Flunssa ja ientulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli olen ollut jo viikon melkoisessa flunssassa. Tai lähinnä mulla on ollu kurkku kipeä ja ääni pois. Eilen sit veti nenän tukkoon ja alko ns normiflunssan oireet.

Samalla alko pakottamaan ikeniä alhaalta takimmaisen poskihampaan takaa ja vierestä. Ikenet turvoksissa ja punottaa. Siltä puolen on poistettu viisauden hammas ja tarkastuksessakin olen käynyt 2 viikkoa sitten.

Jotenkin ajattelen että liittyy tähän flunssaan mutta on sen verran kipeä että joudun buranaa syömään, muuten pärjäis ilmankin.

Onko jollakin ollu vastaavaa? Rauhottuuko tää buranalla ja sillä että tää virustauti menee ohi vai pitääkö tuohon hakea ab kuuri?

mulla särkee aina hampaat ja ikenet, kun on flunssa. Juuri tälläkin hetkellä on flunssa ja ikenet ym. särkee. Hieman oli verenvuotoa ikenissä, kun pesin hampaita, yleensä ei ole. Hammaslankaa vaan ahkerammin :)
Aikoinaan joskus hammaslääkärini selitti mulle, että ihminen on kokonaisuus ja siten sitten nuo flunssat vaikuttaa suuhunkin :)

Pakko oli jo hammaslääkäriin soittaa. koko oikea alapuoli jomottaa ja kun syö jotain käy ihan järkyttävän kipeää. Ja kipu kestää vielä syönnin jälkeenkin. Tässä jo monta päivää syöny särkylääkettä ja laittanu tulehduksiin tarkoitettua geeliä (+ peseminen ym perusjutut) .

Mun tuurilla vaan hammaslääkäriin ei pääse puhelimella. Kuuluu vaan nauhoite et poikkeuksellisesti ajanvaraus suljettu. Päivystys tapauksissa ota yhteys tk:n vastaanottoon. Soitin tk:n puolelle ja aiko viedä soittopyynnön muttei sieltä mitään ole kuulunut. Ja sen verran pieni tk että ei tuolla hammaslääkärissä erikseen mitään ajanvarausta ole vaan hoitajat vastaa kun ehtii.

Yhteistyössä