkokuumeella alko, sen jälkeen flunssa ja kuumetta, sitten alko norovirus, mahatauti ja poskiontelot tulehtu ja tosta päästään siihen, että oon nyt viis poskiontelotulehdusta sairastanu. Ne sain aisoihin kunnon myrkyillä ja nyt sit tää hemmetin nuha, päänsärky ja kurkkukipu ja pelkään, että menee taas noihin poskionteloihin.

[QUOTE="tiipii";28914042]Mulla kans alkoi kurkkukivulla, sitten hillitöntä aivastelua; jatkuvalla syötöllä uusi "aikku", kun pääsi alkuun ja nyt sitten kirnutaan räkää kolmen minuutin välein..ARGH! [/QUOTE]

Täysin sama kuvio täällä. Ei oo varmaan kaukana, jos sanon, että viiskymmentä aivastusta on jo pärskähtänyt tänään ja puolet jumbokokoisesta nessupakestista käytetty. Kurkkukivulla alkoi täällä kans, kaks vuorokautta sitä ja tänään sit aamusta ääni käheenä, sit nenä tukkoon ja vuotamaan. Isommalla lapsella vuoti eilen nokka kans, mut tänään oli jo paremmassa kunnossa. Kuumetta mulle ja sille ei tunnu tulevan koskaan. Toivottavasti vauva säästyy..

Ääh, nyt se flunssa sit iski. Musta vielä aika aikaisin...nythän on vasta elokuu ja upeat ilmat. Liikkeellä taitaa olla... Onko muilla flunssaa? Hyviä neuvoja flunssan nujertamiseen?
Mulla kävi just samalla tavalla pari vuotta sitten – tuntui tosi epäreilulta, että flunssa iski jo keskellä kauniita elokuun päiviä 😅. Oireet alkoivat kurkkukivulla ja jatkuivat niiskutuksena ja yskänä, ja olo oli ihan vetämätön, vaikka ulkona paistoi aurinko. Yritin ensin pärjätä kotikonstein: teetä, hunajaa, lepoa ja paljon vettä. Kyllä niistä vähän apua oli, mutta ei se flunssa mihinkään heti kadonnut.

Silloin opin sen, että vaikka flunssa yleensä on harmiton, ei kannata jäädä yksin kärvistelemään, jos olo pitkittyy tai pahenee. Nykyään on onneksi helppo ottaa yhteyttä lääkäriin netin kautta. Itse otin viimeksi yhteyden flunssan kanssa Mediluxiin https://medilux.fi/flunssa/ ja sain tosi nopeasti lääkäriltä neuvot, mitä kannattaa tehdä ja milloin pitää olla tarkempi. Se toi paljon mielenrauhaa, kun tiesi että joku ammattilainen katsoi tilanteen läpi.

Eli mun vinkkini: lepää ja juo paljon, mutta jos flunssa pitkittyy tai oireet muuttuvat oudoiksi, ota ihmeessä yhteyttä lääkäriin. Nykyään se onnistuu jopa ilmaiseksi Kela-korvauksen ansiosta, eikä tarvitse lähteä mihinkään sairastamaan muiden keskelle. ❤️

⛑️12 vuotta vanha ketju.

🤔🧐💬?

Joku lääkäriklinikka nosti
laittaakseen ilmaisen
mainoksen [kts. ed.]?
---
Jatkuvasti kausipöpöt
kierroksessa, tottakai.
Mikä pöpö milloinkin
trendaa,
riippuu sesongista.
Nyt on uusinta